İçeriğe geç

Levent Yüksel ve Şarkıları

Eylül 17, 2009

levent yüksel, med cezir 

Hep beraber Levent Yüksel dinleyerek başlayalım:

“En sevdiğiniz Türk erkek şarkıcı kimdir?” diye sorsalar Levent Yüksel aklıma gelmez belki. Halbuki dinlerken en çok keyif aldığım, en çok eşlik ettiğim şarkıcı Levent Yüksel. Bana birisi sorsa “Levent Yüksel deyince aklına ne geliyor?” diye, cevabım “Sezen Aksu okulundan” olurdu. Oysa 6 sene evli kaldığı eski eşi Sertab Erener de Sezen Aksu eli değmiştir ama ne benim ne de başkalarının aklına Sertab Erener deyince Sezen Aksu gelmez, niyeyse. Bu konu aklımı kurcalıyor ama şimdi üstünde durmayacağım. Kendisi 1964’te 21 Ekim’de doğmuş olup Antalyalıdır ve konservatuar mezunudur. İşte Levent Yüksel şarkıları.. Kırmızı renkliler 10 favori şarkım.

MED CEZİR

Levent Yüksel’i ne zaman duyduk dersek 1993 Med Cezir albümü derim. Buradaki şarkılarını hala çok severek dinlerim:

  • Yeter Ki Onursuz Olmasın Aşk

Pare pare olsam da yenilmem

Bak yüreğime bak

Ateşimi gör içimi hisset

Hadi hazırım yeter ki onursuz olmasın aşk

Gel sokağıma gel

Penceremi aç yatağıma gel

Hadi hazırım yeter ki onursuz olmasın aşk

 

Ölürüm yoluna ölürüm de yine boyun eğmem

Yakarım dünyayı uğruna

Ama sana eğilmem

Öyle sınırsız öyle derin

Öyle çok severim ki korkarsın

Kuruyup çöle dönsem de

  • Med Cezir: Çıkış şarkısı. En başarılı, en akılda kalan, en anlamlı liriğe sahip şarkısı budur bence de. Şarkıyı dinlerken Levent Yüksel bağırır, ben bağırırım. Aslında Levent Yüksel hiçbir şarkısını soft bir sesle, küçük harflerle söylemez. Tarzı bu belki de, ya da sesinin yeteri kadar güzel olmadığını düşündüğü için en azından bir şekilde şarkıya heyecan/hareket katabilmek için de yapıyor olabilir, bilemiyorum… Ama bildiğim bir şey var ki; o da: benim gibi şarkı sözünü bile ezberleyebilmekten aciz olan hafıza yoksunu bir insan bile Levent Yüksel şarkılarını çook arada dinleyebildiğim halde şarkı sözlerinin hemen hepsinin ezbere biliyorsa, Levent Yüksel bu işi iyi yapıyor demektir.

Vazgeçilir gibi değil, bu med cezirler

Fırtınam, felaketim, hasretim

Yetmiyor, sevişmeler yetmiyor

Şiddetin ne hoş, ne güzel şefkatin

Sevdikçe sevesim geliyor

Ölene kadar seninleyim, bırakmam..

  • İstanbul
  • Kadınım

Kadınım söyle sen mutlu oldun mu

Bu deli adamı unuttun mu

Sevdin mi, gerçekten ah seviştin

Söyle onları da öptün mü…

  • Bu Gece Son

Bu gece son biraz sonra

Bu kapıdan son kez çıkıp yine kendimi

Vuracağım yollara

Kimbilir kaç kere ıslanacak yüzüm

Elimi tut düşman olma

Ne olur parça parça olmasın içimiz

 

Mutlu ol iyi bak kendine

Ne olur gözüm arkada kalmasın

Uzun uzun seneler var önünde

Gün gelir sevgilim

Acıya alışırsın alışırsın

Albümdeki diğer şarkılar: Beni Bırakın, Tuana, Uçurtma Bayramları, Dedikodu Yeniden Başla 

Bİ DAHA

Med Cezir’den sonraki albümü İkinci Albüm’dü(1995). Levent Yüksel asıl patlamayı 1997 yazındaki meşhur Bi Daha single’ı ile yaptı. Yine bağırırken bizi kendimizden geçerek o malum tonlamayla “Bi dahaaaaa, bi daha, bi dahaaaa, bi daha, bi dahaaaaa, bi daha. Tövbe, tööövvvbeeeeeeeeeeee” diye haykırasımız gelen bu şarkı ile o sene en çok satan şarkıcı oldu. Bu şarkının da içinde bulunduğu Adı Menekşe (1998) isimli sonraki albümü: Nothing but disappointment. İlginçtir, albüm kapağındaki Levent Yüksel’lerin hepsi gülüyorken, sadece bu kapaktaki somurtmaktadır. Acaba yaptığı işten mutsuz mu olmuştur :)

AŞKLA; Sultanım

Birkaç yıl aradan sonra, Aşkla (2000) albümüyle geri dönüş yaptı.

  • Sultanım

Sultanım, perişanım, ihtiyar oldum senle

Ah etmem, feryad etmem, bahtiyar oldum senle

Sor senden sonra gün gördüm mü

Fark etmedim yaşadım mı,öldüm mü

Ben un ufak savrulurken

Sen ellerde hükmünü sürdün mü

Albümdeki diğer şarkıları: Hayat Dediğin, Hep Seveceğim ,Bir Sel Gibi, Daima, Mutsuzsun, Şaka Yaptım, Güllü Yar, Son kadınım, Gül Kurusu,  Sonbahar

USLANMADIM; Bu aşkın gatili sensin

Uslanmadım(2004) albümünden önce Levent Yüksel güneydoğuya gitti ve oradaki kültürden ve lehçeden oldukça etkilenip, feyiz alarak şarkılarını seslendirdi :) Ve karşımıza Bu Aşkın Gatili Sensin çıktı.

  • Bu Aşkın Katili Sensin

Bu aşkın gatili sensin

Teslim ol, suçlusu sensin

Bir sen var senin içinde

Hem bıçak, hem yara sensin…

  • Sadakatsiz Aşk Olmaz

Sadakatsiz sevda olmaz be güzelim

Müptelası olmusuz biz bu düzenin

Bos yere ah edip de günaha girme

Ben kendimi memnuniyetle üzerim

  • Yarabbim; bu da Orhan Gencenbay’ın şarkısıydı. Belki hatırlarsınız.

Diğer albüm şarkıları; Selamsız, Kırık Telli, Uslanmadım, Fasl-ı Muhabbet, Kaybedenler, Kara Güneş, Sana Bir Kalp Bıraktım, Zor Geliyor, Sen Anla

KADIN ŞARKILARI

Erkeklerin şarkı söylemelerinden mi sıkıldı bilemem. Bildiğim şey Levent Yüksel’in son albümünü- Kadın Şarkıları (2006)- kadın şarkıcıların söylediği şarkılardan derlemiş olduğudur.

  • Ayrılmam

Ayrılmam, sarılırım hayallere

Ayrılmam, sevişirim özleminle

  • Beni Benimle Bırak
  • Beni Unutma
  • Yalnızlığım
  • Deli Kızım Uyan
  • Dargın Değilim
  • Ya Sonra

Bu günün birde yarını var

Mutluyduk belki, bu güne kadar, ya sonra

Ne yaparım senden sonra

Acımadan geçer yıllar

Zamanla yalnızlık başlar

Yola çıkar pişmanlıklar

Kal, sevgini de al

Gidiyorum ben, sen hoşça kal

  • Unutama Beni
  • Haram Geceler

Yanıyorum, yanıyorum

Ah yanıyorum, yanıyorum

Yar yine bana haram geceler

Senin için ağlıyorum

  • Yazmamışlar
  • Yoksun Sen
  • Aşk Defteri

Levent Yüksel nasıl bir insandır? Hiçbir fikrim yok. İyi ki de yok, böylece şarkılarını mutlu mesut dinleyebiliyorum. Hoş, bilsem fark eder mi, hayır. Yine de bir adamın özel hayatına maruz kalmadığım için mutluyum. Ayrıca meraklıyım. Levent Yüksel’in müzik kariyerinde sonraki adımları neler olacak?

Bunu seviyorum.
Yorum yok

Yorumunu sevdim

