Skip to content

Eski küçük bilgisayar oyunları

Aralık 21, 2009

Ben 7 yaşındaydım bizim eve bilgisayar geldiğinde. Hala çok iyi hatırlıyorum, o büyük karton kutunun evimize bir daha çıkmamak üzere girişini. Ms-dos’la başladığımız, ‘cd games’in sloganımız olduğu günlerdi. Küçük oyunlarla çıraklığımızı bitirdik, özellikle Ark ve Olimpiyat Oyunları ilk hatırladıklarımdan. Call of Duty çukuruna batmadığımız günlerdi. (Neyse ki ben boğulmadım sadece dizime kadar batıp çıktım bu oyun işinden :) ) Görüntüymüş, ses kalitesiymiş, umrumuzda değildi. Akşam sokaktan gelince oynardık. Hiçbir zaman da sokak keyfimizin önüne geçmedi bu meret. Biz hem bilgisayarı olan hem de mutlu olan son nesil çocuklardık.

Çoğunun üzerine ayrı ayrı yazılar yazabilirim.Şimdilik bu kadarı aklıma geldi. Ama duruma göre eklemeler yapabilirim. Zaten çoğunun adını hatırlayamadım bile. Keyfini çıkarıyorum sadece.

Bu arada ilk zamanlarında online olarak travian ve bitefight(bu kötü) oynayıp ortamın tozunu attırmış birisi yazıyor bu satırları, ona göre.. (şimdiye kadar yaptığım en anlamsız iş bu online oyunlardı :) )

Doom Heretic

  • Olimpiyat oyunları (Summer, winter): İlk göz ağrılarım, bir çok spor dalıyla bu oyun sayesinde tanışmıştım, şartlar elverse, belki sporcu bile olabilirdim o gazla.
  • Doom
  • Heretic (Bu ikisini amma oynadım ha, hele Doom’un son bölümünü hala hatırlıyorum, görünmez oluyorsun, sonra görünüveriyorsun. Ama aslında görünmez adamları görebiliyordun falan :)
  • Quake2
  • Need for Speed
  • Ve adını hatırlayamadığım sürüyle araba yarışı
  • SimCity
  • Sims2 (artık 3): Kaç nesil gittiğimi saymadım..
  • Ken (uyduruktu bu:) )
  • Hugo:  Sonraları televizyonda telefonla katılan yarışmalarını da yaptılar. Cadı Sila mıydı o?
  • Mario: Bunu oynamayan ölsün zaten :)
  • Flo on the Go (Dinner Dash): Hiç tahmin etmezdim ama bunla bayağı güzel vakit öldürülüyor. Bir ay internetim yoktu. Bu ve türevi bir kaç oyun indirmiştim. Sayesinde can sıkıntısından kurtulmuştum uzunca bir süre.
  • Odalarda gizli eşyaları bulduğumuz bir oyun. Ailece oynamıştık, komiktik.
  • Tristan (pinball)
  • Simpsons oyunları
  • Tenis, golf.. milyon farklı tipi
  • Bir de ataride ördek vururduk aklıma gelmişken :)
  • Crazy Taxi
  • GTA San Andreas
  • Rabbit (adı böyle miydi?): Amma oynardım bir ara, baya ilerlermiştim, ama en sonunda devamı için bir şeyler satın alın mı diyordu, karıştırıyor olabilirim.-> Jazz Jackrabbit‘miş adı
  • Worms  (Worms 2’yle ilgili yazımı, övünmek gibi olmasın, çok eğlenmiştim yazarken)
  • Slam Jam
  • Age of Empires 1,2 ve 3
  • Prince (of the Persia?)- Hani bir mermere basıyorduk yerde, sonra koşa koşa kapanan kapılardan geçmeye çalışıyorduk.. Bunu bir ara telefona indirmiştim, çok mutlu etmişti beni
  • Jungle ve Desert: Bir helikopterle görevlere çıkardık. En büyük derdimiz yakıtımızın bitmesi olurdu :)
  • Prehistorik: Mağara adamı, geriye dönüp havaya vurmaya başlarsın; donutlar, üçgen pastalar, içecekler, araçlar vs çıkar. Vaayy be, çocukluğum resmen.
  • Ark
  • Street Fighter2: Bunu birkaç ay önce indirdim. O kadar garip bir hiski yeniden oynamak. Vücudun büyümüş ama bir anda aklın ve ruhun 10 sene öncesine gidiyor. Yeniden çocuk oluvermişim.

Eklemeye başlayalım:

  • Lemmings (bunu nasıl unuttum hayret, bir ara bayağı takıntılıydım)
  • Alaaddin
  • Lion King
  • X-files (bu sadece telefonda da olabilir)
  • Cannon: Bunu unuttuğuma inanamıyorum. Vaktimin çoğunu bununla geçirirdim. Nasıl zevkliydi ama. Askerlerinizle göreve çıkardınız. Ormanların arasından geçer, seviyeler ilerledikçe kar kış olurdu.  Evlerin yanındaki benzin dolu varilleri vurur evleri patlatırdık. Ya da arabaya bindirebilirdik askerlerimizi.İlerledikçe askerlerinize rütbe verilirdi, yeni askerler alırdınız. Ölen askerler anılırdı.
  • Q-Bert : Yaman oyundu. Saatlerce oynardım bunu da.
  • Zool: Bol bol hoplama, zıplamalı bir oyun

Severdim, çocuktuk ama.

9 Yorum leave one →
  1. mustafa permalink
    Aralık 29, 2009 9:49 pm

    kardeş historic diye yazdığın oyunun gercek adı neydi??sabahtan beri ona bakıyorum bi sen yazmıssın cocuklugumuzun magara adamını…beni bilgilendirirsen sevinirim…

  2. bunusevdim permalink*
    Aralık 30, 2009 11:29 am

    Ben bu yazıyı yazmadan önce bu oyun üzerine hararetli tartışmalar yapmıştık. Özellikle de adı hakkında. En son Historik adında bir anlaşmaya varmıştık. Ama ben de tam bilemiyorum. Bana biraz süre verirsen onu sorup soruşturayım, sonra haber veririm.

  3. bunusevdim permalink*
    Ocak 2, 2010 8:37 pm

    Mustafa sorabileceğim herkese sordum, kimse hatırlamıyor. İnternette de bakındım. Bir çok başka eski oyunu da hatırladım böylece. Mesela şöyle bir baba link var ki, harika: http://www.old-pc-games.com/
    Ama bir Historik yok. Oysa bu oyunun çok meşhur olduğunu sanıyordum. Yine de bakarım ama bulabilir miyim bilmiyorum.

  4. bunusevdim permalink*
    Ocak 3, 2010 9:23 pm

    Sonunda buldum. Nasıl rahatladım anlatamam, oyunun adı dert olmuştu bana.
    Meğer adı Historik değil, “Prehistorik”miş! Hatta sanırım daha çok Prehistorik2’yi oynardım ben. 2’de 1993 yapımı bu arada :)
    Buradan indirebilir, oyun fotoğraflarına bakabilirsiniz:

    http://www.abandonia.com/en/games/9/Prehistorik.html

    Artık bir teşekkürü hakkettim, değil mi :)

    • defne permalink
      Nisan 18, 2014 12:41 am

      slm benimde bir sorum olacaktı sağ resimdeki oyunun adı neydi rica etsem yazar mısınız bende o oyunu yüklemek istiyorum

      • Nisan 19, 2014 12:56 pm

        Resimlerden soldaki doom, sağdaki heretic oyununa ait. Çocukken az oynamazdım :) İyi oyunlar.

  5. yiğitcan permalink
    Mayıs 20, 2011 6:04 pm

    prehistorik

  6. Aralık 15, 2011 7:12 pm

    Arkadaslar hepinize RTC Wolfenstein , Nosferatu [ acayip korkunç ] , Delta Force Xtreme , Karayip Korsanlari Dünyanin sonu , Clever Brake’s Undying , Tomb Raider 1-2 , Live For Speed ( Türkçe . Sahin , Dogan gibi araba bulursun ) , Terra Wars (***) , Mexican Motor Mafia [ çok degisik bir oyun 3D bile degil ama zevkli ] , FallOut 2 ( dememe gerek var mi? ) , Delta Force Black Hawk Down ve DF BHD team sabre , Revolt ( : D çok zevk aldim . Birde Dogan SLX yamasiylaa tadindan yenmez : D ) öneriyorum hepsi 32 mb ekran karti ile oynanabiliyor 16 mb bile olur bazilari … Saygilar oyunlarin devami gelcek :D

  7. Jazz Jackrabbit‘ permalink
    Şubat 1, 2012 2:50 pm

    Allahım bu yazıyı gördüğüme nasıl sevindim bilemezsin. 1 haftadır aklıma takılan bir oyun vardı. çok küçüktüm oynarken aklımda kalan tek şey ‘biri yeşil biri kırmızı yaratıklar’ . Sonra bu gün karar verdim bulucam adını diye. senin yaznını gördüm. Her oyunu teker teker googleda aricaktım ama ‘Rabit’ bana birşeyler çağrıştırdı Allah’tan sonunua yazmışsın doğru adını. Görür görmez hatırladım Jazz Jackrabbit. Şimdi tek amacım geri yüklemek.

Yorumunu sevdim

