Skip to content

The King and the Clown/ Kral ve Soytarı

Şubat 15, 2010

kingandclown-poster

Karşınızda Kore’nin şimdiye dek en çok izlenmiş filmi Kral ve Soytarı.. Üstelik Kore savaşından bahsetmemesine rağmen bu kadar popüler olmuş. Kore Savaşı Kore’nin bilinen açık yarasıysa, bu filmde de onların bilinmeyen yaralarını göreceksiniz. İzleyin derim.

Ve, evet. Lee Jun-ki’yi My Girl’de daha ilk gördüğümde böyle bir rol için doğmuş olduğunu anlamıştım.

 kral ve soytarı resim3

                     soytarı adam ve kız kılıklı gong-gil

Oyuncular

Karm Woo-sung: Adamımız. Oyunculuk diye buna denir.

Jung Ji-young: Psikopatlığın zirvesindeki kral.

Kang Sung-yeon: Kıskançlığın zirvesindeki cariye.

Lee Jun-ki: Tek kelimeyle Gong-gil

Konu

Chosun Hanedanlığı zamanında 1500’lerde iki soytarı saraya girip krala gösteriler yapmayı başarır. Şöyle ki; iki erkek soytarıdan biri-Gong-gil- inanılmaz derecede kıza benzemektedir. Diğer soytarı buna aşıktır. Tabii bu kadar kıza benzediği, kız gibi giyindiği ve oyunlarda sürekli kız rolü yaptığı için zenginler de sürekli bu soytarıdan faydalanmaya çalışırlar. Adamımız artık buna tahammül edemez ve Gong-gil’le beraber Seul’e kaçarlar. Burada 3 tane daha soytarı bulup onlarla gösteriler yapmaya başlarlar. Sonraki adım saraydır ve kralla alay etmeye koyulurlar. Çok geçmeden kralın baş adamı bunları farkeder ve kralın saraydaki yozlaşmayı görebilmesi için bu soytarıları saraya götürür ve oyunlarını kralın önünde sunmalarını sağlar.

İlk gösterilerini korkarak yapsalar da sonra çiçek gibi açılır soytarılarımız. Kral  sonunda hep gülse de bakanlar bu tarz gösterilerin kanuna aykırı olduğunu iddia ederek soytarıları defetmeye çalışırlar. Başta sadece kralla dalga geçen soytarılar, kralın baş adamının tavsiyesiyle, bakanlar kuruluna da dadanır. Yalnız beklenmedik şeyler olmaya başlar. Kral Kore tarihinin gelmiş geçmiş en zalim kralıdır ve akla hayale gelmeyecek kadar psikopattır. Soytarıların oynadıkları her oyunun doğruluğuna inanmakta ve her oyundan sonra taklit edildiğini düşündüğü kişileri öldürtmektedir. Bizim soytarılar da artık her oyunlarına ölüm korkusuyla çıkmaya başlarlar.

Kral Gong-dil’den hoşlanmaya, sık sık onu yanına çağırmaya başlar. Diğer soytarı adam yağmurdan kaçarken doluya tutulduklarını çok geçmeden anlar. Üstelik bu dolu, ülkenin başı olan kralın ta kendisidir, şimdi ondan kaçmak çok daha zor olacaktır. Ama Gong-dil bir oyun daha oynayıp daha sonra gitmekte ısrar eder. Bu seferki onların da boyunu aşacak, üstüne başka oyun oynanamayacak cinstendir. Konu kralın en zayıf noktası hakkındadır, yani babası tarafından zehirlenen annesi. Tüm saray entrikalarının odağıdır. Bu oyun onların sonu olabileceğini bilmelerine rağmen yine de oynarlar… Ve bundan sonra artık ölememek onlar için daha beter bir eziyet olur.

Bilmedikleri şey aslında son bir oyun daha oynayacaklarıdır. Bu son oyun sadece 4 kişi içindir, şimdi 4’ü de kendi hataları yüzünden bir bataklıkta boğazlarına kadar battıklarını, çamur içinden boğulmakta olduklarını farkederler. Ve son oyun oynanır..

Sevdiğim bölümler

  • Maskeleri, yelpazeleri, dansları, müzikleri, ve hepsini bütünleyen karagöz-hacivat tarzı (ama bel altı versiyonu) atışmalarıyla sergiledikleri tüm oyunlar. Bence bütün olarak düşününce komikti. Aşağıdaki resim krala sundukları ilk oyundan. Aynı anda hem gergin, hem komik, hem psikopatça ürküten, tırstıran (özellikle kralın gülüşü, anamm iliklerime kadar tırstım), ama merakla izleten.. Belki de en gergin anlar bu oyundaydı. (Düşündüm de adamımızın başına gelenlerin yanında bu hiç kalır, ikinci gergin diyelim öyleyse..)

kral ve soytarı resim7

  • İkinci oyunları da komikti, (bilmeden?) şu bakanı hedef alan. Yaşlı adam rolünde resmen devleşmişti Karm Woo-sung. “Meteliksizim bu altın kaplumbağayı 5 centliğe alın lütfen” “O zaman iki tane alayım.” hahahaha. Sonra kral da saçma sapan bir şekilde her oyuna katılmak isteyip türlü şaklabanlıklar yapıyordu. Gerçi oralarda değil gülmek, kanım dondu resmen..
  • Baş soytarı olan adam sesini harika kullanıyordu.
  • “Hah, bunun dili uzamış.”
  • Oyunda doğurttukları erkek bebekte de küçük bir su kabağı vardı. Ne adamlar gerçekten!

kral ve soytarı resim5 kral ve soytarı resim14

  • “Bir bakalım. Alnını ve koca burnunu benden almış.”
  • Psikopat kral, ürkütücüydü cidden. Her oyunu gerçek hayata döküyordu. Kendisi ile ilgili olanları cariyesiyle hallediyordu ama sonra iş çığrından çıktı haliyle. Cariyesi ayrı bir düzenbaz, kıskanç, entrikacı ve belki de daha da ürkütücüydü.

 kral ve soytarı resim6 kral ve soytarı resim8

  • Gong-dil bir kız gibi ağladı film boyunca. Burada tekrar tekrar Lee Junki-shi’yi tebrik etmek lazım. Ama ben yine de çok kız gibi göremedim onu. Belki erkek olduğunu bilmeden izlemek daha iyi olabilir. Çünkü filmin yarısına kadar izleyip onun adam olduğuna uyanmayanlar olmuş :)
  • Bir oyunda adam: “Bana bu, sadece sekme ve ip atlama gibi gelmişti. Ama çamurlu yoldan müştemilata gitmekten uzun oldu” Gong-dil: “Sahip yürüyüşü, sahip zaptı, her ikisi de zorlar yumurtaları. Düşüp kaseni kırmanı göreceğimi düşünüyordum.” :) Yalnız adamın ipe oturup zıplayışı var ki, defalarca oturur pozisyonda zıpladı, benim içim kalktı kesin gitti diye..

kral ve soytarı resim16

  • Söylenene göre bu filmin bu kadar tutmasının nedeni filmde bizim kadın kılıklı Lee Jun-ki’den hoşlanılmasını içten içe anlamalarından kaynaklanıyormuş. Kore’den sağlam bir yorum okumuştum, şöyle diyordu: “Bu tarz ilişkiler Kore’de tü kaka konulardır ama Gong-gil’in hangi Kore erkeğinin aklını çelmediğini iddia edebilirsiniz ya da daha önce bu tarz duygular yaşamadığını. İşte film bu yüzden tuttu.” Aslında daha önce de benzer şeyler okumuştum Kore için.(Ve bir ayrıntı; adam ve Gong-dil rolleriyle en iyi çift ödülünü bile almışlar) Artık bir şey diyemiyorum :)

kral ve soytarı resim12

Sizi sevdim soytarılar, son bir oyun daha oynayalım mı?

22 Yorum leave one →
  1. Şubat 15, 2010 6:38 pm

    daha izlemediğim bir film (yazdıklarının hepsini okumadım o yüzden) , bu filmle ilgili hangi yorumu okusam izle izle dedi ama ben bir fırsat bulamadım işte :(

  2. Şubat 15, 2010 6:54 pm

    İzle Rüzigarcım bende tavsiye ediyorum ama sanırım ben bunla ilgili bir yorum yazmadım :)

    Güzel kızım naber ;) Yine kendini film ve dizilere vermiş gibisin :)

  3. Şubat 15, 2010 10:26 pm

    Film görsel olarakta çok güzel bu arada çok renkli.

  4. bunusevdim permalink*
    Şubat 16, 2010 4:21 pm

    @ruzigar-shi: ben de uzun süredir fırsat bulamıyordum, iyi oldu izlediğim, kesinlikle farklı bir film, konu olarak da, gidişat olarak da
    @unni: kendimi dizilere vermiştim, ama ara verdim şimdi. Bir kaç film daha var izleyip bir şeyler yazmadığım. Onları yazdıktan sonra devam ederim izlemeye
    Sen neler yapıyorsun konuşmayalı

  5. Şubat 16, 2010 6:39 pm

    İyidir güzelim bende kendimi dizilere verdim malumun:) Dün bir film izledim Naked Kitchen diye. Onu yazmayı düşünüyorum ama bakalım. Sanırım ben de biraz film izlesem iyi olacak ama ben Avrupa filmlerini daha çok seviyorum. Kore sinemasında da merak ettiğim çok film var ama hepsine ayıracak vakit yok. Gün sadece 24 saat :)

  6. bunusevdim permalink*
    Şubat 17, 2010 2:31 pm

    Çocukken günler hemen geçsin isterdim, ben de şimdi keşke arada ekstradan 3-5 saat hakkım olsa diye düşünmeden edemiyorum

  7. mavi_61 permalink
    Şubat 24, 2010 12:54 pm

    ben bunu sevmedim.
    herkes sevmiş
    ben sevmesemde olur xD

  8. bunusevdim permalink*
    Şubat 25, 2010 9:19 am

    Filmin farklı bir tarzı var zaten. Konuyu sevmedin herhalde

  9. mavi_61 permalink
    Şubat 25, 2010 6:21 pm

    dram diye geçmiyo mu bu? anlamam ben dramdan. sıkılırım. bide sanatsal bi yapım sanırım ödüller falan
    ben sıradan bi vatandaşım yine anlamam.
    kore tarihi zımbırtılarını zaten hiç bi zaman bayılarak izlemedim.
    kendi cahilliğimle alakalı bi durum yani xD

  10. bunusevdim permalink*
    Şubat 26, 2010 9:24 am

    Ama bu filmde tarihin olsa olsa t’si var. Sadece en başta 2 satırlık bilgi veriyor zamanın kralı psikopatmış diye:) Ayrıca sanatsal yapım deyince benim aklıma Kim Ki Duk geliyor, ki sessiz film pek sevmiyorum ben. Bu filmse aksine bol sesli-hatta gürültüü- ve bol renkli. Drama gelince 2 dakikada bir güldüren bir filmin adı dram olsa ne olacak. Ödüllere gelince hakketmiş, anlatmak istediği şeyi en güzel haliyle anlatmışlar.
    İşte böyle de avukat oluveriyorum sevdiğim film olunca :)Eminim Kore sinemasını benden iyi biliyorsundur, ama haliyle insan sevmeyince sevmiyor. Şart değil çok sevilen filmleri sevmek

  11. Mart 4, 2010 7:03 pm

    güzele benziyor, en çok izlenense vardır bir şeyler. ama lee jun ki moralimi bozdu, yan yana dursak onu kız beni erkek sanırlar:D

  12. bunusevdim permalink*
    Mart 4, 2010 9:31 pm

    alemsin kimbap, güldürdün beni :) (kimbapsushi çok uzun kısaca kimbap desem olur değil mi)

  13. Mart 4, 2010 10:28 pm

    tabi istersen kim de diyebilirsin, hatta daha bir koreli gibi olur, şekil olur:D

  14. Mart 4, 2010 10:30 pm

    bu arada ben sana kısaca ne demeliyim? seninki de uzun. “bu” olur mu?? veya sana da çakma koreli bir isim uyduralım bun use dyeong mesela?

  15. bunusevdim permalink*
    Mart 4, 2010 10:43 pm

    koreli isim uyduracaksak senin adın kim kim-bap olur. Gece gece gülmeye başladım yine, beni kim susturacak :)

  16. Mart 4, 2010 10:46 pm

    “kim” susturacak derken ben mi susturiciim yani:p

  17. bunusevdim permalink*
    Mart 4, 2010 10:53 pm

    hiç öyle düşünmemiştim. Bu “kim” çok sakıncalı oldu, herşeyle karışıyor. Kimbap’a devam edelim en iyisi :)

  18. ali permalink
    Şubat 24, 2011 9:26 pm

    10 numara 5 yıldız
    çok beğendim

  19. gazozz permalink
    Mart 11, 2011 7:59 pm

    filmi bugün izledim. çok çok beğendim. krala aşık oldum. bakışları, psikopatlığı.. hala etkisindeyim :)

  20. FZZ permalink
    Ağustos 6, 2011 12:43 pm

    yaa bu fılm oyuncuların nekadar kalıtelı ve basarılı olduklarını gostermek ıcın mı yapılms cok guzeldı ya..my gırlde lee jun kıden nerfet ettıkten sonra :P bu fılmı ızledm ve bıtıım..ıljımaeyle koptum..bunu sevdım..:D

    • bunusevdim permalink*
      Ağustos 6, 2011 8:02 pm

      My Girl’de Lee Jun-ki’den niye nefret ettiğini kestirememekle beraber bu filmle ilgili olan yorumuna gelecek olursak. Gerçekten de, resmen filmin paçalarından kalite akıyordu :) Kore sinemasını seven herkes bu filmi mutlaka izlemeli :)

Trackbacks

  1. Uzak Doğuda Eşcinsellik Mevzusu ve Bir Kaç Film Tavsiyesi « Kimbapsushi's Blog

Yorumunu sevdim

