Skip to content

Bezelye Kurdu

Temmuz 24, 2009

Beslediğim en verimli hayvan buydu. Bir kere tüm sorumluluk bana aitti. Üstelik onu çöpe atılmaktan kurtarmıştım. Hayatını bana borçluydu kısacası. Pazardan mı marketten mi alınmıştı bilemiyorum, gerçi önemi de yok.

Çook uzun zaman önceydi. Onu gördüğüm an karar verdim. Bizimkilerin cani ellerinden kurtardım onu! Şeffaf kurabiye paketlerinden birini evi yaptım. Yanına da bezelyesini koydum açlıktan ölmesin diye. Aslında neyle besleyeceğimden tam emin değildim. Susayabileceğini düşünüyordum. Ne de olsa o kuru bezelyede ne kadar su olabilirdi ki! Bu yüzden azıcık su damlatıyordum başlarda paketin kenarına. Sonra ilginç bir şey fark ettim. Üzüme bayılıyordu. Üzümün yarısını kesip koyuyordum. Gün boyu üzümün tepesindeydi. Vantuzlarıyla sürekli emiyordu. Böylece su konusunda endişelenmeme gerek kalmadı. Ama endişelenmem gereken yeni bir şey vardı. Üzüm yemeye başladığından beri ishaldi :) Ufacık solucanın dışkısından nolcak demeyin. Az az derken bi bakıyordum ki boyu kadar yapmış kerata. Paketi sürekli temizlerdim. O benim evcil hayvanımdı ve temiz olmalıydı. Ama cırcır olunca bu temizleme işlerini daha sık yapmam gerekti. Maalesef bayağı da suluydu :) Ama olsun, onu üzümün başında öyle heyecanlı, iştahlı görmek her şeye değiyordu.

Bir isim koymadım ona. Bezelye kurdu yeterince açık ve eğlenceliydi zaten.

Asıl sorun yaramazlıklarıydı. Annemin kurtla ilgilenmeye hiç niyeti yoktu. Ben okula gittiğim zamanlarda da kurdun beni beklemeye hiç niyeti yoktu. Eve döner dönmez onu orada bulamayacağımı bile bile, ilk işim paketin yanına koşmak oluyordu ama nafile. İlk sefer evin altına üstüne getirip onu koridorun duvarında bulunca sonrakilerde en azından sadece duvarları aramam gerektiğini anlamıştım. Ufacıktı ama saatte 100 km hız yapmak gibi bir kabiliyeti vardı. Başlarda paketin üstünü kapamaya çekiniyordum ya havasız kalır da ölürse diye. Sonra endişelenmeme gerek de kalmadı. O yediği üzümlerle şişip kocaman olunca zaten poposunu yerinden kaldırmaya mecali kalmamıştı :)

Onu beslemenin en güzel yanı çok hızlı büyüyor olmasıydı. Hiçbir evcil hayvanın büyüyüşüne bezelye kurdumdaki gibi gün be gün şahit olamazsınız. Hatta bi ara boyunu da ölçüyordum, ama sıkılgan kurt cetvelin yanında hareketsiz boylu boyunca uzanma fikrine her zaman sıcak bakmıyordu. Kendi üstüne katlanıverince yapacak bir şey kalmazdı.

Evde aseton bulunca bir pamuğa döküp koklattım. Eter koklamış gibi olup bayılacağını düşünmüştüm. Evet, bayıldı. Bir daha hiç hareket etmedi. Kendimi avuttum sonra; zaten yeterince yaşamıştı dedim, doğal hayatta bu kadar üzümü nereden bulacaktı dedim, hem onu ben kurtardım ki yoksa ölmüştü bir ay önce dedim, hem küçüktüm ki dedim, dedim..

Yine de bir daha bezelyeden kurt çıktığında yüzümü başka yanlara çevirdim hep, zaten kaç yılda bir çıkar ki

Onu hakikaten sevmiştim.
4 Yorum leave one →
  1. Şubat 2, 2011 12:08 am

    bu yazıyı çok sevdim , bezelye kurdu besleyen kaç kız vardır ki bu ülkede. nev-i şahsına münhasır biri sözü şuan anlatmak istediklerimi en kısa yoldan özetliyor :)))

  2. bunusevdim permalink*
    Şubat 2, 2011 7:58 am

    Hhahahha, ay bu hüzünlü bir yazı akustik yaa, evcil hayvanımı canice öldürüşümü tüm çıplaklığıyla yazmışım.
    Başka bezelye kurdu besleyen yok mudur ki, vardır gibime gelmişti :)

  3. Şubat 2, 2011 1:04 pm

    haha sen kasti olarak mı öldürdün ben taksirle işledin sanmıştım o cinayeti :))) çocuklar yapar ya bi eter koklatalım bayılacak mı tarzından bir eylem sanmıştım :)) Hahah kendini temize çıkarmaya çalışmandan anlamalıydıım!

  4. bunusevdim permalink*
    Şubat 3, 2011 6:29 pm

    Yok yoook geriye dönük bakınca canice dedim. Yoksa gayet bilinçsizdi, taksir o hakim hanım!

Yorumunu sevdim

