Skip to content

Türk Kızılayı

Temmuz 28, 2009

kizilay

Geçen sene arkadaşımın teklifi üzerine gitmiştim. Ortamı görünce kan bağışı yapası geliyor insanın. Hizmetleri de çok başarılı bence. Kan verebilmeniz için tabii ki değerlerinizin bazı eşik değerlerin üzerinde çıkması lazım. Sizde yeteri kadar kan olacak ki başkasına da verebilesiniz, di mi :) Ben kansız çıkınca ‘Ay bu çok hasta!’ diye doktoru hemşiresi hep beraber üstüme çullanmalarıyla ayrıyyetten tebrik ettim ve için için ‘Gözlerim dolu dolu oluyor..’ diye söyledim şarkımı. Ayrıca niye ‘Hava ayaz mı ayaz, ellerim ceplerimde’ şeklindeki şarkıyı sık sık söylediğim de ortaya çıktı: Bir vampir kadar açmışım kana. Değil üşümek, nasıl düşüp bayılmadığıma hayret edildi. Doktorumuz ‘Bol sebze meyve yiyiniz’ diye öneride bulundu. Aslında o günden beri ota sarmış durumdayım. Ama hemoglobine henüz yeniden baktırmadım. Baktırınca yüksek çıkar çıkmaz ( sanki pek mümkün değil gibi, son günlerde sürekli başım dönüyor- maalesef hastalıklıyım) Kızılay’ımızın yolunu tutacağım. O gün kan bağışı yapamamak fena halde içime oturdu.

Bağış demişken organ bağışından bahsetmemek olmaz. Malum organ bağışı kartları falan var. Ama ben çok iyi biliyorum ki bizim milletimiz böyle bürokrasi işlerine üşenir. Ama karttan önce de ailenize organlarınızı bağışlamak istediğinizi ‘yüksek sesle’- içinizden değil- açıklarsanız ve bunu birkaç kez yaparsanız, bu da yeterli oluyormuş. (Neticede siz ölünce bu işlerle onlar ilgilenecek) Bu fikir çok hoşuma gitti ve o akşam bu konuyu ailemle konuştum. İnsanın öldükten sonra bile işe yaraması, başka hayatlara destek olması sırf düşüncesiyle bile harika bir şey.

Henüz ölmediğimiz için :) şimdilik yapabileceğimiz kan bağışı. Ayrıca bağıştan sonra verdikleri kek, bisküvi ve özellikle elmalı maden suları harika (teşvik etmeye çalışıyorum :) ) Daha harika olan nezih ortam ve muhabbet diyelim. Daha da harika olanın bağıştan sonraki yaşayacağınız mutluluk olacağına eminim..

Bu arada resim kanver.org’dan

 
Bunu sevmemek elde mi.
4 Yorum leave one →
  1. Şubat 2, 2011 12:01 am

    Kan bağışı yapmışımdır hala da biri 0 kan grubu deyince ben ben diye atlayan bir tipim.yine de organ bağışı bana hep uzak geliyor, içimden düşünüyorum benim başıma gelse veya Allah korusun yakınlarımdan,sevdiklerimden birinin ihtiyacı olsa ne yapardım, bencillik etmemeli diye. Ama icraat olmuyor hala organlarımla birlikte gömülmek istiyorum…

  2. bunusevdim permalink*
    Şubat 2, 2011 7:50 am

    Ben hala kan bağışı yapamadım biliyor musun, içimde kaldı resmen, bir ara pekmeze abanıp yine gideceğim Kızılay’a
    Ya bu organ bağışı çok karışık bir konu, tabii ki karar kişinin ama herkesin bir oturup, hani derler ya başını iki eli arasına alıp, enine boyuna düşünmesi lazım

  3. Şubat 2, 2011 12:55 pm

    Ülkemizdeki bayanların yüzde 80’ninde bu kansızlık denen meret bulunuyor ne yazık ki. Kan bağışı yaptığında bize de haber ver :) teşvik edelim insanları :))

    Organ bağışı benim için alınabilecek zor kararlardan biri. Bir gün öyle bir karar alabilirsem bencillikten tamamen kurtulmuş olduğumu düşüneceğim. .

  4. bunusevdim permalink*
    Şubat 3, 2011 6:17 pm

    Ya aslında kansızlık falan yok bende, normal venöz kanda 2 ay önce ve 2 ay sonra ölçtürdüğüm Hb değerleri hep normal geldi, ama o meymenetsiz alet düşük ölçüyor! Bak yine sinirlendim, vereceğim leyn bu kanı hahahahah

Yorumunu sevdim

