Skip to content

Ekmek teknesi

Ağustos 3, 2009

Nusret,eşi ve kızları 

Şu sıralar bir kanalda bilumum zamanlarda tekrarları gösterildiği için ben de bol bol yeniden izliyorum yakaladıkça. Nusret Baba’nın 5 zaptedilemez kızı, ekmek teknesi olan fırınıyla yaşadığı hayat ve birbirinden garip kişiliklerle bezeli mahallesi anlatılıyor bildiğiniz gibi. Her diyaloğu, her karakteri çok eğlenceli bence.

 Jale,Korkut,Bican/Pican

Favori çiftim bitmez tükenmez kaprisleriyle ‘lan Jale’ ve haddinden asabi ‘balta girmemiş Korkut’. Zavallı Korkut ne yapsa yaranamaz Jale’ye. Bir keresinde Jale buna ‘Beni hiç şaşırtmıyorsun’ demişti de Korkut deliye dönmüştü. ‘Lan Pican, nasıl şaşırtıcam bu Jale’yi lan’ diye çocuğun başına ekşimişti. Berberdeki ustaları Ölü de ‘Aşık olunca şaşırmamak lazım’ tarzında bir şeyler söylemişti. Onu da ayrıyetten takdir ediyorum. Şoker ve Ölü’yü aynı şahsın oynadığına inanası gelmiyor insanın.

En eğlenceli kısımlardan biri de şüphesiz gelenek haline gelmiş olan kahve hikayesi. O hikayede Heredot Cevdet %100 ‘yüzüne bakmağa bile doyamıycağın cillop gibi manitalar’ der. Sonra Kirli hikayenin bir yerinde, eğer varsa yemeklerle ilgili bölüm olur, okkalı bir ‘Oy oy oy oyyyyy’ çeker.(Kirli bulaşığı tek başına fırtınalar estirirdi bee, ama hep Cengiz sermayeyi kediye yüklemeseydi, bi de arada köftelerden kendisi atıştırmasaydı!) Cengiz de sırıtıp ‘Haddi bee’ der. Hikayenin sonunda çözülemeyen bir mevzu da hep beraber toplanılıp Nusret Baba’ya sorulur ve alınan akıllıca cevap karşısında koro halinde ‘Baba, büyüksün’ denir.

Necibe ve gamsız CelalBöyle rutinlerinin, kendine has özelliklerinin olması sanırım eğlendiriyor beni. Mesela en büyük kız Mehpare’nin durduk yere ‘Allah canımı alsa da kurtulsam’ diye ağlaşması, 5 kız anası Ayhan Hanım’ın istisnasız her gün –ağrıdan- başına bir tülbent dolaması ya da Celal’in ‘İrtibatı koparmayalım’ lafı, Necibe için de ‘Arzular şelale’ deyişi gibi klişeler. Keşke yine böyle diziler yapılsa. Neyse yapılmasın en iyisi, yoksa başından kalkamayız yine.

Bu sevilmeyecek gibi miydi sanki.
4 Yorum leave one →
  1. bilal permalink
    Ağustos 23, 2009 8:04 pm

    Çok eski bir dizi olmamasına rağmen nerde o eski diziler diye söylettirecek kalitede bir dizi bütün karakterlerini çok özledik

    • bunusevdim permalink*
      Eylül 1, 2009 12:40 pm

      Aslına bakarsan 2002 gerçekten de çok eski sayılmayabilir, 7 sene öncesi ne de olsa :) Sanırım 20’li yaşların başında olduğum ve 2002’de çocuk sayılabilecek bir halde olduğum için bana eski gibi geliyor hala. O yıllarda hala sokağa çıkıp oyun oynuyordum çünkü..
      Zaman göreceli bir kavram diyelim ama söz konusu kalite olunca gerçekten de bu dizinin farkı ortadaydı hep.

  2. Şubat 2, 2011 12:05 am

    gerçekten güzel bir diziydi, sanırım en fazla bölüm izlediğim nadir Türk dizilerinden.Lan jaleyi, oy oyy oyy’ları , irtibatı kopartmayalım’ı , cillopp gibi manitaları anımsatıp tebessüm ettirdiğin için teşekkürler bunu sevdim.

  3. bunusevdim permalink*
    Şubat 2, 2011 8:08 am

    Yaa işte blogu ilk açtığımda Kore bloguna dönüştürmek aklımın ucundan bile geçiyordu, böyle sevdiğim şeyleri yazarım tek tek diye düşünmüştüm :) Sonuç ortada hahahahah
    İrtibatı koparmayalım akustik ;)

Yorumunu sevdim

