Skip to content

Hamsinin İçinden Çıkan Denizatı

Ağustos 3, 2009

denizatı, nereden geldiği belirsiz

Bu şaşkın-ölmeden önce öyleydi herhalde-denizatı bizim hamsilerin içinden çıkmıştı. Ben okyanusta yaşadıklarını bildiğim için Karadeniz’de denizatı da mı varmış diye Wiki‘ye danıştım; bu balık cinsi daha ziyade ılıman ve tropikal sularda bulunur imişler.

Bunların üreme hayatları da tipleri gibi tuhaf. Normalde hayvanlar aleminde yumurta durduğu yerde durur ve sperm gelip vazifesini yapar, her ne olacaksa dişinin vücudunda olup biter. Lakin denizatı aleminde tam tersi oluyor ve sonuçta erkekler hamile kalıyor.

 Kendileri otantik görünümlü hayvanlar olmaları sebebiyle cafe ismi, rumuz, amblem vs olarak bol bol kullanılır.. Ama hiçbir yerde elinize aldığınız zamankinden daha ilginç olamaz.

Buna şaşırdım ilk, sonra sevdim ama.
 
No comments yet

Yorumunu sevdim

