Skip to content

Aşk Dizilerimiz; Pollyanna, Ay Savaşçısı, Şeker Kız Candy ve diğerleri

Ağustos 24, 2009

Bizim zamanımızın çizgi filmlerinin özellikle çok tutanlarında hep bir aşk teması, entrikalar, dönen dolaplar, o şuna aşık ama kavuşamıyor mesajları falan felan. En çok tutanlar onlar olduğuna göre ve izleyici kitlesi o zamanın çocukları olan bizler olduğumuza göre (artık bundan da emin değilim gerçi) demek ki biz bu tarz çizgi filmlerini daha çok izlerdik, severdik ki adamlar bunları yapardı.

Günümüz çizgi dizilerinden; mesela Cedric’ten hiç bahsetmeyeceğim bile, çocuk baştan aşık zaten. “Doğu İnci’mi deliler, çılgınlar gibi seviyorum” diyor. Ulan velet, 8 yaşında nerden biliyorsun deliler gibi âşık olmayı.

Pollyanna (Eleanor H. Porter’in kitabından uyarlama) mesela, başta klasik olarak öksüz kalıyor, sonra teyzesinin-ne tesadüf ki aksi bir kadın- yanında kalmak zorunda kalıyor. Sonraları Jimmy’e aşık oluyor. Ne tesadüf o da ona aşıkmış. Karmaşık olaylar sonucu durum ortaya çıkıyor ve evleniyorlar. Ben pek hatırlamıyorum ama ‘Pollyanna Örnek Eş’ diye bir kitap bile varmış serinin sonunda, oğlu oluyormuş efenim. Kocasının ayaklarını da yıkar mıydı acaba. Yuh artık diyorum sadece.

Sailor Moon, ay savaşçıları, usagi ve saz arkadaşlarıSailor Moon, Ay Savaşçısı vardı, onu da severek izlerdik. Usagi de diğer çizgi film karakterleri gibi(!) aşıktı. Gülünden tanıdığımız Mamaru’yu pek severdi. Hatta onların çocukları-Küçük Ay Savaşçısı- ve aslında çizgi filmdeki herkes gelecekten geliyor, reenkarne oluyarlar gibi saçma sapan bir senaryosu var. Bir de bunun -televizyondaki konuşan kedi tayfasından- Luna diye bir kedisi vardı. O da ayrı bir mevzu.

 

 

 

Şeker Kız Candy zaten bu çocuk dizilerinin en entrikalı şeker kız candy, kendi kendiolanıydı. Bazen Aşk-ı Memnu’nun Bihter’inden beter olurdu bu Candy :) Aynı şekilde hayata öksüz yetim 1-0 yenik başlayan kızımız hatırlarsınız Anthony yani ilk aşkı attan düşüp ölünce kahrolmuştu. Ama uzun mu sürdü, hayır. Biri gider biri gelir dedi ve Terry’i buldu. Ben Terry’i daha çok severdim. Asi, karizmatik oğlan rolündeydi. Bir süre sonra öpüşmüşlerdi. Candy tutup tokat atıyordu, amaaan amma çizgi film senaryosu! Sonra bilumum entrikalarla onun da suyunu çıkarmışlar. Yanlış hatırlamıyorsam Candy hemşire olmuş, Terry başkasıyla evlenmek zorunda kalmış…

heidi

Geçen bu sevimli kız çizgi filmlerinde hep bi aşk üçgeni, acı çekme gibi gibi var diye düşünürken Heidi geldi aklıma.(Johanna Spyeri’nin kitabından uyarlama) O böyle şeylerle ilgilenmezdi. Tek tanıdığı erkek, çoban Peter’di ne de olsa. Biraz araştırmanın sonunda neyse ki masum kalabildiğini öğrendim ve içim rahatladı. Gerçi onu da bulaştırmışlar bu işlere ya, neyse artık..

Vardığım 2 olası sonuç var; ya bu işi yapan insanlar bu çizgi filmleri sadece çocuklar izlemesin, bizim tayfayla beraber oturur karşısına çekirdek çitler pembe dizi gibi izleriz bi yandan da demişler. Yahut, aşk dizilerini kakalayabilmek için önceki nesli bu tarz şeylere alıştıralım demişler. Her iki olasılıkta da oldukça başarılı olmuşlar.

Yine de bu çizgi filmleri çocukken izlediğim için bana o günleri hatırlatıyor. İşin aslı hepsini de severdim. Özellikle de Şeker Kız Candy’i :)

Bunları severdik yavv!
20 Yorum leave one →
  1. Şubat 9, 2010 9:46 am

    Şeker Kız Candy ile büyümüş nesilleriz bizler. Bu çizgi diziyi bilmeyen bir Türk kızı olduğunu düşünmüyorum. Candy’nin aşkları da masumdu ya. Entıni ölümüyle hepimizi yasa boğmuştur :) Türkiye’de sonunu izleyemedik ama güzeldi be. Vataşiva Kendi :p

  2. bunusevdim permalink*
    Şubat 9, 2010 7:12 pm

    Türk çocuklarının hayatlarında geçirdikleri en büyük duygusal travma Anthonynin attan düşmesidir zaten :)

  3. Şubat 10, 2010 6:46 pm

    Bir de Clementine var ama sen hatırlamazsın :)

  4. bunusevdim permalink*
    Şubat 10, 2010 7:52 pm

    Çok güldürüyorsun beni :) Sana teyze mi dememi istiyorsun yoksa. Ben gerçekten de hatırlamıyorum hiç, sonradan tekrarını falan hiç yayınlamadılar mı acaba. Biraz psikopat bir çizgi film olduğunu duymuştum, Clementine de mi aşık oluyor

  5. Şubat 10, 2010 8:05 pm

    Hele bir Teyze de bana görürsün o zaman başına gelecekleri :)) Ben çok yaşlı değilim ama bazı şeyler çok hızlı değişiyor :) Psikopat lafı az kalır Clementine için. Yok canım yayınlanmadı tekrarı. Çocukluğumuzun korkunç bir anısı olarak yer etti belleklerimizde. Yok Clementinede aşk yok sen travma deyince aklıma geldi. CİDDİ bir travmadır o çizgi film.

  6. bunusevdim permalink*
    Şubat 11, 2010 1:26 pm

    Tam bana göre o zaman :) Clementine’i de listeme ekleyeyim

  7. Şubat 11, 2010 1:52 pm

    Bulursan izle küçük kız :) Hatta bana da haber ver ;)

  8. bunusevdim permalink*
    Şubat 11, 2010 5:14 pm

    Anlaşıldı unni. Yalnız benim listemde organ nakil listeleri gibi. Upuzun üstelik sıranın gelmesi imkansız gibi :) Ama Clementine’e torpil yapıp listenin üstlerine yazdım

  9. Chibi permalink
    Şubat 23, 2010 7:37 pm

    Candy’nin Terry’si aşkım:)Usagi’nin Mamoru’su aşkım:)Bir Georgi vardı bir Oscar onlar da çocukluğumun çizgi filmleridir.Hala güzeller hala özel:)

  10. bunusevdim permalink*
    Şubat 25, 2010 9:08 am

    Chibi biz senle ruh ikizi olabilir miyiz :) Ama Georgi’yi hatırlamıyorum ben. O tam bir aşk dizisiymiş anladığım kadarıyla. Ne zaman yayınlandı ki? Mutlaka onun da birkaç bölümünü izleyeceğim bulursam, bayağı entrikalı gibi, hahahh

  11. Şubat 25, 2010 9:19 am

    Oscarı biliyor musun küçük kız? GEorgi +18 olabilecek bir çizgi filmdi ha ha ha. Bahsi geçen karakterler hepimiz aşkı ya. Terryi kim unutabilir, Mamoruuuu en yakışıklı çizgi karakterdir.

  12. bunusevdim permalink*
    Şubat 25, 2010 9:37 am

    Aaa, o Oscar benim düşündüğüm değilmiş galiba. Chibi Lady Oscar’dan bahsettiyse onu bilmiyorum, ben başka bir çizgi film düşünmüştüm.
    Unni, senle zevklerimizin çok benzer olduğu çok önce ortaya çıktı zaten. Adın üstünde unni’sin işte :)

    • Chibi permalink
      Şubat 25, 2010 11:54 am

      canım Oscar la Fea’nın da çok sevdiği Rose Of Versailles’ın Oscar’ı:)Georgi evet biraz büyük işiydi ama ben ortaokuldayken izlemiştim onu ne zamanlardı ya şimdi en küçük birşeyi bile sansürlerler o zamanlar biz küçük bebelere böyle çizgi fimler izlettiriyorlardı. :)
      Bence de ruh ikizi olabiliriz bu blog işini bu yüzden seviyorum zaten ruh ikizlerimi bulup doya doya konuşabiliyorum :D

  13. Şubat 25, 2010 6:52 pm

    Hepimiz ortak zevkleri paylaşıyoruz küçük kız :) Biraz nesilden, birazda bizim karakterlerimizden kaynaklanıyor sanırım :)

    Bak Lady Oscar-Rose of Versailles ile ilgili yazım. Yardımcı olur mu bilmem. Ama bence izlemelisin. Oscarı bilmeyen bir animeseverin hayat damarlarından bir kopmuş demektir :) İnanmazsan Chibiye sor :)

    http://lafea.byethost10.com/wordpress/2009/08/18/rose-of-versaillesgulun-kaderi-1/

    Chibim umarım en kısa zamanda yüzünü de görüşürüz yaza bekliyoruz :) Valla bir donmaktan kurtarma sahnesi vardı ki ömre bedel :) O zamanlar tabi bilmezdik anime nedir yaş aralığı kimlerdir :) Yetişkinler içinmiş meğersem bunlar :)

    • Chibi permalink
      Şubat 26, 2010 8:03 am

      canım inşallah görüşüceğiz yaza :) sorma bilmezdik yaş aralığı falan önümüze geleni izlerdik ilk önce Tom ve Jerry’i izlerdim sonra Oscar’ı bu kadar alakasız bi durum :) bence de izlenmeli kesinlikle eski ama hala taptaze bence her dönem sevilebilecek bir anime tavsiye ediyoruz :)

  14. bunusevdim permalink*
    Şubat 26, 2010 9:14 am

    Anime dünyasına henüz girmeye fırsatım olmadığı için hayat damarlarım yerli yerinde diyebilir miyiz şimdilik. Ama o iki çizgi filmi olayı anlayacak kadar da olsa izlemeyi düşünüyorum tabii, o zaman döneceğim buraya zevktaşlarım :)

  15. Şubat 26, 2010 10:00 am

    Aaaaaa Oscarı izle öyle konuşalım ‘onu seveceksin’ eminim :)

  16. mavi_61 permalink
    Şubat 27, 2010 10:42 am

    oy Terryyy
    yani öeln elemana yazık tabi ama sarışındı zaten bide çok züppe
    ama Terry siyah asi saçları havalı mızıka çalışı sevgisini terslikleriyle gösterebilmesiyle tam bana göreydi
    bu aralar yenib ölümleri indiriyorum
    ölmeden sounu görücem kısmetse xD

  17. bunusevdim permalink*
    Mart 1, 2010 4:59 pm

    Ben de isterim. Aynen, ölmeden Candy’nin sonunu gözlerimle görmek istiyorum, gerçi sonunda neler olduğunu ilk okuduğumda çok hayal kırıklığına uğramıştım. Olsun, gizemli amca olsun, Terry başkasının olsun, olsun

  18. Gulbahar permalink
    Nisan 25, 2011 3:27 pm

    Superdıler:)

Yorumunu sevdim

