Skip to content

Northern Exposure/ Kuzey Işıkları/ Kuzeyde Bir Yer

Eylül 1, 2009

Northern Exposure/ Kuzey Işıkları, Alaska 

Bir gün zap yaparken Tnt’de, Alaska’da Cicely adındaki bir kasabayı anlatan bu harikulade diziyi fark ettim. Sonrada müptelası oldum. Meğer yıllar önce Trt’de de yayınlanmış.(Kim ne derde desin Trt hep bir numara)

1990-1995 yılları arasında çekilmiş eski bir dizi. Zaten dizinin başrolündeki Doktor Fleischman’ın Jerry Seinfeld’den çalma görüntüdeki saçları bunun temel kanıtı :) Her karakter oldukça nev-i şahsına münhasır diyebileceğimiz hafiften sıyırmış tipler ve hepsi ayrıntılı olarak ele alınıyor. Yani aslen başrol hepsinin. Ama esas olarak olaylar doktorun etrafında dönüyor.

Doktor Fleischman ve MaggieJoel Fleischman (Rob Marrow) bir Yahudi doktor. Kötümser, her şeye muhalefet bir hava içindedir genel olarak. Aslında New York’ta tıp okumuş, devlet bursu karşılığında da mecburi hizmetini Alaska’da yapıyor. Tabi oraya alışması çok kolay olmuyor. Mesela güneşin batmadığı birkaç gün hiç uyumuyor ve çok enerjik, sonra 3 gün aralıksız uyuyor. Favori karakterim doktor.

Bir de Marilyn adında bodur, kaplumbağayı andıran bir Kızılderili sekreteri var. Çok şeker kesinlikle. Marilyn geveze doktorun aksine çok az konuşur.  Bir bölümde Marilyn’in eski erkek arkadaşını göstermişlerdi, adam hiç konuşmuyordu :) Marilyn az konuşur ama lafları kapak olur genelde. Mesela dj Chris’ten araba sürmeyi öğretmesini istemişti. Haliyle Chris ilk dersi fazlasıyla karmaşık bir felsefe dersine çevirmişti. Sonra Marilyn bir daha derse gitmedi tabii, Chris niye gelmediğini sorunca da ‘Yürümeyi özledim’ diyip işin içinden çıkıvermişti. O hazır cevap haline bayağı eğlenmiştim.

Doktorun tatlı sert atıştığı 30 yaşındaki hoş, çetin ceviz bayan Maggie O’Connell (Janine Turner) pilottur. Bu kadın arada iyi arkadaş olduğu Chris’le ve diğer kasaba halkıyla bir olup Fleischman’ı deli ederler. Maggie 4-5 tane garip nedenlerle ölmüş eski sevgililerine mektuplar yazmıştı ve onların hayalleri tarafından bencillikle suçlanmıştı bir bölümde. Bir sevgilisi kafasına uydu düşmesi sonucu ölmüş hatta, diğeri bozuk patates salatasından.. Maggie sanırım bu ölümleri biraz üzerindeki lanete bağlıyordu.

Sürekli eski astronotluk günlerini anlatarak adamı bayan zengin işadamı Maurice, her daim dolu olan barın sahibi eski avcı Holling, genelde aptal sarışın olarak düşündüğüm ama hoppa annesini gördükten sonra oldukça olgun olduğuna karar verdiğim Holling’in tencere-kapak ilişkisi içinde olduğu genç kız arkadaşı Shelly, bakkalları anaç Ruth-Anne, radyo dj’leri aslen mühendis olan yakışıklı filizof Chris,  yarı Kızılderili amatör yönetmenleri Ed. Bunlar aklıma gelen karakterler.

Cicely çok özel bir kasaba. İnsanlarının toplaşıp mancınıkla tabut fırlattıkları gariplikte bir yer. Çoğu karakterimiz başka yerlerden gelmiş ve orada yerleşmeye karar vermiş. Kalanı Kızılderili zaten. Bir de ilginçtir, çok demokratikler. Kasabayı ilgilendiren en ufak bir karar için bile toplaşıyorlar hemen. Örneğin, bir kere postadan gelen sahipsiz bir kutuyu açıp açmamaya karar vermek için toplanmışlardı. Gerçi azıcık insan, zor da olmuyor toplanmak.

Nefis, eğlenceli, bizden. Sevdim çok.
3 Yorum leave one →
  1. selçuk permalink
    Ağustos 16, 2011 8:36 pm

    Teşekkürler,

    Ben de bu dizinin hastalarındandım. O zaman videoya kaydetmek hiç aklıma gelmedi. Seyreden kimse de yoktu benden başka… Şimdi facebookta gruplar kurulmuş bütün bölümler ingilizce olarak var, türkçe altyazıları da mevcut ama. Ben Trt seslendirmesiyle aldığım tadı alamıyorum onlardan.Ne yapıp edip Trt seslendirmeli halini bulmaya adadım kendimi. Yardımcı olmak isteyen varsa paylaşımda bulunabilir…

    • bunusevdim permalink*
      Ağustos 17, 2011 2:53 pm

      Gerçekten çok güzel bir diziydi. Ben de izleyemediğim tüm bölümlerini bir ara oturup tamamlamak istiyorum. Eğer Türkçe dublajlı halini bulursan buraya da linklerini bırakmayı unutma :)

  2. Aralık 21, 2016 12:13 am

    Bütün bölümlerin olduğu facebook grubunun linkini atabilir misiniz ? ya da adını altyazı olması da yeterli benim için.

Yorumunu sevdim

