Skip to content

Jumong/ Efsane Prens/ The Book Of Three Han

Eylül 9, 2009

jumong aile fotoğrafı 

The Book of Three Han: The Chapter of Joo Mong (삼한지주몽 , 三韓志朱蒙篇)

    Şimdi uzun uzun anlatmayı planladığım Jumong, bir Kore dizisi, 80 bölümlük tarihi drama olmakta. Trt izleyen herkes öğleden sonralarını Trt’nin çekik gözlülere ayırdığını bilir. Ben de vakti zamanında oturup Cangema’yla başladım Kore furyasına, Düşlerimin Prensi (Goong, bu arada buradaki kız YEH Kore’de baya popülermiş), Zoraki Prens (Goong-S), Sarayın Rüzgarı (Bu kötüydü, izleyemedim, Shin-be’ye rağmen), benim televizyonda yetişemediğim Denizler İmparatoru falan derken baktım ki ben Türk dizilerinden ziyade Kore dizilerinden haberdarım. Ama bi Cangema bi de Jumong, gerisi palavra söyleyeyim :) Zaten Jumong’un reytingleri Seul’de %50’nin üzerindeymiş!

Başrol oyuncuları:

     jumong ve ilk sevgilisi sosono        

       Han Hye Jin (Sosono)       Song Il Gook(Jumong) 

Konunun başı:

    Jumong; yaklaşık 2000 yıl öncesini konu alıyor. Eskiden Korelilerin güçlü bir imparatorlukları varmış GoJoseon adında, Eski Joseon yani. Sonra Çinlilere (Han) yenilmişler. Joseon halkı da dağılıyor; kimisi Buyo’ya (Kore yarımadasında), kimisi diğer kabilelerde, dağlarda falan parçalanmışlar sonuçta. O zamanın Buyo prensi Gumwa  sonradan 3. bölümde kral oluyor zaten. İşte bu Gumwa bu Joseon halkını korumak istiyor. Gizli gizli(babasından) komutan Hemosu’yla küçükten saldırılara falan katılıyor, baya iyi arkadaşlar. Hemosu’nun teeek amacı Joseon halkı. Nitekim oğlu Jumong’un da teeek amacı bu olacak, bunun için Goguryo’yu kuracak… İşteee dizinin ana konusu bu: Jumong Han İmparatorluğu’ndan Joseon halkının intikamını alabilecek mi, yoksa ölüp gidecek mi?? 

   Hani son söylediğim olmayacak bir şey değil. Koreliler dizinin sonunda ana karakterleri öldürmeye bayılıyolar. Bakınız Emperor of the Sea, bakınız Damo..

 Ben Jumong’un çoğunu şurdan izledim:  http://www.myosju.com/jumong

Ama megaupload’dan da iyi kalitede indirilebilir: Megaupload linki:  http://www.megaupload.com/?f=7TFAM145

Soompi forumunda istemediğiniz kadar çok haber, makale vs linki var. (kaydolmanız gerek)

Wiki yine yeni yeniden ana bilgi kaynağımız..

 

En sevdiğim bölümler:

#1 numara:  Hiç şüphesiz Sosono’nun Jumong’un hayatını kurtarışı çok güzeldi. O kırbaçla akşamında dayak da yemişti gerçi Jumong ama en azından mutlulardı kendi çaplarında. Sonra zaten ikisi de itiraf ediyo o günler hayatımın en mutlu günleriydi diye.

 jumong-sosono ilk karşılaşma

Jumong; ‘I liked you. My name is Jumong. Remember me..’

 Sosono: ‘Pathetic fool’   :)

 

 

 

#2 numara: İzleyenleri en çok ağlatan sahne bu olmuş. Gerçekten de üzücüydü. Bir yandan küçük Yuri (Jumong’un oğlu) , ‘Omonim’ (Annecim) diye bağırarak annesinin hareketsiz yatan bedenine doğru ulaşmaya çalışırken; sarayda Yuhwa’nın hayatı son buluyordu, hem de onu en çok seven kişi yüzünden…

 jumong-ep67-, yuva/ yuhwa kanlar içinde

#3 numara: Bence Jumong’un ‘tahtın varisi’ (crown prince) yarışmasındaki performansı da etkileyiciydi. Özellikle gözünü kapatıp okları tam hedefe yollarken kimse bunu ondan beklemediği için inanılmaz bir gövde gösterisi olmuştu. Kral Gumwa bile şaşkınlıkla Jumong’un babasına ne kadar benzediğini fark etmişti.

 jumong-ep21-2, jumong'un oku, dövüşü

#4 numara: Yuri’nin Jumong’a kim olduğunu söylediği sahne. Karşılıklı ağlaşmalar falan.. Hiç erkeğe yakışıyo mu, cık cık :) Daha sonra bir çırpıda Yuri’nin giydirilip adama benzediğini görmek de eğlenceliydi bence.

#5 numara: Sosono ve Jumong’un düğün törenine katılan(!) kucağında Yuri ile Jumong’a ulaşma hevesi kursağında kalan Yesoya’nın ağlayışı

#6 numara: Yesoya ve Jumong’un düğün törenine katılan(!) Sosono’nun ağlayışı.. Jumong hiç ister miydi böyle olsun :)

#7 numara:  Rahibe Mawuryung’a  Jumong’u lanetlemeye çalışırken şimşek çarpması, suratının yanmış tavuk gibi kararması,Yongpo’nun tabanları yağlaması, hepsi eğlenceliydi:)

#8 numara: Han İmparatorluğunu yenen Goguryo bu zaferi büyük bir şölenle kutlamıştı. Sosono’nun sevinci, eğlencesi çok güzeldi. ‘Hiç bu kadar lezzetli bir şey içmemiştim.’

 jumong-ep72-3, sosono sonunda gülüyor

#9 numara: Henüz birbirlerinden haberleri yokken, sırt sırta dövüşen baba oğul

#10 numara: Oi-ma-hyeob üçlüsü ve Mopalmo Usta Jumong’u kurtarmışlardı ve Mopalmo Jumong’a çelik kılıcı sonunda yapabildiğini söylemiş; ağlayarak (canım beniiim, çok acıklı ağlıyor ama) kılıcı Jumong’a verivermişti diğerleri savaşmaya devam ederken.

 

Karakterler:

Jumong: Song Il Gook

song il gook sevgisi, kucaklayışıBaşlangıçta hayta, kız peşinde koşan ama zaten o zamana kadar amaçsız. Ki bu bikaç bölüm daha uzun değil. Gücünün farkına varıyor. Tam bir dövüşçü oluyor. Hele bi ok atış var ki. Sadece bir değil 3 ok atıp yan yana giden 3 adamı vurabilme yeteneği, 2’li mücadele de 2 ok atıp bir ok karşıdakinin okunu kesiyor, öteki ok adamın saçının dibinden geçip onu korkutuyo falan. Daha neler neler :)

Bir de SIG’in özel bir kucaklama stili var. Elleri iki yandan kadının kafasını yakalıyo, ki hele bi sahnede bildiğin manavdan karpuz seçip tutar gibi şak diye Yesoya’nın kafayı kendine çekmişti, noluyoruz dedim. Kız kesin beyin sarsıntısı geçirmiştir o esnada. Zaten o sahnede biraz garip bakıyodu haha. İşte resimde stili apaçık :), 3 ve 4, ve belki 5. resim SIG’ın önceki dizisi ‘Terms of Endearment’tan. Hadi orda kadının kocası, işte onu teskin eden, ne bileyim her şeye rağmen bağışlayan koca rolündeymiş. 6. resim ‘Emperor of the Sea’deki kötü adam Yeum Yang-ama orada hayatı boyunca tek kadına sarılıyordu . Son 3 resim ‘Jumong’dan. 3’ü de farklı kadın fark ettiğiniz gibi:) Ben dizide artık 3. kadını da aynı şekilde kucaklayınca fark etmiştim. Ya adamda bi gariplik var diye. Sonra resim ararken buraya koyayım diye baktım ki benden başkaları da yakalamış, zaten anlaşılmayacak gibi de değil hani.

So Seo-no: Han Hye Jin

    Sosono (SoSuhNo diyen de var) da zengin bir tüccarın kızı. Çok zeki, akıllı, güzel ve yetenekli de, iyi savaşıyor erkek gibi. Lakin tek kusuru kız olması. Gerçi sonra kendini saydırmasını da biliyor ama dünya aynı dünya işte.

!!!   Bir de komiğime giden, dizi boyunca aklıma gelen bir şey var. Dizide henüz Jumong doğmamışken, hatta Hemosu Yuhwa’ya yüzüğü bile takmadan önce Hemosu Hanlılardan kaçıyordu. Yeontabal var, Sosono’nun babası, Keriyu kabilesinin lideri. İşte Hemosu onun yanına gitmişti kimliğini saklıyordu. Sonra eşkıyalar kervanlarına saldırdı, Hemosu da 10 kaplan gücünde olduğu için savaşıp Yeontabal ve ailesini korudu. Tam da o esnada Yeontabal’ın bir kızı doğmuştu işte. Yeontabal’ da kızın adını Sosono koyup, erkek gibi büyüsün falan istemişti. Yani Hemosu Sosono’nun da hayatını kurtarmış oldu böylece. Jumong; babasının hayatını kurtardığı bir kızı sevdi yani. Bir de bu hesapla Sosono Jumong’dan 1 yaş büyük :)

Saraydaki Mücevher dizisinde nasıl ki, Cangema Cungo Min’in hayatını bir kere kurtarmıştı da sonra ömür boyu Cungo Min Cangema’nın hayatını kurtarıp, yardım etmekten paralamıştı kendini. Burada da Sosono bi kurtardı Jumong’u, sonra ne zaman başı belaya girse, yok kabilesi yıkılacak gibi olsa falan Jumong orda bitti. Gerçi Jumong da Sosono’nun lojistik desteğinden yararlandı. Aman neyse, o onu o onu kurtaracak ki dizi olcak işte.

Kim ne derse desin tüm dizi boyunca hep Sosono mutlu olsun istedim. Niyeyse Sosono dışındaki kızları hazzetmedim hiç :)

Dae-so (Büyük prens): Kim Seung Soo

 jumong-ep28, jumong sosonaya sarılıyor

    Kıskannççç, hasettt, gıcııkkk. Deso böyle bi karakter işte :)  Yukarıdaki resimde hasetten çatır çatır çatlamak üzere olan Deso’yu görüyoruz. Tipik olarak gözler faltaşı pozisyonunda, ağız içine sinek kaçacak büyüklükte, burada görülmemekle birlikte postür kaymış olup, küçük kardeşinin sevdiği kadını çalmasına verdiği reaksiyonlar silsilesinin başlangıcı niteliğinde bir tepkidir bu…

!!!   Kore dramalarının izleyici olarak bana garip gelen 2 yanı var; biri flashback’ler, dramanın ilk 10 bölümünü izlemeniz bile gerekmeyebilir bazen, çünkü sonraki 50 bölümde 5 kez önceki önemli sahneleri gösterecekleri kesin. Başlarda ikinci en çok garipsediğim şey düşünmeleriydi. Karakterler özellikle geceleri oturup saatlerce düşünürler. İşin kötüsü izleyiciler de bunu saatlerce izler. Bazen kızıyorum hadi öteki sahneye geçin diye ama belki de dizinin bu kadar etkilemesinin sebebi o uzun acı çekme anlarına eşlik etmemiz olabilir :)

 

Yoo-hwa: Oh Yeon Su

Çok hoş bir kadın olduğunu düşünüyorum. Özellikle başlarda dizideki gençlik halinde şaçları açıkken, 40-50 yaşlarındaki biri nasıl 20 yaşında gözükebileceğini göstermiş, helal olsun. Rolü, Hemosu’ya yardım etmiş, bir yerden sonra kadın başına gücü yetmeyince sevdiği adamın başına gelen tüm kötü şeyleri gözleriyle görmüş, senelerce bunları aklından çıkarmamış bir karakter.

Geum-wa: Jun Kwang Ryul

Wan-hoo: Kyun Mi Ri (Dae Jang Geum’daki Lady Choi)

Yeo Mi-eul: Jin Hee Kyung

 

sayong biseksüel olduğunu söylüyor

 

Bir de Jumong’un 3 kafadarı var: Oi, Mari, Hyeopbo.

 

Benim bu üçlüdeki favorim Hyeob-po. Nedeni Sayong’la olan diyalogları. Bu dramanın komik kısımları bunlar çünkü. Yanda Sayong kız mı erkek mi olduğunu açıklıyor. Heob-po’nun duydukları karşısında ne kadar şaşırdığını söylememe gerek yok bence :)

 

 

Jumong Video: Jumong Sosono’nun onu kurtarışını, Damul yayını kırışını hatırlıyor. Ve tekrardan yayın durumunu, belki de kendi geleceğini görmeye giderken

 

Sahne Arkası:

Poster çekimlerinin olduğu keyifli bir video, buradan izlenebilir.

 yuhwa hemosuya kavuşur

 Bu süper komik gif’te (çalışırsa) Hemosu geliyor, Yuhwa ile beraber arada kara kedi olan Gumwa’yı ittirip birbirlerine kavuşuyolar :)  Bu kamera arkasında değil de dizinin içinde olsaydı keşke :) 

 

 

Dedikodular:

**Drama 60 bölümlük planlanmış, ama izlenme rekorları kırmaya başlayınca 80 bölüme uzatılmış.

**Bu tarihi dramanın yönetmenleri bütün tarihi karakterlere sadık kalmışlar ama bir tek Sosono karekterini biraz değiştirmişler. Gerçekte Jumong Sosono’yla çok daha sonra tanışıyormuş. Yani Jumong, Sosono, Deso aşk üçgeni yönetmenin uydurmasıymış.

**Aslında Lady Yesoya yani Jumong’un ilk karısını Buyong oynayacakmış, ama Buyong karakteri çok tutmayınca rolü Goong’un Minyorin’ine verilmiş.

**Denizler İmparatoru’ndaki kötü adam Yeum Jang rolünden sonra iyica ünlenen Song Il Gook, ilk defa Efsane Prens’te tam anlamıyla başrolde karşımıza çıktı.

 

Oyuncular:

 jumong oyuncuları, günlük hayatta farklılar baya

 

Kore dizilerinin en güzel yanları bence harika dizi müziklerinin olması. Tüm şarkıları dinlenesi.. Ben 2 tanesini seçtim burada.

OST

02. Haneuryeo, Jebal (“Dear Heaven, Please”) – In Soon I

http://daumbgm.nefficient.co.kr/mgbdamu/A0700001/A070000131826402.wma

05. Cheom Geu Ddaecheoreom (“Like the First Time”) – Im Tae Kyung

http://daumbgm.nefficient.co.kr/mgbdamu/A0700001/A070000131826405.wma

jumong-duvar kagidi

 Bunu ve bunun gibi Kore dizilerini hep sevdim.
57 Yorum leave one →
  1. Ocak 18, 2010 3:22 am

    Bende bunu izlemedim. Dönem dizilerinden fenalık gelmişti. Baktım öyle yakışıklı bulduğum bir adamda yok :p izlemedim. Sarayın Rüzgarını nasıl beğenmezsin. Çok acıklıydı. Kralım çok yakışıkl ve çok iyi niyetliydi ya. Güzeldi ben beğendim.

  2. bunusevdim permalink*
    Ocak 18, 2010 7:51 pm

    Başta Jumong bana da çirkin gelmişti ama sonra baka baka yakışıklı gelmeye başladı nedense. Ama prenskenki hali elbette, kralken bildiğin çirkindi. Ama daha önemlisi Sosono güzeldi, saçlarını savurarak Jumong’u kamçılayışı mesela.. Çok fantazi dünyasında hissettim şimdi kendimi
    Sarayın Rüzgari da beni sarmadı, bilmem belki yeterince izlemediğim içindir. Bir de Damo’dan önce o adama gıcıktım biraz o yüzden de olabilir. Bir de şu var adam zaten kraldı, diğer dizilerdeyse hep hiçten mücadeleye başladılar. Bunun gibi bahanelerim var..

  3. Ocak 19, 2010 12:43 pm

    Hakikaten pek fantazi bir yorum olmuş Sosona kısmı :) Bende aynı anda bir sürü şey izliyorum ambole oldum :)

  4. bunusevdim permalink*
    Ocak 20, 2010 1:36 pm

    Abuk bir cümle kurmuşum zaten, şimdi farkettim. Neyi kastettiğim şu videoda var, belki dizinin başlarını izlediysen görmüşsündür.

    Aynı anda bir sürü şey izlemenin yanı sıra, sürekli bir sürü şey izlemeyi planlıyoruz, yoran kısmı o oluyor sanki :)

  5. Şubat 9, 2010 5:08 pm

    filmde jumong hariç hepsi çirkin sanki sokaktan toplayıpta oynatmışlar

    • bunusevdim permalink*
      Şubat 9, 2010 7:24 pm

      yanlış anlaşılmasın çok güzel olup da oyunculuk berbatsa zaten hiç anlamı yok ama başrolde yakışıklı/ güzel bir oyuncunun olmadığı dizilere tahammül edemiyorum nedense, sen de öylesin gibi geldi bana efrina

  6. Şubat 11, 2010 5:17 pm

    ewet haklısın song il gook yakışıklı diye film çok tutuldu hani diğer oyuncularda hoş ama başrol işi bitiriyor zaten…..

  7. ayşe naz permalink
    Şubat 13, 2010 8:43 pm

    yazıyı yazan arkadaşın tespitleri şahane. ilk bir kaç bölümünü izledim ama insanı kendine bağlayan bir dizi devamınıda izleyeceğim…

    • bunusevdim permalink*
      Şubat 15, 2010 4:27 pm

      Ben yazıyı yazan arkadaş :) Teşekkürler iltifatın için. Jumong çok akıcı bir dizi, olaylar hiç bitmek bilmiyor, hiç sıkılıp garipsemiyorsun. O yüzden devam etmeni ben de tavsiye ederim

  8. Şubat 15, 2010 5:09 pm

    bunu sevdim yazdıkların gerçekten güzel filmi çok iyi anlatmışsın ve çok doğal bir dille yazılmış. filmi çok seviyosun galiba:)

  9. bunusevdim permalink*
    Şubat 15, 2010 6:02 pm

    Bu gün iltifatlarla şımarma günü oldu :) Jumong’u sevdim gerçekten. Ama özellikle yazıyı yazarken de çok eğlenmiştim. Tabii ki bu yazı bir günde yazılmadı. Bloğu daha açmadan bu yazıyı Word’de yazmıştım. Her gün bir şeyler ekleyip çıkarıyordum. Aslen orijinal yazım bunun 3, 4 katı daha uzun ve daha bol resimliydi. Ama kısaltmak zorunda kaldım haliyle, blogu okuyan insanlar karşılarında göktürk kitabeleri gibi upuzun bir yazı görüp tırsmasınlar diye. Jumong’dan daha çok sevdiğim Kore dizileri de var. Ama nedense Jumong’la ilgili bir şeyler yazmak benim için daha zevkliydi.

  10. mavi_61 permalink
    Mart 9, 2010 8:18 pm

    TRTnin Kore tarihine ilgisi nereden geliyo hep çok merak etmişimdir?
    adamlar bilse normal drama verseler izlenme rekorları kıracaklarını bence düşünürler. tamam çok kısa sürüyo ama bi Japon dizisi falan al bari ben mi akıl vericem xD Yüksele çıkıp eylem mi yapmalıyım?
    hiç hoşlanmıyorum bunlardan
    izlemiyorumda zaten
    ama ben kıskancım
    herkes Gong diye dolaşsa katilde olabilirdim.
    iyi böyle. indirmeye devam edelim en iyisi biz ^^

  11. bunusevdim permalink*
    Mart 10, 2010 11:05 am

    Kıskançlığınla ün salacaksın yakında. Herkes sana kıskanç mavi_61 diyecek:)
    Galiba trt’nin farklı bir kültür gösterelim çabası var. Korenin eğlenceli dizilerinde o tarz esintiler pek olmadığı için.. Bir de biz bunları izlerken dilleri de bütünleyici bir etken oluyor. Bir ayguuu deyişlerini düşünsene, nasıl gülüyoruz. E dublajda onlarda kalkacak. Heralde saray ısrarı ondan kaynaklanıyor. Mesela Goong verdiler trt’de, tarihi bir şey yoktu hiç, günceldi. Ama saraydaydı neticede

  12. mavi permalink
    Mart 10, 2010 9:43 pm

    benim adım kıskanca çıktı çıkacağı kadar ^^
    onlar Saray dizilerine biz nette takılmaya devam o zaman

  13. çılgın permalink
    Mart 11, 2010 1:25 pm

    ben yabancı filmlerden hoşlanırım en çok ordaki jumonga bayılıyorum sizlerede öneririm

  14. rabia permalink
    Mart 11, 2010 1:32 pm

    jumongla yeseo barışsa keşke keşke yaşasaydınız

  15. sümeyra permalink
    Mart 11, 2010 1:33 pm

    seni seviyor ben jumong

  16. şeyda permalink
    Mart 11, 2010 1:34 pm

    seni seviyorum jumong hep dizilerini izler hiç birzaman kaçırmam

  17. zeynep permalink
    Mart 11, 2010 1:36 pm

    jumongla yesoa yeniden barışsa hep mutlu olsalar

  18. melike permalink
    Mart 11, 2010 1:38 pm

    jumong senin dizilerini hep izlerim hiç kaçırmam seni çok seviyorum

  19. betül permalink
    Mart 11, 2010 1:39 pm

    sizin dizilerinizi hep izlerim sana hayranım jumong seni çok seviyorum jumong

  20. betül permalink
    Mart 11, 2010 1:41 pm

    sizin dizilerinizi hep izlerim sana hayranım jumong

  21. bunusevdim permalink*
    Mart 11, 2010 3:54 pm

    Vay canına ne kadar çok adın var:) brezilyalıların isimleri gibi: carlos alberto santos dos ricardo da silva rocha

  22. zeynep permalink
    Mart 16, 2010 10:05 am

    ben jumonga hayranm onu ooooook seviyorummmmmmmmmmmm

  23. sibel permalink
    Mart 16, 2010 10:09 am

    ben jumongun hayranıyımmmmmmmmmmmmm ona aşığımmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

  24. sibel permalink
    Mart 16, 2010 10:11 am

    ben jumongun hayranıyımmmmmmmmmmmmm ona aşığımmmmmmmmmmmmmmmm.sosonoyu ve jumonga çççççooooookkkkkkkk yakıştırıyorummmmmmmmmm

  25. sibel permalink
    Mart 16, 2010 10:12 am

    ben jumongu çok seviyorum

    • Temmuz 7, 2010 1:22 pm

      gerçekten çok mu seviyorsun sibel ben sevmiyorum ama

      • sanane permalink
        Şubat 17, 2012 10:30 pm

        gerçektenmi halime sen bu dediğine inanıyormusun jumongu sevmiyorsan bu sitede ne arıyorsun

  26. sibel permalink
    Mart 16, 2010 10:15 am

    ben jumongu çok seviyorum.diziyi hiç kaçırmıyorum. yarın meltem tv de finali var izledim ama yinede merak ediyorummmmmmmmmmmmmmmmm

  27. bunusevdim permalink*
    Mart 16, 2010 6:28 pm

    Arkadaşlar Trt’de yarından itibaren Denizler İmparatoru var. Çok sevdiğiniz Jumong’u oynayan oyuncu orada “kötü adam Yeumyang” karakterini canlandırıyor, muhtemelen izlemişsinizdir ama arada konuşuruz burada da.

  28. Nisan 2, 2010 1:12 pm

    doğrusu bence yeum yang karakteri daha çok yakışıyo adama.daha karizmatik duruyor

  29. bunusevdim permalink*
    Nisan 2, 2010 2:38 pm

    Kral Jumong’dan bin kat daha iyi ama prens olan Jumong yeum yang’dan iyiydi bence. Erkeklerin saçları uzadıkça benim tepem atıyor galiba
    Arada televizyonda denk gelirsem bakıyorum da Denizler İmparatoru’na, gerçekten o adam kötü adam rolüne iyi uyuyor. Bu arada içinde iyilik var aslında, şartlar öyle gerektiriyor falan, palavra bunlar. Yeum yang bildiğin kötü :) İçi dışı bir yani.. Gumbo’nun kökünü kuruttu, adamın yoluna taş döşedi durdu sürekli. Ha kimin tarafını tutuyorum, tabii ki yeum yang’ın, hahah
    Bu arada Canghuva’yı seviyordum izlerken, ama seyirciyi hayal kırıklığına uğrattığını düşünüyorum. Kadının kimi sevdiği belli değil

  30. Nisan 9, 2010 4:03 pm

    bence yeum yang tek kelime ile süper saçlarıda çk yakışıo

  31. bunusevdim permalink*
    Nisan 9, 2010 4:59 pm

    Çok merak ediyorum Denizler İmparatoru’ndan sonra Trt’de yayınlanacak Kore dizisini. Muhtemelen yine saray entrikalarına bulaşacak bu Trt ahalisi. Yeni bir dizisi var MBC’nin Dong Yi. Acaba onu mu yaparlar.
    Bu Denizler İmparatoru’nun kaçıncı bölümü yayınlanıyor ki şimdi

  32. Nisan 16, 2010 1:02 pm

    ben efsane prens çok seviyorum ama bitti hepsi çok seviyorum ama bazılarını sevmiyorum ama jumong ve digerlini seviyorum onunları çooooooooooooooooooooooooooook seviyorum onları öpüyorüm sizleri çok seviyorum

  33. Nisan 16, 2010 1:06 pm

    aşk oldun efsane prens se onları çok seviyorum onları unutmıcAN VE EFSANE PRENS TRABZONA GELİN LÜTFEN EFSANE PRENS ÇOK SEVİYORUM TRABZONA BEKLİYORUM SİZİ ÇOK SEVİYORUM VE ÖPÜYORUM AŞJK OLDUN EFSANE PRENSE

  34. bunusevdim permalink*
    Nisan 22, 2010 9:42 pm

    Yahu adamın prens Jumong halini severdim dedim ama Yeum-yang’a da razıyım. Ama bu A Man Called God çok sinirimi bozuyor, adamın resmen tipi kaydı. Bu ne yahu bu ne
    bi halta benzemeyen Song Il-gook

  35. aleyna permalink
    Haziran 29, 2010 8:42 am

    yha sevgilimden önce SONG (JUMONG) gelio benim için hastayım yhaaa büyünce koreye gitçem sırf onun için aşığım o adamaaaaaaaaaaa!!!!!!!

  36. soesono permalink
    Temmuz 2, 2010 7:09 pm

    yha nasıl olur da jumongun kral halini beğenmezsiniz o her haliyle çok yakışıklı bence kral hali de çok muhteşem o mükemmel bir insan ayrıca sosono yla da çok yakışıorlar bir çok kore dizisi izledim ama hiçbiri efsane prens kadar güzel değil jumong u hiç bi diziye değişmem ayrıca sarayın rüzgarındaki o kral da çok yakışıklı sayılmaz bence jumong on 10000… basar. Goguryo yu kuran jumong du dimi sarayın rüzgarındaki adam goguryeo nun 23. kralıydıı …Jumong 1… ( hiç bir kral jumong kadar karizmatik değilll onu çok seviyorum…)

  37. soesono permalink
    Temmuz 2, 2010 7:13 pm

    film de jumong hariç hepsi çirkindi nasıl dersin deso mesela o da çok yakışıklı yesoya sosono ve byong yuhwa fln çok güzzeller ayrıca gumwa nın genç hali de pek fena sayılmaz bence her haliyle muhteşem ve vazgeçilmezz bir diziydii…

  38. Temmuz 13, 2010 4:16 pm

    JUMONGCUGUM COK ÇİRKİNSİN FİLMDE DAHA İYİ GRÜNÜYORDUN GALİBA ROLÜNDEN DOLAYIYMIS VALLA SARILMADIĞIN KIZ KALMAMIŞ HEP DE AYNI STİL SARILIYORSUN SENDE FARKETTİNMİ?

    • Temmuz 17, 2011 1:56 pm

      COK GUZEL BIR DIZIYDI HEŞKE DEWAM ETSE

    • muhammed ali permalink
      Ağustos 4, 2011 7:58 am

      slm bn muhammed ali jumonku canlandıran degil asıl o tarıhte yasamıs insanın azmını we basarısını taktır etmek gerekıyor

  39. vusale permalink
    Eylül 13, 2010 11:16 pm

    ya cumonqu cok seviyorum cok sirin hele gulusu ama yeom yanq rolunden nefret ediyorum. sinir oluyorum su tipe kilibik korkak biri canq po quyu beklenilmeden oldurdu

  40. vusale permalink
    Eylül 22, 2010 3:47 pm

    ya su siteyi acana cok tesekkur ederim en mutsuz insan bile bu sitede gulmesini saklayamaz

  41. songül permalink
    Mart 4, 2011 10:00 pm

    ben.ölmeden.evvel.jumongu.göreyim.ona.bayılıyorum.vecoooooooook.seviyorum

  42. İLSEN permalink
    Mayıs 16, 2011 7:03 am

    ARKADAŞ LAR MERHABA. EFSANE PRENS İZLEYENLERİNE BİR HABERİM VAR…. EFSANE PRENS, ŞUAN KANAL 35’TE HEM SABAH HEMDE AKŞAM KUŞAĞINDA YAYINLANIYOR.. BİLGİLERİNİZE SUNARIM… KANAL 35’İ UYDUDAN KABLOLU TV’DEN VE D SMART’TAN İZLEYEBİLİRSİNİZ…

  43. bunusevdim permalink*
    Mayıs 23, 2011 11:27 am

    İlsen çok sağol, sayende Efsane Prens hasretimi giderdim. Keşke daha erken haberim olsaydı diye de baya hayıflandım, ilk 20-30 bölümü ekstra güzeldi çünkü.
    Tekrardan teşekkürler, başka bildiğin Kore dizisi yayınlayan kanallar varsa haber ver yine.
    Meltem Tv Demir Prenses diye bir Kore filmi yayınlıyor ama çok kıyrıtık valla, izlemeye yürek dayanmaz :)

  44. Temmuz 17, 2011 1:57 pm

    bu dızının dewamını ıstıyorum

  45. Temmuz 26, 2011 8:28 pm

    bnm de bir kılıç var snn hareketlerini 3 ay da ögrendim tek yanlışım yok ama yinede sini gecemem

  46. Kasım 27, 2011 10:02 pm

    ben jumonka bayılıyorum hep kendimi onun yerine koyuyorum.o müthiş birisi

  47. isim. permalink
    Mart 30, 2014 10:34 pm

    Sarayın rüzgarını beğenmemene şaşırdım,saraydaki entrikaları çok güzel işlemişlerdi fazla ağlama zırlama sevmem ama bu uzakdoğu dizilerinin hepsi böyle…Dur ama bunda o değlde hep efendim deyip iç çekişlerr gıcıktı sadece….Jumong’a gelince…İzlemedim :D

  48. Mart 18, 2015 1:42 pm

    baran eldem

  49. Ridvan turan permalink
    Haziran 23, 2016 4:30 am

    Sosono inanilmaz tatli cok guzel bir dizi yapmislar bizim turk dizilerinden 10/kat guzel 3 defa izledim halen izliyom sosonoyu gorunce cok mutlu oluyom cunku cok guzel

Trackbacks

  1. Google aşkına-2 « Bunu Sevdim
  2. Çirkin ama sevimli bıdıklar « Bunu Sevdim

Yorumunu sevdim

