Skip to content

Baytar olmak

Eylül 20, 2009

 France-2007,liuzzi, scott speed  

Birkaç sene önce Ankara metrosunda sıradan bir gün. Bir sonraki durakta kapı açılır, inenler iner, binenler biner. Burnu iki parmak (o kadarcık olsun dimi) havada olan buğday tenli, iyi giyimli, yakışıklı sayılabilecek 20’li yaşlarda bir genç en son binen kişiydi. Kapının karşısında ayakta bekleyen gözlüklü, yine 20’lerinin başını süren diğer oğlan onu tanıdı. Birbirlerine sarıldılar. Muhabbet başladı. Gözlüklü olan:

-Naber, napıyosun ya?

-İyidir, polis oluyorum; daha yeni bilmemnerde kampa gittik. Sen napıyosun?

-Ben de veterinerlik okuyorum, dedi gözlüklü çocuk. Demez olaydı. Stajyer polis o an koptu:

-Nee! Aha aha aha. Baytar olacan demek. Ehi ehi ehi.

Resim91 Veteriner çocuğa üzüldüm. Bizim insanımızın dalga geçmekte üstüne yoktur. Düşene bir tekme de biz atarız. Üstelik bu çocuk düşmüş de sayılmazdı. Arkam onlara dönüktü. Ama çocuğun verdiği tepkiyi o kadar merak ettim ki, onlara doğru dönüp eski dostları(!) izlemeye başladım. Veteriner çocuğun surat ifadesi ya çok utanıpta kıpkırmızı olmuş ya da artık 3-4 senelik öğrenciliği boyunca bu tarz sataşmalara maruz kalıp da kaşarlanmış gibiydi, belki de ikisinden de biraz vardı. Alışmış ama yine de hazmedemiyor? Evet, sonunda bunda karar kaldım.

-Eee, anlatsana büyükbaşçı mı olacan küçükbaşçı mı? Ehi ehi ehi.

Polis o kadar eğleniyordu ki, bir ara gülerken kendini yere atıp yuvarlanmaya başlayacak sandım. Veteriner gittikçe kaşarlanmış surat ifadesine doğru kayıyordu:

Bilmemkaç grup var. Şu grupta şu şu şu hayvanlarla ilgileniyorsun. Ben şunu şunu düşünüyorum. Daha avantajlı çünkü.

Veteriner-zavallım- boşuna anlatıyordu. Çünkü polisin kediyle mi inekle mi uğraşmak istediğini öğrenmek ister gibi bir hali yoktu ki. Sürekli gülüyor. Veteriner de farkında, ama anlamamazlıktan geliyor gibi. Okula ne hayallerle giriyorsun. Kendi camianda saygın bir konuma geliyorsun belki. Ama lavuğun biri günün birinde gelip bütün sinirlerini alt üst ediyor. Polis sırıtıyor. Veteriner ifadesiz. Arada tebessüm ediyor:

-Baytar olacan demek, muhahahaha, şeklindeki sorulara gülerek:

-Evet, veteriner olucam seneye, diye geçiştiriyor. Çocuğa polislik nasıl diye soracak oluyor. Nafile çırpınışlar.

-Demek ineklere bakacan. Çocuk gülümseyerek:

-Hııı, evet, dedi son kez. Polisin inmesi gereken durakta kapı açıldı. İki eski dost oldukları her hallerinden belli olan (!) iki genç birbirlerine veda etti. Öğrenci polis kapıdan çıktı. Veteriner olana baktım. Suratındaki ifadeyi çıkartamadım.

Resim84

Bunu sevdim. Sonra işime baktım.
Yorumunu sevdim

