Skip to content

My Girl

Ekim 16, 2009

mygirl resim

Bir Güney Kore klasiği daha: My Girl. 16 bölümlük bir romantik komedi. (Aslında romantik komedi lafına da, romantik komedilere de gıcık olurum ama bu dizi bir başkaydı kesinlikle) Zaten 16 bölüm olduğu için ‘Aaa niye bitti şimdi’ hissi uyandıracağını garanti ediyorum. Çook eğlenceli.

Güvenin bana, bu diziyi izleyin. Sonra bu blog’a tekrar gelip neler yazmışım okur, bana hak verirsiniz. (Dizinin gidişatı ya da sonuna dair bir ipucu yazmam hiçbir zaman ama önce izlerseniz daha çok gülersiniz.) Kore piyasasına henüz burnunuzu sokmadıysanız, bu çok iyi bir fırsat!

Açıkçlee dong wookası Saraydaki Mücevher, Jumong, Denizler İmparatoru gibi uzun soluklu, ciddi dizilerini severim Güney Kore televizyonlarının. Bu diziyi bir arkadaşım izlemem için verince ancak ‘Düşlerimin Prensi’ gibi yer yer komik olan bir romantik komedidir buda diye düşündüm. Ama çok yanılmışım. Kesinlikle izlenmesi gereken, sempatik ve kafa dağıtıcı bir dizi. IMDB’den 8.1 almış. İnternetteki yorumlardan da anladığım kadarıyla izleyen herkesin en sevidiği 5 diziden biri budur mesela. Kız cidden iyi oyuncu, oğlan da başta pek iyi değildi bence ama başlarda zaten süper bir oyunculuk sergilemesi gerekmiyordu. Sonradan açıldı ama.

My Girl / 마이걸 / Mai geol

Başrolde yukarıda gördüğünüz iki sevimli oyuncu var: Lee Da-hae ( sahte kuzen Ju Yoo Rin rolünde-cuyurin diye okuyoruz), Lee Dong Wook (Avenuel Oteller zincirinin genç varisi Seol Gong Chan rolünde–solgunçan diye okuyoruz) Ayrıca Lee Jun-ki var ki, o da kız gibi bir erkek; foolish casanova. Bir de Park Shi-yeon var, bu kız da tenisçi; dizide ona Kore’nin Sharapova’sı diyorlar. Seol Gong Chan’ın kız arkadaşı rolünde.

Konunun başı:

Ju YooRin babasıyla beraber yaşıyor, küçüklüğünden beri şehir şehir, ülke ülke dolaşmışlar. Kendi tabiriyle ‘Ne buldularsa yiyip, nerede olsa uyumuşlar’ . Babasının sürekli kumar borcu var. Habire kaçıyorlar. Ju YooRin, çok gezdiği için, Korece yanında Çince, Japonca, İngilizce de biliyor ve bu sayede turist rehberliği yapıyor. Sevimli bir insan olduğu için de insanlar onu çok seviyor. Lakin kız süper bir yalancı. Her ortamda, her zaman, herkese uygun bir yalan söyleyebiliyor. (Taa ki bir yere kadar) Japonca bilmesi sayesinde Seol Gong Chan-shi (Ju YooRin bu adı çok güzel söylüyor ) ile iş yapıyor. Seol Gong Chan daha en başından Ju YooRin’in yalanlarını anlıyor ve bu sayede de ona sahte kuzeni rolünü yapmasını teklif ediyor. Çünkü büyükbaba ölüm döşeğinde, yıllar önce kaybolan torununun hayatı yüzünden endişeli ve kendini sorumlu tutuyor. İşte büyükbabayı ölmeden önce, kuzenini bularak, rahatlatmak da torunu Seol Gong Chan’a düşüyor. Yalancı kuzen olarak Ju YooRin eve getirilse de, Seol Gong Chan gerçek kuzenini aramaya devam ediyor.

Ama Ju YooRin eve geldikten sonra beklenmedik gelişmeler oluyor. İşte böyle bir dizi.

Sevdiğim bölümler:

  • En çok şarkıları sevdim. Dizinin ana müziği de (Never Say Goodbye) fena değildi ama benim kastettiğim Ju YooRin’in şarkı söyleyişi. Zaten dizinin başında Ju YooRin şarkı söylemeye başlıyor. Direk beni diziye çeken ilk şey o kafasını, ellerini sallayışıydı. Bayıldım hekorean-lee-da-hae-03psine. Hele şarkıyı söylerken yaptığı hareketler harika. Mesela şöyle bir şarkı var:

Anlamı şu: Eğer istersen senin için bir yıldız yakalayıp sana tabakta sunarım. Bunu söylerken ilk, elini daire çizecek şekilde başına götürüyor, sonra yıldızı sana sunarımı söylerken eliyle servis yapıyor. Bu şarkıyı hareketleriyle beraber o kadar çok sevdim ki bir küçük çocuk edasında sürekli bunu söyler hale geldim.

Bu arada Ju YooRin güzel şarkı söyler de Seol Gong Chan durur mu, o da meğer güzel şarkı söylüyormuş. Çocuğun sesi kötü değil ama şarkı söyleyemeceğini düşünmüştüm. Halbuki bayağı başarılıydı. Tabi bu performans için diziyi sonuna kadar izlemeniz gerekecek. Ama değiyor.

Şarkı konusunda bir diğer söylemem gereken şey dizide Mozart’tan da şarkı kullanılmış olması. Bir klasik senfoni şarkısı  nasıl bu kadar sempatik bir hale getirilebildi, hayret. Çok başarılılar kesinlikle.

(Ju YooRin gerçek hayatta rock insanıymış. İşte rakçı Ju YooRin’in klibi. İyi, şeker kız imajının çok uzağında..)

  • Ju Yoorin ve Seol Gong Chan’ın kapışması. Sürekli birbirleriyle dalga geçiyorlar. Tam kardeş gibiler :) Aşağıdaki gif’te olay şöyle gelişiyor. Büyükbaba torunu sandığı Ju YooRin’in hayatını düzene sokmak istiyor. Bunun için birini ayarlamak istiyor, Seol Gong Chan’a da zorla Ju YooRin’in çok güzel ve çok tatlı bir kız olduğunu onaylattırıyor. Seol Gong Chan yukarı odasına çıkarken Ju YooRin’i iştahla elmasını hapur küpür yerken görünce ‘Hee, harbi tatlıymış’ diye kendi kendine dalga geçiyor.

                4d24c625op3

  • Ju Yoorin’in yalanları. Eğer Ju Yoorin’i kızdırdıysanız, vay halinize. Anında intikam alınacaktır. İnsanların arasında rezil olmaya hazır olmalı.
  • Seol Gong Chan’ın Ju YooRin’i omzuna yatırdığı bölüm. Kendimden utanıyorum böyle bir sahneyi sevdiğim için ama gerçek bu. Dizinin en sevdiğim sahnesiydi. Bir de elleriyle kalp yapmaları da çok şekerdi. Cidden utanıyorum kendimden :)
  • Seol Gong Chan’ın yemek yapışı. Kendi kendine yumurta kırmayı öğrendiğini izliyorsunuz ilk. Sonra pasta yaparken Ju YooRin’e caka satıyor, “Ne var ki! Ortalama zekası olan herkes yapar” diye.
  • Bir de hayali düşünceleri çok eğlenceliydi. Mesela otelde bir adamın katil olduğundan my girl-leon remakeşüpheleniyor Ju YooRin ve Seol Gong Chan-shi’siyle bunu araştırmaya gidiyorlar. O arada Ju YooRin kendini filmlerde gibi hissediyor. James Bond, X-files, Leon’da kendisi ve Seol Gong Chan’ı hayal ediyor.

Daha komiği nasıl Seol Gong Chan’ın kardeşi gibi olabilirim diye hayal ederkenki yerdi. Komikti ama Ju YooRin bu hayalinden pek hoşnut kalmamıştı.

Bir de şu çok komikti: Seol Gong Chan Ju YooRin’in kendisiyle konuşmamasının nedenini ‘Ju YooRin’in onu sapık biri gibi görüp, ona sulandığını zannetmesi’ olduğunu sanıyor.

 

 

  • Puppadişil koeyooo (işiniz yolunda gitsin/Tanrı sizi korusun tarzında bir çevirisi vardı) ve basshaaaa bashaa en sevdiğim Ju YooRin replikleri. Başşa da el yumruk yapıp karşındakiyle vurduruyorsun. Sevdim bunları.
  • *** Hastanede büyükbaba artık yaşayamam diyor, kafası düşüyor. Seol Gong Chan ve Ju Yoorin gözyaşları içinde. Hele Seol Gong Chan mahvoluyor. Sonra Ju YooRin-yine gözleri yaşlı: ‘Eğer ölseydi şu monitör biiiipp diye düz çizgi gitmez miydi? Galiba büyükbaba uyudu’ diyor. Siz orda üzgün üzgün izlerken kopuyorsunuz :) Bu da en sevdiğim 2. sahne olsun.***
  • ‘Karlı günler Ju YooRin’in doğum günü, bunu hiç unutmayacağımju yoorin, seol gong chan- karlı günler.’
  • ‘Neden bunu yapıyorsun. Beni kızdırıyorsun, endişelendiriyorsun, sürekli senin için telaşlanmama sebep oluyorsun!’ Evet, bunun gibi bir şeydi.
  • Seol Gong Chan’ın bir sürü biriktirdiği, içinde kar yağan fanuslardan bir vitrin yaptığını görmek. En üzücü olan buydu.  Bir de Ju YooRin çok fena ağlıyor ya, dizi için bile olsa öyle kendini sarsmamalı.
  • En komiklerden biri de Seol Gong Chan’ın halasının, sevdiği adamın resmi karşısında yaptığı bir şey var ki… Pes doğrusu :)
  • Bunu koymadan geçemem. Ju Yoorin’in Seol Gong Chan’ın halasına hediye ettiği çift bardakları harika..

                              çift bardakları

 

My Girl için güzel linkler (daha ne yapayım)

 

İlginç Kore adetlerinden bu dizide de birkaç tane daha öğrendim. Hazımsızlık çekince eline iğne batırmak, grip olunca yumurtalı viski içmek gibi.. Ama ‘basha’ en güzeli.

photo12032

Bunu oldukça sevdim.

28 Yorum leave one →
  1. Kore Delisi permalink
    Temmuz 2, 2010 1:32 pm

    Benim en sevdiğim dizilerin başında geliyor My Girl. Oyuncular süper helede esas oğlanın Ju YooRin demesi çok tatlı, ayrıca esas kızımızın mimikleri hareketleri herşeyi süper. Birbiriyle didişmelerine bayılıyorum:)
    Kar yağdığında hep Ju YooRin’i hatırlıcam:)
    Tanrı sizi korusun^_^

  2. Kore Delisi permalink
    Temmuz 2, 2010 1:34 pm

    Bu arada blogunu yeni keşvettim yazılarını çok beğendim, bundan sonra takip etmeye çalışıcam Kamsahamnida^_^

  3. bunusevdim permalink*
    Temmuz 2, 2010 2:04 pm

    Kore Delisi, benim de ilk izlediklerimden olmasına rağmen hala en sevdiğim dizilerden biri olarak kaldı. Ju Yoo-rin’in her şeyine bayıldım, tam bir mimik kraliçesi dediğin gibi.
    Blogumu beğenmene sevindim, benim de başka beğendiğim güzel diziler olursa yazmaya çalışacağım.

  4. Aralık 4, 2010 4:54 am

    Selam! Ben de bu diziyi yazayım diyordum ama benim diyeceklerimin hepsini sen zaten çoktan yazmışsın Çingu! Şaka bi yana, çok tatlı bir yazı olmuş, eline sağlık… Severek izlediğimiz, Kore deliliğini bünyeye ilk bulaştıran dizilerdendir My Girl…

    Yalnız son iki-üç bölüm gereksiz uzatılmıştı hissine kapılmadan edemiyorum… Yani bizim kızın Solgunçan’la birlikte olacağı belli olduktan sonra yok efendim büyükbabanın onu kovması, kızın izini kaybettirmesi, aradan zaman geçmesi, iki erkek arasında yine başlayan “ilk ben bulucam!” “hayır ben bulucam ve şansımı bi daha deniycem!” temalı rekabet… biraz baymıştı beni, ne yalan söyleyeyim… Yine de bu, My Girl’ün genel itibariyle oldukça eğlenceli bir dizi olduğu gerçeğini değiştirmiyor… Hele o kızdığı insanları rezil etme sahneleri yok mu… Hamam sahnesi, havaalanı sahnesi… Ahahaha :D

    • bunusevdim permalink*
      Aralık 5, 2010 5:33 pm

      Valla ben bu dizini her bir tarafını beğendim hikarucum, hahah. Senin de benim gibi ilklerinden olması tesadüf değil bence.
      Ama özellikle Ju Yoo-rin benim karşılaştığım en tatlı dizi karakteri diyebilirim. Senin yorumundaki “Hamam sahnesi” kısmını okumakla bile bir dizi beni güldürebiliyorsa bence başarılı bir iş çıkarmıştır :)

  5. Aysenur_Mi-young permalink
    Nisan 22, 2011 9:29 am

    Dizi süper ^^ Konusuyla oyuncularıyla ve müzikleriyle her şeyi uyumluydu. Oyuncuları hakkını vermiş.. Şiddetle öneriyorum. 3 kere izledim halen daha izlerim.Yoo-rin’e hem gülerken hemde duygularınız ön planda olacak. Kaçırmayon derim (:

  6. Aysenur_Mi-young permalink
    Nisan 22, 2011 9:30 am

    Dizi süper ^^ Konusuyla oyuncularıyla ve müzikleriyle her şeyi uyumluydu. Oyuncuları hakkını vermiş.. Şiddetle öneriyorum. 3 kere izledim halen daha izlerim.Yoo-rin’e hem gülerken hemde duygularınız ön planda olacak. Kaçırmayın derim (:

  7. seyma permalink
    Mayıs 12, 2011 2:54 pm

    muhteşem bir diziydibenimde ikinci kore dizim ilki playful kiss onu da tavsiye ederim mutlaka izleyin.ama my girl daha çok etkiledi beni ve arkadaşlarımı.bunun gibi bildiğiniz kore dizileri varsa lütfen tavsiye edin.selamlar…

  8. nazan permalink
    Haziran 4, 2011 8:47 am

    dizi çooookk güzel büyün oyunculara bayıldım sabahlara kadar sonunu merak ede ede izledim çok güzeldii:)

  9. merve permalink
    Haziran 19, 2011 11:48 am

    bayılıyorum kore dizilerine izlediğim filimler şunlar my girl ,düşlerimin prensi,muhteşem kraliçe,sarayın rüzgarı,sarayın mücevheri. ilk izlediğim sarayın mücevheri en çok beğendiğim de muhteşem kraliçe ve my girl

  10. merve permalink
    Haziran 19, 2011 11:52 am

    gong chan’ya bayılıyorum tam benim tipim.birde bir şey fark ettim korelilerin ve japonların,çinlilerin erkeklerinin sakalları yok onlara köse mi ne deniyomuş bence sakallsız olmaması daha güzel hahahahahhahah.ju yoo rin gong chan’nayı çok güzel söylüyor

  11. merve permalink
    Haziran 19, 2011 11:53 am

    hee bide ben bu filimin cd aldım 4 kere falan izledim…….

  12. merve permalink
    Haziran 19, 2011 11:53 am

    birde bütün müzikleri varrr

  13. merve permalink
    Haziran 19, 2011 11:55 am

    denizler imparatorunu da zledim

  14. işteböyle.. permalink
    Temmuz 22, 2011 8:58 pm

    my girl.. severek, beğenerek, bir sonraki bölümü için uykularımı feda ederek izlediğim o mükemmel dizi.. sevgili kızımızın mimiklerine her sahnede güldüğüm, sevigli oğlumuzun soğukluğundan az yakınmadığım, tekrar izleyipte bıkmadığım, izledikçe yeniden keşfedip keşfettikçe yeniden eğlendiğim,işin açıkçası övgülere sığdıramadığım dizi:)

  15. bunusevdim permalink*
    Temmuz 23, 2011 5:30 pm

    Ben My Girl’ün üstüne onca dizi izledim, belki daha çok beğendiğim başka diziler de oldu. Ama tekrar oturup eski dizilerden bir şeyler izleyeyim diye niyetlendiğimde mutlaka My Girl izlerim. Gerçekten de kaç kez izlesem de bıkmamın mümkün olmayacağı pek şahane bir dizi bu :) Ju Yoo-rin’in mimikleri beni de hep güldürüyor :)

  16. seyma permalink
    Ağustos 6, 2011 12:17 am

    yaa kesinlikle süperdi.. tabi senin yazdıklarında:) kore dizisi izliosan my girl izliceksin arkadaş!!yoksa eksik olur!!korecanlrım sizi seviyorum:) başha başha:)

  17. Ağustos 26, 2011 4:32 pm

    güzel bir yorum olmuş. ben de ju yoo rin in şarkı sahnelerine bayılıyorum. şundan da bahsetmen gerek, hem gülen hem ağlayan kız, çok eğlenceli ve acıklı. tam ju yoo rin yani:

    https://www.facebook.com/video/video.php?v=130514657007075&oid=164439370245449&comments

    • Ağustos 27, 2011 6:45 pm

      Evet ne hoş bir sahneydi değil mi, “Gün gibi” şarkısı :) Ju Yoo-rin’in dizi boyunca tüm performansına bayılmıştım zaten
      Aslında videoyu izleyince hem Lee Dong-wook hem Lee Da-hae’nin tam en sevimli dönemleriymiş gibi geldi bana. İkisi de zaten şeker oyuncular ama o dizide ekstra tatlılardı ve çift olarak da süperlerdi bence, ki her zaman çiftler yakışmıyor.

  18. elanur permalink
    Eylül 12, 2011 10:51 am

    En sevdiğim dizeye yazmadan geçemedim 3. izlediğim kore dizisiydi ama kesinlikle bende ayrı bi yeri var tam 7 kere izledim ve halada izlerim bundan sonra kaç dizi izlediysem hiç biri buna yetişemedi kesinlikle 1sıramda my gırl birini kore delisi yapmak istiyorsan kesinlikle bu diziyi izletcen ben denedim gerçekten işe yarıyor lee donk wook a herkez ilk başlarda donuk falan deselerde bana göre tam rolune uymuştu zaten ağır abiydi kendisi ve muhteşem bi oyunculuk sergilemiş bu adama hayran kaldım bu dizden sonra olgun oppam benim ha ha yorinn allahım herzaman başrol kızlar çok aptal salak oluyo diye kızıyordum ama bu ön yargımı bu kız kaldırdı tam bi afet o mimikler hareketler ne ya öyle tam yalan makinası bu yorum uzadıkça uzar bu dizinin tam hastasıyım yani yazın da çok güzel olmuş normalde herkez kısa yazıyo sen baya uzatmayı seviyorsun ama sıkılmadan okudum hernekadar diziyi ezbere bilsem de

    • seda permalink
      Haziran 5, 2012 12:04 pm

      arkadaşlar ben de zlemek istiyorum ama bulamıyorum nereden izleyebilirim?

  19. yoo rin permalink
    Temmuz 12, 2012 4:50 pm

    bu diziyi bnde izledim ve bayıldım ve seul gong chan çoooook yakısıklı

  20. FATMA permalink
    Haziran 29, 2013 6:58 pm

    yorumların için çok teşekkürlercanım ben bu diziye youtubede gördüğüm müzikle ilgilenmeye başladım Sang-eo-reul Sa-rang-han In-eo (Male Version) süper bir şarkı bu . dedim araştırayım senin sayfanda replikleri görünce çok hoşuma gitti. elma bölümüne bayıldım böyle diziler varsa yorumlarını eksik etme :D

  21. FATMA permalink
    Haziran 30, 2013 11:12 pm

    diziyi bitirdim bu diziye benzer başka diziler varsa lütfen söyleyin .

  22. deniz permalink
    Temmuz 1, 2014 2:35 pm

    Bu dzi gerçekten süper bu diziye ve Full House ye bayılıyorum

  23. Esra Ünlü permalink
    Kasım 15, 2014 7:20 pm

    ya şu birinci bölümde arabada bir parça çalıyor onun adını bilen var mı?

  24. elif permalink
    Aralık 26, 2015 8:22 pm

    Bir şey sormak istiyorum. Yoo rin’in 4. bölümde kaybolup kaldıkları yerde söylediği şarkı nedir yardımcı olabilir misiniz rica etsem. Çok merak ediyorum çok da aradım ama bulamadım :((

Trackbacks

  1. The Master’s Sun, sonunda ağlattın ama! | Bunu Sevdim

Yorumunu sevdim

