Skip to content

Leon vs Oh Deasu

Kasım 6, 2009

LeonLeon

Versus serisinin bir diğer ayağıyla karşınızdayız. (Peh peh peh)

Leon’u izlerken bir  sahnede Jean Reno gülmüştü ve şok olmuştum. Bu gülüşün aynısını görmüştüm çünkü. Bu gülüşün sahibi Old Boy’un ihtiyar delikanlısı Oh Deasu’dan başkası değildi. Filmi bitirince Leon-Oh Deasu benzerliklerinin bir sırıtmadan ibaret olmadığını farkettim. Başlıyorum, haydi kolay gele.kang hye-jeong

  1. İkisinin de zaafı çocukları olabilecek yaştaki bir kız. (Düşmanları da bunu biliyor ve kızları kullanıyor.) Burada Kang Hye Jeong’u dehşet sempatik bulduğum için gönlüm Mido’dan yana olmakla birlikte Mathilda karakteri Leon kadar beni de etkiledi.mathilda
  2. İkisinin de gençlikleri sadist insanlar yüzünden çöpe gitti ve sonraki 15-20 yılda cehennem hayatı yaşadılar.
  3. İkisi de günün sonunda intikam yüzünden perişan oluyor.
  4. İkisi de gözlerini kırpmadan adam öldürebiliyorlar ve iki filmde de bu form için her gün ne kadar antreman yaptıkları kafamıza kazınıyor.
  5. İkisinin de son derece ciddi görünümlerinin altında çok kırılgan bir kişilik var. Bunu çok nadir gördüğümüz çarpık gülüşten anlıyoruz.

İşte bu sonuncusu, yani 32 dişini göstererek sırıtma, beni fena sarstı. Gerçi Leon’unki “Ben bir koca çocuğum” havasındayken Oh Deasu’nunki “Şimdiye kadar değilse de artık kafayı yedim, ehi ehi” havasındaydı. Yine de dışardan bakınca birbirinin aynısı iki gülüştü bunlar.

Hangisini daha çok sevdim? Karakter olarak Leon’u. Mathilda’ya sahip çıktı, onu gözünden bile sakındı. Ama film olarak hala Old Boy bir numaram ve Choi Min Shik en beğendiğim Kore’li aktör. . Leon bana çarptı oysa Old Boy beni darmaduman etti.

oh deasu

Yine de oyum daha insani olması yüzünden; üstüne küçük gelen kısa pantalonu, üstüne büyük gelen koca paltosu ve vazgeçilmez yuvarlak gözlükleriyle artık efsane olmuş olan Leon.

Başka benzerlik farkeden varsa lütfen beni de haberdar etsin.

Bu ikisini o kadar sevdim ki.

No comments yet

Yorumunu sevdim

