Skip to content

Hırçın Sevgilim/ My Sassy Girl/ Yeopgijeogin Geunyeo

Kasım 30, 2009

Sloganı “aşkın için tesadüflerden bir köprü inşa etmek” olan esas kızla esas oğlanın şeker gibi oldukları şeker gibi bir Kore filmi. Her defasında kendime söz veriyorum. Artık normal hayatıma dönücem, bir daha hiç-en azından uzun bir süre- Kore filmi izlemiycem diye..(Bu sözü verdiğimin ertesi hafta art arda 2 Kore filmi izledim zaten!) Artık vazgeçtim. İzliycem işte!

 my sassy girl (2001)

Yeopgijeogin Geunyeo/ 엽기적인 그녀 

Yönetmen’i Kwak Jae-young olan bu TİPİK romantik komedi ünvanlı filmin notu 8.2 (bence hakkediyor)

Film daha en baştan 1. yarı, 2. yarı ve uzatmalar şeklinde bölünmesiyle sizi gülümsetmeyi başarıyor. Tahmin edebileceğiniz üzere golü uzatmalarda atıyorlar :)

Bir filmin başarısı oyuncuların karakterlere uyumuna bağlı ve bir de sizin karakterlere olansassy girl tepkinize (nötr olmamalıyız onlara karşı, ya çok sevmeli, ya çok acımalı, ya da çok nefret etmeliyiz bence). Bu filmin oyuncularına da karakterlerine de bayıldım.

Filmin açılışında esas oğlan Kyun-woo, bir kızdan bahsediyor. Birbirlerine mektup yazıp bir zaman kapsülüyle (belki de Knowing’deki kapsül fikri buradan gelmiştir) beraber bir dağın tepesine gömmüşler.  Kızla 2 sene sonra görüşmek için sözleşmişler ama üstünden 1 sene  geçmesine rağmen kız oraya hiç gelmemiş. Sonraki sahnede oğlan tam pasaport için fotoğraf çektirmek üzere poz verirken halası arıyor ve onu görmek istediğini söylüyor. Daha sonra 3 sene öncesine gidiyor ve gerçek olduğu iddia edilen hikayemizi izlemeye başlıyoruz.

hırçın sevgilim 

My Sassy Girl’ün esas oğlanı (Kyun-woo) tipik bir üniversite öğrencisi. İyi kalpli, bazen fazla saf ve başı beladan kurtulmayan bir tip. Annesinden sürekli dayak yiyor. Notları kötü. Ama çok sempatik buldum kendisini. Oğlanı oynayan Cha Tae-hyun Kore’de şarkılarıyla ve reklam vs ile tanınan biriymiş, yine de başrol oynadığı ilk film buymuş.

Esas kızın adı filmde geçmiyor. (Buraya yazarken ,internetten bakmadan önce, kızın ismi neydi ki diye düşündüm biraz) Onu Jun Ji-hyun oynuyor.  Kız kimseden korkusu olmayan-hırçın!- bir kız. Dudaklarını büzerek, alt çenesini öne atarak, gözlerini açarak harika kızıyor. Aklına geleni söylemekten çekinmiyor. Yolda bir adama sinirlenirse gidip kafasına şaplağı atıyor mesela. Ayrıca çok kolay sarhoş oluyor. İçki şişesini kafaya dikiyor sonra kafa doynnnkk sesi eşliğinde önündeki masaya düşüyor. Bu özelliği genetikmiş (bkz babası). Son söyleyeceğim ama beni en çok güldüren özelliği; tam bir fantazi manyağı olması. Topuklu ayakkabıları vuruyor diye zorla oğlanla ayakkabıları değiştiriyorlar mesela. Ya da (aşağıdaki resimlerde) oğlandan lise formasını getirip gelmesini istiyor. Oğlanın kıyafetleri üstüne çok dar geldiği için başta şikayetçi olsa da sonra lise eğlencesi hoşuna gidiyor elbette. Gittikleri mekanda da insanların bu durum o kadar hoşuna gitmiş ki onlardan sonra düzenli olarak lise formalarıyla parti yapmaya devam etmişler.

lise kıyafetleriyle partiye gitmek

liseye dönsek ne güzek olurdu havaları

Kız sürekli senaryolar yazıyor ve bunları zorla Kyun-woo’ya okutuyor. Ortak tema kızın gelecekten gelmesi, kız buna kafayı takmış. Bir senaryo’da ünlü bir Kore klasiği olan (Sonagi) romanın uyarlamasını kendi standartlarına göre yazmış. Romanda ölen kızın vasiyeti sevdiği oğlan ölünce onun da yanına gömülmesiydi yanlış hatırlamıyorsam.  Bizim kız bunu dramatik bulmamış ve kendi şöyle bir son yazmış: Kızın vasiyetinde ölünce oğlanın da yanına diri diri gömülmesi yazar. Haliyle bizim saf Kyun-woo çocukluğundan beri çok etkilendiği romanın bu şekilde değiştirilmesine tepki gösteriyor. Ondan öğreniyoruz ki, bu roman sayesinde Koreliler dramları bu kadar seviyorlarmış. (Psikopatlık derecesinde üzücü diziler yapmalarının bir nedeni olduğunu biliyordum!)

Kız oğlanı çeşitli bahanelerle habire dövüyordu. Metroda askerlerin son anda ayak değiştirmeleri, sonrasında tek ayağı olan bir adamın geçişi.. hepsi komikti :)

Yani kız oldukça despot. “Ölmek mi istiyorsun” diye bağırdığı an pısırık oğlana yapacak bir şey kalmıyor. Tüm cadalozluğuna rağmen Kyun-woo’da biz seyirciler de kızı seviyoruz. Oğlanı zaten sevmemek mümkün değil.

İlginç olan diğer bir ayrıntı da (korea-fans.com’dan okudum) otelde “koreli beşizler” başlıklı bir gazete parçasını gösteriyorlar. Meğer bu beşizler filmin 5 yerinde farklı karakterler olarak kyun-woo sarhoş sevgilisini taşıyoroynamışlar: Otel sahibi, metrodaki güvenlik görevlisi, hapishanede hırsız çetesinin lideri, Kyun-woo’nun çin yemeği sokmaya çalıştığı okulun güvenlik görevlisi, metroda kızın anons yaptığı odadaki görevli..

Son söz, annenizin sözünü dinleyin efem.

 

Replikler

Wiki’den özet

Bunu sevdim, sevdim, sevdim.

5 Yorum leave one →
  1. Kasım 30, 2009 5:14 pm

    o sözler hep veriliyor da sonrasında da yine izlenip bir hafta depresif depresif dolaşılıyor ortalarda :d ben bu filmi çoook sonra izlemiştim, çok güzel, etkileyici demek sıradan artık, hangi sahnesini öveyim diye kara kara düşünmüştüm en nihayetinde :d

  2. bunusevdim permalink*
    Kasım 30, 2009 5:43 pm

    Evet, ama bu sefer yine yeni yeniden bir söz verdim kendime. Kore dünyasından hemen soyutlanmam mümkün değil. Şu an bile onlardan söz ediyorum ne de olsa:) Ama en azından biraz ertelemeyi düşünüyorum. Habire bir kenarlara bu sözümü bozduğumda izleyeceğim filmleri listeliyorum..
    My Sassy Girl’de Kore dizi ve filmlerinden haberdar olduğum zamanlarda ilk övgüsünü duyduğum filmdi belki de. Ancak geçen hafta izleyebildim.
    Övülecek sahne çok dediğin gibi. Hatta yazarken de en sonunda dedim ki, dur napıyosun, birkaç sahne yaz gerisini insanlar izlesin. Anca bu kadar kısa olabildi bu yazı :)

  3. başak permalink
    Kasım 10, 2010 8:30 pm

    bunun amerikan versiyonu da var ama ben onu hiç beğenmedim bu çok daha güzel

  4. Nisan 17, 2011 9:08 pm

    indirmeden film izleme sitelerinden birinde tesadufen -hicbir sey bilmeden ve ummadan- izledigim my sassy girl, bana kore’nin kapilarini acti. simdi koresever yapmak istediklerime onden bi doz my sassy girl uyguluyorum. koresever olabilecekler ve olamayacaklar hemen anlasiliyor boylece:)

  5. bunusevdim permalink*
    Nisan 18, 2011 4:36 pm

    Gerçekten doğru bir tespit Özlem, çünkü My Sassy Girl Kore romantik komedilerinin prototipidir. Bunu seven diğer Kore yapımlarını da sever demektir. Benim de izlediğim ilk Kore filmlerinden biri ve ilk Kore romantik komedisiydi. Bu film ve çiftimiz çok şeker olmasının yanında filmde çok anlatılmadan üstünden geçilen bazı meselelerle Windstruck filminin oluşturulması falan ayrıca çok hoş bir sürprizdir. Bunu izleyip sevenlere her zaman Windstruck’ı da tavsiye ediyoruz ;)

Yorumunu sevdim

