Skip to content

PEZ şekerleri

Aralık 15, 2009

Herhangi bir yerde gördüğümde %100 satın aldığım, asla kaçırmadığım tek bir şey varsa o da Pez’dir. Pez en tatlı şekerdir. Bir tanesini emdiren, sonrakini çiğnettiren, sonra hep emdiren şekerdir. Pez’in üstüne şeker tanımam. Bunu seviyorum diyeceğim şey PEZ’dir. Amma reklam yaptın ha demeyin. Benimkisi de böyle bir aşk. Her yerde satılmadığı için uzun süreler ayrı kalabiliyorum ondan, ama kavuşmak her şeye değiyor :)

OLYMPUS DIGITAL CAMERA         Pez’e sadece ben mi takıntılıyım diye düşünüp dururdum hep. Onun da bol bol seveni varmış! Hatta Pez kutusu toplayanlara “PEZhead’s” deniyormuş. O çizgi film karakterli kutulardan benim hiç olmadı maalesef . Ama müzesi bile var, hatta ekşisözlük’te okudum az önce ebay’in ortaya çıkış nedeninin, bu pez kutularının koleksiyonunu yapan bir kızın erkek arkadaşı tarafından, koleksiyonu genişletebilmek amacıyla yapıldığını yazıyordu.

Pez’in hayret edilecek kadar köklü bir tarihi var. Almanca peppermint (nane şekeri) anlamındaki Pfefferminz kelimesinin harflerinden türetilmiş. İşin komiği Pez ilk olarak yetişkinlere yönelik yapılmış. (Taa  1927’de) Ve Pez’in logosu’da bizzat kendi blok şekerlerinden yapılmıştır.

‘Stand By Me’ filminde de şöyle bir replik geçiyor: “ Eğer hayatımın geri kalanında tek yiyeceğe sahip olma şansım olsa.. Kolay, Pez, vişne aromalı Pez!” 

Seinfeld’de bir bölümde Pez’den bahsetmiş ama onu hatırlayamadım açıkçası.

İşte size Pez şarkısı :)

Pez’i dünden daha çok, yarından daha az seviyorum.. Bana bu cümleyi kurdurdun ya Pez, alacağın olsun..

One Comment leave one →
  1. Haziran 22, 2010 2:20 pm

    pez şeker ‘i yemeyen var mı? numune için bize ulaşın:)
    label dağıtım
    bunusevdim’in notu: 1 kere yazarsanız da anlarız. Teşekkürler

Yorumunu sevdim

