Skip to content

Ninjanın İntikamı/ Ninja Assassin

Ocak 8, 2010

ninja assassin, ninjanın intikamı

Birkaç gün önce reklamlarda bir fragman gördüm. Artık çekik gözlü insanlar görüş alanımda belirince ya Koreliyse diye tüm radarlarımı alarm konumuna getirir hale geldiğim malumunuz. Fragmanın başında da küçük çekik gözlü çocuklar vardı. Noluyoruz demeye kalmadan o çocuğun büyümüş halini gösterince aa Rain değil mi bu diye heyecanlandım. Ninjanın intikamı 8 Ocak’ta sinemalarda deyince rahatladım, bizim 1 senedir Rain Hollywood’a girdi haberlerini okuduğumuz Ninja Assassin sinemalarımıza da gelmiş meğer.

Bilmeyenler için söyleyelim Rain/biRain Güney Koreli ama ünü Kore’yi aşıp bilimum Asya ülkelerine taşmış, yakın zamanda Amerika’ya da sıçramış bir şarkıcı. 27 yaşında. Aynı zamanda oynadığı dizi ve filmler de başarılıdır.

Henüz sinemada bir Kore filmi izlememiş olmanın siniri içinde bari Rain’i izleyeyim diye koştum sinemaya. Yanlış anlaşılmasın, aklım gitme, gitme diye bastırdı durdu ama ayaklara söz geçiremedik. Velhasıl sinema eğlencemiz başlasın. Bir kere film Hollywood filmi, Kore raizzo'nun zincirifilmleriyle uzaktan yakından alakası yok. O yüzden hiç umutlanmayın. Zaten dövüş filmi bile diyebiliriz. Dövüş filmlerini oldum olası yapmacık bulurum, ama Rain’in hatırına eğlenmeye çalıştım. Bu filmdeki teknik biraz farklı gerçi. Ucunda hançer olan zincirlerle ninjalarımız uzaklardan sizi ikiye ayırıyor. Teknik tam olarak bu. Baş boyundan, gövde belden, ayaklar dizlerden, eller parmaklardan. Bir diğer vurgulanan teknik ninjaların kendi içlerinde ihanet edenlere uyguladıkları; bıçakla kalbini çıkarmak. Öyle diyorlar ama sadece bıçağı saplıyorlar.Her neyse anlattığım gereksiz vahşetten de anlamış olmalısınız. Film +18. Kontrolsüz güç güç değildir! Bunu filmi yapanlara hatırlatmak gerek. Bir Koreli yönetmen şöyle diyor; öfkenin ne anlamı var, içinde aşk/sevgi yoksa. İşte buna vahşet diyoruz kısaca. Film o kıvamda da değildi ama insani yön pek başarılı anktarılamamış.

Girdim sinemaya, oturdum koltuğa. Yanımda 2 kız var. Kıkır kıkır gülüşüyorlar, o kadarını söyleyeyim. Film başladı, daha+18’i görünce kızlar gülüştü, biri 18 yaşından küçükmüş. Sonra adamların kafaları gövdelerden ayrılmaya, kanlar havalarda uçuşmaya başladı. Bunlar gözlerini kapatıyorlar, hafiften ay, of’lar başladı. Sonra Rain’in ilk görüldüğü sahnede bunlar yine kıkır kıkır. Tamam dedim, film kötü olsa da filmden eğlenerek çıkacağım garanti. Zaten bir ara fazla şiddet içeren sahnelerde koltuğum sallanmaya başladı. Meğer kızlar uff ya diye koltuğa vuruyorlarmış. Sonlara doğru kızlarda coştu. Rain’in ölümden döndüğü bir sahneyi kız alkışladı! Sonra iyilerden birinin öldüğü bir sahneye de öyle bir of çekti ki, anlatmam mümkün değil.

kriko ve raizzo 

Filmin konusu şöyle: Yetim kalmış çocuklar toplanıp ninja olarak dış dünyadan uzak özel eğitimlerden geçiriliyorlar. Ozunu(?) oluyorlar. Sonra bu klan bu gençleri adam öldürmede kullanıyor. Bunlardan Raizzo adındaki (Rain) ninja bu klandayken klandaki bir kıza (Kriko-üstteki resimde) aşık oluyor. Ama kız kaçmaya çalışırken yakalandığı için klan kurallarınca kalbinden bıçaklanarak herkesin önünde öldürülüyor. Bu arada bu kız çok sevimliydi, küçüklük haline zaten bayıldım. Anna Sawai imiş oyuncunun adı ama kendisinin izine hiçbir yerde rastlayamadım. Konuya dönelim. Raizzo gözlerinin önünde kızın öldürülmesine çok içerlemiştir. Bir gün ona da tam bir Ozukuri olabilmesi için klana ihanet etmiş bir kızı öldürmesi söylenince bunu reddeder ve kaçar. Sonra da klan reisinin peşine düşer. Onu öldürmeyi kafasına koymuştur. Bunun için de Berlin’de Europol’ün de işin içine karıştığı bir kovalamaca başlar. O ebleh suratlı siyah adli araştırmacı mı her neyse, gıcık oldum. O kadın(Naomie Harris- filmde Mika rolünde) karayip korsanlarındaki büyücüyü oynuyordu. Senaryo da çok matah bir şey değildi ama şunu bir Chan-woon Park’ın eline verseler var ya, ne cevherler çıkarırdı. Bir de Hollywood ekibini tümden atması gerek, tabii kalanlarda Korece konuşsunlar mümkünse. Rain’in robotik sesinden İngilizce film izlemek beni hoşnut etmedi.

Filmi sevmedin peki neyi sevdin? Rain’i sevdim ilk olarak. Kendisine ninja olmak çok yakışmış. Dövüşürken suratı güzel kasılıyor. O zinciri harika birşey zaten. Ben de bir tane edinmeyi düşüyorum :) Bir de Rain’e ithafen espriler de vardı. İsmi Raizzo değil de Rainno yapsalarmış tam olacakmış. Bir yerde polis şöyle diyordu: Bunun görünüşü hiç ninjaya benzemiyor. Sanki bir grupta pop şarkıcısıymış gibi gözüküyor.

Rain, ninja assassin

Unutmadan klan liderinin, yani ninjaların babasının gözü kesilince beyaz oldu. O gözü seyircinin gözüne gözüne soktular :) Sanırım kontakt lens kullanmışlar, ortası etraftan beyazdı.

İnanamadığım bir diğer şey filmde bir de Türk oynuyormuş da haberim yokmuş. Bir müslüman gezginden bahsediliyordu, beyaz sakallı klasik gezgin tipi. Numan Acar’mış. Almanya’dan.

Son bir şey yönetmene o kadar sövdükten sonra (James McTeigue) V for Vendetta’nın yönetmeni olduğunu okudum. Üzgünüm, yapacak bir şey yok.

İkinci sevdiğim şey yanında oturduğum kızlardı. O yüzden bu ‘sevdim’i onlara armağan ediyorum. Hahah

Rain’in ninja oluşunu ve kızları sevdim.

6 Yorum leave one →
  1. Ocak 8, 2010 10:22 pm

    Yani gidelim mi Raini görmeye? Dövüş sahneleri kaliteli mi bari? Yoksa sadece vahşi mi? Rain film süresince ne kadar giyinik kalıyor? ha ha bu önemli bir mevzu :) Aydınlatırsan sevinirim :)

  2. bunusevdim permalink*
    Ocak 8, 2010 10:35 pm

    Bak onu yazmayı unutmuşum. Rain’i zaten bu filme ününden çok vücudu için almış olabileceklerinden şüpheleniyorum. Bayağı bir sergilemiş, zoom falan derken.. :) Gerçi Rain’in müthiş vücudunu görmeye gidecekseniz, biraz üzülebilirsiniz. Çünkü pürüssüz vücudu paramparça oluyor gittikçe. Bilemiyorum Rain’ciler bu acının altından nasıl kalkar :)
    Dövüş sahnelerine gelirsek. Genelde karanlıktan zincir sallıyor.(gerçi bol bol güldüğüm için iyiydi oralar) Ama birebir dövüş sahneleri de benim gözüme batmadı kötü anlamda. Sonuçta pek matah dövüş manevraları yoktu Rain’in ama zaten kimse ondan daha fazlasını da bekleyemez.
    Şimdiden söyleyim tam anlamıyla vahşi. Zaten o yüzden +18. Ama bir Old Boy vahşeti de yok.

  3. Ocak 8, 2010 11:54 pm

    Ahhhh canım kıyamam ben ona ha ha ha Rainci değilim ama o vücudu yapmak için çok çalıştı adam sanki başka sermayesi yok her fırsatta sergiliyor :) Düşüneyim gitmeyi ama gitmem herhalde.

  4. yok bişey permalink
    Şubat 27, 2011 4:17 pm

    o rain değil ki Lee joon MBLAQ üyelerinden :) dikkatli bakınca belli oluyo .

  5. bunusevdim permalink*
    Şubat 27, 2011 9:57 pm

    Yorumu okuyunca bir an nasıl Rain değil diye düşündüm hahahah, kırk yıllık Rain’i karıştırmam herhalde :)
    Sen beni yanlış anlamışsın muhtemelen. Ben Raizzo karakterini Rain oynuyor anlamında cümleler kurdum. Yoksa Raizzo’nun gençliğini Rain’in oynamadığı aşikar.

  6. Raizoconj permalink
    Ocak 26, 2013 6:22 pm

    mükemmel film en sevdiğim

Yorumunu sevdim

