Skip to content

Susam Sokağı

Ocak 15, 2010

   

Seviyor musun beni Büdü? 

Harika Ernie-Bert/ Edi-Büdü videoları izlemek için: Buradan (bert is it oyunu), şuradan (büdünün en sevdiği sayı 6, edinin ki 8.243.721), oradan (kurabiye canavarı)

Çocukluğuma dair ilk ve mutlu anılarımdandır Edi ve Büdü. 20’li yaşlardaki herkes için de öyle olduğunu düşünüyorum. Gözümü kırpmadan izlerdim. Annem bana her türlü yemeği yedirirmiş bunu izlerken, ee dünya farkında olmayınca. Şimdi bile bazı videolarını izledikçe gülerim. Geçenlerde uzaylılarla ilgili olan bir bölüm izledim. “Redyo, redyo, redyo” diye zıplaya zıplaya radyonun etrafında dolanıyorlardı. İnsanın zıplayası geliyor.

Sokak kısmını sever miydim hatırlamıyorum. Kırpık, mahalleli, bakkalı, teyzesi, abisi vesaire. Bir de iri cesametli minik kuş, hahahh.

Edi: Muhteşem bir karakter. Turuncu kafalı. Hayat dolu, matrak, yeri gelir zekice sözler eder, yeri gelir çıldırtır, adamı yarı yolda bırakır. Yine de Edi iyi arkadaştır.

Büdü: Mantık abidesi. Edi’ye karşı sonsuz katlanma gücü olan, arkadaşının her istediğini yapan nazik karakter. Yetenekli, bilgili, görgülü falan fişmekan. Sürekli kitap okur, Edi de ya kitap okurken ya da uyurken rahatsız eder. Büdü hakiki arkadaştır. 6 rakamını seven Büdü’ydü, değil mi?

Edi, büdü ve kahvaltı

Edi’yi Altan Erkekli, Büdü’yü Köksal Engür seslendirirdi. Bu gözle bakınca daha komik oluyor.

Kermit: Sinirlendiğiniz kişiye “Aynı Kermit’e benziyorsun” derseniz karşınızdakinin önce afallayıp sonra sinirlerinin nasıl bozulduğunu görürsünüz. Muhtemelen Kermit’in resmi gözünün önünden geçer :) Ama iyidir Kermit, beynin olması gereken yerin olmadığı düz kurbağa kafasına rağmen.

kurabiye canavarı Kurabiye canavarı: İdolümdü. Küçükken bana kurabiye canavarı derlerdi. Babaannem benim için sürekli kurabiye yapardı. Ama kimse kurabiye canavarı gibi yiyemez o kurabiyeleri. “Bunlar üçgen kurabiyeler, bunlar kare kurabiyeler, bunlar yuvarlak kurabiyeler. Şimdi tatlarına bakalım” vee girişir tabi. Daha eline alırken yarısı parçalanır, yarısı da ağzında parçalanıp kırıntıları her yere saçılır. Ama olan televizyon başındaki çocukların iştahlarına  ve sinirlerine olur. (Niye o kurabiyeleri bana vermiyorsunuz?)

 

google'da edi ve büdü

Geçtiğimiz ay Susam Sokağı’nın 40 yaşını doldurması nedeniyle Google ana sayfasında Edi ve Büdü selamlamıştı bizi.

Hiç unutamadığım susam sokağı başlangıç şarkısı:

Gün güneşli, insanlar neşeli

Sende gel oyna susam sokağında.

Sev dünyayı, açılır herkapı

İşte susam sokağı

Susam Sokağı sevilmez mi hiç.

4 Yorum leave one →
  1. Ocak 16, 2010 9:27 pm

    Gel de öldürme Ediyi :) Orjinal sesleri duyunca dublajın ne kadar orjinale yakın ve ne kadar iyi olduğunu bir kere daha anlıyor insan. Ben de sevdim bunu ama başladığında o kadar da küçük değildim. :) Okula gidiyordum yani.

  2. bunusevdim permalink*
    Ocak 17, 2010 3:18 pm

    Ben 3-5 yaşlarındaymışım sanırım :)
    Edi, Büdü için hem severim, hem döverim’lik bir arkadaş. En güzeli o esprileri hala komik buluyor olmam.

  3. Şubat 17, 2010 11:58 am

    Ben orta okuldayken susam sokağıyla tanıştım desem acaba güler misiniz? :)
    Ayrıca geçenlerde Altan Erkekli gibi bir ustanın Edi’yi seslendirdiğini duyunca çok hoşuma gitmişti..
    Şuan hala tv’de yayınlanıyor mu bilemiyorum ama umarım yayınlanıyordur..

  4. bunusevdim permalink*
    Şubat 17, 2010 3:50 pm

    Hayır benim bildiğim kadarıyla yayınlanmıyor, Trt koskoca kanalını Trt Çocuk yaptı, pekala orada yeniden gösterilebilir ama bilemiyorum bu kadar popüler ve öğretici bir programı neden yayınlamadıklarını. Şimdiki çocuklar için büyük kayıp bence
    Ben de Altan Erkekli’nin seslendirdiğini ilk duyduğumda, aklımda adamın seslendirme sırasında nasıl kılıklara girdiğini düşünmüştüm. Komik gelmişti nedense

Yorumunu sevdim

