Skip to content

Full House/ Poolha wooseu

Ocak 20, 2010

Sol baştan rolleri say; Kang Hye-won, Yoo Min-hyuk, Lee Young-jae, Han Ji-eun.

Uzun zamandır bir Full House sevdam vardı, özellikle My Girl’ü izleyip de internette insanların Full House’u daha çok sevdiklerini okuyunca iyiden iyiye yanıp tutuşmaya başladım.  Geçtiğimiz hafta vuslata erdim efenim, 3 günde doya doya kucaklaştım, yaladım yuttum diziyi. Şimdilerde 2. tekrarı geçiyorum ara sıra. Zira çok eğlenceli. Kafa dağıtıcı vasfı daha baskın olan bir başka dizi hayal edemiyorum. İzlerken hiç mutsuz olmuyorsunuz ama katiyen cıvık da değil. Alabildiğine keyifli bir dizi, izlemeyen kalmasın.

Tek konuda hayal kırıklığına uğradım, o da My Girl’e duyduğum derin sevgi açısından. Sanırım Full House 2004 yapımı, My Girl ise 2005. Full House’u izlerken 5. bölüm bitti ve tüm şüphelerim ortadan kalktı, hemen o an 14. bölümün sonunun tahmin etiim. Ne alaka? Şöyle ki, Full House ve My Girl’ün (ve belki de daha bilmediğim pek çok 16 bölümlük dizinin) kurgusu aynı. Zengin ve dik kafalı esas oğlan, fakir ama gururlu esas kız. Kızımız çok iştahlı yemek yemektedir, bu da romantik komedilerin vazgeçilmezi. Tesadüfen birkaç kez karşılaşırlar. Kız oğlandan borç ister, karşılığında oğlan kıza sahte kuzeni/karısı olmasını teklif eder. Aynı evde yaşamaya, vakitlerinin çoğunu beraber geçirmeye başlarlar. Oğlanın sevdiği kız vardır. 5. bölümün oralarda bu sevgi depreşir, oğlan sevdiği kıza sarılırken bizim esas kızın bu sahne karşısında kalbi titrer. İlerleyen zamanda kız kendi hayatına odaklanmaya karar vererek, oğlanın en samimi arkadaşıyla takılmaya başlar. Ama bu seferde esas oğlan kıza aşık olmaya başlar. 14. bölümün sonu kötü biter. Lakin 16’ya kadar beklemek gerekir. Biraz karışık oldu sanırım :) Neticede My Girl harika bir diziydi diye gülümseyerek daha doğrusu sırıtarak hatırladığım anılarımı mahvetti. Olsun yerine Full House geldi.

  full house yatta balayı

Yönetmen : Pyo Min Su
Yazar/Senarist : Min Hyo Jeong

Oyuncular:

Song Hye Kyo: Han Ji-eun’u oynuyor. (Hanciun! :) ) Roman yazarı olmaya çalışan, başlarda pek de beceremeyen, başka da yeteneği olmayan bir kız. Pasaklı, dağınık, ama çok sevimli. Anne babası o orta okuldayken ölmüş. O zamandan beri babasının inşa edip adını Full House koyduğu evde yaşıyor. En iyi 2 arkadaşı gizlice mercimeği fırına verip kız hamile kalınca ve oğlan da maddi sorunlar çektiği için bir plan yapıyorlar. Han ji-eun’u Çin’e tatile yollayıp arkasından evini ünlü bir aktöre-yani bizim Rain’e- satıyorlar. Uçak yolculuğunda bu ikisi yan yana düşüyor. Hatta Han Ji-eun Young-jae’nin kucağına kusuyor. Gittikleri otelde aynı.

Rain: Lee Young-Jae.(Yongje) Rain bence iyi oyuncu, sinirli-kaprisli hatta tripli hali de, dudaklarını büzerek masum bakışı da, hahahaha diyerek gülmesi de(gerçekten Noel baba gibi hahaha diye gülüyor), sırıtıp şabalak surat olması da. Burada hepsini yapıyor. Ünlü, havalı, kaprisli bir aktör rolünde. Babası doktor, kendisi de sağlık okulunda okumuş ama kız kardeşinin ölümünde babasını sorumlu tuttuğu için aktör olmuş. Hye-won adında 9 yaşından beri arkadaş olduğu bir kızı seviyor ama o kız da takıntı derecesinde Young-jae’nin en iyi arkadaşını seviyor. Yani Min-hyuk’u. Bu arada Min-hyuk tüm kızların akıllarını başından alacak kadar (dizide tabiiki) yakışıklı biri olmasının yanında nazik ve zarifte. Bir de zengin.

Han Eun Jung: Kang Hye Won: Bu kızın bitmek bilmeyen bencilliği ve kıskançlığı pek hazetmesem de diziyi cıvık olmaktan kurtaran şey olmuş. Ama çok bencil. Hem Min-hyuk’u seviyor, hem Young-jae sürekli yanında olmayınca kıskançlık krizleri geçiriyor. Biraz yaşı geçmiş olsa menapoza mı girdi derdim. 
Kim Sung Soo: Yoo Min Hyuk
Jang Yong : Mr. Lee / Young-jae’nin babası
Sun Woo Eun Sook: Ms. Kim / Young-jae’nin annesi
Kim Ji Young: Young-jae’nin Büyükannesi
Do Han: Dong Wook ve Lee Young Eun: Hee Jin; Ji-eun’un arkadaşları
Im Ye Jin: Dae Pyo

Young-jae en sonunda bakıyor Hye-won’un onu seveceği yok, zaten gazetelerde de  her gün başkalarıyla adı çıkıyor.  Sinirinden Han Ji-eun’la evlenmeye karar veriyor. Tabii ki bu anlaşmalı bir evlilik olacaktır, bu süre içinde Han ji-eun ev işlerini yapacak. 6 ayın sonunda da Full House Han Ji-eun’un olacak ve boşanacaklar. Böylece iki taraf içinde karlı gibi gözüken bu anlaşmayı yaparak evlenirler.

han ji-eun ve lee young-jae'nin evliliği

 

Sevdiğim bölümler:

  • İlk önce Han Ji-eun’u kareleri tek tek temizlemeye çalışırken gösterdiler, sonra hızlıca kamera 2 metre geriye gitti ve o karelerden milyonlarca olduğunu gördüm. Gülmekten yerlere yattım, çok komikti.

full house temizlik temizlik2

Demek ki neymiş, büyük evin temizliği büyük olurmuş. Zaten bunu beynimize kazıdılar, 16 bölüm boyunca temizlik yaparak.

  • Şüphesiz favori Full House şarkım “Ayı Şarkısı” :) Young-jae’nin ailesinin yanına tanışmaya gidiyorlar ve Han Ji-eun size hediye hazırladım diye ayağa kalkıp bir çocuk şarkısı söylemeye başlıyor. Üstelik dansıyla beraber, hahahah. Büyükanne o günden sonra kıza “üç ayı” demeye başladı. Dizinin sonraki bölümlerinde Young-jae ile ikisi hep bu şarkıyı söylediler karşılıklı.  Dırınınımmm, bunusevdim’den büyük hizmet, ayı şarkısının okunuşu ve Türkçe’si. Haydin eller havaya:

han ji-eun ayı şarkısı1Kumsemariga hamcibeisoo

Ayı ailesi bir evde yaşarmış

Appa gu, omma gu, egi guuu

Baba ayı, anne ayı, bebek ayı

Appa gumun tumtuge

han ji-eun ayı şarkısı2Baba ayı dombili

Omma gumun nayşine

Anne ayı dal gibi

Egi gumun namigiyeva

Bebek ayı çok şirin

Issık ıssık taranda

Mutlu mutlu yaşarlar

Yalnız Young-jae’nin 2. resimdeki haline bakın, Han Ji-eun’dan resmen ümidi kesmiş. Ama büyük konuşmayacaksın işte, bizzat kendi daha beter söylemişti. (videonun devamında var) “Father gomın nomı fat fat” diye Amerikan versiyonunu o yazın hiti olabilirmiş :)

  • Han Ji-eun bir keresinde karışık pilav yapmıştı, buzdolabında ne varsa koymuş pilava, et, turşu, sebze gibi. Yeong-jae’de dalga geçmişti köpek maması diye. Sonra Han Ji-eun evde yokken özenip karışık pilav yaptı. Büyük bir iştahle sırıta sırıta yerken Han Ji-eun’a yakalanmıştı.
  • Han Ji-eun’un arkadaşları Young-jae’yi tam döverken Han Ji-eun geliverince bakın nasıl da ağzı kulaklarına vardı :) Rain’in tam gülüşünün hastasıyım. Tam bir şabalak surat oluyor ve böyle komik bir dizi için de biçilmiş kaftan.

dövülmekten kurtarılan young-jae kadından dayak yemek

  • Young-jae düğün fotoğrafını eve getirmişti. Han Ji-eun’un resmi görünce ilk söylediği söz şu oldu: “Burun deliklerin kocaman çıkmış.” Muhahahah. Gel de bu kıza gülme.

burun deliklerin kocaman çıkmış

  • “Diş fırçanı çöpe atmıştım, sonra çöpten çıkardım.” diye 32 dişini gösteren Young-jae’nin espri anlayışı Han Ji-eun’u pek güldürmese de beni güldürüyor.

 diş fırçası

  • Han Ji-eun yüzüğünü kaybedince Young-jae ona yüzük çizmişti, sonra saatti, gözlüktü derken, boyadılar birbirlerini.

saat ve yüzük çizme

  • Min-hyuk hem Young-jae’nin yakın arkadaşıydı, hem de Han Ji-eun’un patronu. Çünkü yayın evi müdürüydü ve Ji-eun’un bir senaryo yazmasına yardım ediyordu. Bir gün karakter tahliline çıktılar. Yoldan geçenlerin nasıl insanlar olduklarını tahmin etmeye çalışacaklar. Min-hyuk bir kadından bir başladı, yeteneğinden babasına, kız kardeşine kadar her şeyi saydı. Sonra o kız gelip selam verince şirkette bir çalışan olduğu ortaya çıktı. Min-hyuk bayağı rezil olmuştu, bütün karizma yerlerde süründü :)

insan gözlemi dersi

  • Han Ji-eun Young-jae’ye boşanmayacağını söyledikten sonra zavallının rahatlayışı. Gerçekten ayrıldığımızı sandım diye ağlayışı
  • Young-jae parmağını kesmiş numarası yapmıştı. Han Ji-eun’a parmağını doğranmış sebzelerin arasında aratmıştı. Özellikle kopmuş parmağı bulmak için çorbayı telaşla karıştırması, çok güldürdü. Tabi sonra Han Ji-eun o kadar sinirlendi ki, çocuğun parmağını ısırırken az daha sahiden koparacaktı :)
  • Tavuk, kuş, pilav kasesi, elektrikli süpürge, gukgu(gıdak). Bilimum Han Ji-eun lakapları. Young-jae’nin “O kimin pilav kasesiymiş anlar artık” deyişini apayrı bir yere koyuyorum zaten.
  • Han Ji-eun’un saçma sapan fıkraları
  • Horoz sesleri, My Girl’deki horoz geyiğininde çalıntı olduğunu düşünüp daha çok üzüldüm gerçi.
  • Önlükler-kedili..

bulaşık mevzuu

  • Evin etrafında dolaşan ruhlarla ilgili geyikleri, Young-jae’nin korkuyor olması
  • Aja aja hiç tipim değil. Ben de fighting’i sevmem. O zaman Aja aja fighting!  Haydi haydi bastır..
  • Cuk oturan dizi müzikleri: I think I love you… I’m falling in you… gibi gibi
  • En sevdiğim sanırım Young-jae’nin dolap rezaletiydi. Han Ji-eun bunun nedeninin büyükannenin verdiği doğurganlık artırıcı ilaç olduğunu sanmıştı. Young-jae’nin dolabın içinden paldır küldür düşüp sürpriz diye bağırması en eğlenceli sahneydi.

young-jae'nin şapşallığı rain'in full gülüşü

 

Full House Videoları:

Bana Full House hazır cd’de gelmişti, nereden izleyeceğim konusunda bir tereddütüm olmadı o yüzden. Ama isteyenlere şurayı tavsiye ederim.

 full house oyuncular

Bütün evreni patlatacak kadar, bütün okyanuslardaki suları kurutacak kadar, alabildiğine yayılan, dolup taşan ruhumla.. nomani saranghe..

Sevmek ne kelime, buna bayıldım..

30 Yorum leave one →
  1. ayfer permalink
    Ocak 20, 2010 2:33 pm

    benim favori dizilerimdendir. bütün kore dizilerinde aynı yol izlenir..
    komedi başlar, sonra hafif dram olur, son bölümün son 15 dk sında olay çözülür ve mutlu sonnnn…..
    ne zaman kafam bozulsa bu diziyi açıyorum, keyfim yerine geliyorrr:))))))

    • bunusevdim permalink*
      Ocak 20, 2010 8:56 pm

      Çok haklısın. Eskiden benim şalterler atınca My Girl’e sığınırdım, artık başkenti Full House’a taşıdım :) Herkesin indirip bilgisayarının bir köşesinde zor günler için saklaması gereken ilk yardım çantasıdır Full House.

      • ayfer permalink
        Ocak 22, 2010 12:19 pm

        tamamen katılıyorum, hem evde hem işyerinde bilgisayarımda kayıtlı:))))) birine mi sinirlendim, kızdımm aç bi fullhouse:)))))

  2. Ocak 20, 2010 4:51 pm

    Türk filmi-dizisi olsa alay ederdik. Ama gel gör ki Koreliler yapınca pek bir keyifle izleniyor. İzlemedim ama izleyeceğim. Lütfen yavaş git ha ha diziler konusunda benden hızlı olunca insanlar hepsini izlemek istiyorum ama yetişemiyorum :)) Gerçi ben daha böyle en baba dizileri, fimleri izlememiş biriyim ama neylersin vakit yok yenilerden :) Seyeredeceğim My Girlüde bunu da.

  3. bunusevdim permalink*
    Ocak 20, 2010 8:53 pm

    Bu blogumun 100. yorumu. Full House için yapmak ekstra bonus oldu, hoşuma gitti şimdi. Yeri gelmişken herkese teşekkür ederim, kesinlikle okunmak gayesiyle başlamamıştım sadece word’e yazınca bilgisayarın zırt pırt format yiyip dosyaların kaybolmasını göze alamadığım için interneti kullanmıştım kalıcı dosya olarak. Hele ki habire Kore dizilerini filmlerini yazıp, insanlarla Kore muhabbeti yapacağım aklımın ucundan geçmemişti birkaç ay öncesine kadar. Kamsahamnida (Burada siz görmesenizde selam veriyorum :) )
    La Fea, eğer bu Türk dizisi olsa başrole şirin kız ve karizmatik oğlan diye koyacakları karakterler yüzünden zaten baştan zahiyat olurdu senaryo.
    İzlemekten kadar yazmak vakit alıyor aslında, ama kendimi tutamıyorum artık, yazmazsam günlük işlerimden geri kalıyorum. Ama dizi izlemeye ara verdim merak etme.

  4. Ocak 20, 2010 11:55 pm

    Ya ben daha 100 yazı yazamadım. 1 senedir blog yazıyorum :) ama olsun az olsun öz olsun. Rica ederiz ne demek. Sen yazmaya devam et. Biz okuruz :)

  5. bunusevdim permalink*
    Ocak 21, 2010 7:13 pm

    100 yazı yok zaten 58 yazı var, yorum 100 taneydi 113 oldu:) Okumanız beni memnun ediyor gerçekten. Ünlü olmak böyle bir şey herhalde, alkışlarla yaşıyorum dedikleri doğruymuş. Benim bile bir düzine insanca okunmak gururumu okşuyor baksana.

  6. Ocak 30, 2010 2:18 am

    Hım bence daha fazla okunuyorsundur ama yorum yapmıyor insanlar. En haz etmediğim şey. Okuyup çıkan tanımadıklar neyse de tanıdıklar üzüyor. Önemsenmiyormuşum hissine kapılıyorum. Bu yüzden elimden geldiğince takip ettiğim her blogcuya yorum bırakıyorum. Okunduğunu bilsin diye hem de keyifli oluyor karşılıklı fikir alışverişinde bulunmak.

  7. bunusevdim permalink*
    Ocak 30, 2010 9:27 am

    Bak o konuda da haklısın, okunmaktan da çok yorumları görmek, onları cevaplamak eğlenceli oluyor. Alışıyorum bu bloga da, size de

  8. Mart 4, 2010 7:09 pm

    severim bu diziyi ama sonunda hasta etmişti, kavuştuktan sonraki hallerini 5 dakkaya sığdırmasalardı keşke. my girl’de en azından daha erken açılmışlardı birbirlerine o teselli olmuştu. bence bu dizi de muhtemelen başka birinden özenmiştir, çünkü bir dolu var böyle dizi. ilk hangisi çıkmış bilemiyor insan. hep aşk dörtgeni, erkek karakterler hep kardeş, kanka vb. korelilerin de kendilerine has klişeleri var tabi ama seviyoruz yine de:)

    • Temmuz 17, 2010 4:25 pm

      kızlar yaa my girl gibi full house gibi başka öyle güzel pembe kore dizileri var mı? varsa yazarmısınız?

      • bunusevdim permalink*
        Temmuz 18, 2010 2:03 pm

        Bence en güzel iki romantik komedi senin de dediğin gibi my girl ile full house..
        “my name is kim sam soon” var o güzeldir. bir de benim yeni izlediklerimden “what’s up fox” ile “which star did you come from” var. Ama mesela ikincisinin başları sıkıcı olmakla beraber sonradan biraz keyifli oluyor.

  9. bunusevdim permalink*
    Mart 4, 2010 9:46 pm

    Aynen dediğin gibi, aşk dörtgeni çok klasik olarak her dizide. Yine de aynı bölümlerde olmuyordu aynı şeyler. Autumn Tale mesela 16 bölümlük, daha yeni izledim. Onda da aşk dörtgeni vardı ama konunun işleyişi bambaşkaydı. Neyse, gerçekten de seviyoruz sonuçta, değişen bir şey yok yani..

  10. Nisan 12, 2010 8:24 pm

    Hımm bitirdim. Rain şeker eğer gay olduğunu açıklarsa şaşırmam, üzülürüm. Üzülmem şaşırırım. Hem üzülür hem şaşırırım. Bütün bu duyguları aynı anda yaşarım.

  11. bunusevdim permalink*
    Nisan 12, 2010 8:47 pm

    Bu Martin olayı seni çok sarsmış sanırım, hhahahah. Varsa da bir 10 yıl daha açıklamaz merak etme. Tüm hayran kitlesini çökertip kendi bindiği dalı kesmez yani. Hem Rain’in zevklerinde bir problem yoktur diye sanıyorum. Sahi ya, hiç kız arkadaşını görmedim :)

  12. Nisan 12, 2010 9:14 pm

    Anammmm bunlarım görüntüsünden de anlaşılmıyor ne oldukları. Hepsi feminen. :) Rickyi değil de Ricky’den cesaret alacaklar korkutuyor beni :) Rain Korede bizim burada Tarkana eş değer. Tarkan da açıklarsa ayyyyy ayyyy kabus :) Güzel kızım ya bu dizi salaktı be. Valla komik ama zekice değil. Rain çocuk gibi. Erkekler çocuk-kadın hallerine bayılıyorsa kadınlar da seviyor demekki bir Gong YOO bir Rain bu kadar talep görmekte :) Pek sağlıklı gibi değil bu durum ama neyse fazla kurcalamayalım ha ha hah. Gong YOO çocuk-adam değil zaten. Büyüdü hem o askere gitti geldi ha ha ha.

  13. bunusevdim permalink*
    Nisan 12, 2010 9:24 pm

    Göreceğiz bakalım büyümüş mü :) Aynı şabalak rollere devam ederse demek ki kadınlar böyle istiyor.. Kadınlar komik erkekleri sever derler unni, hahahah.
    Zaten bu dizinin bir dram gibi karman çorman bir konusu olmasını beklemeyecektin ki, güldürmek için yapılmış diziler bunlar. Sam-soon’u bitirdim yeni, işte o da aynı.
    Rain yine de oynadığı rollerde iyi bence

  14. Nisan 12, 2010 9:29 pm

    Ama Sam Soon bundan çok daha mantıklı ve romantik. Öpüşme sahneleri de iyi. Hyun Bin de iyi :) Salak-komik değil. Ben ‘onu sevdim’ :D

  15. Son Kan-Ka permalink
    Mayıs 15, 2010 7:59 pm

    Fazla birşey söylemeyeceğim dizi hakkında. Tek söyleyeceğim şudur ki; son bölümün sonunda, artık nihayet öpüştüler ya (sözde!); *Bunların çocuğu olmaz* dedim direk. Abi bir öpüşme sahnesi, ki dizinin son bölümü son anı son bombası…Bu kadar mı hezeyan olur yaa. Öpüşmeseler *öpüşmediler* diyebilirdim…Ama öpüştüler…Ama hala *öpüştüler* diyemiyorum :) eheuheuhe hay Allam yaa

  16. bunusevdim permalink*
    Mayıs 15, 2010 8:47 pm

    Hahahh, alemsin. Şimdi eğri oturup doğru konuşalım ama.. Pek bir sevimlilerdi :)

  17. koredelisi permalink
    Temmuz 20, 2010 4:15 pm

    Full House izlediğim ilk diziler arasında o yüzden bendeki yeri ayrıdır, e bide başrolde Bi-Rain olunca apayrı oluyo:) Adam hagi role girse hakkıyla yapıyo… Karizmaysa karizma, şaklabanlıkta alası^^ Ama kızı pek sevmemiştim tamam kız güzel ama ayıptır söylemesi odun gibiydi yahu, olanı sevdiği bellisiz sevmediği bellisiz. Bu role şöle yüzsüz, sevimli bir kızımızı koysalardı süper olurdu…Neyse elimizde bu var bunla idare edicez artık…
    Sevgi teması iyi işlenmemiş olsada(bana bak ya kendimi futbol yorumcusu gibi hissettim:D) biraz gülmek için ve Bi-rain’nin hatrına izlenir bir dizi;)

  18. zehra permalink
    Ağustos 7, 2010 12:40 pm

    bu dizi hayatımda izlediği en güzel dizi diyebilirim. çok güzel yni herkese tavsiye edrm

  19. zehra permalink
    Ağustos 7, 2010 12:43 pm

    bu diziyi televizyonda çıkarsınlr herkez izleyebilsin FULL HOUSE yi bir daha izleyebilirm o kadr begendim

  20. zeynep permalink
    Kasım 9, 2010 4:15 pm

    neden bitti bu dizi haberi olan varmı?çok güzeldi ya…

  21. seyma permalink
    Ağustos 6, 2011 12:53 am

    işteee budur!! bu dizinin ben de yeri ayrı!! düşlerimin prensi trt döneminden sonra ilk kore dizim,ilk göz ağrım,ilk kore tuhaflığım:) konuşmaları komik geliordu ilk zamanlar itiraf edym daha çok ona gülerdm.. rain değişen mimikleri harikaydı.song hye kyo hala korenın en güzeli gözümde(dünya kadar dizi izledim ama bu fikrim değişmedi).. ve artık dilimize yerleşmiş olan AJA AJA FIGHTING!! eşime bile öğrettim:)beni kızdırdımı gönlümü almak için ajalıyoo:))

    • bunusevdim permalink*
      Ağustos 6, 2011 8:39 pm

      Han Ji-eun, ısrarla “Aja aja fighting” diye diye Young-jae’yi de alıştırmıştı, demek sen de eşini alıştırdın, alemsin :) Full House bence çok masum, çok sevimli, çok eğlenceli bir diziydi. Kore romantik komedilerinin prototipidir resmen. Ben hala çok severek izlemeye devam ediyorum. Aja aja! :)

  22. Kasım 14, 2011 1:50 pm

    My Girl ile fb.com da tanıştığı birinin önerisi üzerine indirip keyifle izler şu yazısından yaklaşık 1½ ay öncesi. Sonra forum sitelerinde anketinde karşılaşır Full House ile. Temkinsiz indirince http://www.imdb.com/title/tt0092359/ ile karşılaşır, üstelik Türkçe alt yazısını da bulamayınca kalır öylece.
    12 gün sonra bugün gezinirken az önce film hakkında samimi görüşlerini okuyunca tekrar araştırmaya koyulur ve doğru filmi bulup, indirme listesine aldı bile.
    “teşekkürler”

  23. melike permalink
    Eylül 1, 2013 4:47 pm

    yorumuna bayıldım her dizi aynı şekide gelişiyor ama şnsana neşe veriyor bu diziler bence :) Playfull kiss, my princess, lie to me, my girl, boys of flovers, Gumiho ve aklıma gelmeyen dahası hepsi birer harikaydı sıra geldi Full house’a :)

Trackbacks

  1. My Name is Kim Sam-soon « Bunu Sevdim
  2. kim sam soon « oppacenneti

Yorumunu sevdim

