Skip to content

He Was Cool

Ocak 27, 2010

He.Was.Cool

Hani film bittikten sonraki bir son sahne vardır ya, filmdeki bir belirsizlikle ilgili son noktayı koyar, ya da daha beter belirsizliğe sokar. Kore filmlerinde bu son çarpıcı sahneyi çok kullanıyorlar ve çoğunlukla ikinci durum yaşanıyor. Ama bu filmde iyi bağlamışlar.

Poster filmin baştan sonra özeti. Sevdiyseniz filmi severseniz, sevmediyseniz sevmezsiniz. Ben posteri anlamsız bulmuştum. Şimdi; izlemesem de olurdu, izledim birkaç kez güldüğüm yanıma kar kaldı şeklinde yaklaşıyorum.

Aslında filmi pek sevdim diyemeyeceğim. Yok babasının hastalığıymış, yok gözünün önünde ölen arkadaşıymış, geçelim bunları beyler!(Burada yönetmen ve senaristlere sesleniyorum) Sevmediğim filmleri de buraya yazmıyorum, konsepte aykırı (hahahahahah). Ama filmle ilgili çok sevdiğim bazı noktaların hatırına ‘He Was Cool’ geliyor..

ermiş

Esas oğlan gerçek hayatta gerçekten(!)eğlenceli biri gibi gözüküyor. Şuradan anladım, filmin kamera arkası görüntülerindeki şu yandaki görüntüden. Dövüş sahneleri için sırtlarına ip bağlıyorlarya yükselmeleri için, onunla guru gibi yükselme numarası yapmış. Film bittikten sonra da güldürdünüz ya helal. 

 

IMDb puanı 6.3. Çok da parlak değil diğer tanıttıklarıma göre ama fena değil.

Karakterler:

Ji Eun-song: (Song Seung-heon- Bu adamın Autumn Fairy Tale dizisinde Song Hye-kyo ile oynadığını duyduktan sonra nasıl kendime hakim olacağım izlemeden) Cool! olan erkek bu. Dövüşken liseli gençlerimizden biri. 

Han Ye-won:(Jeong Da-bin) Şabalak bir liseli kız. Anladım ki başroldeki kızın güzel olması bir film için aradığım kriterlerin başındaymış. (En azından bu kadar kötü olmamalı) Oğlanın bu kıza deli olmasının nedeni insancıl tutumuymuş efenim. (Kıza daha da fazla, bayağı saydırmıştım başta, sonra internette  intihar ettiğini okuyunca yazdıklarımın hepsini sildim, üzüldüm be, yine de bir derece sevimliliği de vardı)

Olay:

Ji Eun-song kızları kötü erkeklerin elinden kurtaran lisenin bıçkın delikanlısıdır. Bir gün okulun internet sitesinde çıkan, karıştığı bir olayla ilgili habere bizim sazan kızımız Han Ye-won maydanoz olup saçma salak sen kendini ne sanıyorsun tarzında bir yorum yazınca Eun-song kızın peşine düşer. Kız ondan kaçayım derken bir duvarın üstünden atlar ve tam da Eun-song’un üzerine atlar ve onu yanlışlıkla öper. Meğer oğlanı öpen ilk kız oymuş (gerçekten oymuş!-filmi izleyenler bilir, bir seyirci olarak oğlan başından beri o olayı hatırlıyordu diye kabul ettim) ve kıza benimle evleneceksin der. O andan itibaren kız hiç de istemese de kız arkadaşı olmuştur bile.

ye-won, eun-song

Sevdiğim bölümler:

  • Büyük ellerin var, ayı pençesi gibi: Oğlan gerçekten romantik.
  • Yine yeni yeniden gece gece beyzbol seansları ve elbette karaoke. Bu ikisi olmadan film ya da dizi yapamıyorlar mı???

 ye-won karaokeeun-song karaoke

  • Ali baba hikayesinin bilinmesi beni şaşırttı. Koreliler çok düzgün Ali Baba diyor, telaffuzları harika. Zaten Koreli ve Türklerin birbirlerinin dillerine kolay alıştığını duymuştum.
  • Ye-won’un arkadan ruh gibi yaklaşan anne ve kardeşi
  • Ye-won’u döven izbandud gibi bir hatun var ya. Onu nereden buldularsa helal. O hapise falan düşse direk kapıdan girer girmez hanımağa yaparlar.
  • Vee şu sahne; eğer bir film yapsam kesin bunu bir yerlerde kullanırdım. En sevdiğim dövüş tekniğidir. (aha aha aha)

he was cool2

Ne kadar dandik de olsa Kore filmini her zaman severim.

5 Yorum leave one →
  1. semmi94 permalink
    Şubat 4, 2010 9:51 pm

    Hadi ya filmi cok sevmedin demek zevkler ve renkler iste benimse en sevdigim filmler arasinda :)

  2. bunusevdim permalink*
    Şubat 5, 2010 6:44 pm

    Çok güldüğüm yerler vardı haksızlık etmek istemem, ama konu saçma geldi, o yüzden. Ama tabii ki zevkler ve renkler :)

  3. bum kim permalink
    Temmuz 27, 2010 11:11 am

    “He was cool” türkçe çevirisi “Bunu Sevdim” mi? ne kadar garip bir çeviri anlayışı bu ya yazan cümleyle uzaktan yakından alakası yok varsa bana birsi anlatsın?

  4. bir dost permalink
    Haziran 13, 2011 11:52 am

    he was cool herif sıkı demek denyo arkım

  5. lee min hoo aşkı permalink
    Kasım 22, 2015 2:45 pm

    sevmemiş olabilirsiniz ama bunu nasıl bir film tanıtımı anlayamadım

Yorumunu sevdim

