Skip to content

Buz Pateni- izlemek

Mart 12, 2010

caitlin-yankowskas-john-coughlin-2010-1-15-20-58-1

Televizyonda izlemeyi en sevdiğim ve hangi ruh halinde olursam olayım izleyebildiğim 2 şey var: Sevdiğim çizgi filmleri ve buz pateni. Hakkında hiçbir şey bilmediğim, hiç bir şey okumadığım, hiç yapmadığım, özenmediğim, arkadaşlarımla muhabbetlerde adını geçirmediğim tek şey de buz pateni. Biliyorum çoğu kişi seviyor buz patenini. Hele ki geçen sene bir kanalda ünlülerin birbirleriyle yarıştığı yarışmadan sonra ülkemizde buz pateni manyaklığı aldı başını gitti. Haftasonları alışveriş merkezlerinin küçük buz pateni pistlerini tıklım tıkış doldurdular. O dönem, hatırlıyorum, oralarda iğne atsan yere düşmüyordu. Bir uğultu duyuyorsam yakınlarda buz pateni vardı diye hatırlıyordum.

yu-na-kimAçıkçası küçükken pateni olmayan bir çocuktum ben. Bisikletim olduğu için paten almamışlar dı (düşünüyorum da şımarmayalım diye ellerinden geleni yapmış bizimkiler.) Arkadaşlarımın patenleriyle kayardım, bir çocuk için can sıkıcı bir şeydir bir konuda arkadaşının keyfine bağlı kalmak. Neyse ki pek çıkıntı, mızmız tipler yoktu etrafta da o dönemi kimseyi kıskanmadan atlatmışım. Bir de sonradan babam badminton raketleri alınca paten aklıma bile gelmedi. Ama buz pateni farklıydı. Sanki bana çok ters bir şeymiş gibi kabullenmişim nedense. Hiç istemedim kaymak. Geçenlerde birkaç kez toplandık arkadaşlarla rezil olmayı göze alarak gidecektik eğlenelim diye. Lakin her seferinde bir şey oldu ve ben de seyirci olarak kalmanın bu yaştan sonra benim için daha mantıklı bir adım olduğuna karar verdim.

Trt3 en sevdiğim kanallardandır. Buz patenini hiç sekmez, hep verirler. Daha geçenlerde bir  bonacorsi_mager_09_jgp_lakeplacid_fd_1şampiyona vardı(kış olimpiyarlarıydı galiba). Yine hayran kaldım, anam nasıl tuttu lan kızı şeklinde izleyen odun bir insanım ama seviyorum evet. Buz pateni anlatan tüm spikerleri seviyorum. Müzikleri seviyorum, arada tanıdık şarkılar/ besteler duymayı seviyorum. Kısa ya da uzun (serbest miydi bunun adı) programları seviyorum. Üçlü salkov, ikili lup, beşli axel(bunu ben uydurdum) seviyorum. Aah düştü düşecek diye beklerken düşen sporcularla dalga geçmeyi seviyorum. Koreografileri seviyorum. Sporcuların program bittikten sonra ellerinde çiçekler ve oyuncak ayıcıkları, yanlarında antrenörleriyle oturup puanları beklemelerini seviyorum. O arada önemli atlayışların ve kritik düşüşlerin özetini izlemeyi seviyorum. Erkeğin kızı yerde sürüyerek döndürmesini, kızın oğlanın bacaklarının arasından geçişini, ikisinin birden ellerini yukarı doğru artist artist kaldırışlarını seviyorum. Bir de buz pateni yazıma resim seçmeyi seviyorum.

Ben buz pateninden çok buz pateni izlemeyi seviyorum galiba.

10 Yorum leave one →
  1. Mart 12, 2010 8:08 pm

    Bende izlemeyi seviyorum. Çok özenirdim çocukken bir buna bir de artistik Jimnastikçilere :) Çok estetik ya. Ama çok zor. Ben kaymayı hiç denemedim kafamı kıracağımdan adım gibi eminim çünkü :)

  2. mavi permalink
    Mart 12, 2010 8:25 pm

    ya bende bayılırım var ya
    he senin saydığın teknik terimlerin hangisi hangisi bilmem ama çok severim yani xD
    asil gelir bana böyle var ya Buz ppateni yapan insanıda severim. ama hadi gel kayak yahu deidğimizde mızıkçılık yapan insanı sevmem xD aman sanki biz milli kayakçıyız hatun burun kıvırır gelmez falan. az daha zarif bir insan olsaymışım benden kaçmazmış ama
    ı ıh xD

  3. Mart 13, 2010 10:00 pm

    Hehe küçükken ailecenek oturur Trt’de buz pateni izlerdik. O zamanlar bu kadar dizi falan yoktu. Ne evde internet ne öyle dvd oynatıcılar falan, “sıkıldım gidimde film kiralayalım”lar yoktu. Bazen zamanında bazende tekrarlarını izlerdik. Ozamanlar tam denk getiremezdik. Gerçi şöyle bir düşünüyorumda Trt hep verirdi ozamanlar ya! Neyse benim hep çocukluk anılarım depreşiyor buz pateni diyince. Birde ben bunlar kayarlar juri tektek puan verir. Beklediklerinden az gelince bunlar oturdukları yerden ağlarlar falan -yanlarında antrenörleri bir yılın uğraşı, emeği-, ben de ozaman nalçaklar neden bu kadar düşük verdiniz diye televizyona söverim. Birde tirbünlerden peluşlar, çiçekler atarlar. Ah ah. Zorunlu hareketlerin yapılması mesela 2 tane 2li axel bir tane 3’lü yapılmalıydı sanırsam, sonra şu bacaklarını alıyorlar kafalarına kadar çıkartıp bilmem kaç tur atıyorlar ya o, sonra bir bacaktan diğerine zıplayış. Vay anasını isimlerini nasıl unutmuşum ozamanlar işin uzmanı olmuştum. Sonuç itibari ile bende yapmaktan çok izlemeyi sevenlerdenim. Ne güzel etmişssinde yazmışssın anılarım depreşti. Bu arada okuyan beni 40 yaşında falan sanıcak ama değilim televizyonla erken tanıştım o kadar :D

  4. bunusevdim permalink*
    Mart 14, 2010 2:50 pm

    İzlerken bir süre sonra insan kendini işin uzmanı gibi hissediyor zaten. Peh 3’lüyü 2 döndü, yanlış ayakla çıktı zaten falan gibi ahkam kesmeye başlıyorum hemen sanki çok kolay bir işmiş gibi. Yazıyı yazarken bende terimleri hatırlayamadım ama zaten 3-5 tane terim var, 5 dakika izledikten sonra aklına geliyor hepsi.
    Herkes buz pateni seyircisiymiş burada, zaten Türklerin izlemeye bayıldıklarını okumuştum önceden :) Gerçi bizden de var yetişenler, ama onları(mesela Tuğba’yı) izlerken rahat olamıyorum, hata olunca sinirleniyorum, o yüzden Rusları izlemeye devam :)
    Farkedeniniz oldu mu bilmiyorum ama 2. resimdeki bayan Kore’nin meşhur patencisi Kim Yu-na. Hatta bir dizide de ismi geçiyordu, ben o zaman tanımıştım kendisini.

  5. Chibi permalink
    Mart 28, 2010 12:16 pm

    kimse bana gel buz pateni izleyelim demedi ama nerden merak sardıysam küçükkken oturur saatlerce izlerdim bir buz pateni bir de tenis.Alexei Yagudin diyebir bey vardı hastasıydım onun resme :D herhalde o büyük bir etkendi XD

  6. bunusevdim permalink*
    Mart 28, 2010 1:18 pm

    Küçükken ben de birkaç tanesini takip ederdim, isimlerini falan bilirdim, keşke hatırlasam senin gibi
    Bak gerçekten de tenis de izlerdik. Ama o bir yerden sonra sıkardı, buz pateni gibi ölene kadar izleyebilirim bunu be, havası olmadı benim için. Ha Sharapova geldi şenlendi ortalık, onu ölene kadar izleyebilirim belki, müstesna :)

  7. Chibi permalink
    Mart 29, 2010 1:55 pm

    ben tenisi de ölene kadar izlerim favorim tenisi bırakmadan evvel şimdi evli olan Adrea Agassi ve Stefie Graff çiftiydi :) Sharapova’yı hiç sevemedim vallahi:(

  8. bunusevdim permalink*
    Mart 29, 2010 5:37 pm

    Agassi’yi izlerdim ama Graff’ı hatırlamıyorum izlediğimi. Sharapova’yı da 17 yaşındaydı o zaman, nasıl bu kadar gürültülü oynayabiliyor bu kız, kesin rakibinin konsantrasyonunu bozduğu için kazanıyordur dediğimi bile hatırlıyorum. Hatta sonra o sene şampiyon olduktan sonra kış döneminde evinde ders çalışacağını söylemişti, okulla ilgili birşeyler dedi, sonra ne yaptı okudu mu bilemem. Takipçisi değilim. Ama yine görsem yine izlerim.
    Söylemeyecektim ama dayanamayacağım, hazır seni bulmuşken söyleyeyim Chibi. Federer ve Nadal karşılaşmalarında favorim hep Nadal oluyor. Yalnış hatırlıyorsam düzeltin ama toprak zeminde çok iyidir Nadal
    Spa’nın kralı nasıl Raikkonen’se, toprağın kralı da Nadal’dır. (Lafımı da söyledim arada hhahha)

  9. Chibi permalink
    Mart 30, 2010 1:01 pm

    Nadal’ı ben de çok beğeniyorum ama favorim hep Ferrero çok yakışıklı bir adam :) Federer’e ise neden bilmem gıcık oluyom.

  10. bunusevdim permalink*
    Mart 30, 2010 4:08 pm

    Oo, chibi sen baya baya takip ediyorsun ya tenisi. Ben daha çok reklam izler gibi izliyorum, şöyle bir bakıyorum hoşuma giden bir şey var mı diye, vaktim bolsa rehavet içindeysem televizyonun karşısına serilip öyle izlerim tenisi
    Dip not: Buz patenini oturarak izlerim, pür dikkat hahahha

Yorumunu sevdim

