Skip to content

The Fall

Nisan 8, 2010

the-fall-tarsem-singh

Gördüğüm en sempatik filmlerden biri bu. O kadar tesadüf eseri olmuştu ki izlemem. Arkadaşlar izliyormuş, ben girdim baktım film izleniyor, oturdum izlemeye. Her şaşırdığım filmde olduğu gibi bu filmin de matah bir şey olduğunu düşünmüyordum en başta. Ama 5-10 dakika geçmeden hayran kaldım. O ufak kızın “yerim seni sosis” dedirten yanakları, konuşurken ellerini kıvırtışı (buna hasta olmayan var mı?), Roy’a yardım etmek isteyişi, Roy’un olanca karamsarlığına direnerek mutlu son bekleyen masumiyeti..

fall-alexandria

Kızın “Hikayeden hiç hoşlanmadım, niye herkes öldü?” diye ağlayışı ve Roy’un “Çünkü herkes ölecek” demesi..

Konu

Roy, sakatlandığı için hastanede yatan bir dublör. Aynı hastaneye 10 yaşındaki sevimli küçük kız Alexandria’da kolunu kırdığı için gelmiş. Roy küçük kıza fantastik bir masal anlatmaya başlar. Alexandria, Roy’un anlattığı her olayı zihninde yaşar, etrafındaki kişileri de masalın kahramanları yapar. Bu aslında intikam için yola düşen 5 kahraman hakkındadır ve gerilimli bir hikayedir.

Film, küçük kızın hayalinde canlandırdığı masalla gerçek hayat arasında gidip geliyor. Roy neticede acı çekmektedir (her anlamda), intihar etmek için küçük kızı kullanmak istemektedir. Ama kız masala kendini kaptırır ve olayların istediği gibi gitmesini ummaktadır. Birbirlerine gittikçe daha çok ısınan ikili bize de harika anlar yaşattırıyor.

fall, odius'un peşinde

Filmin tüm diyalogları apayrı paragraflar yazdırtacak kadar samimi, o kadar renkli ki. Çok kendine has bir film. Özene bezene çekilmiş zaten. Yönetmen Tarsem Singh, hiç görsel efekt kullanmamış, bir sürü ülkede yapılmış çekimler, dolayısıyla 4 sene sürmüş. Ama en güzelinden yapmış filmini.

Küçük kızı oynayan Catinca Uncaru, Roy’u ise Lee Pace oynamış. Pushing Daisies’teki adam olduğunu yeni öğrendim, gerçi filmi izleyeli çok oldu ama farklı görünüyor kesinlikle.

IMDb puanı 8.0. Ailecek, cümbür cemaat izlenecek, tekrar tekrar hayran kalınacak bir film.

Bunu sevmiştim, iyi oldu hatırladığım.

4 Yorum leave one →
  1. mavi permalink
    Nisan 9, 2010 11:45 am

    Lee Pace için izlemeyi düşündüğüm
    sonra da çok sanatsaldır kesin diye vazgeçtiğim film.
    Bi ara izlerim kısmetse

  2. bunusevdim permalink*
    Nisan 9, 2010 2:54 pm

    Merak ettim sanatsallık olarak ne düşündüğünü. İzledikten sonra haber ver, umduğun gibi mi oldu diye, anlarız böylece

Trackbacks

  1. Baraka | 우주 이야기 – ucu iyagi
  2. Mim: Nedir ne değildir? | Bunu Sevdim

Yorumunu sevdim

