Skip to content

Tasolar

Nisan 10, 2010
tags:

Hayatta en çok pişman olduğum 2. şey 6 yaşında ilk kez kandırıldığım zamandır. Çocuğun biri speedy gonzales tasobana kazık atmıştı. Taso oynamıştık, allem etti kullem etti ve elimdeki tasoyu almıştı, hahahh. Çok trajikomik aslında, o zaman o taso elimdeki ilk ve tek tasoydu! Oyunun nasıl adaletli geçtiğini anlamışsınızdır heralde. O zamandan sonra cipslerden çıkan tasoları biriktirmeye başlamıştım.

Şu resmi görünce dayanamadım. Ambivalan duygular besliyorum şu tasolara karşı. Acaba eski oyuncak kutularına baksam arada bir iki tane kalmış mıdır çocukluktan?

tasolar

Tasoları ne severdik ama.

8 Yorum leave one →
  1. Nisan 12, 2010 6:58 pm

    Tasolarrrrr benim kardeşler çok oynarlardı be bunlarla. Ne kadar dandikmiş oysaki.

  2. bunusevdim permalink*
    Nisan 12, 2010 7:12 pm

    Sen o zaman ortaokul ya da lisedeydin heralde. Dandikti mandikti ama modaydı işte. O yaş insanlarının mutlaka bir taso hikayesi vardır. Bizim nesilden sonra da bitti modası. Severim o yüzden, yaşıtlarınla anabileceğin bir oyun.
    Unni sen hatırlıyor musun, senin yaşlarında moda olan başka oyun?

  3. Nisan 12, 2010 8:14 pm

    Ahh milattan önce yani ha ha ha. Sana bir şey diyeyim mi ben çok salaktım ve çok klasiktim :D Evcilik neyim bilirdim. Misket vardı klasik olarak. 5 taş-3 taş gibi oyunlar vardı. Oynama uğursuzluk getirir derlerdi. Tetris vardı bir ara manyak bir şeydi o zaman :D sonra futbolcu kartları falan da vardı ama ben yine ilgilenmedim, kızlar lastik oynardı uyuz olurdum :p çünkü ben beceremezdim. Atari vardı. Ay bir de sanal bebekler vardı. Ne gerzek şeydi onlar :D İşte klasik 80’lerin sonu 90’ların başında çocuk olmak konulu forumlarda ne varsa hepsi :D

  4. bunusevdim permalink*
    Nisan 12, 2010 8:19 pm

    Bilye bizde de çok popülerdi. Hala var değil mi, tam emin değilim etrafta pek görmüyorum oynayan çocuk, acaba onun da mı modası geçti?
    Niye uğursuzluk getirirmiş, ilk defa duyuyorum :)
    Sanal bebek almamıştı annem bana, televizyonda duymuş zararlı çocuklara diye, ahahaha. Seneler sonra gidip almıştım bu yaramı kapamak için, bi numarası yokmuş, sinir olmuştum bu muydu diye :)
    Güzel oldu be hatırladık hepsini

  5. Nisan 12, 2010 8:40 pm

    Herşey zamanında güzel :) Bir de hani alamıyorsun ya gözünde iyice büyüyor. Sonra bu mudur yani oluyorsun. Bak ilkokul hayatım boyunca kapıda bir satıcı çilekli-limonlu bir şey satıyordu. Para istesem verirdi ailem ama çok küçüktüm 1. sınıf mı ne. Sürekli dışarıda satılan hiçbir şey almayın. Pistir, mikropludur carttır currttur diye uyarıyorlardı okulda. Ben uslu bir çocuk olarak söz dinliyordum :) Ama nasıl aklım kaldı nasılll :) Ablam dediğim halamın kızı geldi beni son gün almaya okuldan. Ona söylemiştim o alacaktı bana ama adam gelmedi :D:D Yıllar sonra ortokulda baktım kızlar sebil gibi bu buz dondurmalardan yiyor renkli renkli dedim ikinci bir vaka olmasın alayım. Aldım ve midem bulandı :D:D O da son oldu benim için ahhha. Neymişşşş büyükler haklıymış :)) ha ha ha yok ya aklıma geldi öyle anlatayım dedim :)

  6. bunusevdim permalink*
    Nisan 12, 2010 8:51 pm

    Vaay meybuzu diyorsun sen. Meybuzlar harikadır, gerçekten türlü türlüsü olur, limonlusu hatta kolalısı. Ama bazı markaların tadı çok kötü olurdu, biz de dilimize değdirip hemen atardık. Sen kötüsüne denk gelmişsin yani.
    Ucuz olduğu için küçükken dondurmadan çok meybuz yerdik biz :) Büyüyüp harçlıklar artınca diğer dondurmalara terfi etmiştik :)
    Zamanında güzel be. Şimdi meybuz o tadı vermez heralde, donmuş meyve suyu gibi bir şeydi o

  7. Nisan 12, 2010 10:42 pm

    Pek nostaljik bir yazı olmuş. Şu tasoları görünce gözlerim doldu bilir misin bu duyguyu bu’cum? Gerçi ben biriktirdim sadece oynadığımı hatırlamıyorum :) Geçen bir öğrenciminkini zaptettim, bastırınca tavana zıplıyo dedile,ayı çıkabülü dedile evde denedim, zıplamadı^^ Bir de ben La fea’nın da senin de dediklerini hatırlıyorum. Arada bir dönemde yaşadım galiba, yada zamanda bir yerde kısılı kaldım (bkz:kısılı kalmak) belki de ben normal insanlara göre daha yavaş yaşlanıyorum:P Lastik oynama konusunda iddialıydım zamanında. Neredeyse boynumuza çıkarırdık ipi, bana mısın demezdi. Şu an sanırım 2. seviyeye geçmeden yerlerde yuvarlanırım:)

  8. bunusevdim permalink*
    Nisan 13, 2010 4:29 pm

    Kim’cim senin o tasoyu zıplatmaya çalışan halini öğrencilerin görse komik olurdu heralde :) Bak Lost’taki gibi zamanlar arasında dolaşıyor olabilirsin:)
    La Fea’nın söyledikleri tetrisle sanal bebek falan bizde de popülerdi.Yüz defa getirmeyin şunu sınıfa derlerdi ama herkes getirirdi. Evcilik, taşlı oyunlar ve atarinin biri bin paraydı zaten. Hele tetrisi ben hatırlıyorum büyükler de manyaklar gibi oynarlardı, e bilgisayarların falan yeni yeni alınmaya başladığı günlerdi.
    Zaten bence oyun çağı iki dönem, bir bilgisayar öncesi, bir de bilgisayar sonrası nesil. Biz bilgisayarlara bağlanmadan sokaklarda oynayabilen son çocuklardık. Bilgisayarlardan öncekilerin oyunları yaklaşık aynıymış sanırım.
    Lastikte ben de fena değildim, hiç öyle atlarken sorunum olduğunu hatırlamıyorum, ama boynumuzdayken de atlamıyorduk sanırım ahaha. Şimdi olsa da atlasak diyorum. İp deyince şu özellikle pikniklerde oynanan ip oyunu güzeldir. Hani iki kişi iplerin ucundan tutar da sallar, sen de gözler fıldır fıldır ipi takip ederken uygun anı kollayıp (!) içeri girerek zıplamaya başlarsın. Sonra arkandan milyon kişi daha girer, sığmayınca çıkarsın. Arada arkana dönüp arkandakilerle el ele tutuşur garip akrobatik hareketler yaparsın bir yandan da zıplarken :) Amma uzattım.. Ben geri dönmek istiyorum çocukluğuma

Yorumunu sevdim

