Skip to content

Madeo/ Mother

Nisan 18, 2010

 mother03

Hafif zeka özürlü cinayetle suçlanan oğlunu aklamaya çalışan annenin hikayesi “Mother”. İzlemeyenler de okuyabilirler yazıyı, hemen izleyeceklerine söz verirlerse.

Film boyunca herkesten şüpheleniyorsunuz, şüphelenmedim diyen yalan söyler.

Başı ilginç olan filmler her zaman ilgisini çeker seyircinin. Mother da öyle bir film. Uluslararası popülaritesi olmasını bir kenara bırakacak olursak, sağlam bir oyuncu kadrosu var. Ve ilk sahneden bu kadın niye dansetmeye başladı birden? Çalmadan oynar bizim ayılar? dedirtiyor, merak ettiriyor. Ve evet, filmin bitişinde de oynuyordu kadın, çaresiz anne.

Hani şu kalçanın 12 santimetre altında olan ve akapunktur iğnesini batırınca kötü anıların unutulduğu yer var ya. İşte tüylerimi diken diken etti o sahne. Empati+ ne yaptın be ahjumma+ delirmiş bu kadın+ acıma.. Karışık duygular yaşattıran bir film. Zaten Won Bin’i kafadan çatlak rolünde görmek yeterince karışıktı..

noh6pd 

Çok güzel gösterilen bir duygu var ki o da ana yüreği. Tamam kadın da çok normal değildi vardı onda da bir çatlaklık, filmin başından anlaşılıyordu. Ama bu çaresizlikten gelen bir hafiften sıyırma durumuydu. Çocuğuna karşı vicdan azabı çeken annenin acısı, onun zihinsel geriliğine neden olacak hatasının ardından geçen onca yılın ardından, salak oğluna her bakışında acısı yüreğini kavurur. “İnsan 5 yaşındaki bir şeyi nasıl hatırlar.” Bir süre sonra onun deliliklerini görmemeye başlar. Sokak ortasında işeyen oğlunun idrarına uzun uzun bakar, oğlu işemeye devam ederken ona ilaç içirmeye uğraşır. O gidince de ayıbını gizler. Kazık kadar olmuş oğlunu bağrına basar geceleri. Yuh ayı, ufal da cebime gir, yürü yatağına demez. Gözünün ucuyla sokakta oynamasını izler hep. Ana yüreği böyle bir şeydir işte.

mother_15motherpc7

Yönetmen Bong Joon-ho mutludur eminim. Filmi hala izleniyor, ödüller alıyor, takdir ediliyor. 8.1’i kapıyor. Artık bu yönetmenin izlemediğim filmi kalmasın istiyorum, çünkü diğer filmleri de harika.

Won Bin de sürekli güzel yapımlarda rol alıyor, “gerizekalı lafına aşırı alıngan Do-joon” rolü de çok iyiydi. Ama bu rol bile adamın yakışıklılığına gölge düşürmemiş. Çünkü film boyunca herkes, zekasına rağmen ne kadar hoş göründüğünden bahsedip durdu. Zaman zaman zeka parıltıları da saçtı ya, neyse.

Kim Hye-ja anne rolünde. Onu “Düşlerimin Prensi”ndeki ana kraliçe olarak tanımıştık. Bu kadını bir yerlerden gözüm ısırıyor diyenler içindi bu bilgi.

Bunu çok sevdim.

4 Yorum leave one →
  1. Nisan 18, 2010 11:43 am

    Ya işte kaçırdım bu filmi festivale ühü ühüühü. :( Okumadım yazının tamamını ne olur ne olmaz diye merak ediyorum çok.

  2. Nisan 18, 2010 3:21 pm

    İşte sürekli izleceğim, izleyeceğim diyip durduğum ama araya saçma filmler soktuğum bir film kesinlikle izleyince neden daha önce izlemedim diye yakınacağım:)
    Artık yazıcam izleyeceklerimi olmuyo böle.
    En dip not: Mimledim seni arkadaşım, fato’da mimlemiş çifte mimlenmiş oldun:D

  3. bunusevdim permalink*
    Nisan 21, 2010 1:56 pm

    Bazı filmleri izlerken değil de bittikten sonra seviyorum ben. Bu filmi izlerken de güzeldi ama biterken ve bittikten sonra, hele zaman geçtikçe daha çok sindirip, daha çok sevdim.
    Benim hatrıma listelerinizde Mother için bir torpil yapıverirsiniz artık. Bakalım siz ne kadar beğeneceksiniz (Beğeneceğiniz kesin yani)

  4. sedef ethem permalink
    Eylül 6, 2012 6:14 pm

    çok aradım ama filmi bulamadım :(

Yorumunu sevdim

