Skip to content

…ing

Nisan 21, 2010

  ...ing-poster  

Çok sevdiğim 2 oyuncuyu biraraya getirmiş olan “..ing”i izleyebildim sonunda. Memnun kaldım siz de izleyin. 7.6’yı da kapmış IMDb’den. İlginçtir, bu filmin yönetmeni “A Tale of  Two Sisters” filminin setinde Im Soo-jung’u görüp beğenmiş, filminde oynatmaya karar vermiş. Bir nevi bekar oğlan annesinin hamama gidip gelin beğenmesi misali.

Daha en başından filmin nasıl gideceğini, sonunda neler olacağını bir bir anladım. (Çok menem bir yetenek değil siz de anlarsınız) Mina’nın annesi papağan gibi aynı şeyleri tekrarladıkça sağlaması oldu zaten. Ama yine de bu tür filmleri seviyorum. Il Mare ile bu açıdan aynı tarzda olmuş bence. Nasıl bir film, izleyelim mi diyenler en azından bunu göz önünde bulundurabilirler. Önemli olan farklı bir hikayeyi arada güldürüp çoğu zaman hüzünlendirerek anlatmaları. Üstüne birkaç damla yaş dökebilmem. (Gönül ister ki salya sümük ağlayalım, nerdeee) Çünkü bunları Kore filmleri dışında hiç yapamıyorum.

!!!  Kore filmleri izledikçe ve çevirilere güvenmeyerek kelimeleri kendim yakalamaya çalıştıkça aslında önceden ne komik esprileri kaçırıyormuşum diyorum. Bu filmde de oldu bir tane: Mina ve annesi yemek yiyorlar ve Mina annesinin artık evlenmesi gerektiğini söylüyor. Annesi: Eğer evlenirsem ona baba diyecek misin? Mina: Tabii ki hayır, adıyla çağıracağım. Annesi: O halde ona şöyle demelisin- Won Bin :) (Tanımayanlar için Won Bin kimdir söyleyeyim. Kore’nin en popüler-yakışıklı oyuncularından. Hatta yakışıklılık açısından uluslarası alanda bile rüştünü ispatlamış birisi.) Mesela burayı nasıl çevirmişler biliyor musunuz: Leonardo diye. (Pöf) 

Konu

Hasta kız Mina’nın hayatı. Annesiyle ve yeni arkadaş olduğu alt kat komşusuyla ilişkileri. Bu mudur, budur.

...ing kim rae-won

Oyuncular

Im Soo-jung: Mina, çocukluğundan beri kronik hastalığıyla uğraşan, bir eli yengeç eli gibi 3 parmaklı olan, bu yüzden eldivenini elinden çıkarmayan, ömrü hastanelerde geçmiş liseli bir kız. Ömrünün son demlerinde.

Mina'nın fotoğrafları

Lee Mi-sook: Mina’nın ona arkadaşıymış gibi davranan şakacı aslında hüzünlü annesi. Filmdeki adı da Mi-sook.

Kim Rae-won: Young-jae adında genç, bağımsız, canlı bir fotoğrafçı. Mina ve annesinin oturduğu evin alt katına taşınıyor ve Mina’yla böyle tanışıyor. (Aslında posterlerde Kim Rae-won ön plandaymış gibi gözükse de bu filmde anneden önemsiz, bir yan karakteri canlandırıyor)

Sevdiğim Bölümler

  • En başta Young-jae gece Mina’yı pencereden bakıp ilk gördüğünde kaçıncı kat olduğunu sayıp gülmüştü, hatırladınız mı? Şimdi anladınız mı niye güldüğünü: Vay be şansa bak, tam zamanı..
  • İç kısmı bulutlu olan şemsiye harikaydı. İnsan onun içindeyken sürekli havaya bakmak ister. ...ing- harika şemsiye
  • Young-jae’nin şımarık tavırları- biraz fazla bile kaçmış. Eee Kim Rae-won rahat duramaz ki yerinde. Şu havuzda ellerini iki yana açıp kendi etrafında dönmüştü ya. Aynısını My Little Bride’ın sonunda da yapmıştı. (Bu arada Full House’ta Rain’in oynadığı karakterin adı da Lee Young-jae’ydi, ne gereksiz bilgi)
  • Young-jae’nin sürekli gece bekçisine garip pozisyonlarda yakalanması.
  • Gönüllü yaya geçidi polisinin-delirten- hikayesi
  • Rehine kaplumbağalar
  • Mina’nın annesinin hayat dolu oluşu, bitmek bilmeyen esprileri. Ne yalan söyleyeyim, başında hepsine inandım. Sonra saçmalamaya devam ettikçe öööf dedim her seferinde, beni de kandırdı yani :)
  • “O adamın büyümesini bekleyeceğime gider bir yumurta alır ve yenebilecek boyda bir tavuk olana kadar beklerim.” l_p1002970529
  • Sıvışmak istiyorum’u sevişmek istiyorum anlayan Young-jae’nin bunu kabul etmesi, hahaha. (Yiğidi öldür hakkını yeme, burada çeviri cuk oturmuş.)***
  • Young-jae’nin kızın elinin durumunu bilmesine rağmen çok nazik davranışı, hatta bunu zaman zaman şakaya dönüştürüp kızı rahatlatışı. Bir keresinde otobüste kızın elini iki eli arasına alıp tabanca gibi yapıp herkesi vurmuştu.
  • “Bacaklarımın altında ne yapıyorsun?” “Manzaranın tadını çıkarıyorum” (Yalnız henüz izlememiş olanlar burayı yanlış anlamasın:) )
  • Baleye düşkün olan kızın birden kendini balerinlerin arasında bulunca cennete düşmüş gibi büyülenmesi.
  • Kızın yaptığı suluboyalar.. Tüm filmi özetliyorlar. 

 sulu boya

  • Bende sonlara doğru bir merak oluştu, kızın elini doğru dürüst göstermediler çünkü. O da o fotoğraf karesiyle tamam oldu.
  • Kim Rae-won’da ağlayabilir.. Bakmayın hep güldüğüne. Bu sahneyi her zaman görmek nasip olmuyor. O yüzden uzun uzun bakıp aklımıza kazıyalım, hahaha.

koca bebek

Fena değildi, sevdim.

4 Yorum leave one →
  1. mavi permalink
    Mayıs 6, 2010 9:28 pm

    çok sevmedim ben bu filmi ya.
    belki başroldeki elemanı sevmediğimden belki o dönem çok daha güzel filmler izlediğimden
    fena değildi yani
    dediğin gibi

  2. bunusevdim permalink*
    Mayıs 6, 2010 9:44 pm

    Evet, heralde kötü filmlerin üstüne izlense daha iyi olur.
    Ama Kim Rae-won sevenler(sen hariç :) ) her koşulda izleyebilir. Şebek her yerde şebek çünkü

  3. chuju permalink
    Mart 12, 2011 6:51 am

    “Won Bin”i İngilizce’ye “Leonardo” olarak çevirmişlerdi. Ben de Türkçeye çevirirken pek sorgulamamıştım ama sayenizde espriyi çözdüm. Herhalde “Leonardo” derken, “Leonardo DiCaprio”ya gönderme yapmışlardı. Gerçi standart bir İngiliz/Amerikalı da anlayamazdı espriyi büyük ihtimalle. “Brad Pitt” veya “Leonardo DiCaprio” deseler daha anlaşılır olurdu. Bilgilendirme için teşekkürler. :)

  4. Mart 12, 2011 10:36 am

    Sevgili chuju, öncelikle ceviri icin tesekkurler. Her zaman turkce altyazilar goz bebegim olmustur, cevirmenlere de cok ozeniyorum laf arasinda:) eger isletme iktisat falan okusaydim, 4 senemin hepsini cevirmenlikle gecirmek isterdim. Yazida guvenmeyerek gibi bir ifade kullanmisim, simdi yanlis anlasildigini gorerek cok uzuldum. Ben o aralar koreceyi sokmeye calisarak mutlu oluyordum, yoksa cevirmenlere saygim buyuk hahah.

Yorumunu sevdim

