Skip to content

Lovely Complex

Mayıs 1, 2010

otani,koizimu

Manga işine de el atıyorum, kendimi tebrik etmem lazım. Az zamanda büyük işler başararak okul hayatımı ve muhtemel kariyerimi berbat etmek üzereyim.. Neyse kendime kızmayı bir yana bırakıp, şunu hemen söyleyeyim bu mangayı okurken, çok iyi vakit geçirdim kesinlikle. Eğlenceli bir kere.

Keşke elimizde kitap halinde olsa, aslında bunların çıktısını alıp öyle okumak daha mı iyi olurdu? Bir dahakine deneyeceğim.

Her şeyden önce, manga okumaya başlamam bu blog işi sayesinde oldu. Sağolsunlar, şu çok güzel diyorlar, ardından tüm blog alemi ay evet evet biz de bayıldık.. Haliyle insan meraktan ölüyor burada. Bir de Kore dizilerindeki abilerimiz de sağolsunlar her fırsatta manga okuyup kahkahalarla yerlerde yuvarlanırken biz de özeniyoruz. Aç insanın karşısında yalana yalana pasta yersen, parası olunca gider yiyemeyeceği kadar pasta alır. Ben de o hesap vaktim olmadığını bile bile indiriyorum mangaları sürekli, ne zaman okuyacaksam.

the end

Konu

Manganın adından da anlayacağınız üzere konumuz kompleks. Boy kompleksi. Beklenen durum her zaman erkeğin uzun boylu, kızın kısa boylu olmasıdır. Burada terslik var. Kız (Risa) 1.70 boyunda, yani çok uzunmuş. Ayrıca ne var ben de 1.70’im. Bu Japonlar cüceler gibiler hala, habire yağsız pirinç yersen olacağı bu. Soyadı da küçük nehir anlamına gelen “Koizimu”. Ama boyu uzun olduğu için herkes ona büyük nehir (oizimu) diyor. Aynı okulda okuyan bir oğlan (Atsushi) var. O da çok kısa, 1.56 boyunda. Onun soyadı da büyük vadi anlamına gelen “Otani”. Küçük vadi (Kotani) olsa daha iyi olurdu değil mi :)

Bu iki kafadar sürekli atışıyorlar, kavga edip duruyorlar. Okulun komik ikilisi. Olaylar buradan başlıyor.

full cast

En üst sıradakiler cücük boylu Otani ve  Nobuko-Nakao çifti (bu çift bildiğimiz klasik liseli çift prototipi aslında)

Orta sıra güzel kız(!) Seiko, deve boylu Risa’mız, yakışıklı Maity hoca

Son sıra Risa’nın çocukluk arkadaşı Haruka ve sessiz Chiharu-Suzuki çifti

Sevdiğim bölümler (tüm espriler harikaydı ama birkaç tanesini yazmamaya direnemedim)

  • Risa’nın çocukluk arkadaşı var upuzun bir çocuk, o Otani’ye şöyle diyor: “Eskiden ben de Risa’dan kısaydım. Sonra ona yakışan biri olabilmek ve uzamak için her akşam süt içtim. Üstelik laktoz intoleransım var!!”  –gece gece gülmekten yuvarlandım. Bilmeyenler için söyleyeyim laktoz intoleransı olan kişiler süt içemezler. İçerlerse barsakları bozulur ve inanılmaz gaz sancısı çekerler.
  • Tüm kavga dövüş çizimleri

kavga dövüşş  lc sandviç gözler

  • Seiko hakkındaki gerçek.  O kadar çok güldüm ki. Çünkü çok merak içindeydim, Otani bu kıza hayatta karşı koyamaz diye. Nasıl bağlayacaklarını merak ede ede hızla ilerledim Seiko ile Otani’nin okulda aynı odada kaldıkları yere kadar. Hahahahha. Sonra Otani’nin uzun süre şoktan çıkamayışı..
  • Özellikle Risa’nın sandviç gözleri. Hıı tabi tabi anlamındaki, yarı aşağılayıcı yarı bezmiş bir duyguyu altında saklayan o iki paralel çizgi..
  • Örnek Otani-Koizimu çiftimizin hem hobileri hem de nefret ettikleri şeyler aynı. İş laylaylom olunca bu Hanjin-Kyojin çifti (Japonya’daki biri uzun diğer kısa olan komedi ikilisi) başı çekerken, söz konusu olan poponun üstünde 2 dakika oturup ders çalışmak olunca, hele hele kütüphaneye gitmek olunca cinleri tepelerine çıkıyordu.

kütüphaneden nefret eden gevezeler

 

LOVELY COMPLEX PLUS

Dizi ya da film bitince, bunların önceki hayatlarına dair bir merak oluyor bende. Bu mangakalar o kadar ince düşünceliler ki bir de ek bölümler yapmışlar bununla ilgili. Eğer bu bölümleri manganın başına koysalardı o kadar da ilgi çekici olmayabilirdi. Ama 62 bölüm okuduktan sonra “Ee, napıcam şimdi” sorununa ilaç gibi geldi bu “Lovely Complex Plus”. Bayıldım..

Plus’ta hangi soruların cevapları var:

  • Ekibimizin arkadaşlıkları nasıl başladı?
  • Umibouzu sevgisi nereden geldi? Ki, bu benim gerçekten merak ettiğim bir şeydi.
  • Risa Otani’yi ilk gördüğünde ilkokula gittiğini sanması
  • Nyachael Jordan. Hahahha, çok güldüm ilk okuduğumda

Lovely Complex’i de mangayı da çok sevdim.

17 Yorum leave one →
  1. Mayıs 1, 2010 4:06 pm

    Canım ben bunun animesini izledim sevimliydi. Anime-Manga olayına girmemeye çalışıyorum o diyarlar daha bir karışık :) Bir de sevmiyorum ben manga okumayı. Bir tek istisna var birisi önermişti madem önerdi okuyayım dedim o da hala süregelen bir manga o kadar uzun zaman alıyor ki yayınlanması ve çevrilmesi insan deli oluyor :)) Bu arada soracaktım unutuyorum sen tıp ya da ona bağlantılı bir şey mi okuyorsun?

  2. Mayıs 1, 2010 4:12 pm

    Bende hep 1.70 boyunda olmak istemiştim hatta bir 1.75 :( 1, 60 la 65 arası ölçen alete göre değişen bir boyum var ha ha ha ah :))) Hangisi en uzun çıkarıyorsa onu kabul ediyorum.

  3. Mayıs 1, 2010 5:15 pm

    yerim ben bunları. gerçi ben sinir olurum şu kızdan kısa erkek durumuna ama bu cicişler(!) başka. gördükçe yanaklarını mıncırasım geliyor. ben daha çok mangayı tercih etsem de bunun animesini izlemiştim. mangaya da geçmeyi düşünüyorum gerçi vaktim olunca. gülmekten yarım yarım yarmıştı valla. bu aleme el atmak için doğru bir seçim bu’cum :)gerçi devamı gelmesin, madem bu kadar yoğunsun.

  4. bunusevdim permalink*
    Mayıs 2, 2010 6:39 pm

    Kim’cim işin kötüsü hem Kimi ni todoke indiriyorum hem de vampire knight geliyor arkadaşımdan. Fena halde köşeye sıkıştırılmış durumdayım :) Aslında sen deyince farkettim, ben de sevmem erkeğin kısa olması. Ama manga boyunca hiç aklıma bile gelmemiş, hahah, nasıl kabul ettirmişler ama.
    Evet unni. Ayrıca animesinin de müzikleri falan da güzelmiş diye duymuştum ama açıkçası yeltenmedim bile izlemeye. Bir de ben, konuyu saniyesi saniyesine bilirken hem mangasını okuyup ardına animeyi izleyip ardına filmini izleyemem. Sadece birisini yapabilirim gibime geliyor. Şimdiye kadar öyle oldu en azından.

  5. La Fea permalink
    Mayıs 2, 2010 7:38 pm

    Anladım güzel kızım :) peki evet neye evet dedin? Evet ben acayip zeki bir öğrenciydim Lisede şimdi de Tıp okuyorum mu? Öyleyse merak etme yerli yersiz sorular sormayacağım ha ha ha. Dohtor mu ne ? ha haha.

  6. bunusevdim permalink*
    Mayıs 2, 2010 7:42 pm

    Evet unni, küçük kız büyüyünce doktor olacak. Ve galiba yakın zamanda büyüyecek :)

  7. La Fea permalink
    Mayıs 2, 2010 9:32 pm

    Ayyy ay maşşallah :D Mezun olmam yakındır de atayım kendimi bir yerlerden aşağıya. : ) Rüzigarla göründüğünden daha fazla ortak yönünüz var gibi. Yalnız sen şimdi yakın çevrende ve ailede acayip gurur kaynağısındır kızımız doktor çıkacak diye pek övünüyorlardır. Sen bu gidişle Koreye’de gider doğu tıbbı da öğrenirsin :)

    • bunusevdim permalink*
      Mayıs 4, 2010 2:19 pm

      Hiç niyetim yok koreye gitmeye, izlerken daha iyi :)
      Ailem de inanır mısın, hiç sallamıyorlar, çöpçü olsam aynı derecede tebrik ederlerdi heralde. Böyle daha rahat oluyor ama

  8. Mayıs 2, 2010 11:16 pm

    valla izleme diyemicem o zaman, bilirsin ikisi de en sevdiğim animelerden. gerçi kimi ni todoke’nin özellikle mangasını tavsiye ederim çünkü anime bitse de o hala devam etmekte, gerçi bitirince devam edebilirsin ki aynısı vampire knight için de geçerli.
    bi de tıp okuyup bunları izliyebiliyosan helal olsun, takdir ettim. ben çok tembelimdir de, insanüstü oldun şuan gözümde, artık bu diyemem yo hayır daha münasip bir hitap şekli bulmam gerekir :P

  9. La Fea permalink
    Mayıs 3, 2010 11:32 am

    Kuzu sen bana Full House linkleri vermiştin. Bulamadım nerede olduğunu hangi başlıkta. Bir arkdaş istedi de. Bu ara ben olanca laubaliliğime devam edeceğim :D Önce 10 senelik falan doktor ol sonra farklı bir hitap şekli bulurum :D:D

  10. bunusevdim permalink*
    Mayıs 4, 2010 2:15 pm

    Zaten istemem farklı muamele etmenizi, farklı davranacaksanız unutmanızı tercih ederim :)
    Bu arada rüzigar’da mı tıp okuyor, çok şaşırdım. Ama aklın yolu birdir değil mi..
    Kim’cim ben en iyisi kimi ni todoke’yi izleyeceğim. Çünkü bitirip her hafta/ayda bir her neyse takip etmenin zevki olsun istiyorum, merakta kalmak istiyorum artık.
    Açıkçası tıp öğrencileri arasında uzakdoğu tutkusu var bol bol, benim gördüğüm kadarıyla özellikle kızlar inanılmaz Kore dizisi izliyorlarmış, ben de yeni yeni farkediyorum :) Erkekler daha çok Japon ağırlıklı. Böyle de saçma bir gözlem oldu ama..
    Açıkçası ben de kendimi çok tembel olarak bilirdim, sınava yönelik sıkı çalışmak zor gelmedi hiç, birkaç gün oturur kasarım, sonra 1 ay deftere dokunmam. Sonra üstündeki tozu alıp tekrar 3 gün :) Ama onun dışındaki vakitlerimi uyuyarak, televizyon seyrederek, ortalarda dolanarak geçirirdim aslında, 10 saat uyuyordum galiba günde. Kore olayına başladıktan sonra 6-7 saat uyumaya başladım, televizyon seyretmiyorum hiç, zaten yeterince şey seyrediyorum bilgisayarda. Sanırım anlatabildim nasıl vakit bulduğumu :) (Eminim siz daha çok şey yapıyorsunuzdur)

  11. La Fea permalink
    Mayıs 4, 2010 3:17 pm

    Rüzigar tıp okumuyor henüz ama okuyacak inşallah. Hep çok istiyormuş, kendine sorarsan anlatır eminim. Şimdi senden büyük olduğuna göre 2 üniversite bitirmiş olacak benim kelebeğim :)

    Neden unutalım Dr adayı olduğunu, afferin sana tıp okurken bunlara vakit buluyorsun, blogluyorsun, yorumlara cevap yazıyorsun takdir ettim. Herkes yapmıyor bunu. Daha yoğun olacağın günlerde gelecektir elbette ama o güne kadar tadını çıkar :) Arada gelir Dohtor hanımm mu nee olakii deriz. Sende engin bilgilerini bizimle paylaşırsın bir zahmet ;) Ve evet Koreyi uzaktan sevmek aşkların en güzeli. Gidenler ilk fırsatta dönüyorlar. [b]Bu arada full house linklerini bulamadım hala neredelerdi :(? Full house başlığında değil aradım yok.[/b]

  12. La Fea permalink
    Mayıs 4, 2010 3:17 pm

    He kod kullanabilen yazıyor aşağıda amma işe yaramadı :D

  13. bunusevdim permalink*
    Mayıs 4, 2010 5:15 pm

    O yorumu ben de bayağı aradım, hatta aramak yerine link arasam daha kısa sürerdi :)
    A love to kill yazısının altındaymış

  14. La Fea permalink
    Mayıs 4, 2010 7:40 pm

    Ben oraya da baktım halbuki geyiklerimizin altında göremedik zaar :D:D

  15. bunusevdim permalink*
    Mayıs 4, 2010 7:42 pm

    Aynen aynen, ben de ilk oraya bakmıştım, araya kaynamış :)

  16. Mayıs 23, 2010 7:25 pm

    ben de uzunum yaa çok, çevremdekilere göre en azından..
    1.73-1.75 arası..
    bizim aile full uzun aslında :P

    nese manga pek okuyamıyorum ben ya
    animesinin linkini vermeniz mümkün mü biliyorsanız?

Yorumunu sevdim

