Skip to content

Heavenly Forest/ Tada Kimi wo Aishiteru

Mayıs 4, 2010

cennet ormanı poster

Henüz çok sayıda Japon filmi seyrettiğimi söyleyemem. Ama şimdiye kadarki izlediklerimden bir genelleme yapabilirim ki, bu Japonlar çok sakin insanlar. Ne bileyim müzikleri bile kıyasla daha yavaş. Filmleri de çok hızlı ilerlemiyor haliyle. Ama belki de bu sayede, filmin sonundaki fotoğrafları izlerken sandalyenizde kaykılıp “taa taa, kimi vo.. aişiteruuu” diye eşlik ederek bitiriyorsunuz filmi. Konusu nispeten orijinal ama daha güzeli başrolünde o kadar sevimli bir kız var ki.. Sırf onun pırıl pırıl bakışından ilham almak için bile izlenebilir.

tada2

Japonca da filmin adı “Tada Kimi wo Aishiteru” yani “Just Loving You” ama bu Amerikalılar “Heavenly Forest” demişler. Hani uymamış değil. Bizde de “Cennet Ormanı” diye geçiyor.

Konu

Üniversiteye başlamış iki “garip” öğrencinin arkadaş olup, girilmesi yasak olan harika bir ormanı mekanları yapıp orada fotoğraflar çekmeleri, ilerleyen dönemde birbirlerine daha da ısınmaları ve arkadaşlıkları ile ilgili bir film bu.

Garip dedim. Çünkü Shizuru başka arkadaşı olmayan, tuhaf giysili ve 21 yaşında olmasına rağmen daha çok 12 yaşında gibi gösteren, hayat dolu bir kız. (Başına normalde dayanılamayacak kadar kötü şeyler gelmesine rağmen ısrarla gülümseyen kız) “Benim sadece büyüme hormonum eksik. Görürsün, şu andan itibaren büyüyeceğim. O zaman gözlük takmama gerek kalmayacak. Kocaman göğüslerim, yuvarlak kalçalarım olacak. İşte o zaman niye bu kızla beraber olmadım diye pişman olacaksın” paragrafını her fırsatta oğlana söylemeyi görev edinmiş bir şirine kendisi.

Oğlan da ayrı bir obsesif. Karnında yarası var, kaşınmaması için merhem sürüyor. İlacı kokmamasına rağmen o koktuğunu düşünüyor ve bu yüzden antisosyal bir hayat sürmüş. Bu tarz insanların nasıl kendi evleri olur, nasıl bankada paraları olur, aileleri nerededir? Bunlar da benim için muamma olmayı sürdüren konular. Ama en başta oğlanı Hana Kimi’deki Nakatsu’ya benzettiğim için pek gözüme batmadı açıkçası. Bir de oğlanın sevdiği kız aynı Hint kızları gibiydi.

 fotocular

Oyuncular

Tamaki Hiroshi: Segawa Matoko rolünde-oğlan

Miyazaki Aoi: Satonaka Shizuru rolünde-kız

Sevdiğim Bölümler

  • Kızın yediği simit şeklindeki kurabiyeleri oğlan aramış benzerini bulmuş. Kız eline alıp şöyle dedi: “Bunu yedikten sonra ağlayacağım, kendimi tutuyorum ama kesin ağlayacağım.”
  • Kurabiyeleri ağaca dizmeleri, kuşlara yem olsun diye.. “Bu kadar hafif olmana şaşırdım.”

ağaca bisküvi koymak

  • “Sen tanıştığımızdan beri uzadın sanki".” “Tabii ki, daha yeni mi farkettin. Göğüslerim de büyüdü, görmek ister misin”
  • Trafiğin çok yoğun olduğu bir yaya geçidinden nasıl geçilir? Oğlan biliyordu…

Bu sefer bu kadar yazıyorum bilerek. Gerisini izlerseniz görürsünüz zaten.

Bunun sakinliğini ve kızın bıcır bıcır oluşunu sevdim.

16 Yorum leave one →
  1. La Fea permalink
    Mayıs 4, 2010 3:21 pm

    Kimin bloguna okudum ben bunu hangizin :) Daha önce gördüm ve izlesem mi acaba dedim öyle de kaldı :D Klasik ben :p

  2. bunusevdim permalink*
    Mayıs 4, 2010 4:46 pm

    Ben de hatırladım izlerken. Meğer serminin blogunda görmüşüm. Belki sen de orada görmüşsündür.

  3. Mayıs 4, 2010 4:48 pm

    Bende yazmıştım, ser-minde yazmıştı, belki bizde görmüşsündür La Fea.
    Ahh ahh çok ağlamıştım ben bu filmde çok. Zaten izler izlemez hemen yazdığım için duygu fırtınası gibi olmuştu yazı. :D Hele o sahne yokmu beni benden alan. Son sahne için bile izlenir diyerek, tüm merakları filme çekerekten tüyüyorum posttan :D

  4. La Fea permalink
    Mayıs 4, 2010 7:39 pm

    Sende gördüm galiba Astrea ama emin değilim. Bakarım yüksek dozda spoiler varsa sensindir :D:D

    • Mayıs 4, 2010 9:20 pm

      Hahah evet spoiller varsa benimdir, bir başladımmı anlatmaya çenemi tutamıyorum :D

  5. Mayıs 4, 2010 9:23 pm

    Bu arada söylemeyi unuttum, Bu’cum da çok güzel anlatmış. Çocuk gerçekten Nakatsu’ya benziyor. Kızın da o bakışlarını yerim ben. :D

    • bunusevdim permalink*
      Mayıs 5, 2010 4:11 pm

      teşekkürler.
      dimi dimi, kız pek bir şeker, çok da rahat, oğlanın evine çörekleniverdi :)

  6. La Fea permalink
    Mayıs 4, 2010 10:06 pm

    Valla ‘Bunu Sevdim’ çok özgün bir blog. Ben çok beğeniyorum. Güzel kızım da, güzel güzel yazıyor ne olsun :)

  7. Mayıs 4, 2010 10:12 pm

    Bu arada blogroll dan adresimi değiştirir misin?

  8. Mayıs 5, 2010 10:39 pm

    bu filmi sermin ve astrea’nın iki yandan tavsiyesiyle izledim, pişman da olmadım. dediğin gibi nakatsu’ya benzetmiştim ben de, kız da pek sevimli ablası. tatlı bir filmdi, sonu çok ama çok güzeldi, sergideki sahne gerçekten son noktayı koydu. hoş ve kesinlikle izlenesi diyorum ben de :)
    bu arada bu’cum bak sana bulduğum isim yavaştan popüler olmaya başladı hehehe.

  9. bunusevdim permalink*
    Mayıs 6, 2010 7:59 pm

    Filmin başında ayıplamıştım kendimi. Hem Hana Kimi’de en sevdiğim Nakatsu’ydu onu bile ayırt edemedim bu oğlandan diye. Sonra da Japonları daha tanımamama vermiştim bu durumu. Ama görüyorum ki herkes aynı fikirle başlamış filme.
    Herkes işin kolayına kaçıyor da ondan. Sana da Kim’cim diyenler var :)

  10. Mayıs 14, 2010 3:49 pm

    Bende burayı sevdim (:

    Daha çok Güney Kore filmlerini izliyorum, benimde izlediğim Japon yapımı filmler arasında çok iyi bi yere sahip. bunuda koresinemasında görmüş izlemiştim geçen günlerde. Özellikle dip notlarını okuyunca bi daha tebessüm ettim (:

    Filmin tek sevmediğim yanı, filmin sonunda kahramanlardan biri, böyle böyleyken böyle oldu demeseydi. Onun dışında filmin sakinliği hoştu.

    • bunusevdim permalink*
      Mayıs 14, 2010 4:31 pm

      Teşekküüür
      Sen de Koreci’sin o halde. Ara sıra sessiz sakin filmler izlemek güzel oluyor ama Kore’nin “Ayguuu”sunu duymadan geçen günü günden saymam :)

  11. Mayıs 23, 2010 6:48 pm

    ama ben bunu nerden bulcam şimdi :(
    bu kadar övgüden sonra izlememek olmaz :P

  12. bunusevdim permalink*
    Mayıs 23, 2010 7:09 pm

    Bana hazır gelmişti ne şanslıyım
    Kore sineması şu linke yüklemiş. Hatta sağolsun Ser-min yüklemiş
    http://vimeo.com/10263089

  13. Mayıs 24, 2010 1:20 pm

    teşekkürler bunu da online izleyelim bakalım pek huyum değildir ama.. :P

Yorumunu sevdim

