Skip to content

Spirited Away/ Ruhların Kaçışı

Mayıs 7, 2010

spirited_away

“Hayao Miyazaki, the world” “The world, Hayao Miyazaki” İşte ben de tam bu esnada tanıştım kendisiyle. Fotoğraf çektirmeyi sevmeyen çocuk akıllı bu yetişkin adamın kafasında ne tür tilkiler dönüyor? Hayal gücü ne alemde ki animeleri bu kadar beğeniliyor? Kim bilir.

Miyazaki’nin en bol ödüllü, Oscar’lı animesi Spirited Away’e hoşbulduk. VLC Player’a geçişimin şerefine bir ortaya karışık yaptım. En güzel tadlardan biri Ruhların Kaçışı’ydı. Japonca ismi “Sen to Chihiro no kamikakushi” olan animenin notu 8,5. Tarifi: Tüm kötülerin aslında iyi olduğu tek yapım..

Konu

Küçük iyi kalpli kız (bu terim beni güldürüyor, hahaha) Chiharu anne ve babasıyla yeni evlerine gitmektedirler. Yolda ormanın arasında eski bir eğlence parkı bulurlar. Çok acıkan anne ve babası orada aslında terk edilmemiş olan bir yemek dükkanı bulup lezzetli yemekleri yemeye başlarlar. Dükkanın sahiplerine parasını sonra vermeyi kararlaştırarak… Peki bu yemeğin bedelini ödemek bu kadar kolay olacak mı? Chiharu da anne babası gibi oranın ruhlar için bir  banyo oteli(yıkanmaya ve tıkınmaya geliyorlar) olduğunu bilemezdi elbet.

korktun mu chihiru ve arkadaşları

Elemanlar

Chiharu/ Sen- Tam bir çırpı bacak. Aslen korkak bir çocuk. Cadı, harflerini çalması sonucu (evet evet) ona Sen adını koyuyor.

Yubabaru- cadı kadın, ruhlar banyosunun patroniçesi. (Adının anlamı banyo kocakarısı gibi bir şeymiş) Bunun cadalozluğu yetmiyormuş gibi Zeniba diye (bunun anlamı da para kocakarısı imiş, zaten tüm isimlerin anlamı kişiliklere göreymiş) bir de ikiz kardeşi var. Hani cadılar da gerçekten cadı olsalar içimiz yanmayacak :)

Üstad Haku- Sen’e destek çıkan, onu yönlendiren iyi kalpli çocuk (aman da aman, sizin gibi karakterler de olmasa biz ne yapardık). Yubabaru’nun baş çırağı

Kamajii-kazancı, ben kollarından 6 tane saydım. Her elin parmağı 3’er tane..

Rin- banyonun bir elemanı olan kız, Sen’in arkadaşı diyebiliriz.

Yüzsüz- Ruh bu ruh. İsim harika ama değil mi?

 spiritedawaybig spirited_away2 

Sevdiğim bölümler:

  • “Domuz gibi tıkınmak” (Chihiru’nun annesi yemek yerkenki sesi çıkarmak için dublajda bir parça KFC yemiş!)

domuz gibi yemek

  • Koca kafalı Yubabaru’nun koca kafalı bebeği, onun yanında cadı kadının anneye dönüşmesi
  • Cadının bir eliyle kızı koridorlar boyu kendine çekmesi, geçtiği yerlerden kapıların hızlıca ardından kapanması
  • Harfleri eline almak
  • Turp ruhu (Çekik gözlülerin işleri güçleri turp azizim)

turp ruhu

  • “K.ı büyüyüp duruyor yani öpecek çok yeri var.” (Banyocu sürekli yiyerek büyüyen Yüzsüz için kızları teşvik ederken)
  • Büyü versus kusmuk. Kazanan ortada değil mi?

büyü vs kusmuk

  • Beni zayıf noktamdan vurdun Miyazaki. Şu manzaraya bayılıyorum.

manzara harika

  • İğrenç pislikteki nehir ruhunun banyoda temizlenmesi. İçinden çıkan bisikletten buzdolabına her türlü pislikler..

Bunu bir çocuk gibi sevdim.

One Comment leave one →
  1. Mayıs 10, 2010 9:41 pm

    Bizim geyik başlığımız hangisiydi ? Muhteşem Kraliçe mi? :D

    Bu arada bunu izlemiştim ama tekrar izlenir yani.

Yorumunu sevdim

