Skip to content

Microsoft Office Word

Mayıs 19, 2010

Son bir kaç aydır gittikçe içli dışlı olduğum nadide program. Word’u arkadaşlarımdan daha çok gördüm geçtiğimiz haftada mesela. Bu samimiyetimize dayanarak  daha önce bana hiç öneride bulunmayan sevgili Word’um geçenlerde her kullandığım kelimeye bir kulp bularak beni eleştirdi.

  • Bekar şapkasızken “bir nota imi” imiş!
  • Hakim yerine egemen,
  • Kombinasyon yerine birleşim,
  • Empati yerine duygudaşlık,
  • Kriter yerine kıstas-ölçüt,
  • Nodül yerine düğümcük-yumrucuk…

Hepsi tamam da fenomen yerine kullanmam gereken “görüngü” ne ola ki?

Word! Nazlısın, kaprislisin ama seviyorum seni uleyn!

5 Yorum leave one →
  1. Mayıs 20, 2010 11:31 am

    Hayır şimdi word denileni anlar ama bu kelimelerin geçtiği cümleleri genel bir ortamda kullansan millet ne dediğini anlamaz. Tamam türkçeleşmek muhteşem birşey neden yabancı kelimeleri kullanalım ancak türkçesinden anlamıyorsa ne yapıcaz :S

  2. bunusevdim permalink*
    Mayıs 21, 2010 7:18 am

    Word ablan, abin gibi işte. Seveceksin, sayacaksın ama söyledikleri bir kulağından girecek diğerinden çıkacak, sen yine bildiğini okuyacaksın :) Şaka bir yana Türkçe’yi doğru düzgün kullanmayı ben de önemsiyorum ama işin suyunu çıkarmaya da gerek yok gerçekten. Bazı kelimeler Türkçe’ye girmiş artık, yapacak bir şey yok.

  3. Mayıs 21, 2010 5:07 pm

    Otobüs yerine “çok oturgaçlı götürgeç” demeye varmadan, dozunda Türkçe savunucusuyum bende :) Abla abi benzetmeside cuk olmuş hani:)

  4. bunusevdim permalink*
    Mayıs 21, 2010 6:36 pm

    Bir dönem bahsettiğin Türkçeleştirme operasyonları ne modaydı, değil mi. Ben hostese “uçan avrat” diyelim muhabbetine de çok gülmüştüm.

Trackbacks

  1. TDK SÖZBUL « Bunu Sevdim

Yorumunu sevdim

