Skip to content

Zaytung

Mayıs 31, 2010

zaytung

Şu sıralar herkesin (her yerde konuşuluyor gerçekten) favori internet sitelerinden biri öyle sanıyorum ki zaytung’dur. Çoğu kişi bu siteyi Banu Avar’la tanıdı. Sözde soykırım yasa tasarısıyla ilgili “apaçık” yalan haberi gerçek zannedip bununla da kalmayıp televizyona taşıması ve bunu “gazeteci” sıfatıyla yapmasıdır. Dili insanı rezil de eder vezir de.. Zaytung sayesinde Banu hanım rezil oldu, itibarı en azından şimdilik 5 paralık oldu. Her neyse, ona geçmiş olsun diyor ve asıl konuma geçiyorum.

“zaytung.com”=Yalan haberin adresi. İnsan okurken gülmekten okuyamıyor haberi. Hoş, günümüz gazetelerinde de durum farksız aslında. Haberler aynı formatta olduğu için kopyalayıp yapıştırmak suretiyle haberi başka bir siteye aktardığınızda herhangi bir “ciddi” gazeteden alıntıymışcasına algılanabiliyor ilk anda, yukarıdaki hazin örnekten de anlaşılabileceği gibi.. Ama çok başarılılar gerçekten. İşte size bir alıntı. YGS’ye giren öğrencilere tavsiyeler başlığında ya başaramazlarsa sorusuna cevaben: “İnsan, hayatını kazanmak için gerekirse çıkar pazara limon bile satar, hiçbir şey beceremiyorsa tanımadığı insanlardan bozuk para isteyerek de hayatını sürdürebilir.” ya da “Yemeklerinin içine katılacak bir miktar Xanax ya da Diazem de iş görür. 2-3 ay mantar gibi dolanır çocuk ama sonra toparlar. Bütün adaylara başarılar diliyorum.”

Birkaç muhteşem haber örneği daha vermeden geçemem:

  • 7 yıl önce bir çocuk tarafından yere bırakılan ekmek, her görenin daha yüksek bir yere koymasıyla bir plazanın 25. katına kadar ulaştı.
  • San Marino Başbakanı: "En az 10 çocuk!"…
  • Çin’de 1992 yılında başlayan nüfus sayımında sona yaklaşılıyor.
  • İstanbul Boğazı’nda, protesto amacıyla kendilerini gemiye zincirleyen Greenpeace üyeleri, gemiyle birlikte Angola’ya doğru yola çıktılar…
  • Boş mukaveleye imza atan futbolcu varını yoğunu takımına kaptırdı.
  • Yurda Dönen Eurovision Temsilcimiz MaNga’yı Havaalanında İTÜ Robotik Kulübü Öğrencileri Karşıladı… Yakışır.

Eski yan komşumuzun küçük oğlu bizdeyken televizyonda tek izlediği çocuk programı Trt Çocuk’un meşhur iggle piggle’larıydı(İgıl Pigıl). Ailelerinde küçük çocuk olmayanlar ilk defa duyuyorlardır ama ben saatlerce mecburen bu çocuk programını izlemek zorunda kaldığım için hayatımın yakın dönem büyük travmalarından biridir :) O yüzden “Trt’den ev taleb etme” ile ilgili haber beni kahkahalara boğmuştu..

Spor, ekonomi, dış dünyadan haberler, hatta “fal” bölümüyle tipik bir gazetenin internet sayfasından farksız. Şimdilerde dergi kapakları da oluşturmaya başladılar. Yaşlılar için olan dergide “Ölmeden önce yapılacak 10 şey”, gezi dergisinde Norveç için “Çok biçimsiz yere kurmuşuz ülkeyi” başlıkları aklıma ilk gelenler.

Zaytung’a gülüyorum, ciddiye almıyorum, bu yüzden seviyorum.

4 Yorum leave one →
  1. Haziran 1, 2010 12:17 am

    Hatırlar mısın Şok Haber vardı eskiden. Başka bir adı daha vardı hem internet sitesi hemde Tv programı vardı. Onun aynısı işte.

  2. bunusevdim permalink*
    Haziran 1, 2010 7:54 am

    Hatırlayamadım ben. Aynısıysa oldukça komik olmalı

  3. Haziran 1, 2010 8:34 pm

    ben ilk çıktığı zamanlarda ekşisözlük sayesinde duymuştum. o zamanlar pek güncellenmiyordu ama şimdi bu haberle de gündeme gelince popüler sitelerden biri oldu. (darısı bloglarımızın başına:)) ben özellikle son dakika haberlerini seviyorum. ferhat göçerli bi haber vardı ilk çıktığında ona da yarılmıştım. fallardaki felakat tellallığı da ayrı komik. valla güzel yapmışlar bayılarak okuyoruz :)

    bir de şok haber’i ben de çok severdim. pek bilinmezdi galiba, bir de baya oldu kapanalı, ama ilk örneklerdendi, güzeldi valla :)

  4. bunusevdim permalink*
    Haziran 1, 2010 8:50 pm

    Burada yazmamışım ama sen fallardaki felaket tellallığı deyince aklıma geldi :) Zaytung’un falları metrodaki ekranlarda da çıkıyor. Kendileri reklam mı verdiler, yoksa metroda insanlar gülsünler diye mi koyuyorlar bilmiyorum ama geçen günkü falın sonu şöyle bitiyordu: “6 milyon insanın bu ay seninle aynı kaderi paylaştığını bilmek moralini bozmasın”
    Gerçekten alemler

Yorumunu sevdim

