Skip to content

The Host/ Yaratık/ Gwoemul

Haziran 9, 2010

the host poster

Evde elektrikler kesilince laptopumla baş başa kaldık. Ortam da hazır karanlık olunca dedim ki kendisine; çal şöyle efkarlı bir şeyler. Hay demez olaydım. Bütün keyfim kaçtı gerçekten. Ne kadar olumsuz, nemrut bir filmdi. Hahahha, benim gibi her filmin sonunda tüm karakterler ölsün isteyen olumsuz biri bile böyle söylüyorsa varın gerisini siz düşünün.

Pişmiş tavuğun başına bile gelmeyecek olaylar silsilesi ile yine karşınızdayız. Hem zaten pişmiş yaratık kapıncatavuğun başına ne geliyor ki.. Ölüyor bitiyor. Bu zavallı aile, hele baba, türlü işkenceler çekti. Konu aslında bu değil ama, film boyu hey yarabbim, bu da mı olacaktı demekten kendimi alamadığım için böyle bir giriş oldu işte.

Film pek klasik Kore filmi değilmiş. Bu sefer sıfır spoiler’la izlemeyi becerebilmişim. Tavsiyem izleyecekseniz siz de bilmeden izleyin. Song Kang-ho gibi usta bir oyuncuyu civciv sarısı saçlarla görmek, Bae Do-na’nın karizmatik bir okçu olarak karşınıza çıkması, My Girl’ün sempatik harabucisini alıştığımız dede rolünde izlemeye devam etmek gibi artıları var filmin. Ama pek bir batılı tarzda olmuş. Niye canavarlı filmler yapar insanoğlu hiç anlamıyorum. Niye, niye? Böyle fantastik filmlerle aram hiç iyi değil ama gerçekten o vakitte o karanlıkta yapacak daha iyi bir işim yoktu. Dolayısıyla iyi oldu izlediğim. Eğer fantastik filmlerden hoşlanıyorsanız kaçırmamanız gereken bir film. (Şimdi fantastik film dediysek bir Harry Potter gibi bir şey de beklemeyin. Kore ne kadar fantastik de yapsa mutlaka ayakları yere basan şeyler yapar. Sadece “canavar” tanımı benim hep canımı sıktığı için bu tabiri kullanıyorum.)

Yönetmen Bong Joon-ho. Diğer filmleri Memories of Murder ve Mother’la da muhtemelen tanıdığınız bir isim. Afferim, devamını bekleriz.

Ha en çok ilgi çeken şey, bir Amerikan filmi olsaydı muhtemelen göremeyeceğimiz “aile dayanışması”ydı. Yine yapım Kore’nin elinden çıkınca ister istemez paçalarından insaniyet  akıyor. Bir kenetlenme, bir tek vücut olma, canını ortaya koyma… Konuda anlatayım gerisini de.

aile

Konu

Ana düşünce denizlerimizi, nehirlerimizi kirletmeyelim (Pabucumun ana düşüncesi). Vaktiyle morglardan nehir sularına dökülen bolca formaldehit, orada yaşayan canlılarda mutasyonlara neden olur ve sonuçta birkaç sene içinde garip bir yaratık oluşur. Bir nevi Van Gölü canavarı gibi orada da Han Nehri canavarı diyebiliriz.

 pabucumun canavarı 

Bir de çekirdek ailemiz var. Ufak karavanından yemek satan dede, habire uyuyan garip sarı kafa baba ve şirin küçük kız Hyun-seo’dan ibaret. İşte canavar azgın bir gününde gelip Hyun-seo’yu kapınca ailesinin biraraya gelmesine vesile olur. Alkolik işsiz güçsüz okumuş amca ile henüz bronz madalya kazanmış milli okçu halanın da katılmasıyla 4 kişiye ulaşan bu devasa ordu Hyun-seo’ya ulaşmak için kendi en iyi bildikleri metotlarla ellerinden geleni yapacaklar.

 

Oyuncular

Song Kang-ho: Baba olmuş, iyi olmuş. Park Gang-du rolüyle yine yeni yeniden iyiydi.

Byun Hee-bong: Harabucimiz.

Park Hae-il: Amca.

Bae Do-na: Kendisi zaten pek bir meşhur. Sadece Kore’de değil Japonya’da da film çekiyordu en son. İsminin anlamı yıldız demekmiş sanırım Korece’de. Diğer aktristlerin aksine makyajsız çıkabilirmiş kamera karşısına, bu yüzden de doğal bir yıldız gibi parlıyor vs vs. diye okumuştum vakti zamanında. Burada da halayı oynuyor. Aslında altın alabilirdi ama son anda artistik yapıp konsantrasyonu dağıldı hanımefendinin. Breh breh breh.

Ko A-sung:  Hyun-seo rolünde. İlginin merkezi küçük kız. Ailesi onu ne çok seviyormuş.. Aşağıda ufak karavanlarında oyuncuların mutlu mutlu çektirdikleri bir fotoğraf. Filmden bir kare değil, olamaz zaten.. (Çok mutlu gözüküyorlar da ondan)

 host oyuncuları

 

Sevdiğim Bölümler

  • “Doğumu bir kazaydı, ölümü de öyle..”
  • Şartlar müsait değilse bir şişe kapağı kültablası yerine geçer..
  • Dıdımın dıdısı.. Bizde de işler böyle yürüdüğü için harabucinin oğluna sunduğu bu teklifi güldürdü beni.

dıdımın dıdısı

  • Hyun-seo’nun amcasının kaçmak için elektriği kesişi gözlerimi yuvalarından fırlattı. Sigortayı attırmak bir ataç ötemizdeymiş demek ki. Aslında deneyesim yok değil ya, neyse.
  • Bae Do-na’nın şu bakışı, şu karizması.. Ahh be beni benden aldı. Ondan böyle bir hamle bekliyordum film boyunca zaten.

Bae Do-na, okunu sevsinler

Hayat dersiiyi sarıl

Bir canavar sizi yutarsa bir elinizle de olsa sıkı sıkıya dişini bırakmayın ki, midesinde eriyip yem olmayasınız. Yine de ölme şansınız %50.

Bunu sevdim, ama bir sor bakalım niye sevdim?

2 Yorum leave one →
  1. Haziran 9, 2010 12:19 pm

    bu aralar ne düşünürsem yazıyosun. ben de tam bu yönetmen üzerine taslak hazırlamıştım, bayadır bitirilmeyi bekliyor. 4 filminden 3ünü izleyince dedim bir de yönetmen yazısı yazmış olayım, yakında gösterime gircek, eğer bitirebilirsem bir gün :)

    the host benim izlediğim ilk kore filmi. çok beğendiğim halde kore aşkımı bu film başlatmadı. 3 sene önce falan bir sinema dergisi dvdsini vermişti, o sayede izlemiştim. korelilerin bize hal tavır olarak bu kadar benzemesi şaşırtmıştı. bir de sonunda bong joon ho’nun sevdiği gibi seyirciye beklediğini vermeyen bir filmdir. zaten yönetmenin amacının bir canavar filmi çekmek olduğunu sanmıyorum, buna rağmen son yıllarda çekilen en iyi canavar filmlerinden biri olarak kabul edilir. geçenlerde arkadaşım izlerken yarım yamalak izledim yine. türü sevenlere tavsiye edilir :)

  2. bunusevdim permalink*
    Haziran 9, 2010 7:55 pm

    Kalp kalbe karşı derler Kim’cim (Çok kıro bir cümle oldu ama idare ediver)
    Çok şaşırdım şimdi, The Host’un izlediğin ilk Kore filmi olması ilginç olmuş.
    Aslında sonu çok da kötü bitti sayılmaz bence. Daha kötü sonlu filmleri çok beğendiğim de olmuştur. Ama giriş gelişme sonuç diye düşünürsek, gelişme kısımı gelişememe şeklinde geçtiği için karamsar yazdım o kadar :)

Yorumunu sevdim

