Skip to content

Uyumak

Haziran 15, 2010

kedi bile uyuyor, benim neyim eksik

(Resim, çok sevimli gözüken bir çiftin blogundan)

“Uyumak”la ilgili bir şeyler yazmak için tabiri caizse ölüyorum. Şu blogu ilk açtığımdan beri, biraz daha sabır, sonra bahsederim diye tutup durdum kendimi ama daha fazla sabredemeyeceğim.

Aslında senelerdir kendimle yaptığım yazılı olmayan bir anlaşma var: 12’den sonra yaptığın tüm işler-ne olursa olsun- bıçak gibi kesilir ve uyunur. Tabii pijamalardı, dişleri fırçalamaktı derken uyumak biraz daha sarkabilir ki onları işten saymıyorum. Çok gerekirse sabah erken kalkabilirim, değil mi? Ama gece uykumu geciktirmek mi? Asla, kat’a !

İstisnalar kaideyi bozmaz derler. Bu sene uzakdoğu ıvır zıvırı yüzünden sürekli geç yattığım malumunuz. Ama şimdi yazarken düşündüm de, şu film işi çocukken de bir istisnaydı benim için. Ne de olsa en güzel filmler gece olurdu (Artık 8 ya da 10’da olup bitiyor tüm filmler, gece bir halt olduğu yok televizyonda). Bir kere korku filmleri hep geç saatte olurdu, bana öyle geliyor ki artık daha erken saatlere koyabiliyorlar. Bir Elm Sokağı Kabusu serimiz için hep gecenin bir yarısını beklerdik mesela.. 

bir korku klasiğiFilm demişken uyku, uykusuzlukla ilgili bir “İnsomnia” filmi geliyor aklıma bir de Kim Ki-duk’un geçenlerde izlediğim “Dream”i (Gözlerini bağlasan da fayda etmez, uykuya karşı koyamazsın, ııh olmaz). Ha bir de “Sleepless in Seattle” var ki bu konuyla uzaktan yakından alakası yok. Freud yaşasa ve benim bu serbest çağrışımımı görseydi bilinçaltımla ilgili ne tür fesatça bir psikanaliz yapardı acaba? Evet, derin bir merak içindeyim.

“Uyusun da büyüsün” diye atalarımız boşuna söylememiş baylar bayanlar. Artık büyüme çağın geçti, geçmiş olsun diyenlere buradan kocaman sulu bir domates geliyoor!

Geçenlerde uykuyla ilgili ilginç şeyler okudum. Mesela bir mutasyon varmış, bu genetik varyasyona sahip olanlara 8 saatlik uyku yerine 6 saatlik uyku sağlıklı yaşamaları için yeterli oluyormuş. Bu zaten şüphelendiğim bir şeydi. Bazı tanıdığım kişiler (1 tane de değiller-inanılır gibi değil) günde değil 6 saat 2-3 saat uykuyla hayatlarını idame ettirebiliyorlar.(Üzgünüm bu sözü kullanmaya mecbur kaldım) Bu işin içinde bir pislik olduğu belliydi :)

ciklibapUyumak konulu bir başlığın altına Ciklibap’ı koymamak olmaz. O muhteşem şarkısıyla herkesi uyutup sonra bunu farkettiğinde öfkeden çılgına dönen, akabinde cinleri tepesine çıkması suretiyle uyuyanların suratlarını saçma sapan şekillerde boyayan şirin bir pokemondu kendisi. Niye şimdi ondan bahsettim? Çünkü ninnilerin her türlüsüne bayılıyorum. Biri bana bir şarkı söylerken uyuduğumu hiç hatırlamamakla beraber (muhtemelen şarkıyı dinlerken uykum kaçar), ninni kavramının hayranı olduğumu söyleyebilirim. (Tezat gibi gözükse de, hayır değil)

Ben çok çabuk uykuya dalabilirim zaten. Beni uyutacak uğraşlar aramama gerek olmaz sıklıkla. Üstelik gittikçe gün içinde daha da fazla yorulmaya başlayınca, uykuya dalış sürem de kısaldı diyebilirim. Yakında neredeyse 10 saniyede uyuyacağım. (Şimdi dalga geçiyorum lakin muhtemelen o yöne doğru ilerliyorum) Nasıl hemen uyuyuveriyorum hiç anlamıyorum. Bir de bunu bilmeme rağmen kendimi çok kandırırım. Yorgun olduğumda 5 dakika uzanıvereyim kalkacağım diye. Şimdiye kadar 1000 kez böyle söyleyip uzandıysam 999 hadi sizin hatrınıza 998’inde o kalkış hiç olmadı. Böyle zamanlarda 10 saniye rekorunu zorluyorum gerçekten. Normalde pijamaları giyip ışığı kapatıp düzenli bir uyuyuş yapmaya kalksam anca 5-10 dakikada uyuyorum. Yorgunluk ilginç şey gerçekten, vücut kendi şalterlerini indiriyor.

Bu kadar güzel uyuyabilmeme rağmen gündüz asla uyuyamam. Çocukluktan alışmadığım için mi diye düşünüyorum ama yok o da değil. Yine istisnaları var. Birkaç sene önce biraz hastalanmıştım, ateş, ağrı vesaire. Bir ağrı kesici içmenin akabinde, biraz vücut kendine gelince 2 saatliğine dalıvermiştim. Bunu hep “Şimdiye kadar sadece 1 kere gündüz uyudum, ben hiç uyuyamam gün ışığında.” diye anlatırdım ki geçenlerde 2. istisnam çıktı. Olay nasılsa gündüz uyuyamıyorum diye uzanıvermem esnasında vuku buldu efem.

Güzel uyuyorum diyorum ama aslında uykumu kaçıran bir şey var, çok büyük bir dert. Her 28 günde 1 hatta artı eksi 3 günde canımı sıkan bir şey: Dolunay. Evet, gizli bir kurt adam olabilirim, kendi hakkımda şüphelerim var. Herkes dolunaya bayılır bir kere, ne bileyim mehtap muhabbeti, ayın 14’ü gibi parlıyor yüzün denmesi, o tepsi şeklinde ışıldayışının herkes tarafından güzel bulunması.. Niye ben sevemiyorum? Uykumu kaçırıyor. Çünkü dolunay her seferinde -perdeymiş güneşlikmiş dinlemeden- tüm haşmetiyle(!) odama teşrif ediyor. Yatağım pencerenin tam karşısında. Bir yatıyorum ki karşımda yuvarlak bir ışık. Gece boyu orada! Dolunay varken 1 saatte anca uyurum. Taktım bir kere kafaya :)

Uykuyla ilgili diğer sorunum da alarmsız uyanamamak, gece top atsan uyanamam. İlerde başıma büyük dertler açacak ya bu, hadi bakalım.

Hani gurmeler yemeğin zevkle yenmesi gerektiğini, geçiştirilecek bir şey olmadığını söyleyip dururlar ya ben de uyku için aynı şeyi düşünüyorum. Uyku hayatınızdaki en güzel şeydir. (Karabasanlarınız, uyur-gezerliğiniz ya da diğer uykuyla ilişkili talihsiz sorunlarınız yoksa elbette) Bunu dünyadaki hiçbir şeye değişmem. Bir gece hiç uyuyamamıştım (bir şey olmadı aslında ertesi gün de gayet dinç dolandım ortalarda) ama o gece uyumaya çalışmak nasıl bir şey onu anladım. Vakit gittikçe daralır. 2, 3,4, sabah olmak üzere, 5 , güneş doğmak üzere.. Bu stresle uyunmaz. Uyku uyunmak için uyunur. Uyku tüm dertlerin dermanıdır, en etkili ilaçtır. İşbu uykunun en güzel hali soğuk yorganın altında olur, öncesinde 10 dakika yastığı pencerede bırakıp soğutarak daha bir başka olur. İlle kuş tüyü yatakta mı olacak? Uyku her yerde olur. Çekik gözlüler gibi tahtanın üstünde de uyuyamam ama bir pike yetebilir. İşte benim uyumaktan anladığım budur.

Uyumayı seviyorum. Zzzz.

16 Yorum leave one →
  1. Haziran 15, 2010 6:04 pm

    Uyku mu? En büyük problemim. Uykunun beni ne zaman yakalayacağı belli değildir. Yalnız geceleri hariç. Kendimi zorlamadıkça gece uykuya dalmam inanılmaz derecede zor oluyor. Resmen vampir gibi yaşıyorum. Gündüzleri uyuyor geceleri dolanıyorum. Ancak bir saatten sonra tamamen psikolojik bir savaş oluyor. Her yer sessiz gözlerin acıyor, başın ağrıyor ama en çin işkencesinden bile daha işkence; vücut uyumama izin vermiyor. Ve ben uykuyu inanılmaz derecede çok seven birisiyim. Uykuya hazırlanmasını bile severim.
    Yalnız bir huyumu çok severim. Kaçta yatmış olursam olayım yatmadan önce mesela saat 6 buçukta kalkacağım dedim mi muhakkak 6 buçukta gözlerimi açarım. Hani yalan olmasın 10 erken 10 dk geç olabilir yani ama mutlaka uyanırım.
    Anlayacağın arkadaşım biri çok güzel uyuyorum dedimi ağlayasım geliyor :D

  2. bunusevdim permalink*
    Haziran 15, 2010 6:32 pm

    Ah ser_min ne çok imrendiğim bir özelliğe sahipsin, kaçta yatarsam yatayım asla uyanacağım dediğim saatte kendi kendime uyanamam. 2 tane alarm kuruyorum, benimle beraber üst ve alt katımdakilerinde uyanmasıyla beraber uyanabiliyorum ancak :)
    Ama uykuya dalmada problemim yok kıskandırmak gibi olmasın hahaha. Bende 10 dakikadan sonra “Allah Allah bugün amma uzadı dalmam” diye düşünüyorum. Darısı başına
    Ayrıca nasıl gündüz vakti uyuyabiliyorsunuz hayret, hala çok şaşırıyorum

  3. Haziran 15, 2010 6:53 pm

    ben sermin’in dahil olduğu gruptayım. çocukken bile geceleri uyuyamazdım, düşünün. kendimi bildim bileli ekstrem bir durum olmadıkça uyumak için minimum yarım saat uğraşırım. mesela geçen pazar 7de kalkmam gerekmekteydi, ben 4buçukta uyuyabildim, hatta -çok özür dileyerek- bok varmış gibi 6da uyandım. yani genelde sabahlarım, hatta arkadaşlarım bana yarasa derdi lisedeyken, vampir diyenler de var. zaten ben gece oturmaya bayılırım, gündüzden nefret ederim, hele günün ilk ışıklarını görmek en güzeli. mesela pazar 7de kalktım dedim ya, eve gelince 2 saate yakın uyudum, ardından gece sabaha (yine 7ye kadar) oturduk ev arkadaşımla. yani aradaki uykuyu saymazsak 24 saat uykusuzdum denebilir, ki bu rekorlarımdan sadece biri. bir keresinde arkadaşımla 6 film izlemiştik arka arkaya sabah 8 buçukta yatmıştık, 3 sene önce 4 kişi sabah 9buçuğa kadar lost izleme rekorumuz var, var oğlu var.
    aman ne konuştum yahu, tam benim konummuş bu ondan :) bu arada bu’cum sen de benim en imrendiğim hemen uyuyabilme özelliğine sahipsin, sermin de bir diğer imrendiğim hemen uyanabilme huyuna sahip, en şanssız benim, böhühüh bir de gündüz hiç acımam uyurum (son yıllarda ortaya çıktı bu da) hatta uyumamaya çalışsam bile uyurum :D

  4. Haziran 15, 2010 7:40 pm

    Evet işte “mukemmel insan yoktur” kanıtlanıyor. Benimde kimbap gibi inanılmaz rekorlarım var. Bir keresinde 3 gün 2 saat uykuyla gezdiğimi hatırlıyorum. Manyakça birşeydi. Ama uyuyamayınca uyuyamıyorsun işte. Gündüz uykusunuda çok severim. Hafif rüzgar eser bana ninni gelir :) Gündüz her yerde her şekilde uyuyabilirim. ama işte geceler bana haram :)
    @kimbap
    Dostum banada gece eşlik edecek birilerini bulsam vız gelir ama tek başınasın herkes uyuyor şehir sessizliğe bürünmüş çok sıkılıyorum yani.

  5. Haziran 15, 2010 11:04 pm

    Beni bilyorsun zaten 7-24 nöbetteyim. Gece uyuyamam, gündüz gözümü açamam :) Sarhoş gibi olurum başım ağrırı vs. vs ama bir dönem çalışyordum bak o zaman öyle değildi. 9 da direk uykum geliyordu :) 12 ye kadar zor dayanıyordum.

  6. bunusevdim permalink*
    Haziran 16, 2010 3:28 pm

    >Kim’cim, eğer bu kadar az uyumana rağmen gün içinde uyuklamıyorsan helal doğrusu.
    Zaten bu Lost yüzünden Türk gençliği ne uykusuz geceler geçirdi, ohooo :)
    >Ser_min’cim, gündüz uykusu çok tatlı olsa gerek, ama ben 2 defalık serimi göz önüne alınca, gündüz uyumak geceki uyku ihtiyacımı azaltmamıştı. Sen gündüz uyuyup gece uyumana gerek kalmıyorsa bu harika. Gerçi başım ağrıyor demiştin ama uyumaya çalışmasan da ağrıyor mu bilemiyorum
    >Unnicim, sana 9’dan 5’e memur işi lazım o halde :)

  7. Haziran 16, 2010 3:38 pm

    İnşallah güzel kızım :) 9-5 iyidir ya, insana kendine ayıracak vakit kalır özellikle yazın :)

    • bunusevdim permalink*
      Haziran 16, 2010 3:39 pm

      Evet, eve iş götürmedikçe 9-5 iyidir :)

  8. Haziran 17, 2010 1:38 pm

    Ben uykuyub geçiyorum direkt
    Orada bir Jigglypuff gördüm.
    Anam, en sevdiğim Pokemon.
    Bir site vardı kağıttan Pokemon yapabiliyordun.
    İndirdim, çıkarttım ve yaptım.
    Artık benimde bir Jigglypuff’ım var.
    Hit şarkısı bir ara telefon müziğimde aha :)
    Bu pembiş şeyi görünce yazamadan duramıyorum =D

  9. bunusevdim permalink*
    Haziran 17, 2010 2:13 pm

    Origami gibi mi, nereden indirdin, ben de isterim ben de ben de :)
    Şarkısı ne kadar güzel değil mi, dediğin gibi hit kesinlikle
    Ben de bugün tesadüfen pokemon kartlarımı buldum. Bol bol tanıdık pokemon vardı, hasret giderdik

  10. Haziran 17, 2010 3:46 pm

    Benimde bir tane kartım var Pokemon. Tahmin ettiğini gibi o da Jigglypuff :)
    http://www.pokemonpapercraft.com
    Site burası ama ulaşılamıyor şu anda nedense.
    Belki açılır :)

    Şarkısı kesinlikle hit.
    Ama şöyle bir sorun var ki, şarkıyı sonuna kadar kimse dinleyemiyor aha :)

  11. bunusevdim permalink*
    Haziran 17, 2010 4:01 pm

    Sayfa açılmıyor ama görsellerden ulaşılıyor, diğer sitelerden falan
    Vay canına kesinlikle çok sevimliler. Togepi’ninkine özellikle bayıldım. Şu misty’nin yumurtası olan. En kısa zamanda benim de Togepi’m olacak, muhahahh
    Neyse ki Jigglypuff’ın şarkısını biz dinleyebiliyoruz, sanırım canlı performans olmadığı için aynı etkiyi yapmıyor :)

  12. Haziran 17, 2010 5:01 pm

    Pokemon’un bir bölümünde kötü Togepi var.
    To-gepiiiii diye kötü kötü sesleniyor.
    Bayılmıştım onu ilk gördüğümde.
    Kötü Togepi bulmak istiyorum ben .
    Video sitelerinden bulabilirsen ona bir bak derim. Bayılcağına eminim :)
    Aha evet, canlı olmadığu için uyku tesiri yaratmıyor.
    Pokemon hot 20 de her daim 1 numarada. Büyük hit :)

  13. Haziran 18, 2010 9:03 pm

    öncelikle Lee ben de Jigglypuff’un şarkısını istiyorum senden, nerden buldun?
    sıra geldi uykuya..
    ben öle uyku düşkünü insan değilimdir bi kere
    çook eskiden 7-8 saat uyurdum ama hep 5 saat uykuyla yetinebilmenin hayalini kurardım
    zamanı daha ii bi şekilde değerlendirebilmek için.. hem de bi kitap var duymuşsunuzdur “sadece aptallar 8 saat uyur” gibi bişeydi adı :P
    nese sonra ne oldu, ne zaman oldu bilmem geceleri uyumaz oldum.. gündüzleri de uyumuyorum ama :D
    tüm gece kitap okurdum eskiden.. her geceye bi kitap sığdırırdım..
    nese şimdi ortalama 4 saat uyuyorum.. ve o da öle deliksiz deil hea
    sabah 5’te yatıyorum iki saat sonra uyanıyorm derdim neyse
    tabi direniyorum kalkmaya dönüyorum yatakta ama ııı olmuyo
    8de yatıyosam en geç 12 gibi kalkıyorum.. o da istisnadır hea bulmaz genelde o saati.. ve nerdeyse hiç 12yi geçirdiğimi hatırlamam..
    yani ben de gündüzleri pek uyuyamam..

  14. Haziran 18, 2010 11:19 pm

    Arwenty şuradan indirebilirsin.
    Hit şarkı :)

    http://www.4shared.com/audio/En9QMgjL/Jigglypuff.htm

    Bir de bunun sadece Cikariii Pufff kısımlı olmayan, normal şarkı olanı var.
    Jigglypuff’un düet yaptığı bomba şarkı :D

    http://www.4shared.com/audio/3cP–Rr-/song_of_jigglypuff.htm

    Efsanedir, asla bıkmam =D

    • Haziran 19, 2010 12:37 am

      saolasın valla çok ii oldu bu hemen indiriyorum :)
      bakalm ben bıkcakmıym :P

Yorumunu sevdim

