Skip to content

My Tutor Friend

Ağustos 1, 2010

poster-my_tutor_friend my_tutor_friend

Şu yukarıdakilerden daha eğlenceli posterleri olan bir başka film daha var mı, gözünü sevdiğim okur?

Sonunda komik bir Kore filmiyle sahalara dönüş yaptım, bu aralar Japon dizileriydi mangalarıydı derken caaanım Kore simalarını çok boşladım canım. Kore’nin en çok izlenen filmlerinden biri olan “My Tutor Friend” size eğlenceli geçecek 2 saat vadediyor. Bence de hiç fena değildi. Eğer bu kadar çok “benzer” Kore filmi izlemeden önce ilk bu filmi izleseydim bayağı severdim herhalde. Artık alıştık dimi..

Konuözel ders

Özel İngilizce dersleri vererek aile bütçesine katkıda bulunan kızımız Su-wan’ın bu seferki öğrencisi her zamankinden farklı bir tiptir. 2 sene sınıfta kalmış olan 21 yaşındaki zengin züppe delikanlı Ji-hoon, Su-wan’ın anasından emdiği sütü burnundan getirtecek. Öğrencimiz haddinden fazla yaşlı olduğu için kız kendini öğretmen yerine arkadaş olarak tanımlıyor: My Tutor Friend.. Bu sırada okuldaki küçük çeteyi de karşısına alan Ji-hoon nasıl bir kar topunun altına girerek yuvarlanmakta olduğunun farkında değildir. Babası sonunda bu gidişatı son vermek isteyip oğlunu Amerika’ya göndermeye karar verince Ji-hoon bir söz verir: İngilizce sınavından 50’nin üzerinde not alacaktır. Bu da onu “özel hocası” Su-wan’la sıkı bir çalışmaya itecek.. Mi acaba?

ji-hoon ilk günden gong yoo'yu döver 

Başroldeki çocuğu o “delikanlı” hallerinde izlemek benim için çok yorucuydu çok. Onu sadece More Than Blue filminde izlemiş ve oradaki haline deli gibi ağlamıştım. (aslında ağlatan o değildi ama neyse) Velhasıl 30 yaşında gözüken ve hüzünlü bakan bu adam benim gözüme ne kadar zorlarsam zorlayayım kaçık bir liseli gibi gözükmemişti. Yine de insan nelere alışmıyor, değil mi..

“Ağaca çıkan keçinin dala bakan oğlağı olur” atasözümüzü doğrular bir durum vardı filmde de. Gangster babanın dövüşken oğlu. Baba o kadar komik ki, sofrada dua ediyorlar,dua dediysek tüm geçmiş önemli gangsterleri anıyor, hahaha. Hiç öyle dua da görmemiştim. Zaten babasıyla oğlunun karşılıklı dövüşleri de ayrı hoştu.

babayla pazarlık

Oyuncular

Kwon Sang-woo: Kim Ji-hoon rolünde. “Herkesi döverim, babam dışında kimseden korkum yok” düsturuyla hareket eden 21 yaşındaki lise öğrencisi.

Kim Ha-neul: Choi Su-wan. Kolejde İngilizce üzerine okuyor. Bu arada annesi tarafından özel ders vermeye zorlanıyor. Annesi de anne hani.. Kadın kızarmış tavuk satıyor ve elinden satır eksik olmuyor, ürkütücü bir anne. Aslında filmdeki tavuk yan teması da bunun bir ürünü.

Kız biraz yapmacık tavırlıydı ama kimseden Gianna Jun gibi rol yapmasını artık beklemiyoruz zaten..

kız mı erkek mi özel öğretmenin hazin dramı

Gong Yoo:  Gong Yoo’nun sesiyle başladığımız bir film, bir başlangıç için fena sayılmaz değil mi? GY nun en sevilen 2. mimiği olan şaşkın ve kızmış bir surat ifadesiyle gözüktü tüm film boyunca. Okulun baş keseni, çete başkanı rolünde ama başroldeki oğlana sürekli dövümesine engel olamıyor bu durum.

Sevdiğim Bölümler

  • Süper ciddi ve böyle bir oğlu bile karşısında tir tir titretebilen otoriter babasının parmaklı gong-yoo adam döverçorapları vardı. Bayıldım.
  • Korelilerin İngilizce’yi okuyuşları: Some timesı peopile sayici
  • Oğlan da mesela çok cool(!) biri gibi görünüyor ama insan insandır. Kızın önünde soyunuveriyor kız nasılsa bakmayacak diye, ama kız birden gözünü açınca yerlerde yuvarlanıyor, ahhaah.
  • Bunu söylemek istemezdim ama Gong Yoo’nun -sonunda- (alçısıyla da olsa) adam dövüşünü görmek içimizi ferahlattı!
  • Hele kızlar oturup el ele kardeş kardeş dövüşü izlediler ya, dedim nereye doğru gidiyor bu film?
  • Kandan midesi bulanan, kan görünce çıldıran Ji-hoon kızın kanını bile içiyor valla, nasıl oluyor bu böyle!
  • Filmin komik olmasını sağlayan şey yanlış anlamalara neden olan küçük kelime oyunları. Mesela özel öğretmen olan kız Ji-hoon’un babasına “Lütfen Ji-hoon’u bana verin/ teslim edin” gibi bir şey söylüyor babası da “Ama daha askerliğini yapmadı, işi de yok” gibisinden zırvalıyor. Ya da kızın erkek arkadaşı Ji-hoon’a neden kızla ayrıldıklarını açıklamak için “Baba oluyorum” diyor, tabii Ji-hoon iyice çıldırıyor, meğer kastettiği şey rahip olmakmış…  Kızın “Niye Tanrı benim rakibim olmak zorundaki?” yakarışından anlamalıydık..

Yok yok, kızı da oğlanı da sevdim. Hele, filmde zorlama bir romantizmle sonuca bağlanma çabası olmamasını daha da sevdim. Onlar ders arkadaşıydılar, amaçlarına ulaştılar ve öyle de bitti.

Sevdim, izlenebilir bir film.

15 Yorum leave one →
  1. Ağustos 2, 2010 2:44 pm

    Bu caponlar işi biliyor.Baya renkli bir çalışma :)

  2. koredelisi permalink
    Ağustos 2, 2010 4:52 pm

    Bende bu aralar japon doromalarına taktım özlemiştim korelilerimi…^^
    Yazını oyuncuların sonuna kadar okudum filmi izleyip hemen dönücem bakalım senin sevdiğin bölümleri bende sevicek miyim;)
    Film için şimdiden kamsahamnida…

  3. Son Kan-Ka permalink
    Ağustos 3, 2010 9:25 pm

    Bunun bir de ikincisi var. My Tutor Friend 2 deyu geçiyor. Aslında bağımsız bir film. Oyuncularda farklı. Ama bana göre ikincisi daha güzeldi. Sanki…

  4. koredelisi permalink
    Ağustos 4, 2010 1:44 pm

    *Öncelikle Gong Yoo’yu bu kadar silik bir rolde görünce inanamadım hatta o mu yanlış mı görüyom diye kaç kere baktım valla oydu:D İlk kez esas oğlan değil hemde gölgesinden korkan bi rolde, cool hallerine alıştığımız için garip geldi ama helal olsun güzel oynamış…
    *Kızı gebertmek için o kadar peşinden dolaşan çatlak kız filmin sonunda oturup elele oğlanların dövüşünü izlediler hayret bişi…
    *Birbirlerini yanlış anlamalarını bende sevdim helede adamın ”daha askere gitmedi işi bile yok” ne meraklıymış oğlunu vermeye hemen :D

    Ama herşeye rağmen süper bi film değildi…Herşey çok yüzeysel geçilmiş ne bilim sevmedim, Sonkanka’nın dediği gibi My Tutor Friend 2’yi daha çok sevmiştim…Kore-japon yapımı konu daha güzel işlenmiş orda tavsiye ederim;)

  5. Son Kan-Ka permalink
    Ağustos 4, 2010 2:46 pm

    My Tutor Friend 2 ‘de parkta çekilen bir sahne var Koredelisi. Hani çocuk sesleri farklı duyuyoruz galiba diyip, hayvan seslerini taklit etmeye başlıyor. Önce oğlan bir takım sesler çıkarıyor, sonra kız duyduğu kadarıyla taklit ediyor. Hatırlıyor musun bilmiyorum. Ehuehueh ^^ Çok tatlılardı deyyuslar

  6. bunusevdim permalink*
    Ağustos 4, 2010 3:01 pm

    Kore delisi, inanır mısın, bu blogdaki yazılarımın düzeninin amacı; hep birileri belki senin gibi yapar da, baş kısmı filmi izlemeden okur, filmi izleyip gelir ve devamında sevdiğim bölümleri okur belki diyeydi. O kadar mesudum ki, gözlerim dolu dolu oldu, hahah. Cidden sevindim ama
    Film bence de süper değildi, keza böyle bir beklenti oluşturmadığımı düşünüyorum. Pek çok kore filmi izlemiş olan bizler için artık sıradana yakındı. Yine de erkek başrol ve Gong Yoo’ya gülmemin hatrına sevdiğim için buraya da yazayım dedim. (Tabii Korece konuşulduğu müddetçe en saçma sapan filmleri de izleyebilirim, o yüzden baştan torpilliydi zaten)
    Ama hem sen, hem son kanka my tutor friend 2 daha iyi diyorsanız ona da bir şans verebilirim :)

  7. koredelisi permalink
    Ağustos 9, 2010 10:50 am

    @sonkanka; Hatırlamammı o sahnede ikiside çok şekerdi çocuk tam aptal aşık^^ en komiğide kıza korece öğreticem diye abuk sabuk şerler öğretip kızın bütün sınıfa saymasıydı orda kopmuştum hahah:D

    @bunusevdim;Seni bu kadar sevindirdiğime bende sevindim hahah. İzlemediğim filmlerin yada dizilerin sonlarını felan bilirsem ne bilim izlemek gelmiyo içimden napım^^
    Hakılısın belki kore filmlerine yeni başlayan biri olsaydık çok güzel gelebilirdi bu film ama bu kadar film ve diziden sonra sıradan geliyor artık ama ne olursa olsun genede izliyoz işte:D

    Bencede My Tutor Friend 2’ye şans vermelisin ordakiler daha tatlı başroldeki çocuk melez sanırım hiç korelilere benzemiyo …

  8. Chibi permalink
    Ağustos 9, 2010 4:05 pm

    Gong’un izlemediğim ender filmlerinden halbuki elimde de var sen böyle güzel güzel yazınca izleyesim geldi izleyim gelicem yorumumu yapıcam :D

  9. bunusevdim permalink*
    Ağustos 9, 2010 4:15 pm

    Hadi bekliyorum o zaman :)
    Gong Yoo’yu farklı görmek herkese nedense garip gelmiş. Yukarda da konuştuğumuz gibi ille havalı biri olarak oynaması şart değil, bence buradaki rolünün hakkını vermiş. Bakalım sana da garip gelecek mi

  10. Chibi permalink
    Eylül 15, 2010 8:46 am

    izledimm geldim ve evet o kadar çok sevmedim Gong küçük bir rolde olduğu için değil elbet( başrolde olsa bayılırdım o ayrı ama kariyerinin başında başrol oynayacak diye bişey yok) ne bileyim derin değildi film yani evet izlersin ama ooo bayıldım bittim olmuyorsun.Kwon Sang-woo’yu severim karizmatik bir adamdır ama aynen dediğin gibi liseli bebe rolüne bir türlü yakıştıramadım bayan oyuncuya içim ısınmadı ama yine de komik bulduğum güldüğüm yerler olmadı değil baba oğul ilişkisi ve senin de bahsettiğin sofra duası kısmı onlardandı neyse yine de Gong’u farklı bir rolde görmek iyiydi güzeldi sağolasın :D

    • bunusevdim permalink*
      Eylül 15, 2010 1:29 pm

      Rica ederim, yine bekleriz :)

  11. Eylül 26, 2010 7:34 pm

    Ücretsiz özel ders ilan sitemize ilanınızı bekleriz değerli öğretmenim.

    özel ders
    ozeldersturkiye.com

    • bunusevdim permalink*
      Eylül 27, 2010 8:29 am

      Hahahah, bu yazı güldürdü beni cidden.
      Ama belli mi olur, başroldeki öğretmen kızımız için belki uygun bir iş buluruz, hahhaha.

  12. Ağustos 3, 2011 7:35 pm

    merhabalar. ben de bu filmi yeni izledim. cidden güzel bir film. gong’u hello my teacher dizisinden biliyorum. orada müthişti tabii. buradaki rolü berbat. bu yüzden filmi sevmeyebilirdim :) ama baş roldeki durumu kurtardı. filmin bitiş sahnesi beni epey güldürdü. taylant filmleri izliyor musun. “firs love, hello stranger” güzel filmler izleyebilirsin.

  13. kiyoi permalink
    Ağustos 20, 2011 9:37 pm

    ben bu filmi izlemek istiyorum fakat bulamıyorum.. nasıl izleyebilirim.bilgilendirirseniz sevinirim.

Yorumunu sevdim

