Skip to content

Taegukgi/ The Brotherhood of War

Ağustos 7, 2010

poster-taegukgi

태극기 휘날리며 –>Bu film var ya..

Bundan daha savaş filmi olan bir savaş filmi yok! En babası bu.

Böyle hıçkırarak ağladığım bir savaş filmi daha yok.

Won Bin’i niye sevdiğimi bir kere daha anladım.. 18 yaşına girmesine kaç gün kala savaş çıktığı için askere gönderilen genç çocuk. Zeki öğrenci Jin-seok. O başını sağa eğerek hırslı hırslı kızışı.. Saçma sapan kaşık tutuşu.. Ağlarken beni de ağlatışı..

Allah belanı versin hyung! Versin ama seni de sevdim Jang Dong-gun.. Kardeşi askere gidiyor diye “biz ayrılamayız” temasıyla askere gitmek zorunda kalan ağabey Jin-tae.. Kardeşi için yaptığı ayakkabının fiyatı sorulunca “Bu ayakkabıya paranız yetmez” diyen abi..

Gerçek hayatta intihar ederek ölmüş olan Lee Eun-joo. Keşke güzel olmasaydın.. Hyung’un nişanlısı, Jin-seok’un Young-shin noonası.. Seni de sevdim be.

Yönetmen Kang Je-gyu, seni de sevdim. Askerlerin birbirine bomba, mermi, olmadı süngü, olmadı kafa göz daldıkları savaş sahneleri.. Abisinin Kuzey Kore askerlerini dövüştürdüğünü göre Jin-seok’un sahaya dalıp kendisini dövdürüşü.. “Katilsin sen, onun katilisin..” “O ne komünizmden anlar ne de demokrasiden..” Of of, 2,5 saate ne sahneler sığıyor, hepsine bayıldım.

IMDb’de sevmiş ki 8.1 vermiş.. Kore halkı da sevmiş ki bu film sinema tarihlerinin en çok izlenen 2. filmi olmuş. 1950 kuzey-güney savaşı ortamında iki kardeşin kol kola, sırt sırta mücadelesi.. Alın indirin izleyin.

Bu filmi çok sevdim!!!

7 Yorum leave one →
  1. Ağustos 8, 2010 9:33 am

    ben de sırf won bin için (evet yüzeyselim) izleyeceğim ne zamandır bu filmi, bu kadar beğendiğine göre en kısa zamanda izlenesi :)
    bir de şu anda yaptıklarını eklemişsin hoş olmuş. vampire knight’ı o kadar tepene bindim oku diye başlamışsın düşüncelerini merak etmekteyim ek olarak animesini de hala şiddetle tavsiye ederim.
    bir de castaway’i seveceğine eminim nedense :)

  2. bunusevdim permalink*
    Ağustos 9, 2010 6:25 am

    Başka birkaç blogda en sevdiğim dizi, film diye koyduklarını görmüştüm. Ben de kendime uydurayım- modifiye edeyim bunu, şu an izlediklerimi koyayım, güncel bir blogum olsun diye düşündüm. Beğenmene sevindim. Bir de diğer bölümü yapmayı da düşünüyorum, bu kategorilere uymayan şeyleri de koymak istiyorum çünkü.
    Vampire Knight’a başlayalı çoook oluyor aslında ama araya hep başka diziler girdiği için sürekli yarım kalıyor. Yoksa Kimi ni Todoke daha bitmeden(yani güncel bölümleri) başlamıştım bizim vampirlere. Neyse acelemiz yok, nasılsa devam eden bir manga. Şu aralar 40 ya da 45. bölüm gibi bir yerlerdeyim. Sizin yazıları azıcık okuyup kendimi az biraz spoil ettim ama yine de merakla beklemekteyim. Ve Zero’cuyum ben :) Yuki’yi de ara sıra boğasım geliyordu normal bir insanken ama şimdi olgunlaştı, bakalım neler olacak, heheh
    Anime olayı da okuduğum mangaların bir ara animelerinden birer bölüm izlemeyi düşünüyorum, ama aynı hikayeyi iki kere çok çok sevdiğim durumlar dışında okumam, bakarız ona da.
    Castaway’i de sen ve astrea mıydı? işte ikiniz birden önerince haydi izleyeyim dedim. İndirmekteyim. Bu hafta içinde izlemiş olurum heralde. Sevmezsem senden bilirim hahah.
    Taegukgi’ye gelirseeekkk.. Won Bin özel bonus tabii ki. Valla bu yazıyı sıcağı sıcağına yazdım. O yüzden kısacık oldu. Aslında o esnada sadece Sevdim, sevdim, sevdim yazıp yollayacaktım ama kendimi zorlayıp biraz daha uzattım, iyi ki sabretmişim azıcık :) Bir de düşünüyorum da biraz da ağlayasım vardı galiba. Çünkü daha filmin başında başladı abuk sabuk bir yerde başladı gözlerim dolmaya. Nedeni de şu, şimdi bu olay oluyor, demek ki ileriki bölümlerde nasıl acılı bir hikaye ile bağlayacaklar, onun fantazisini yapıp duygulandım mesela. Ben iyice yumuşadım ya, hiç böyle değildim. Ama nedeni bu aralar izlediğim başka bir dizi olabilir. Buraya yazınca anlarsın niye yumuşadığımı :)

  3. Ağustos 10, 2010 9:05 am

    evet bence de yavaş yavaş oku, şimdi 60lı chapterlarda, ben artık aydan aya takip ediyorum^^ ben ilk animesiyle başlamıştım ve adamakıllı izlediğim ilk animelerdendi o yüzden gönlümdeki yeri ayrıdır. arada farklılıklar var biraz mangayla, genel olarak aynı tabi ama ben yine de tavsiye ederim.
    castaway’ı serminle tavsiye etmiş olabiliriz, astrea da daha izlemedi. geçenlerde cd’sini verdim artık izlemekten başka çaresi yok^^^
    valla uzak doğu beni de çok yumuşattı, castaway’i izlersen orda bir sahne var sonra söylerim hangisini olduğunu, önceden hayatta duygulanmayacağım bir sahneydi, kendime şaşırmıştım izlerken.
    bir de hangi dizi acaip merak ettim, yaz bir an önce de öğrenelim bu’cum.

  4. Ağustos 11, 2010 3:19 pm

    Aslında düşününce diğer mangalar için değil ama Vampire Knight için animesinin daha güzel olabileceğini düşünüyorum. Madem ısrarla güzel diyorsun bir ara bakarım :)
    Bu arada ben senin Castaway yazına yorum bile yapmışım, hahaaah, hiç hatırlamıyorum. Sermin’miş, ikinize de teşekkür. Ben de izledim, harikaydı, bir ara onla ilgili yazı da yazayım bari. Sevdim, çok teşekkür ederim. Beni tanımışsın gerçekten, tam benim tarzım, ya böyle cici olacak, ya da sert ve bol aksiyonlu :) Astrea’ya söyle o da hemen izlesin :)
    Nereye duygulandığını okudum ki tam duygusal bir sahneydi zaten. Ama ben oradan önce başka bir yerde duygulanmakla meşgul olduğum için oraya yeterince duygusallık gösteremedim :)
    O malum diziye yazımı da bitirdim, hahahh. Bildik bir dizi, anlarsın yayınlayınca :)

  5. Ağustos 12, 2010 3:08 am

    Ben de sırf Won Bin için izlemiştim :D Adamın oyunculuğu oldukça beğeniyorum.
    Ama bunun yanında film de oldukça güzel.
    Ben en çok izlenen 3. film diyhe biliyorum bu filmi.
    İkinci Kral ve soytarı olmalı :)

  6. Ağustos 12, 2010 5:18 am

    I would like to exchange links with your site bunusevdim.wordpress.com
    Is this possible?

  7. bunusevdim permalink*
    Ağustos 12, 2010 12:20 pm

    Şok oldum resmen, The Host birinci miymiş? Benim önceden gördüklerimde daha aşağı sıralardaydı, 1. kral ve soytarı 2.de taegukgi diye biliyordum. Anam The Host nere Taegukgi nere, Koreliler enteresan gerçekten.

Yorumunu sevdim

