Skip to content

Uzaktan sevdiğim şeyler/ Hayaller

Ağustos 15, 2010

Seni uzaktan sevmeeek, aşkların ennn güzeli.. Baktım son zamanlardaki taslaklarım hep yapamadığım şeylerle alakalı, hepsini bir ortak noktada, hayallerimde toplayayım dedim. Zahmetsiz rahmet olmaz derler mamafih bu zahmetler beni sindiriyor.

  • Kedi

tumblr_l5z6etBrrW1qztsrto1_500

Kedileri ne kadar sevdiğimden hiç bahsetmedim. Ama eminim ki blogumu takip eden dikkatli arkadaşlar yukardaki 5 resimden birinin çoğu zaman-şimdi değil- bir kedi olduğunu farketmişlerdir.

Neyse neticede çocukluğumdan beri hayalim evimize bir kedi almaktı. Ama allerjik bir bünyeye sahip olan ben yerdeki tozdan havada uçan kuşa kadar her şeye hapşurduğum için zamanında çok sevdiğim kuşlarım bile gönderilmişken evden (ki hazin bir hikayeleri vardır, belki sonra anlatırım) bana kedi alın diyemezdim.

Sokakta “Pireleneceksin” ikazlarına rağmen gördüğüm kedileri mutlaka mıncırırım. İçimde ukde.

Asla evime alamayacağım galiba. Başıma gelecekleri biliyorum: Oraya buraya işeyecek, koltukları cırmalayacak, derim bile delik deşik olacak.. Burun akıntısı cabası.

Yine de severek istiyorum. Var mı yavru kedisi olan?

  • Interrail

tren yolculuğu

Trene atlayıp Avrupa’yı turlama zımbırtısıdır kendisi. Hayallerimin tatilisin ey interrail! Yoksa sadece hayal misin, maskenin ardında çirkin bir surat mı var?

Başıma gelecekler: Tren köşelerinde donarak uyumaya çalışacağım. Ha, artık bu sene en gerizekalı mekanlarda bile uyumayı başardığım için bu ne kadar sorun olur bilinmez. Yine de evsizler gibi uyuyabilir miyim? Yön bulma kabiliyetim 10 seneyi aşkın kaldığım şehirde bile kısıtlıyken, hiç bilmediğim bir şehirde garanti kaybolurum. Konuştuğum zaman aklımdakilerin yarısını anlatamadığım bir ileri düzey İngilizcem var, tüm Avrupa ülkeleri için yeter mi? Yanıma alacağım insanın da bu aralar hevesi kaçmış gibi, burnumdan getirir mi?

Yine de fikrini bile seviyorum.

  • Adrenalin

balon fantazisi

Şimdi lunaparka gidip trendi, kamikazeydi biniyoruz ediyoruz da, adrenalin denen şeyin a’sı yok. Geçenlerde bir arkadaşım bungee jumpingin ne kadar adrenalinli olduğunu anlattı. Başka tarz adrenalinlerden de bahsetti ama yuh artık daha neler. Dişi olarak doğmuş olan insanların yapabileceği şeylerin de bir sınırı var.

Ha ilerde belki bir bungee jumping olasılığını gündeme sokabilirim. Ama o zamana kadar en azından bir nehrin üzerinden paraşütle neyim uçaydım. Hele yukardaki fantazi resmen.

Başıma gelecekler: İlk 1-2 saniye coşacağım. Sonra sanki senelerdir gökyüzündeymişim gibi olacak. O 20-30 dakikayı da sonradan benim cücük hafızam balıklar misali anında silecek. O heyecanı hatırlamayacağım bile. Sadece sözde evet başta heyecanlıydı diyeceğim. Hevesim kaçacak.

Olsun be o birkaç dakikayı yaşamak için değer. Şu yukardaki şeye binmek istemeyecek olanın alnını karışlarım. Zaten heyecanlı şeylere bayılırım her şeye rağmen.

Sevdim ben balonlarla uçma isteğimi.

  • Çadır

çadırda denize karşı uyanmak hayali

Buna da çocukluktan beri özenirdik. Hatta eldeki imkanlarla balkona sandalyelerin üzerine çarşaf atmak suretiyle kendi çadırımızı bile yapardık. O çadırın içi ne lüks olurdu ama, insanın içinden hiç çıkası gelmezdi, buram buram sıcakta püfür püfür gölgede doğal klimalı çadır. Anne ve nine servisleri de cabası.

Başıma gelecekler: Oramı buramı sivrisinekler ısıracak. Doğal ortamda ayağımdan hamamböceği türevi birşey tırmanırken koluma bir kanatlı karıncanın konduğunu farkedeceğim. Ne yiyip ne içeceğim? 2 gün sonra aynı manzarayı görmekten sıkılacağım. Elektrik, telefon ve en önemlisi su arayacağım. Banyo yapamadığım için kokacağım. Yok ya çadırı bi nehrin ya da gölün kıyısına yaparız, o kadar da izbe yere yapmayız heralde. Öyle de sürekli hasta olurum. Benim vücudun termostatı çok kötüdür, sıcaktı soğuktu yanana ya da donana kadar anlamıyorum ya da sallamıyorum.

tumblr_l6az4fj2zz1qztsrto1_500

Yine de bir hafta sonu tatilini geçirmek için isterdim şöyle ilk resimdeki gibi manzaralı bir çadır.  Yanına da dostlarla üsttekinden kurup arada onda yattık mıydı!

Seviyorum çadırları.

  • Kore

kore bebeleri, ailelerini düşünemiyorum bile

Deli misiniz? Ne işim var Kore’de, gözünü seveyim.

Başıma gelecekler: Bir kere aç kalacağım kesin, sudan çok tükettikleri besin olan rameni midem kaldırmadı.. (Hala sade ve acılısını deneyeceğim, çok akılsızım çok) Gerçi sabah akşam haşlanmış tavuk yiyebilirim, yanında meyveler, karpuz, muz, ananas.. Aslında bana uyabilir..

Mesela jimjilbanga (sauna) gitmek isteyeceğim. Sonra gidip lök gibi salonun ortasında yere iki seksen yatacağım. Saunanın içine giremeyeceğim, nedeni malum. (Anlamayanlara mail atarım) 63. binaya gitmek isteyeceğim, oraya çıkınca anlamsız gelecek. Jejudo’ya gideceğim, ne lan bu ülkem daha güzel diyeceğim. Bizim Pamukkale ya da Kapadokya adamlarda olsa var ya, tüm dizilerini oralarda çekerlerdi.

Koreciğim, seni uzaktan sevmekle beraber, lanet merak var tabii. Seviyorum, öpüyorum seni.

22 Yorum leave one →
  1. koredelisi permalink
    Ağustos 15, 2010 1:09 pm

    Hayaller…
    Sanırım benim için çoğu hayalim gerçekleştirilmeyi beklerken sırada çürüyüp gidicek:(
    Ben mi çok zor şeyler istiyorum yoksa hayat mı bana çok zorluk çıkarıyor?
    Ahh ahh
    Benimde yapmak istediklerim kedi hariç seninkilerle aynı (kedi yerine balık beslimeyi istiyorum ama işte ama). Dünya turu yapmayı çokkkkk istiyorum, adrenalin işte benim kelimem…
    Herneyse bunusevdim, bakarsın bi gün gerçeklerştiririz ne dersin;)

  2. Ağustos 15, 2010 4:51 pm

    Dostum gerçekten çok istesek yaparız. Şahsen ben kaç defa burda maceraperestin kapısından döndüm sayamadım. Bir reklam vardı ya “İstersek olur bence” diyen salak bir kız vardı. Tamam kız aptalın önde gideniydi ancak söylediği doğruydu.

    Şimdi ben desem ki “serbest atlayışa gidiyorum görüşürüz” Bir çok kişi kapıya dizilir, kilitlerler falan ama kafaya koydum mu yaparım. Ha maddiyat sorun olabilir gibi düşünülür ancak oda değil. Yine kafama koyarsan 1 sene 2 sene fark etmez yemez içer üç kuruşta olsa biriktirir giderim. Hani interrail diyorsun ya benimde çok yapmak istediğim birşey. İngilizcenden şüphe ediyorsun ama tarzanca diye birşey var bir şekilde derdini falan anlatırsın büyük birşey değil ;) Uyumanın veya banyo yapmanın sorunu var hatta benim için uyumak mühim değil ama banyo vs önemli tabi. Ancak bir yolu bulunur.

    Kedi köpek ve türevleri için eğer senin bir sağlık problemin olmasaydı emri vaki ile gerçekleştirilebilir. Önemli nokta sorumluluğu alabilmekte. Çünkü bir çocuktan farkı yok. Hastalığı var yemeği var sevgisi var sporu, yürüyüşü var. Zor iş ama değer.

    Ay çok konuştum. Kısacası hayal etmek ilk adım önemli olan cesareti gösterip ikinci adımı atmak. Sonrası gelir. Herkesin hayallerinin gerçekleşmesi dileği ile. Bu arada ben böyle diyorum ama henüz bende kendi hayallerim için ikinci adımı atmış değilim. Uzun sürede atabileceğimi sanmıyorum :)

  3. bunusevdim permalink*
    Ağustos 15, 2010 8:42 pm

    Hayal ama şimdilik. Yaparız bence de, nolcak ki. Hedefim 2 sene içinde en azından 1’i.. Gerçekçiyim ama değil mi :)

  4. Ağustos 16, 2010 3:29 am

    Bana mail at ben anlamadım neden saunaya giremeyeceksin:D Cidden çok sıcak falan diye mi?

    • bunusevdim permalink*
      Ağustos 17, 2010 6:13 am

      Tamam, engin bilgilerimi Lee ve seninle paylaşacağım unni :) Ama sonra üüüffff nelerle uğraşıyorsun demek yok, hahah. Ben herkesin bildiğini düşünerek ve koreyle haşır neşir olanların haaa, dimi ama diyeceğini düşünerek yazmamıştım.. Neyse artık, bakalım öğrenince ne diyeceksin

  5. mavi permalink
    Ağustos 16, 2010 10:46 am

    bende aynen böyle neler neler istiyorum. hatta bu yaz ciddi ciddi düşündüm liste yapıp bir ucundan başlayacağım diye ama. Para yok aziizm. Yoksa neler neler yaparım hiç biri kaçamaz elimden :D

    • bunusevdim permalink*
      Ağustos 17, 2010 6:10 am

      İşte orada da sorun oluyor. Mesela benim param olsa, lan madem param var başka şeyler yapayım ilk önce diye düşünür saçma sapan yollarda dolanırım. Galiba yeteri kadar istemek lazım, bakalım taşma noktamı bekliyorum ben de :)

  6. Ağustos 17, 2010 3:19 am

    Bir kere ben de kesin bungee jumping’i yapacağım. Adrenalini yüksek olan şeyleri her daim sevmişimdir.
    Kore’ye gideceğim. Sokak sokak gezeceğim. Vize sürem bitecek, beni havaalanında görevliler tutup uçağa bindirmek isterken, bir yerden tutunup “Bırakmam ulan, gitmem. Terketmem!!!” diye bağıracağım.
    Çocukluğumda yazları çok çadırda kaldım, doydum bu konuda. Hatta komik maceralarım bile var. Belki ileride blogumda anlatırım.
    Interrail’i ben de geçen seneye kadar istiyordum, ama şimdi ı-ıh.. Zaten Avrupa’da merak ettiğim pek ülke yok. Bir elin parmağı kadar ülkeye ileride inşallah tek tek ziyaret gerçekleştireceğim :)
    Kore’ye gelmek isteyenlere şimdiden diyorum: Hep beraber gidelim, Katar aktarmlı gidelim. En ucuzu o çünkü haha :D Bu yüzden çarşaf filan alın bir tane.b Katar’a inerken giyersenizi :P
    Maili ben de bekliyorum açıkçası. Nedenini merak ettim.
    Son olarakta güzel bir yazı. Hatta mim bile olur bu yazıdan. :)

    • bunusevdim permalink*
      Ağustos 17, 2010 6:09 am

      Peki benim de aklımı çeldin şimdi, o zaman Lee bu yazı sana mim olsun. Uzaktan sevdiğin 5 hayalini yaz, mimledim, nihahaha (sobeledim gibi oldu, idare et deliliğimle)

  7. Ağustos 17, 2010 7:06 am

    Ben biliyorum ya hatta dostum bir yazında bahsetmiştin sen bundan. Yanlış hatırlamıyorsam sahunaların koç kafalarından falanda bahsettiğin yazındaydı. Heralde bende giremem o sahunaya. Ancak geçen pasta’da izledimde bak onların öyle bir durumu yoktu.

    • bunusevdim permalink*
      Ağustos 17, 2010 5:48 pm

      valla helal olsun sermin, cidden kore yazımda yazmışım ,dikkatli insanın hali başka oluyor :)

  8. Ağustos 17, 2010 6:42 pm

    kedi hariç hepsini istiyorum (kedi sevmem ben nedense, böle minicik olanları belki uzaktan) artı bi yüz kadar daha isteğim/hayalim var açgözlüyüm ben :P
    sonuncusu benim ilk yapacaklarımdan biri sanırım.. bi de bugün pasaport işlemlerini hallettiğimi düşünürsek :D
    belki oraya gidince yer sorunundan şu çadır olayını da aradan çıkarırım hehe
    ee daha bi dünya şey var liste hazırlamam lazım aslında.. ama ilk önce şu an ölüp bittiğim o profesyonel fotoğraf makinelerinden almalıyım ahh ahh

    • bunusevdim permalink*
      Ağustos 18, 2010 6:45 pm

      Pasaportla nereye? cidden koreye mi gidiyorsun yoksa :)

      • Ağustos 18, 2010 9:11 pm

        inşallah.. şimdilik planım o yönde :P
        sınavlar yüzünden tarihi sürekli ileri atmak zorunda kaldık ama tarih belli olunca engel olmasın hiç bişey die pasaportu bari halledelim dedik..
        öle uzun bir süre değil ama -bazı nedenlerden dolayı- zaman sıkıntımız var ablamla gideceğiz de.. bir iki haftalık bir gezi olcak..
        tabi önce bir gidelim de dönüşü düşünürüz yine ;)

  9. Ağustos 18, 2010 2:24 am

    Aha, o zaman ben en kısa zamanda bunu mim olarak yazacağım.
    Sonra yine elden ele dolaşır. Bir mim furyası daha bizi sarıp sarmalayacak anlaşılan :)

  10. sun yeon permalink
    Ağustos 19, 2010 5:30 am

    harika anlatıyosun cnm senin yazılarına bayılıyorum beni bu denli gülümsettigin içinn cok tşk edr yazmayı asla burakma lütfen bizim içn :)

    • bunusevdim permalink*
      Ağustos 23, 2010 9:20 am

      Yazmayı bırakamam gibi artık da bu sene artık biraz rölantiye alsam, gevşetsem iyi olacak. Benden az ve öz yazılar göreceksiniz artık :)

  11. Ağustos 22, 2010 11:23 pm

    Canım yaa seni okurken bende bende sesleri çıkıyor içimden, ballandırarak anlatıyorsun bazen o zaman iyice fena oluyorum.

    Çadır süpermiş. Bayıldım…

    • bunusevdim permalink*
      Ağustos 23, 2010 9:20 am

      Haydi kuralım.. Aslında bir tane daha tatil hayalim var. Ama o inanılmaz gerçekçi ve seneye mezun olup para kazanmaya başlar başlamaz yapacağım bir şey. Onu da artık seneye yaptıktan sonra anlatırım, ay şimdi bile heyecanlandım. O esnada bir çadır da satın alabilirim. Hımm bu fikir hoşuma gitti :)
      Seni de çağırayım mı o zaman öyküzen :)

      • Ağustos 23, 2010 9:10 pm

        evet çağır benidee :) bizde çadırda kalalım diyoruz eşimle ama kalabalık gitmek istiyoruz çoluk çocuğa karışınca büyücek bi çadır alıp alcaz başımızı gitcez…

  12. yorum cadısı permalink
    Kasım 21, 2013 5:20 pm

    aynen haa bende koreyi hem görmek istiyorum hemde neleri varki diyorum.ha adamların aman aman bir tarihleri yok görsel olarak ama olanı koruyup üstüne katıyorlar. modern sanat kültür ve bilim artı modern eğlence ve gezi alanları oluşturmuşlar turiist çekebilmek için. o güzel. dediğin gibi bizim memleket kadar zengin tarihi kültürel mirasları yok ama doğayı iyi korumuşlar.. hem zaten ben oraya gidipte kim hyun joong’u, bi rain’i, han seung hun’u göremedikten sonra neyleyim koreyi di mi ama? gidemiyorumya teselli bahaneleri… aslında bekar olup dramalardaki gibi çok yakışıklı biriyle aşk yaşayıp mutlu son yapmak güzel olurdu eh oda medini hal ve dinen olamayacağı için ben turizme takılıyorum :)))) bir çoğunun içinde gizliden bu fantazinin olduğunu koreye bu yüzden gitmek istediğini düşünmüyor değilim :D Oralara gidipte ah şu dizinin şu sahnesi burada çekilmişti diye söylemek oraları görmek, sevdiğin sanatçılarla aynı günü, aynı şehirde yaşamak oda güzel ve teselli verici olabilir bak :))) şuda bir gerçek gitmeden herşeylerini öğrendim belgesel olunca daha söylemeden ne neresi, ne anlama gelir biliyorum belgesel izlerken belgesel anlatıyorum… Eşim artık F…h senin oralar diyor. harbi benim memleket oldu :))) Aslında şaka bir yana ben yeterli donanıma sahip olsaydım orada İslamın yayılması için çalışmak isterdim benim gerçek fantezim bu. ciddi olarak… tabi zamanı yaşayan insan olarak şarkıları, müzikleri ve bizimkilerden bin kez ahlaklı ve anlamlı dramalarını da çok seviyorum Yorum cadınızdan bu kadar ;))

Trackbacks

  1. Sürekli Değişken Ancak Hep Varolan Hayallerim « Eteğimden Dökülen Taşlar

Yorumunu sevdim

