Skip to content

Rough Cut/ Film Filmdir

Eylül 16, 2010

rough cut posteri

Film başladığı andan itibaren an be an şöyle dedim: So Ji-sub tam bir mafya adamı. Karanlık görüntüsü, yer yer alaycı yer yer hüzünlü bakışları, fiziği, ses tonu.. Adam kendini bulmuş bu rolde.

Aktörlerin gerçek mafyalar gibi dövüşmeyi eğlenceli bulması, mafyaların da gerçek aktörler gibi film çekmeyi eğlenceli bulması. Filmin adamı çarpan noktası buydu işte. “Haydi film çekelim” repliği arkasından gangpenin adamıyla oyun oynar gibi yavaş çekimde dövüşmesi şahaneydi.

Yeonghwanun yeonghwada, yani film filmdir abicim. Kaba kurgudur.. Film işte uzatmayalım! Mı acaba?

Bilin bakalım filmimizde kimin de parmağı var? Kim Ki-duk tabii ki, senaryo onun elinden..

Mafya filmlerini, dövüşü, aksiyonu sever misiniz? Buyrun buradan yakın.. Altyazılarımız her zamanki gibi sarangni’den.

Konu

Aktörün biri rol arkadaşlarını gerçekten dövmeye başlayınca yanına oynayacak adam bulamaz. Aklına son çare olarak yeni tanıştığı bir gangaster gelecektir. Aktörün hayranı olduğunu düşündüğümüz bu gangaster filmin gerçekçi olmasını isteyince işler pek aktörün istediği gibi gitmemeye başlar..

işine bakmak

Oyuncular

Kang Ji-hwan: Dövüşken aktör Su-to rolünde, ünlü ama pek hoş bir ünü olduğu söylenemez.

So Ji-sub: Film meraklısı Gang-pae rolünde (gangasterin korecesi bu, kulağa daha komik geldiği için direk okunuşuyla gangpe diye kullanacağım)

Bu iki karakteri en güzel anlatan sahne şu alttaki sahnedir.. İsimleri rastgele seçilmemiş karakterlerimizin Su-to star’ın Korece telafuzu ile şekillenmiş bir isimken, Gang-pe de malum Korece gangaster/ mafya adamı demek.. Kim Ki-duk’tan inciler…

ben buyum diyen bakışlar

Diğer tanıdık yüz ;

Aslında filmde bahsetmeye bile değmeyecek bir kız var, oyuncu rolünde. Onu geçenlerde Sang-doo Let’s Go To School dizisinde izliyordum, orada kıvırcık kafalı sülük gibi yapışan bir kızı canlandırıyor. O kızın başka rollerde nasıl olacağını hep merak etmiştim, cevap kısa zamanda gelmiş oldu. Yine şımarık, yine şımarık.

Sevdiğim Bölümler

  • Aktör gangpeye iş teklif ederken “Ama son sahnede ben kazanacağım, başrol olduğum için” diyor. Gangpeden beklenen cevap: “Kazanabilirsen kazan”

son dövüş

  • Bir kovalama sahnesi var. Defalarca çekiyorlar her zamanki gibi. Aktör gangpeye amma hammışsın diyor. Sonraki sahnede gangpenin koşarak aktörü geçtiğini görüyoruz. Yönetmenin tepkisi: “Nasıl kovaladığın adamın önüne geçersin?” Muhahaha. Amma güldüm ama.
  • Aktörün kendi resminin önünde aynı sırt eğimiyle durduğu, şantaj korkusuyla telefon elinde beklediği sahne.. Vuuuufuu*, görsellik diyoruz. (*burada yine ıslık çaldığımı varsayın) Eski mutlu oyunculuk günleri VS her şeyi yüzüne gözüne bulaştırdığı karanlık oyunculuk günleri.. İyi bir karşılaştırmaydı..
  • Adamın budist heykelciklerini özel ilgiyle ekrana getirmişlerdi.  Adamın başında patlayacağı belliydi..

Sevdim.

6 Yorum leave one →
  1. Eylül 16, 2010 9:02 pm

    ben de gangısterlerde insanmış dedirten sahnelerde gülmüştüm.karaoke barda imza istemesine. film hakkaten filmdi. bir çok filme örnek olacak cinsten.iki başrol oyuncusuna da hayran kaldım.ama filmi gerçekten çektikleri sahnede sojup ve kızın araba sehnesinde resmen nefret ettim. çok acı bir durum. o bataklık sahnesi off sanki hakkaten filmin asıl yönetmenide koyverdi gerçekten çekildi. hakkaten çok gerçekti. gelgitin yaşandığı bölgelerdeki sahil durumu buymuş demekki.pisi pisine gitti hayatı sojupun ne de güzel olacaktı artis. offff tek sevindiğim nokta ise kızın onlarca hakaretlik duruma aşkı için sustuğu sonundada psikopata bağlamış aktör sevgilisi ile hakl içinde buluşması işte bu filmde sevineceğim tek noktaydı doğrusu.

    filmdeki bayanın sojupu devamlı öpmesi, sojupun neden yüzümü bu kadar öpüyorsuna verdiği cevap çok anlamlıyıd. ahh ahh her açıdan dram gibi dramdı.

  2. Eylül 16, 2010 9:51 pm

    bayılırım ben buna işte. so ji sub’ın en beğendiğim rollerinden, askerlik yaramış dedirtiyor. (sonraki ilk rolüydü, yanılmıyorsam)ayrıca emrah bakışı atmadığı sert adam halini de seviyorum, keşke daha çok oynasa bu tür rollerde.
    hem eğlenceli hem buruktu, özellikle sonu. kovalama sahnesi de meşhurdur, ben şu 2 karakterin birbirlerinin sözlerinden etkilenip, hayatlarını sorguladıkları anı da etkileyici bulmuştum, aklımda kalmış nedense.
    a dirty carnival da andırır bunu biraz, yazmıştım yakın zamanda:)izlemediysen tavsiye edilir^^

  3. Eylül 17, 2010 12:54 am

    dirty carnaval ile bu filmin bir ortak yanı da başroldeki adamların en çok istediği ödülü ilk defa bu filmlerle ulaşmaları ve ağlayarak ödülü almaları olsa gerek. küçük emrah bakışı olmaması bu filmi daha lezzetli kıldı benim için.

  4. bunusevdim permalink*
    Eylül 17, 2010 6:12 pm

    Tarih, ah o gangpeyle kızın araba sahnesinden hiç bahsetme, içim kalktı resmen. Öf be çok sinir bozucu, aynı zamanda tahmin edilebilir bir sahneydi. Hatta kız bile tahmin etmişti adamın manyayıp böyle bir işe kalkışabileceğini. Ondan önceki bir sahnede “Gerçekten senaryodaki bizim sahnemizi yapacak mısın, anlarsın ya..” tarzında birşeyler söylemişti.. Ahh yaramı deştin :)
    Kim, evet ,birbirlerinin sözlerini irdeleyişleri çok hoştu. İnce bir film, deştikçe deşiliyor
    Dirty Carnaval ve Sunflower izlenecekler listemdeki sert filmler zaten :)

  5. april_snow permalink
    Ekim 8, 2010 10:15 pm

    So ji sub..Adam film filmdir dedirtti yani=) Normal şartlarda öyle vurdulu kırdılı filmlerden pek haz etmesem de Ji Sub için göz atayım demiştim derken kendimi içiçe geçmiş hikayelerde konuya kaptırmış buldum..Bahsettiğiniz araba sahnesinde şok olmadığımı söyleyemem ama yine dediğiniz gibi gidişattan belliydi:) Başrol oyuncuları kesinlikle mükemmeldi.Çekimi,müzikleri özellikle saksafonlulara bayıldım^^ elek üstü bir filmdi benim için..Teşekkürler..

    • bunusevdim permalink*
      Ekim 10, 2010 12:38 pm

      Adamın ismi resmen marka, değil mi.. Bir projede o varsa gönül rahatlığıyla izliyorsun.
      Bak Lee Young-ae için de aynı hislerim var, ben bugün/yarın onun filmini izleyeyim artık bari

Yorumunu sevdim

