Skip to content

Mr Socrates

Ekim 10, 2010

adam oldum

Yaktın beni hain/ Tiryakin oldum yarim/ Çaldın beni bendeeen/ Düştüm ağına zalim..

Tam gaza gelip bağırarak “Teslim oldum sana bile bile” diyecek oluyordum ki, her seferinde sahne bitti. Ne şimdi bu, niye Tarkan’ın şarkısını söylüyorsun derseniz: Müjde, Kore filmlerinde  de Türkçe şarkılar dinleyebiliyoruz artık.tarkan da mı çıkarmış

Mr. Socrates’i Tarkan’ın şarkısını dinleyeyim diye izlemedim. Yine bir arkadaşımın tavsiyesi üzerine, “Komik, hehehehh” diyince işkillendim tabii. E başrolün de şabalak surat Kim Rae-won olduğunu bildiğimden, içinde Tarkan’ın şarkısının geçtiğini de bir yerden okumuş olduğumdan, ne varmış bakalım diye başladık bu işe..

Sloganımız: “Çalış!! Bu, tek kaçış yolun”… Ha birde, “Sana hep sevgiyle yaklaşmak istedim” var, hahahah. Şunu duymayı sevmiyorum ama ben de söylemek zorundayım şimdi: Beklentilerden uzak izlerseniz, izlenesi olduğunu göreceksiniz. (Beklentiden uzak ne be, tabii ki bir beklenti ile izleyecekler) Mr. Socrates’i indirmek isteyenler için adres..

öğrenci 

Konu

Serseri bir adamdan bir polis yapmaya çalışmak gibi bir konusu olan Mr. Socrates vasatın üstü bir film, yer yer eğlenceli yer yer “Peeh, haklı aslında.” dedirten cinsten. Adamımıza ders çalıştırtmak için türlü orijinal yollar deneniyor. Ben fizik kurallarını kendi etrafından örneklerle hatırlamaya çalıştığı bölümü sevmiştim. Boks ringinden hareketsizlik, ivme ve etki-tepki için güzel örnekler gördük, hahah. Bu arada dersleri iyi dinleyin, hepsi filmin ilerleyen yerlerinde karşınıza çıkacak :)

Azıcık daha devamı (= Azıcık spoiler)olsa olsa bir tost, dost bilem değil

Adamımız polis olduktan sonra “Hoşlanmasan da kanun kanundur” şeklindeki (en azından ben böyle çevirdim) Socrates sözünü kendine düstur olarak seçtiğini söylediği için üstü tarafından Bay Socrates diye çağrılmaya başlanıyor. Her ne kadar mafya tarafından kendi adamları olması için yetiştirilmiş olsa da az önceki cümleden de anlaşılacağı gibi kendisi “düsturu” olan biri. Yine, her ne kadar önceden aşağılık bir serseri hayatı sürmüş gibi gözükse de olsa da tüm benzeri filmlerdeki gibi adamımız Bay Socrates de çok da pis işlere bulaşmamış, hiç adam öldürmemiş, onurlu bir polistir..

 

Sevdiğim Bölümler

  • Sonsengnim-hakseng (öğretmen-öğrenci) ilişkisi.

eğitici usuller

  • Geçmişsin.. O halde güle güle hocam… Dur leyn..
  • Adamımız polis olmak istiyordu, neden istemesin ki: “Polislerin adam dövmek için yetkileri bile var”
  • Lise derslerini anlatan çocuk çok hoştu, tam bir çalışkan üniversiteli tipi, tırsak mı tırsak.. Hahah. Bu arada o dersleri dinlerken adama lise forması vermişlerdi, çok komiğime gitti. Bir lisede, lise formasıyla, öğretmenden lise dersleri almak.. Ortam ilham vericiydi cidden.

tren sorusu 

  • “Sen bana öğretmedin, beni köpek niyetine besledin..” Of ki ne of. “Key çörom”.. Şu çörom (henüz hangulla yazılışını bilmiyorum) olayı hoşuma gitmeye başladı. Ben şahsen pabu çörom’u seviyorum :)
  • “학생 일어나요!” Yani “Öğrenci, uyan!”.. An itibariyle kalkmayanın vay haline. Ne kulak kalır, ne surat.  “Öğrenmeye hazır değilsin.” Çok güldüm bu sahneye/lere be. (Aşağıdaki 2 resimdeki 7 farkı bulunuz)

hakseng ironayo volume 1hakseng ironayo volume 2

Film sıfır kızla bitti, ama eğlenceliydi.. Yaa, naber.. Nokta.

Kim Rae-won’un rolü onun için biçilmiş kaftan. Ne azı ne fazlası, cuk oturmuş.

Sevdim, fena değildi.

3 Yorum leave one →
  1. elma permalink
    Ekim 29, 2011 5:22 am

    “Kim Rae-won’un rolü onun için biçilmiş kaftan. Ne azı ne fazlası, cuk oturmuş”

    kesinlikle kesinlikle kesinlikle :)

    • Ekim 29, 2011 9:45 pm

      Adam serseri havalarında, ama tanıyınca seviyorsun, iyi biri gibi :) Bak şimdi düşündüm de oynadığı roller hep böyle.

      • elma permalink
        Ekim 30, 2011 2:35 am

        Yakışıyor da ama :) Gerçi serseri , aşık , şaşkın her bir rol yakışıyor ..
        G.korede oyunculuğunu beğendiğim aktörlerden biridir.O sevimliliğinden bahsetmiyorum bile .. :)

        Film bittikten baya baya sonra farkettim bende “bu filmde kadın yok ” :D

Yorumunu sevdim

