Skip to content

It Started With A Kiss, Tayvan’a sevgiler

Ekim 22, 2010

bir öpücükle başladı

İlk ve tek izlediğim Tayvan dizisi. Büyük beklentiler içinde izlenmemesi gereken, basit, sıcak ve komik bir dizi. Tavsiye eder miyim? Tabii ki, bu da artık klasik olmuş bir yapım, niye bizi güldüren, eğlendiren ve kendini izleten bir şeyle vakit geçirmeyelim ki.

Puhahahahah demek istiyorum sadece. Niye kimse beni son bölümün karın ağrıtacak kadar komik olduğuna dair uyarmadı. Anam gülmekten çenem ağrıdı resmen. Kızın o kazmaya o giysiyi giydirebildiğine inanamıyorum. “Göldeki kuğular kadar hoş”.. Yaaaa işte, dallama olmanın sonu budur Zhi Shu, içimin yağları eridi resmen. Sadece son bölümü seyretmek için bile 19 bölüme katlanmaya değer. Güvenin bana..

Şi şi.. Ayrıca Çince öğrendim birkaç kelime, gerçekten çang çing çong diye konuşuluyormuş, ahhahah.

Aslında diziyi izlemeye başlarken bir yazı yazacağımı düşünmemiştim ama 4. bölümün başında başroldeki erkek hayvani bir şekilde uçarak basket atınca, yuh artık şu gıcığı sürekli üstün göstermeyin leyn diyerek yazmaya karar verdim. (Ne saçma bir yazma kararı olmuş)

Kendisi yani Zhi Shu denen o adam var ya, tam bir öküz. Tam bir kazma. Ulan hadi kızın yüzüne salak, gerizekalı vs diyorsun. Hadi sen tükürdükçe kız yağmur yağıyor diye sırıtıyor. Ama sen kimsin de kızın babasına, koca adama kızının gerizekalı olduğunu söyleme cürretini kendinde buluyorsun. Oof of çok sinirliyim. Laf sokulmasına, haksızlığa, güçsüzlerin ezilmesine hiç tahammülüm yok. Sanırım bana ailemden geçen bir huy bu. Şimdi ekran başından karşılık veremiyorum ya, öfkemden ağladım resmen. (Bunusevdim’in son düzeltmesi: En cıvık romantik komedide ağlayabilme ödülü alabilirdim bu performansımla, o gün çok sinirliydim herhalde, yoksa ağlanacak bir sahne değildi)

Neyse ki o salak hödüğün şirin kız meraklısı anası “Videomu getirin, kayda gireceğim” dedi de biraz kendime geldim. Sonra zaten CPR yap geyiğiyle tamamen romantik komedi moduna dönebildim de diziyi sağ salim tamama erdirecek gücü kendimde buldum.

Muhahah, hele annenin çektiği son video (son bölümde) çok komikti. Asla spoiler vermek niyetinde değilim. Ama şu kadarı zaten 1-2 bölüm izlerseniz Zhi Shu ve Xiang Qin’in kişiliklerini anlayınca kavrayabileceğiniz bir şey. Kız videoda sürekli polyanna gibi davranmaya devam ediyor. Oğlan lafını soktuktan sonra, kız küsünce onun da içini rahatlatıp gönlünü alıyor sonra eski hödük “cool” moduna devam ediyor. Hahah, 20 bölümün ardından karakterlere alışınca çok komik geldi.

Ayrıca o hödük evde niye teşhirci gibi dolanıyor ya! Üstündeki bornoz mudur, röpteşembır  mıdır nedir. Sanki onu çıkarınca çıplak kalacakmış gibi irrite oldum.

Velhasıl son 3 bölümü nefesimi tutarak izledim diyebilirim. Çok eğlenceli ve akıcı geçti. Aralardaki durağan bölümleri tamamen unutturup bende bir hoş seda bırakarak veda etti. Hele en sondaki Jiang Jiang Jiang isim düşüncesi bile ben de tam anlamıyla puhahah etkisi yaptı, emin olun.

!! Bu dizide Ariel Lin’i çok salak ve çok çirkin bulan insanlar da var. Mesela ‘Ja. Ve gerçekten hak veriyorum. Bu tamamen o kişiye kanının kaynayıp kaynamaması ile ilgili. Mesela aynı rolü, aynı mimiklerle favori aktörünüz oynasa ayılıp bayılırsınız ama o kişiye gıcık olduysanız bir kere hiçbir şey o dizi için bunu geri döndüremez. Benim de sevmediğim pek çok popüler Kore dizisi var mesela. Ama ben Ariel Lin’i sevdim. Tamamen erkek peşindeki, %100 salak kızı oynamasına rağmen. (Ja görüntü berbat demiş ama benim gibi indirmek için vakti çok kısıtlı olan bir dizi sevdalısı için küçük boyutta olması o kadar işe yarıyor ki)

Beyninizi bir gram bile kullanmanızı gerektirmeyeceği için yoğun olduğunuz zamanlarda kafa dağıtmak için izlemek için ideal. Romantik komedi türünü sevenlere tavsiye ediyorum.  İndirmek için şuradan. Türkçe indirmek için buradan. (Çevirilerde fena değildi, bu ikinci linki keşke daha önce farketseydim, Türkçe altyazılı izlemeyi özlemişim)

hülyalara dalan xiang qinmalum sahne

Oyuncular

Ariel Lin: Xiang Qin rolünde: Hafif şabalak bir kız. Şöyle tarif edeyim: Yukarı katın balkonundan biri seslenince etrafına bakınıyor, yukarıdayım deyince gökyüzüne bakıyor! Açıkça tarif etmek lazım, arkana dön, başını 45 derece kaldır, bla bla :) Bir de bu kızın gece körlüğü (namı diğer tavuk karası) var, hahahah. Hoş gözü görüyorken de pek kullandığı söylenemez ama.

Joe Cheng: Jiang Zhi Shu rolünde: Başında bandana ile gezmesi daha hayırlı olan insan. Hödük.

Zhi Shu’nun annesi: Normalde başroldeki iki karakteri yazarım sadece, bilirsiniz. Ama bu kadın bir paragrafı hakkediyor:) Bu kadının 2 manyaklığı var. Birincisi her olayın resmini çekiyor. Yuh ama neredeyse eline fotoğraf makinası yapışık halde gezecek. İkincisi kız çocukları. Hep bir kızı olsun istemiş. Zavallı Zhi Shu’yu 7-8 yaşına kadar kız gibi giydirmiş, bebeklerle oynatmış, hatta peruk bile taktırmış küçücük çocuğa. Şirin kız sevdası yüzünden  Xiang Qin’le çok iyi anlaştı hatta ona öz kızıymış gibi davranıyor.

Zhi Shu’nun kardeşi: Sadece birkaç fotoğrafını koyayım da anlayın, ne sevimli bir şişko olduğunu

şişko patatesseviyorum bu oğlanı

Konu

Xiang Qin isimli saf ve şirin (bayağı göreceli) kızımız liseye gitmektedir ve 2 senedir platonik olarak aşık olduğu Zhi Shu’ya aşkını itiraf eden bir mektup yazar. Ama Zhi Shu mektubu bile almayarak Xiang Qin’i tüm okula rezil edecek bir şekilde reddetmiş olur. Xiang Qin’in hayal kırıklığı had safhada sanmayın çünkü daha beter şekillerde de reddedilecek. Xiang Qin ve babası evleri depremde yıkıldığı için Zhi Shu’nun evine taşınacaklar. (Babaları meğer eski dostlarmış) Tüm romantik komedilerde olduğu gibi aynı evde yaşayan iki saftalozun hikayesi olacak bu dizi.

Bir Not

Malumunuz bu dizi Itazura na Kiss adlı mangadan uyarlama. Ama maalesef bu manganın bir sonu yok. Çünkü mangakası manga hala devam etmekte iken ölmüş. Geçenlerde ilginç bir yorum gördüm internette. Bu dizinin They Kiss Again şeklinde bir 2. sezonu daha var. 3. sezon da yapılacakmış diye. Çünkü mangakanın eşi, yaşasaydı mangakanın seriyi nasıl sonlandıracağını biliyormuş, ondan duymuş herhalde. Böyle de saçma bir dedikodu…

Sevdiğim Bölümler

  • korumacı zhi-shuKızımız minibüste sürekli tacize uğruyordu, en sonunda Zhi Shu onu koruması altına aldı da biz de rahatladık. (Kamera arkasında gösterdiler, o taciz sahnesini kadınlarla çekiyorlar, en azından bu kadarı bile insanın içini rahatlatıyor)
  • Kız oğlanın yatak odasına ev ödevi kitaplarını çalmak için girmişti, çünkü kendisi çözmeyi beceremiyordu. Kitapları ararken evin küçük oğlunun resim defterini bulup içinde kendisi ile ilgili canavarsı resimler bulunca kızmıştı. Hatta odaya giriş amacını unutup aldı eline daksili resimlerde hoşuna gitmeyen yerleri düzeltmeye başladı.
  • “Uyuyamadım, balık tutuyorum” “Balık mı?” “Balığın oltaya takılmasını bayaaaadır bekledim”-> Zhi Shu’nun masanın üstünde hazırladığı sürprizi gösterirken Xiang Qin’e sazan deme tarzı
  • tenis grubu başkanıÜniversiteye başladıklarında 2 yeni karakter diziye eklendi. Zhi Shu’ya yanık olan hoş ve zeki kız (tüm erkeklerin hayali) Zhi Yu, ona yanık olan tenis grubunun fırlama başkanı çocuk.. Zavallı kıza yaranacağım diye Xiang Qin’le Zhi Shu ve Yu’yu ayırmak için çıkıyor numarası yapıyorlardı. Arada Zhi Shu’yu kıskandırmayı başarmışlardı aslında, tabii ki abartınca durumu hemen ortaya çıkmıştı.
  • Size de olmaz mı bazen? Pastanın üstündeki süsler o kadar güzeldir ki, bozmaya kıyamazsınız. Dipten eşelemeye başlarsınız.

 dipten kazmak

  • Kızlar ev ödevinde yardım istemek için oğlanın odasına girince dolabın içinden küçük kardeş fırladı ya, ne istiyorsun diye. Ben puhahahh diyebiliyorum sadece
  • Zhi Yu.. Xiang Qin için bu kızla rekabet mümkün müydü gerçek hayatta?

zhi yu

  • Şu aşağıdaki gün..

tapınakta bir gün

  • Gömleğin ikinci düğmesi!! Tayvan’daki ilginç bir adeti öğrenmiş olduk. Mezuniyet günü oğlan sevdiği kıza gömleğinin ikinci düğmesini verir ve sonra hep mutlu olurlar.
  • zhi shu'nun insani yönüZhi Shu kırk yılda bir insan olarak çıkabilir karşınıza. Nadir, sevdiğim Zhi Shu yönü. Onun için bir hafta dişini tırnağına takıp çalışmış aşık kıza kanı kaynıyor!
  • “IQ 100’ün üstünde olmalı- benim ki 75’lerde” Hhahahahh
  • “Federer hazır mısın? Williamlar haydi bakalım”
  • Ah Jin şöyle diyordu: “Şunu bilmeni isterim ki… Eee.. Bunu bir Kore dramasında görmüştüm. Başroldeki erkek o kadar aşıktı ki, kadının çocuğunu kabullendi” hhahhahah. Tayvanlılar bile Kore dramalarına bayılıyorlar.
  • Kızın hayalleri 1.resim: Arkada çıldıran Zhi Shu. Benim de hayalim buydu, ne yalan söyleyeyim. 2.resim: Xiang Qin’in örgüdeki yetenekleri

arkada çıldıran zhi shuyine hayal

    • Muhahahhah (Aşağıdaki “şok şok şok” bölümünü okuyun) (Bu arada Zhi Shu’nun kendi evine çıkması beni fevkalade kıskandırdı)

    muhahah

  • Ah Jin ve Xiang Qin’in çıkmaları. Tüm yaptıkları şeyler çok güzeldi. Galiba Zhi Shu’ya aşırı sinir olduğum için bayağı iyi geldi.

ah jin ıslanmasınah jin'le birkaç gün

  • YAĞMUR YAĞMUR YAĞMUR YAĞMUR. Yine yeni yeniden. Geri verecek buharlaşan sevgimizi… (Nihahahha desem siz anlarsınız) Evet başımız göğe erdi yine.

yine yağmur, ıslanmadan olmaz bu işler

Diğer enstantaneler

Yine bisiklet geyiğiBeraber bir günxiang qin uyurxiang qin ağlarxiang qin kıyafet partisine gider ve aynada kendinden korkaryeni resme girmeyi başardılar   

Muhahahah anı

bu kadarını söylüyorum o kadarmuhahahah2

Şu yukardaki son bölümün olduğu yerde Xiang Qin ile Zhi Shu’nun hiper süper komik fotoğraflarını da koymak istiyorum ama bu hiper süper spoiler olur, maalesef. 

ŞOK ŞOK ŞOK

  • Minibüste Xiang Qin’in taciz edilip durduğu sahnelerde Ah Jin de şişman bir kadının kucağına oturup karakolluk olmuştu ya. O kadın(ya da erkek diyelim) bu dizinin yönetmeniymiş !! Yönetmenin ikinci gözüktüğü yer, yukarıda koyduğum Zhi Shu’nun ardındaki şişman adam !!
  • Bu dizinin en yüksek reytingi %5 civarıymış! Baştan savma olduğu doğru, ama yine de komik dizi be. Bu kadar az izlenmesi çok yazık.

“Bir Öpücükle Başladı” Özel Bölümözel bölüm

Bu diziyi indirirseniz linklerin arasında bir de özel bölüm olduğunu göreceksiniz. O bölümde dizinin oyuncuları toplanmış, komedi programı yapmışlar, oyun oynayıp şarkı söyleyip dans ediyorlar, ne bileyim gülüşüp duruyorlar. Baştan sona izlemedim ama bir ara boş vaktim olursa izleyeceğim. ilginç olan Zhi Shu’yu oynayan çocuk dizide kafamıza kazınan hödük halinin fersah fersah uzağında bir şabalaklık sergiliyor ve cidden mide bulandırıcı. Galiba şu yandaki sahnelerden sonra sıkılıp bıraktım izlemeyi.

Son Söz

Say that you love me, say that you care!!

Sevdim, tavsiye ediyorum.

9 Yorum leave one →
  1. Ekim 22, 2010 7:31 pm

    yazını yarılarak okudum bu’cum, ben de bunu bekliyordum. çok uzun zaman oldu ben izleyeli, uzak doğuya ilk el attığımda düşün artık^^ bundan sonra başladığım hiç bir tayvan dizisini bitiremedim bu arada. ama okurken anladım ki cidden çok eğlenmişim. son bölümlerle ilgili yorumuna katılıyorum, eymasar da bahsetmişti blogunda, ilk sezonun sonu en sevdiklerimden olmuştur. xiang qin manyağı diyip geçelim. bir de zhi shu’ya çok yüklenmişsin ya ben onun odun hallerini seviyorum. çünkü arada yaptığı jestler yada sevgisini göstermesi daha değerli oluyordu öyle yapınca. dizi arada bayıyor, klişeleşiyor yada saçmalıyor ama severek de izletiyor. ben beraber zhi shu’nun evinde kaldıkları bölümü sevmiştim, xiang qin’e aşık safoş da çukura düşüp geceyi orda geçirmişti, yarılmıştım:) aynı gece zhi shu da kızımızın iğrenç resimlerini çekmişti falan. ay neyse ben diziyi anlatmaya başladım şimdi, ama bu dramayı konuşcak birini nerdeyse 2 yıldır falan arıyorum:P

    3. sezon söylentilerini ben de duydum, hatta geçen kış başlıycak gibi söylentiler dolanıyordu ama başlamadı. 2 başrol de şu an başka projeler peşinde hatta ariel korelilerle bir dizi çekicek falan. yaş o iş.

    bir de az reyting almasına şaşırdım çünkü kore’de de yayınlandı bildiğim kadarıyla (hatta sanırım rough cut’ta bir sahnede tv’de bu dizi vardı, karıştırmış da olabilirim) tutmayan bir dizinin 2 yıl sonra devamını niye çekmişler ki acep.

    • bunusevdim permalink*
      Ekim 23, 2010 3:37 pm

      Ay evet, Ariel Lin’in bizim Kore draması işi ne alemde acaba. Ben izlerim öyle bir dizi/film yaparlarsa.
      Bunun reytingi yine %5’e ulaşmış, 2. sezonunki %3.5’ları anca bulmuş. O derece yani. Belki tayvanlılar aksiyon, gerilim, korku türlerinden hoşlanıyor olabilirler, bilemiyorum :)
      Diziyle ilgili benimle konuşabilirsin, çünkü ben de çok istiyorum her sahnesiyle ilgili bir sürü yorum yapmak. Ama Ah Jin’e yüklenmişsin sen de. Sınıflarında sınavı geçemeyip kalan tek kişiydi, çünkü Zhi Shu’nun verdiği derse katılmamıştı, hahahha. Sonra herkesi utandırıp topluma faydalı bir insan oldu. Çok güzel yemek yapıyordu, bizim eve de getirdi oradan biliyorum. Hahaha, sanki yemişim gibi anlatıyorum. Ben Xiang Qin’le Ah Jin’in çıktıkları bölümleri sevmiştim, çünkü Zhi Shu kıskançlığın doruğuna çıkmıştı. Hatta faytonda Xiang Qin’e gözü dönmüş bir biçimde laf sokuşu neydi öyle.
      Zhi Shu karakterinden nefret etmiyorum aslında, bakma yüklendiğime. Sadece çok sinirlendim bazı yerlerde, ama benim kendime de çok sinirlendiğim olur mesela. Bir şey ifade etmiyor yani :)

      • Ekim 24, 2010 8:36 pm

        ariel’in dizisi gelirse ben de izlerim kesin, aslında joe’la olan diğer dizilerini de izlemek istiyorum ne zamandır ama o pek beğenilmemiş sanırım.
        dizi reytingleri hala şaşırtıcı geliyor bence onların farklı bir ölçüm değerleri var, çünkü hangi diziye baksam o civarlardaydı, yada tayvanlılar drama sevmiyor^^ (yorumu yazarken baktım tekrar, yüksek reyting aldığı söylenen hana kimi’nin tayvan versiyonunun reytingleri de o civarda. bence %5 yüksek bir değer olarak verilmiş:))
        dramamıza dönelim, benim en sevdiğim yönü gerçekçiliğiydi, yani neresi gerçekçi diye düşünülebilir ama çirkin ve saf kızın güzel ve zeki bir periye dönmemesi, her bakımdan şahane, über süper esas erkekin de onun ayaklarına kapanmaması mesela. yine de zhi shu’nun istemem yan cebime koy yaptığını biliyoruz mesela, alttan alta aslında xiang qin’in ilgisinden hoşlanması vb. dediğin gibi belli etmemeye çalışsa da kıskanması. tam biz de xiang qin’le beraber umudu kesince bir jest yapıvermesi. neyse ya itiraf edeyim izlerken aşıktım ben zhi shu’ya, ondan savunuyorum böyle:))

  2. Ekim 23, 2010 11:57 pm

    izleeme sayılı günler kaldı.kpss sonrası izleyeceğim ilk dizi.hala playful kiss 16. bölümü izleyemedim testler çok meşgul ediyor haliyle.yumurta kapı modundayıum. ama bu dizinin kendine özgü bir güzelliği olduğunu düşünmekteyim her ne kadar oyuncuğun vasat kalitenin düşük olduğu yorumlarına rağmen.sen beğendiysen vardır bir şey.izleyip değerlendiriceğim artık.

    • bunusevdim permalink*
      Ekim 24, 2010 12:28 pm

      Kalite düşük gerçekten tarihcim, ama kafa boşaltıcı, hahaha modunda bir dizi. Dediğim gibi sonuna kadar gitmek için bile izlemeye değer.
      Keşke ben de kendimi derse verebilsem, senin gibi sınavdan sonra şunu yapacağım, bunu yapacağım diyorum ama bir bakıyorum izleyivermişim :) Bloga bir ara hali vereyim de öyle çalışayım bari :)

  3. bunusevdim permalink*
    Ekim 25, 2010 8:41 am

    Kim’cim güldürdün beni. Hahah, sonunda dilinin altındaki baklayı çıkarabildin. Olabilir insanlık hali diyorum :)
    Reytingler söylediğin gibi olabilir. Ama diziyi izlerken reytingleri ne kadar sallıyoruz ki zaten. Önemli olan gönlümüzdeki reyting

  4. koredelisi permalink
    Ekim 26, 2010 9:47 pm

    Bu diziyi izleyeli çok oldu…Animeden önce izlediğim ve gidişatı bilmediğim için çok sevmiştim bu diziyi, eğlenceli ve sinir bozucu bir diziydi benim için… Oğlana o kadar gıcık olmuştum ki elimde olsa bilgisayardan içeri girip gebertcem. Ama seninde dediğin gibi son bölümü izleyince hem gözlerime inanamadım hemde içimin yağları eridi hahhahh
    Herne kadar kız safın önde gideni, oğlan odun, olanın anneside kaynana olmayacak bi karakterde vs olsalar bile güzel bir diziydi^^

    • bunusevdim permalink*
      Ekim 27, 2010 4:57 pm

      Bence de,önemli olan sonuna kadar gitmek.. Sonuna kadar izleyip o zaman kötü diyen olursa, eyvallah, o zaman kabulümdür. Ama genelde bir sempati oluşturuyor

    • melike permalink
      Aralık 23, 2011 2:49 pm

      acaba sen bu dizinin 2.sezonunu izledin mi izlediysen bana hangi şekilde hangi sitede izlediysen bana söylermisin hep ingilizce hiç bişey anlamadım nolur

Yorumunu sevdim

