Skip to content

Çan çin çong

Ekim 26, 2010

çin işi

Çince dediğin nedir ki? Çan çin çong.. Çan’ı uzatarak söylersen başka, ağdalı söylersen başka, sert söylersen başka anlama geliyormuş. Höyt diyorum.

Nereden çıktı bu muhabbet derseniz: Yaprak Dökümü Çin’e satılmış ve tez elden reyting rekorları kırmış. Bu videoyu buraya koymazsam olmazdı. Şuradan video izlene, gülüne, aynı hisler yaşana: Baba ne diyosun?

Videoyu sevdim, akşam akşam güldürdü beni.

5 Yorum leave one →
  1. Ekim 26, 2010 6:54 pm

    yazık acıdım onlara.ben nefret ediyorum artık o diziden.

    • bunusevdim permalink*
      Ekim 27, 2010 4:58 pm

      niye acıdın yahu? ben çok güldüm

  2. lim seul permalink
    Ekim 30, 2010 11:55 pm

    kore çılgınlğından bahsedince dayanamadım bene benimkinden basdim dedim, artık her yemeyi çubuklarla yer oldum çapstık deyil çunkü fındık dalından kendim yaptım :) iyide oldu ramen bulamadım ama artık çubuk makarnayla harika tabaklar hazırlıyorum hazır çorba makarna aynı ramene benziyor üzerine haşlanmış yumurta yeşil soğan süper elif usulü ramen bir deneyin maşeta..
    ailem artık alıştı önceden seni bir çinliye vericem diyolardı koreli olduğunu anlatmam bir buçuk senemi aldı :)
    birde makyaj artık onlar gibi yapıyorum bazı makyaj videolarını izledim derken şimdi korean makeup bağımlısıda oldum sanırım ama en azından artık kozmetik ürün alırken çok seçiciyim satıcı bayana göre deyil ten rengime göre alışveriş yapıyorum bu işime ve cebime yaradı.
    korece konuşmaya gelince evet bende evde konuşuyorum herkese saranhe diyip duruyorum, balığımın adı bile saranhe :)ve günlüğümü korece tutmaya başladım artık günlüğümü aileden kimse anlamaz çünkü üç dilde yazılı :))))))))))) pııratık yapmış ta oluyorum bi taraftan
    ay neyse çok yazdım komao

  3. 희망 permalink
    Kasım 8, 2010 8:00 pm

    Evet doğrudur, Çincede bir hece farklı biçimlerde söylendiğinde çok farklı (hem de çok farklı) anlamlara gelebilir. Esasen Korece öğrenmeyi tercih etmekle birlikte Çince karakterleri de öğrenmeye çalışıyorum (okunuşlarını değil, sadece karakterleri). Eğer karakterleri bilirseniz, Çince yazılmış bir metni hiç Çince konuşamasanız bile okuyup anlayabilirsiniz. Eskiden Korede de Çin karakterleri önemli bir yer tutar ve okullarda öğretilirdi. Ancak son yıllarda buna son verilmişti ve genç neslin büyük çoğunluğu bu karakterleri bilmez. Fakat son aylarda tekrar ilkokul programına alınmalarıyla ilgili tartışmalar yaşanmıştı ve muhtemelen yine öğretilmeye başlanacak. Bence çok da iyi olur, nedeni şu, Çince resimyazıya dayanan bir dildir ve bizim öğrendiğimiz alfabetik yazılara göre çok farklı bir bakış açısı sunar. Bu tür farklı özellikleri olan yapıların küçük yaşlarda öğrenilmesinin zihin gelişimine katkısı olduğunu düşünüyorum. Biz ilkokulda sadece Latin alfabesini öğrenirken, Japonyada çocuklara ilkokulda hem Hiragana (Japonca kelimeleri yazmaya yarayan hecesel alfabe), hem Katakana (Japoncadaki yabancı kökenli kelimeleri yazmaya yarayan hecesel alfabe), hem Kanji (geleneksel Çin karakterleri) ve hem de Romaji (Latin alfabesi) öğretilmektedir. Bu yüzden onlara gıpta ediyorum.

    Baya resmi bir yazı oldu ama bir Çince tekerlemeyle bitirmek istiyorum (eğer bu tekerlemeyi okuduğunuzda bir Çinli sizi anlıyorsa olayı kapmışsınız demektir);

    西施死時四十四,四十四時西施死。
    (XīShī sǐ shí sì shí sì, sì shí sì shí XīShī sǐ.)

    Anlamı da şu; XīShī öldü kırk dört (yaşında), kırk dört (yaşında) XīShī öldü.

    XīShī kim mi? Neyse fazla uzatmayayım.

    • bunusevdim permalink*
      Kasım 9, 2010 6:19 pm

      Tekerleme süpermiş. Bizim şişi meğer ne anlamlara geliyormuş :)
      Senin kadar bilmesem de Kore’de hangul dışı başka karakterlerin de kullanıldığını biliyordum. İşte dizilerden, filmlerden gördüğüm kadarıyla. Mesela, Kim Sam-soon isim değişikliği başvurusunda adını -Kim Hee-jin adını daha doğrusu- bir hangulla yazmış bir de Çinceye benzettiğim bir sistemle yazmıştı. Ama Kim Sam-soon 2005’te 31 yaşında olan bir kadındı, hahahah. Demek artık öğretmiyorlar okullarda.
      Sen böyle bildiklerini yazınca kendimi çok cahil hissettim. Neyseki artık öğrendik :)
      Aslında bu yazıyı tamamen videoya ithafen yazmıştım ama video dışında her türlü yorum geldi, hiç mi kimsenin hoşuna gitmedi video?

Yorumunu sevdim

