Skip to content

Telefon Kulübeleri

Ocak 15, 2011

autumn tale- telefon başında beklemek

Telefon kulübesi deyince aklıma hep Autumn Tale geliyor nedense. O zamanlar cep telefonu var mıymış? Evet, çünkü Tae-suk oppanın bir takozu vardı hatırlıyorum :) Daha hoşu, kızın pager’ının olması…

Ben hem jeton hem de telefon kartı kullanmış olan nesildenim. Her ne kadar bu blogda herkes beni küçücük ufacık görse de (hahahah, gerçekten böyle mi düşünüyorsunuz) yaşım jeton kullanacak zamanları yaşamaya yetiyor.

Dolayısıyla telefon kulübelerine de bayılırım. Hatta bir keresinde annemle aynı telefon kulübesine girip kapısını kapattığımızı ve çok önemli bir telefon görüşmesi yaptığımızı hatırlıyorum. Evet aslında pek de önemli değildi, annem bir arkadaşının evde olup olmadığını öğrenmek için aramıştı, ama bana –küçükken yaşadığım her yeni olaydaki gibi- çok mühim bir iş yapmışız gibi gelmişti. Ya orada o telefon kulübesi olmasaydı? Belki arkadaşı evde değilse evin kapısından dönmek gibi sıkıcı bir işle uğraşıyor olabilirdik… Gibi gibi.

Uzun lafın kısası severim telefon kulübelerini, ankesörlü telefonları. Bugünlerde herkes eski anılarını tazelesin diye (diyelim) Telekom’un 2011 Şubat sonuna kadar sürecek olan bir uygulaması var. Bunu şimdi haber verdiğim için özür, ama yazacak vakit bulamadım.

Uygulama şu: Gidiyorsunuz ankesörlü telefonun başına, ahizeyi kaldırıyorsunuz, bir sabit telefonu arıyorsunuz, konuşuyorsunuz. Arada unuttuğum aşama yok, çünkü 1 dakikaya kadar yapacağınız aramalar ücretsiz. Benim de birkaç hafta önce haberim oldu, dünyadan bihaberim maalesef. Keşke daha önceden bilseydim de bol bol konuşsaydım. Bayağı uzun zamandır evi aramamışım, onu farkettim :)telefon_kulubesi

Sevdiklerinize mesaj atmayın e mi? Dışardayken 1 dakikanızı ayırıp nostaljik nostaljik arayın konuşun. Haydi kalın sağlıcakla.

Yandaki kadar da değil ama.

Telefon kulübelerinde konuşmak çok otantik geliyor artık, çok severim oysa ki.

4 Yorum leave one →
  1. Ocak 15, 2011 9:47 pm

    Bir önceki şefin tavsiyesinin sonunda yazmıştın, benim jeton o zaman düştü diye. Onu okuyunca benim de aklıma aynen bu konu geldi. Yahu dedim, bir zamanlar jeton diye birşey vardı. Hatta küçük, orta ve büyük boyları vardı. Jetonu atınca, olması gereken yere düşmezse şöyle bir iki sarsmak gerekiyordu makineyi (hatta bazıları bunu vurmak, kırmak olarak da algılayabiliyordu). Benden büyük bazı fırlama kuzenlerimden duyduğum bazı hileleri de vardı tabii bu işin. Mesela, jetona ip bağlıyorlardı ve öyle makinenin içine atıyorlardı. Konuşmayı yaptıktan sonra da ipi geri çekip jetonu geri çıkartmaya çalışıyorlardı :)

    Bir de bu jeton düşmek deyimi sanırım sonraki kuşaklara da geçecek ve muhtemelen bir noktadan sonra deyimin kökeni unutulmuş olacak. Sonraki dönemlerde kullananların da bu deyimin anlamını öğrenmek için ufak bir araştırma yapması gerekecek :)

  2. La Fea permalink
    Ocak 15, 2011 11:03 pm

    Cep telefonu icad oldu mertlik bozuldu :) Jetonlar cidden çok eski de kartla çalışırdı böyle kontör misali hala öyle mi? Bu uygulamayı öğrendiğim iyi oldu deneyeceğim. Her bulduğum kulubede durur birini ararım deli gibi :) Ama sorun şu ki 1 dk da ben ‘Merhaba’ bile diyemem :))

  3. bunusevdim permalink*
    Ocak 17, 2011 8:55 am

    희망 , jetona ip bağlamak süpermiş yav, geri geliyorsa ipi çekince harika bir şey :) Ben böyle sahtekarlık numaralarını duyuyorum ama iş yapmaya gelince asla yapamam. Mesela metro kartı ile ilgili birkaç numara biliyorum, ama günün birinde uygulasam bile mutlaka bir tane daha basarak geçerim, sonra gece uyuyamam valla, hahahahha.
    Unni, ben en son kart kullandığımda 5 sene önceydi herhalde, şimdiki ankesörlüler kartlı ama sistemde bir değişiklik var mı bilmiyorum açıkçası.
    Ayrıca zaten uygulama, millet ankesörlünün başına kamp kursun diye değil ki :) Açıp birkaç bir şey söyleyip işini halletmek için, ayak üstü işte. Baktın olmadı, kapar tekrar açarsın :))

  4. nicrub permalink
    Aralık 1, 2011 7:35 pm

    merhaba cepten ankesor tlf arıyorum ama ses gelmıyoır acaba bu hılesı falan warmıdır bılgınız warmı yardımcı olursanız sevınırım.

Yorumunu sevdim

