Skip to content

Kestane

Şubat 25, 2011


Bu seneki kış mevsiminin en gözde atıştırmalığı kestaneydi benim için. Farketmesek de aramızda dolanan ve kilo alamadığından şikayetçi olan bazı nesli tükenmekte olan canlılar var ya, onlara kestaneyi tavsiye ediyorum.
Eskiden de kestaneyi severdim. Nineciğim kestaneleri çizer, akabinde bize sobanın üstünde daha sonraki dönemde de ekmek kızartma makinasında pişirirdi kışları.
Geçen sene bir akrabamızdan yeni bir yemek tarifi öğrendik. Kestaneli tavuklu pilav. Ama pilav da tarçınlı hani. İlk başta şaşırdım, ne bu böyle, kestaneli pilav mı olur, oldu olacak pilavın üstüne reçel dökelim diye düşünmüştüm. Ama kestaneli pilav olurmuş, hem de pek şahane olurmuş. Bu kadar muazzam bir pilav hayatım boyunca az yemişimdir. Tabii annem hemen tarifi öğrendi, böylece o muazzam pilavdan sonradan bol bol yedim hahah.
Bu seneki kestane çılgınlığımsa tamamen sokak satıcılarından kaynaklanıyor. Bir tanesi tam hastanenin çıkışı, yani yurdun önüne konuşlanmış. Bazen yurtta kestane krizi geçirip hiç üşenmeden on yüz milyon merdiven inerek kestanemi alıp odama geri dönüyorum. Abur cubur yemektense kestane yemem daha iyi diye düşünüyorum ama bariz bir şekilde kendimi kandırdığım sizin gözünüzden kaçmamıştır herhalde…
Akşamları eve dönerken de bazen dayanamayıp alıyorum. Cebime tıkıştırıyorum o kese kağıdını. Birer birer alıp yiyorum, kabuğunu da diğer cebime atıyorum. Çevre dostuyum hahah.
Resim şuradan.

Kestane kebap, yemesi sevap diyerek kestane sevgimi belirtir, gözlerinizden öperim.

11 Yorum leave one →
  1. Şubat 25, 2011 10:12 am

    Kestane kilo mu yapıyormuş, hiç bilmiyordum, biraz kilo alırım belki bu sayede iyiyiş :P Kış geldiğinden beri hergün düzenli olarak yiyoruz biz. (ailecek :P ) O kestaneli tavuklu pilav bir ihtimal perde pilav olabilir mi?

    • bunusevdim permalink*
      Şubat 25, 2011 12:39 pm

      Yok yok, benim bildiğim perde pilavı hamurlu oluyor. Bir de ben hiç perde pilavını kestaneli yemedim zaten, ama velev ki kestaneli yapsan bile benim bahsettiğimin içinde tavuğa ilaveten tarçın da var.
      Sen de mi kilo alamayan kızlardansın, hıh (hahah, burada aldırmamaya çalışan biri var)

  2. Şubat 25, 2011 10:28 am

    Şimdi mesele anlaşıldııııı. Sen ye kestaneleri, ondan sonra da yok canım kaban öyle gösteriyor de :) Kestane ve egzersiz arasındaki mücadeleden kestane galip çıkarsa olacakları düşünemiyorum (Dedim sana bana malzeme çıkarıyorsun diye, yalnız bunları söyledikten sonra kara listeye doğru hızla ilerlemekte olduğum gibi bir fikre de kapılmadım değil :) ).
    Neyse ben korktum normal yorumuma dönüyorum, kestaneyi herkes sever heralde, ben de yerim, ama şu pilav meselesini çok merak ettim doğrusu.
    (Bir de nesli tükenmekte olan canlı derken?)

    • bunusevdim permalink*
      Şubat 25, 2011 12:43 pm

      Oh oh, hemen nasıl da atlamışsın, gören de dünyanın en fit insanı konuşuyor sanacak. Ayrıca insanlarda yanlış bir izlenim uyandırmayalım, ben gayet zayıfım, kilo alsam bile hala zayıfım :)
      Yoğun çabaların sonuçsuz kalmıyor merak etme. Kara listeye seni de aldım, mutlu musun hahahaha
      Şaka şaka kara liste yok, o abiyi de seviyorum hala

  3. Şubat 25, 2011 5:41 pm

    kestane satıcılarının önünden her geçişte içime doldurduğum bu kokuyu, elime aldığım bir kese kağıdı dolusu kestane sıcaklığını çok özledim.tam mevsimi ama ben dışarı adım atamadığımdan mahrum kaldım.neyse ki bu haftadan itibaren yürümeye iznim bolca var:)) donmuş elleri ısıtan, içimizi tatlı tatlı yakan bu tadı çok seviyorum.benim favorim kuzu kestanesidir.küçük ama daha sütlü, bir de fırında pişirme süresini tam tutturdun mu tadından yenilmez.

    • bunusevdim permalink*
      Şubat 27, 2011 9:49 pm

      O zaman bu fırsatı kaçırmayarak bol bol yürü canım :) Sabah yolda yine kestaneci vardı, zor tuttum kendimi, hiç vaktim yoktu çünkü

  4. Şubat 25, 2011 5:55 pm

    Nasıl oluyormuş ki o kestaneli pilav :)

    Ben de bayılırım kestaneye. Şu sıralar bekar evinde yaşamaya, 4 günde bir de yemek nöbeti geldiğinde ne pişireceğim krizine girmeye başlamıştım, farklı bir tarif hiç fena olmaz yani :P -Tamam, Google’da da aratabilirim, biliyorum- sordum işte ^^’-

    • bunusevdim permalink*
      Şubat 27, 2011 9:50 pm

      O kestaneli pilav tarifini en kısa zamanda annemden öğrenip buraya yazacağım berre. Ama söylediğine göre çok da zor değilmiş

  5. Şubat 26, 2011 6:21 pm

    Yazmadan geçecektim ki gözüm ” Bu blogdaki bir yazıya yapacak yorumu olmasına rağmen bir kişinin “Amaan boşver” diyerek yorumu yazmaktan vazgeçmesi..” kısmına denk geldi. Bir yorum yazayım ya deyiverdim :))

    Ben kestanenin her versiyonunu seviyorum, bir yerde tatlı yiyeceksem ilk önceliğim kestane var mı diye bakmak oluyor, kestane şekeri, kestaneli yaş pasta, bir gün kestaneeee diye haykırırken öylece kalabilirim o derece. Şuan da acaba üşenmeyip markete gitsem kestane var mıdır diye düşünüyorum :) Yapma bunusevdim, böyle halk sağlığına zararlı yazılar yazma :)))

    Bu arada sen yurtta mıydın ya :))

    • bunusevdim permalink*
      Şubat 27, 2011 9:52 pm

      Ooo sen tam kestaneciymişsin canım :)
      Ben yurtta kalmıyorum aslında ama yurtta da bir odam var. Her şehirde bir evim var gibi oldu :) Bazen hastaneden gece çıkınca ya da yorgunsam falan yurtta kalıyorum.

Trackbacks

  1. Kestaneli Tavuklu Tarçınlı Pilav « Bunu Sevdim

Yorumunu sevdim

