Skip to content

Porco Rosso

Nisan 4, 2011

Porco Rosso poster

Kendimi Hayao Miyazaki külliyatını bitirmeye adadığım için er geç, eninde sonunda tüm animelerini izleyeceğimi biliyorum. Sıradaki Miyazaki şaheseri “Porco Rosso”ydu. Miyazaki severler adamın her animesinde bir domuz karakteri olduğunu ve hatta Miyazaki’nin kendisini de domuz karakteriyle özdeşleştirdiğini mutlaka bilirler. Dolayısıyla Porco Rosso gibi baş karakter olarak bir domuzu gördüğümüz anime Miyazaki’nin kendisini başrolde oynatmasıyla eş değer bir durum. Ki bu beni daha da heyecanlandırıyordu.

Açıkçası daha ciddi ve savaşçı bir anime bekliyordum. Aslında diğer animeleriyle karşılaştırılınca öyle de denilebilir ama benim beklediğimden daha yumuşak ve eğlenceliydi. Piglet’ten beri hiçbir domuz karakterini bu kadar sevip bağrıma basmamıştım. Bu domuz inanılmaz karizmatik birşey hahaha, bunu nasıl becermişler bilemiyorum ama :)

porco rosso olmak varmış peehh

Konu

Savaş zamanı pilotluk yapmış olan Marco birden kendisini bir domuz olarak bulur. Adamımız Porco Rosso (İtalyanca kırmızı domuz demekmiş) olduktan sonra da pilotluktan vazgeçemez ve ödül avcılığı yaparak korsanları yakalar ve bu şekilde para kazanmaya başlar. Bunun dışındaki zamanlarını ise adasında pinekleyerek geçiren Porco aslında hiç de sıradan bir domuz değildir.

Sevdiğim Bölümler

  • Gina Gina Gina… Bir erkek ve pilot olsam şüphesiz ben de sana aşık olurdum hahahah.

Porco beyin Gina'sı

  • Yürüyen Şato animesinde Sophie zaman zaman gençleşirdi hatırlarsınız. Bu animede de Porco’nun yüzü birkaç kez insana döner gibi oldu.. Bana nedense Sophie’yi hatırlattı hep (Tabii ki o anime bundan çok sonra yayınlandı). Yani bu değişmenin altında yatan ruh hali değişmesi, garip bir olay…
  • Büyükanneler… Miyazaki’nin tüm animelerinde aynılar :)
  • bebeler“Uçamayan bir domuz, sıradan bir domuzdur.”
  • “Faşist olacağıma domuz olmayı tercih ederim.”
  • “Deniz uçağı pilotları iyi kalpli insanlardır. Çünkü kalplerini hem gökyüzü hem de okyanus yıkar.”
  • "Aaa! Bu bir kız!" El-cevap: "Ne olmuş yani, dünya nüfusunun yarısı kadın zaten…"  :)
  • "El sıkışın ve yarış başlasın" Domuz: "Unut bunu. Domuzlar ellerini pisliğe bulamazlar." Hahhahaha, favori repliğim bu oldu.
  • cengaver mühendis kızVee şu 17 yaşındaki uçak mühendisi kızımıza bayıldım. Korsanlar adada bunları basınca cengaverlik edip hepsini uzaklaştırmasını bilmişti. Ama onlar gidince hemen ağladı, çok korktuğunu söyleyerek.. Çok tatlıydı. Ben de korsanlara katılıyorum: Kawaiiiii.

Bu anime niye hemen bitti hiç anlamadım :(  

Bol Miyazakili günler dilerim :)

Porco Rosso’yu sevdiim.

6 Yorum leave one →
  1. Nisan 4, 2011 7:42 pm

    Bu yazıyı görünce içimden ciddi bir yorum yazmak geldi, kusura bakma :)
    Porco Rosso, Miyazaki animeleri içinde oldukça farklı bir yere sahip. Çünkü gerçek yer ve olaylara referans vermesi açısından diğerlerinden ayrılıyor. Buradaki olaylar tam olarak söylenmese bile Adriyatik’in ucundaki Istria yarımadasının tartışmalı Fiume (günümüzde Rijeka) şehri civarında geçiyor. Miyazaki’nin bu bölge ve zamana ilişkin özel bir ilgisi olmalı.
    Bir de pilotumuzun neden domuza dönüştüğü belirsiz bırakılıyor ama aslında bu da o yıllarda İtalya’daki yönetim değişikliğiyle ilgili (faşist ve domuz karşılaştırmasında bunun ipucu veriliyor)
    Bu tür tarihsel bir göndermeyi de bu kadar güzel ve eğlenceli bir şekilde ancak Miyazaki anlatabilirdi.

  2. bunusevdim permalink*
    Nisan 4, 2011 7:59 pm

    Aaaa 목요일씨 aşkolsun yani, böyle kakara kikiri bir yazıya böyle ciddi bir yorum, cık cık cık hiç olmadı şimdi. Neyseee artık
    Evet olaylar Adriatik Denizinden.. Bu animede de buram buram İtalyan faşizmine bombardıman kokuları geliyor. Yine de alttan alttan geldiği için bir çocuğun ya da çocuk akıllı insanların çekinmeden (beynim yıkanacak diye mesela) izleyebilecekleri bir anime. Ha insan büyüyüp çok şey bilip leb’in altındaki leblebiyi anlamaya başlayınca böyle ciddi yorumlar yazıyor işte. Bak dayanamıyorum, yine söyleyeyim, cık cık cık. Hahahhah

  3. Nisan 4, 2011 9:19 pm

    inanmıyorum domuzun sırrını sonunda yazında çözdüm:) 2011 başından beri sinema kalanlında ayda en az 2 kez denk geldiğim bir anime. başı sonu ortası nereye denk gelirsem izlerdim:) hiçbir zaman tam izleyemedim konuya hiç kavrayamamıştım.lakin insan üstü güzellikteki kızın domuz plota olan tutkusu tek kalemde zengin adamı silki verişi baya etkiliydi.diyordum bu domuzda var bir olay:)

    görüntü kalitesi müthiş, karakterlerin çizimi o dneli canlı ki bir ara allah allah insanlar mı çizgi mi bilemiyorsun. çizim görsel emek güzelde konu çok ortada bitiyor ben illa başı sonu bitti son görmeye koşulluyorum kendimi.

    anime demişken yine geçenlerde sinema kanalında küçük bir kız ruhlar dünyasına düşüyordu dünyalı olduğunu canlı olduğunu saklamasına bir oğlan yardım ediyordu neyse sonunda ailesine kavuştu ama bu süreçte möuhteşem renkler harika bir çizimle büyülenmişcesine tablo seyreder gibi ziledim animeyi.

    anime renklerini anime dünyasını çok seviyorum.keşke boya markaları aynı renkleri hürrem nurgül osmanlı .. diye kakalamayı bıraksa da bu yaratıcı renk kolajını hanelerine katsalar.

  4. bunusevdim permalink*
    Nisan 5, 2011 7:46 pm

    Bu domuzda bir olay olma mı tarihcim, hem de ne olaylar var hahah :)
    O ruhlar aleminde olan diye bahsettiğin Spirited Away mi yoksa? O gerçi Hayao Miyazaki’nin en meşhur olan animelerinden zaten. Porco Rosso’dan bahsedeni ben hiç duymamıştım, o yüzden izleyip de çok sevince ayrı bir şaşkınlık oldu
    Anime çok ayrı yav, benim de şu andizi falan bırakıp One Piece’e hatta direk Luffy’ciğime dönesim geldi şiddetli bir istekle :)

  5. Nisan 5, 2011 8:26 pm

    bazen fazla bahsedilmeyen saklıda kalan özel şeyler oluyor, bir kere keşfettin mi geri dönüşü olmuyor:) valla domuz domuluğunu geçmişti parça parça filme dalınca da ben benlikten geçmiştim:)) o ruhlarla olan da süpperdi.

  6. ^_^ !pek permalink
    Ocak 11, 2012 1:23 am

    tarih84 bahsettiğin animeyi trt’de izlemiştim ve miyazaki’nin en sevdiğim animelerinden biridir =) “spirited away” bence her miyazaki severin izlemesi gerekli şiddetle tavsiye ediyorum =)

Yorumunu sevdim

