Skip to content

Save The Green Planet/ Yeşil Gezegeni Kurtar!

Nisan 27, 2011

save_the_green_planet

“Güzel” Kore filmlerinin ardı  arkası kesilmiyor gerçekten. Ne kadar çok izlemiş olsanız da daha güzelleriyle karşılaşabiliyorsunuz. İşte bu filmleri cımbızla seçmek için hummalı bir uğraş içine girmiştim kiiii… Bu filme rastladım. Normalde fantastik film sevmem ama bu türün gördüğüm en güzel örneklerinden biri. Aslında tam olarak hiçbir kefeye oturtamıyorum. 5 dakika boyunca çok (kelimenin tam anlamıyla) komedi olurken sonraki 5 dakika çok gerilim, sonraki 5 dakika korku, sonraki 5 dakika dram, birkaç dakika da romantik desek… Sonra yeniden komik vs şeklinde devam ediyor. “Puhahah” hiç eksik olmuyor. Kim av kim avcı anlayan beri gelsin. Filmin sonlarına doğru olaylar iyice hızlanıyor. Sanki biri sizi koltuğunuza yapıştırmış gibi. Ama neticede bir bakmışsınız ki gülerken kendinizden geçmişsiniz.

Her neyse bu paragraf gibi film de karman çormandı zaten. Eğlenip kafa dağıtmak için izlemiştim. Amacına ulaşıp ötesine geçtiği için ziyadesiyle mutluyum. Komik rollerin adamı Shin Ha-kyun’a güvenebileceğimi biliyordum zaten. Bu arada bu izlediğim beşinci (!!) Shin Ha-kyun filmi ve içlerinden bir tane bile sevmediğim çıkmadı (Pes). Ama kimya şirketinin CEO’su da süper oynadı, şimdi adamın hakkını verelim.

mwmwmwmwmwmwmwmwmwmwmwmwmwmwmwmwmwmwmwmwmwmwmw

Şimdiiii, gelelim fasülyenin faydalarına. Bu filmi izledikten sonra bana da bir haller oldu. Sonra dedim bu hali Andromedia gezegenindeki dostlarıma danışayım. Dediler ki senin kafan karışmış, üstelik ne kadar karıştığını anlamadığın için daha da çok karışmış. Bunun üzerine hemen bir hesap-kitap, türev-integral, p ise q falan fistan derkeeen. Sonunda çalışmalarımı tamamladım. Yalnız sonuca dökerken Excel’imin deneme süresi dolduğu içün ve elimdeki diğer versiyonu yükleyecek takatim olmadığı için sonuçlarımı Paint ile size aktaracağım artık hahahah.

istatistik-çunçun yorumuyla

x ekseninde t ile filmde geçen zamanı ifade ederken y ekseninde % ile değişkenin yüzdesini belirtmekteyim. Bizim değişkenlerimiz Micky’nin suratından anlayabileceğiniz üzere  kahkaha (mavi) ve şaşırma/absürdlük hissi/bu ne şimdi karmaşası (pembemsi?).  Yazı ilerledikçe benim absürtleşme ihtimalim %100’e doğru yol alıyor, bir kere bu bile saçma çünkü halihazırda an itibarıyle absürdleşmiş bir haldeyim.

Evet, yaşadığım karmaşayı bir kenara bırakarak grafiğimi anlatmaya devam ediyorum. Film başladığında birden kendinizi puhahaha deryası içinde buluyorsunuz. Ama muhahah değil dikkatinizi çektiyse, çünkü bu kahkahalar patlama tarzında geliyor. %75’lik bir pik yapıp olaya vakıf olduktan sonra %25’lik bir bazal puhahah ile devam ediyoruz. Bu arada filmin başında “İyi çok da şaşacak bir şey yok, klasik hikaye” demiş olacaksınız mutlaka ama film ilerledikçe yer yer hüzünlenmeye başlayacak, yer yer yok daha neler diyeceksiniz. Özellikle ikinci yarıdan sonra bir an öyle, 5 dakika sonra hooop böyle şeklinde “Haddddiii canıııım!” ların dozu artarkeeeen en son puhahahahah dozunun %100’e çıkması ile bitiriyorsunuz.

Tamam mı? Valla ben bile anlamadım ne dediğimi hahahah.

mwmwmwmwmwmwmwmwmwmwmwmwmwmwmwmwmwmwmwmwmwmwmw

Sonuçta nasıl bir filmdi derseniz, çok deliceydi diyebilirim yalnızca. Ben zaten böyle şizo/deli/sayko rollere bayılırım. Hani bu filmdeki tüm karakterler sıyırmıştı neredeyse. Yalnız sayko doğulmaz, olunur diyorum!

Saçma Kore filmlerini sevenlere mutlaka tavsiye ederim. Aslında başta tavsiye etmekte bazı tereddütler yaşadım çünkü moralim çok bozukken izlediğim ve kafamı dağıttıkça daha beter uçurtan bir film oldu benim için. Yani izlediğiniz zamana çok bağlı. Ama koreanfilm.org’daki adam bile çok sevmiş. (Hatta 2003’ün o zamana kadarki en iyilerinden demiş, ki ondan önce The Classic, My Tutor Friend gibi filmler var. Ama şu bir gerçek ki filmimiz kendi alanında-fantastik dalda- en iyisi) Dolayısıyla bu filmi pek anlamlı bulmayanlar olacağı gibi, bayılacak arkadaşlar da çıkacaktır mutlaka. Merakla bekliyorum yorumları.

Sevdiğim Bölümler

  • Şişko sevgili oppasına amma bağlıydı :)
  • Başlarına taktıkları süper şapkalar, özel yöntemler, aletler, alarmlar veee akıl almaz ikilimiz tabii ki. Çin işkencesi ve ötesi… Annem izlese acısından ölürdü herhalde.

save_the_green_planet_cin_iskencesi

  • Andromedia gezegeninden gelen uzaylının asıl adı: asdghasdhjadhsghdajhsdgj. Hahahah, buna çok güldüm cidden.
  • Şu aşağıdaki sahne de çok güzeldi. Uzaylılarla ilgili nutuk çekince ahalinin alkışlaması falan, hahah.

save the green planet- uzaylılar dünyayı izliyor anlıyor musun

  • İnsandan maymun olmak, duyduğum en komik evrim fikriydi.
  • Saçlarını anten olarak kullanıp iletişim kuruyormuş. Hahahah, bayıldım bayıldım.

Bu filmi çok sevdim.

8 Yorum leave one →
  1. Nisan 27, 2011 6:22 pm

    Hmmm, evet, şimdi ne desem acaba…
    Tamam çok ekstra sevdiğimi söyleyemem ama bir yere kadar olay örgüsü iyiydi. Beni soğutan şey sanırım sonraki aşırı absürdlüktü. Evet belki komediyi yaratan da oydu ama yine de bu kadar iyi ilerlemişken daha mantıklı bir son bekliyor insan. Bir de bazı işkence sahnelerinin gerekliliği tartışılır.
    Ayrıca bu filme de anne dramı katmışlar ya, pes diyorum artık :)
    Grafikteki dalgalanmalar da bence sadece filmden kaynaklanmıyor, senin filmi izlerkenki ruh halinin de bunda etkisi var (diye düşünüyorum).
    (Üzgünüm ama söylediklerimin arkasında durmak zorundayım, gelip de burda çok beğendim diyemem dimi :) )
    (Aslında şimdi düşündüm de bu filmi izlerken benim de canım biraz sıkkındı, yani bundan dolayı da beni çok etkilememiş olabilir, sonradan düşününce pek de fena değildi gibi geliyor, hatta güzeldi denilebilir.)
    (Neyse son anda kıvırdım, sonra millet benim yorumum yüzünden izlemez de sen de hepsi senin suçun dersin yine :) )

  2. Nisan 27, 2011 7:15 pm

    Sen de beğendin ama çok çok beğenmedin. Bunun bence iki sebebi var:
    1. Absürtlüğe karşı bir insan olabilirsin. Dediğim gibi, çok mantık dolu insanların izleyebileceği bir film değil bu. O sonlara doğru sana saçma gelmeye başlayan kısımlar resmen beni coşrturdu. Hele sonunu bağlama tarzlarnı düşünüyorum da.. Tam benlikti, ama ciddi bir insan için “Ne leyn bu şimdi?” tarzı bir düşünce oluşturacaktır, kaçınılmazdır.
    Eve götürülecek mesaj: Ciddi bir adamsanız bu filmi boşuna izlemeyin
    2. Senin ruh halin. Aynen dediğin gibi. Ben filmi izlediğimde yumuşamaya hazır tam kulak memesi kıvamındaydım.
    Eve götürülecek mesaj: Film absürd. Buna eyvallah diyen ehi ehi modundaki arkadaşlara tavsiye ediyoruz.
    Postere bakınız, sıkıntı yoksa filmi izleyiniz diyorum.
    Elzem not: Eğer bir kişi bile bu senin hain yorumundan dolayı filmi izlemekten cayarsa… Bittin diyorum hahahaha. Artık filmdeki metodları üzerinde uygularım. Andomedia gezegeninden gelen dostlarımı arkama alarak hem de.

  3. Nisan 29, 2011 9:23 pm

    uzun zamandır aklımdaydı, sen de beğendiysen artık kesin izlemeye karar verdim. zira beğenilerimiz uyuşuyor, özellikle absürd yapımlar konusunda. izlemeyi istememin sebebi de afişinden bir going by the book tadı (!) almam.
    yalnız yazıyı spoiler korkusuyla okumadım, izledikten sonra uzunca bir yorumla dönerim.
    ucuiyagi’nin hain yorumu beni yolumdan döndüremedi ahaha

  4. Mayıs 3, 2011 11:05 am

    indiriyorum şimdi, okumadım ben de bu, izleyip yorumumu bırakırım :)

  5. bunusevdim permalink*
    Mayıs 5, 2011 1:26 pm

    Rüzigar’cım ve Kim’cim umarım beğenirsiniz. Yazıda galiba hiç spoiler yok. Yani ne hakkında yazmışım ben bile bilmiyorum, bu yazı da en az film kadar absürt olmuş :) Yorumlarınızı bekliyor olacağım. Beğenmediyseniz bile duymak isterim

  6. Mayıs 9, 2011 1:25 pm

    ortaya karışık yapmışlar yahu, bitince ne izledim ben şimdi dedim, komedi? dram? gerilim? :d ne olduğunu bilmiyorum ama güzel kafa dağıtıyor orası kesin, ağır piskopat çıktı adam o kadarını beklemiyordum ben :d sağol bunusevdim iyi vakit geçirdim :)

  7. bunusevdim permalink*
    Mayıs 9, 2011 6:35 pm

    Rica ederim, beğenmene çok memnun oldum ruzigar. Ben de başta tavsiye edip etmemekte çok arada kaldım, nitekim herkesi kolayca kabul edebileceği bir film değil. Ancak dediğin gibi filmin en baskın özelliği kafa dağıtması sanırım :) O kadarını kimse beklemiyordu gerçekten :)

  8. Musa permalink
    Şubat 23, 2012 6:33 pm

    Dostum bana kore filmlerini güncel takip edebilecegim bir site söyleyebilirmisin tskler

Yorumunu sevdim

