Skip to content

Kirpik Kıvırıcı

Ağustos 9, 2011

kirpik kıvırıcı

Kadınların çoğu biliyordur ama erkeklerin bildiğini hiiiiç sanmam. Kirpik kıvırıcı denen bir alet var. (Aslında makas gibi duruyor ama ucu aynı mini bir giyotine benziyor, tek farkla: Bıçak olması gereken yerde plastik var haliyle) Öğrenmeden önce bana ne olduğunu sorsalar kalp-damar cerrahisinde kullanılan bir tür makas falan derdim herhalde. Nereden bilebilirsiniz ki o garip şeyin kirpik kıvırma işlevine sahip olduğunu.

Tüm kızlar küçüklüklerinde annelerinin makyaj çantalarını karıştırmışlardır. Hormonal midir, XX faktörü müdür bilemem ama o çanta çeker işte. Hatta annem kendisinden izin almam halinde ara sıra ödünç vereceğine söz vermesine rağmen ben gizlice aşırırdım çantasını. Gören de çok makyaj meraklısı biri olduğumu sanacak, daha yüzümde göz kalemi-allık-ruj üçlüsünün buluşmuşluğu yoktur yani. Küçükken o çantayı izinsiz ellemek yasak olduğu için onun verdiği bir gaz olsa gerek.

Her neyse, sonuçta yukarıda resmini gördüğünüz aleti annemin makyaj çantasında defalarca gördüm, inceledim, üzerinde düşündüm taşındım. Ama yine de ne olduğunu çıkartamamıştım. Geçen sene internette bir blogda kız göz makyajını yaptığı malzemelerin resmini koymuş. Bir baktım, bizim garip makas takma kirpiklerin yanında arz-ı endam etmekteydi. Hemen emektar makyaj çantasına koşmuşum, o arayı hatırlamıyorum :) Aldım elime, nasıl senelerce bunu akıl edemediğime sinirlendim falan. Ama o ilk denemeye çalışışım komedi komedi, hahah. Gözüme götürüyorum sonra vazgeçiyorum, tekrar cesaretimi topluyorum ama cık cık olacak gibi değil. Sanki tüm kirpiklerim o aletin içinde kalacakmış gibi geliyordu çünkü. Saçma bir merak yüzünden kirpiksiz kalmak istemiyordum. Zaten en son badem yağı mucizesi ile kirpiklerimin yarısını döktüğüm günden beri gözüme bir şey sürmemeye yemin etmiştim. Tabii az sayıda ama özünde 40 kaplan gücünde (!) kirpiklerim var birkaç senedir, çok şükür (Çok sinirliyim çok). 

Sonuçta güç bela denedim aleti, anaaaam kirpiğim kıvrıldı modunda dolandım ortalarda. Gerçi bir garip oldu, hani yapay çim gibi sanki :) Neyse, bir makyaj malzemesi ile daha tanışmanın huzuru içinde aleti yerine bıraktım. Daha da işim olmaz. 1 senedir de görüşmedik kendileriyle.

Bu gereksiz yazıyı da bloguma katmış olmanın haklı gururunu yaşıyorum.

Kirpik kıvırıcı komik bir aletmiş, tipini seviyorum.

20 Yorum leave one →
  1. Ağustos 9, 2011 6:13 pm

    Allah iyiliğine versin, akşam akşam ne güldürdün beni, tam da nadir amerikan dizilerimden trueblood’da acaba jessica ölecek mi kalacak mı diye kara kara düşünüyordum, sayende hemen etkisinden çıkıp kendime geldim :D
    kirpik kıvırıcıyı kullandıktan sonra hafifçe rimel sür tekrar kıvır, rimel hemen kuruyacaktır aten, hem de kirpiğin daha uzun süre kıvrık kalacak… böyle yapınca daha iyi sonuç alacaksın emin ol ;)
    hiç de gereksiz olmamış bu yazı hem, iyiki yazmışsın ;)

    • bunusevdim permalink*
      Ağustos 9, 2011 6:34 pm

      Vay kirpik kıvırıcısının böyle makyaj hilelerine alet olduğunu bilmiyordum :) Sizden öğrenecek çok şeyim var kızlar :)
      Yalnız istediğin kadar dalga geçebilirsin ama bu konuda sorularım olacak sana. Şimdi bu senin önerini okur okumaz koşarak denemeye gittim :) İlk kiripikleri kıvırınca her şey çok güzeldi. Sonra üstüne rimeli sürünce o zaman çok hoşuma gitti hatta, hazır kıvrık kirpikte rimel kullanmak şahane bir şeymiş. Yalnız tekrar üstünden kıvırıcıyla geçince kirpiklerim gruplar halince kümeleşip komik bir hal aldılar. Neden böyle oldu acaba, nerede hata yapmış olabilirim. Hhahaahahaha, akşam akşam kendimi bu kadar rezil edebileceğim aklıma gelmezdi :)
      Ben bu makyaj işini beceremiyorum galiba. Olmuyor yani, arkadaşları falan izliyorum ama iş yapmaya gelince sonuç hüsran oluyor hahahha. Zaten çok hevesli değilim, gaza geldiğim o nadir anlarda da beceremeyince iyice bırakıyorum. Neyse o zaman makyaj insanın kendine yakışanı sürmesidir diyerek iyice saçmalayayım bari de tam olsun :)

    • bunusevdim permalink*
      Ağustos 9, 2011 6:45 pm

      Ben nerede hata yaptığımı anladım galiba. Çok az rimel sürmem gerekiyor değil mi, o zaman toplanmıyorlar.

      • Ağustos 9, 2011 8:21 pm

        sorun sende değil bende galiba:D

        benim kirpikler ilk seferde çok kıvrılmıyorlar, zaten dipten çıkış yönleri farklı, oyuzden ben 2.defa kıvırdığımda öbek olmuyorlar zaten öbekler :D

        bir de sen söyleyince dikkat ettim, ben rimeli az da sürüyormuşum. kirpiklerin ucunu tarar gibi hafif hafif sürdüğümü farkettim şimdi, yönleri farklı olduğu için diplerine süremiyorum …

        demek ki neymiş, her yiğidin yoğurt yemesi farklıymış :D sen kendi tekniğini geliştirmişsin bile, sana 2. bir kıvırma işlemi gerekmiyor sanırım :D

  2. Ağustos 9, 2011 6:22 pm

    Bunu kullanmak içim kıvrılacak uzun ve gür girpiklerin olması gerek :)) Oda bende yok maalesef. Bunun ne olduğunu ben küçücükkenden biliyordum ama nasıl kullanıldığını bilememekle birlikte neden kullanıldığınıda hiçççççç anlamadım :)

    • bunusevdim permalink*
      Ağustos 9, 2011 6:35 pm

      Çok kalıcı olmamakla beraber kirpikleri güzel kıvırıyor ama :)

  3. Ağustos 9, 2011 7:03 pm

    Iskence aleti gibi geliyor bana bu kirpik kiviricilar. Hic kullanmadim, kullanmam, kullanamam da :P Tum kirpiklerimi cart diye kokunden yoluverecekmis gibi :)

    • bunusevdim permalink*
      Ağustos 9, 2011 7:06 pm

      Ben denedim yolmuyor, içimiz rahat olsun :)
      Yalnız ben ameliyat makasına benzetirken çok haklıymışım, keza şu Greys Anatomy introsunu henüz gördüm: http://www.youtube.com/watch?v=M_evnthCvNY

      • Ağustos 9, 2011 8:24 pm

        evet yaaa süper bulmuşsun, ben de niptuck mıydı greys miydi diye düşünüyordum :D

      • bunusevdim permalink*
        Ağustos 9, 2011 8:41 pm

        Sözlük yorumlarını okurken gördüm videoyu :) Yalnız oradaki yorumları okurken acaba ben bu sözlüğü okuyup sonra mı yazıyı yazdım gibi saçma bir paranoya içine girdim :) Herkes aynı düşünce ve endişeleri yaşıyormuş demek ki.
        Tavsiyen için sağol, sayende kendi tekniğim diye bir şey oldu hahah. Az rimelle çok iş :)

      • bunusevdim permalink*
        Ağustos 9, 2011 9:12 pm

        Bu arada o introyla ilgili bir parodi var: http://www.youtube.com/watch?v=MxkeCFWWY4I&feature=related
        Uzuuunca güldü hahahah, çatal bıçaklara güldüm, kirpik kıvırıcısına güldüm. Hayat pürüzsüz değil hahah

  4. Ağustos 9, 2011 8:08 pm

    aynen bana da çok korkutucu geliyor! o_O hiç kullanmadım, kullanmam da.. zaten rimeli sürerken o kirpikler azcık da olsa yukarı doğru kıvrılıyorlar, daha fazlasına gerek yok bence :P bunun bir adım ilerisi takma kirpik takıp 70lerin türk filmi aktrisleri edasıyla salınmaktır, hehe :D (o takma kirpikler de ne acayip bişidir yalnız: gözünde böcük varmış gibi, ayhh!)

    • bunusevdim permalink*
      Ağustos 9, 2011 8:44 pm

      Tabi canım, zaten bu alet öyle bir kere denemelik :) Makaron misali, hoşuna gidiyor ama onsuz da gayet mutlusun
      Takma kirpiğin artık daha doğalları çıktı deseler de ben de asla onu deneyemem. Yok onu yapıştıracam diye uğraş, sonra İsmail abinin takma bıyıkları gibi acaba düşecek mi diye endişelen falan. Cık, olacak iş değil :)

  5. Ağustos 9, 2011 8:18 pm

    hahaha:) çok eğlendim ya sorma XX kromozomlarda var bir şey:) annemin makyaj aynasının önünde ne varsa denemişimdir. sorsan allık dışında makyaj adına pek birşey yapmam. hatta geçenlerde yanlışlıkla çok çook güçlü bir rimal aldım baktım yüz yıkama jeli ile de gitmiyor özel tonik aldım bu seferde göz yanacak korkusu ile fecii bir temizleme uğpraşındayım. gör halimi katıla katıla gül. bunu ben de denemiştim hatta ben daha sempatiğini edindim plastik pudra pembesi ile turkuaz tonlarında çıkmış. kaç kere kullandım sanırım 2. bir rimelli bir rimelsiz sonuç evet hacim veriyor ama o hacmi vereceğiz diye bizden can gidiyor:)

    • bunusevdim permalink*
      Ağustos 9, 2011 8:46 pm

      Biraz endişeli dakikalar oluyor değil mi :) Bir de okuduğum yorumlara göre biraz derinden alacam diye uğraşırsan göz kapağını da kaptırabiliyormuşsun :) Ama çok da ani hareketler yapmadıkça tehlikeli bir alet değil, yine de biz amatörüz neticede.

      • Ağustos 13, 2011 11:45 am

        valla zor iş ben korktum çok kıvrık olsun istersek maybellin den dışı mor renkli olan ekstra hacimli rimeli alıp sürmeli dokunduğu anda kirpikleri 4 kat daha iri yapmakta.

  6. Ağustos 10, 2011 2:37 pm

    alemsin bu’cum. ben makyajı çok severim, hatta makyajsız nadiren dışarı çıkarım. ancak uzun yıllardır (liseden beri) makyaj yapmama karşın çizgilerim dışına çıkmam ya da abartmam. siyah eyeliner+rimel+pudra+hafif allık. çoğunlukla dışarı çıktıktan bir saat sonra falan yüzümde allıktan pudradan eser kalmaz.
    bu aletin ne olduğunu uzun yıllardır bilirim ama bizim eve girişi ablam vasıtasıyla olmuştur. uzun zaman korkarak baktım ve denemedim. en sonunda bir gün cesaret edip denedim ama o gün bugündür tekrar elime almadım. öyle garip bir şey işte bu, yani sen değil o haha tamam kaçtım^^

    • bunusevdim permalink*
      Ağustos 10, 2011 3:46 pm

      Bu değil o garip, tamamdır kim’cim :)
      Öyle gerçekten, merak uyandıran denemelik bir alet.

  7. Ağustos 29, 2011 12:17 am

    ben kullanamıyorum ya gözümü çıkarıcam diye korkuyorum :D:D Allahtan kirpiklerim uuuzun :D

    • bunusevdim permalink*
      Ağustos 30, 2011 9:27 am

      Vay canına istisnasız tüm kızlarda bir kirpik kıvırıcısı fobisi varmış, bu yazıyla bunu tespit etmiş olduk :)

Yorumunu sevdim

