Skip to content

Arşivden pek anlamlı resimler-1

Eylül 7, 2011

Bilgisayara muhtelif zamanlarda kaydettiğim resimler için inanılmaz takıntılı bir yaklaşımım var. Mesela “Resimler” klasörünü açtığımda karşımda bir sürü resim görürsem fıttırırım herhalde. Mutlaka uygun klasörler oluşturmuş, her resmi kendisine en uygun kategoriye yerleştirmişimdir (Ha, o klasörlerin içi çarşamba pazarı gibi karmakarışık, orası ayrı, ama önemli olan ilk açtığım yerin düzgün olması). Hatta hangi kategoriye koyacağıma karar veremezsem kopyalayıp iki kategoriye de koyuyorum hahahha. Bloga koyduğum resimler için bir kategori, eski okul resimleri için bir kategori, fotoğraf makinesindeki fotoğraflar için bir kategori, kediler için bir kategori vs vs… Dizi izlerken onyüzmilyon caps aldığım için, o dönem hangi diziyi izliyorsam onun fotoğrafları için mutlaka bir kategori…. Sonra o klasörleri ortak noktada buluşan kategoriler için bir üst klasör yapma. Burada da mesela izlediğim diziyle ilgili bir klasör eğer blogda yazdıysam “blog resimleri” kategorisine giriyor, eğer yazmadıysam “ıvır zıvır” kategorisine :) Evet bütün vaktimi bilgisayara resim kaydetmek sonra onları düzenlemekle geçiriyorum hahah.

Sonuçta keşfettim ki “ıvır zıvır” kategorisinde hiç de ıvır zıvır olmayan çok sayıda güzel resim var. Ara ara altlarına üç beş kelam da ederek onları paylaşayım istiyorum. Sonra da yallah “blog resimleri” kategorisine gidecekler :)

İzlemediğiniz bir dizi ya da filmle ilgili resimler de olabilir ama sorun değil, dizinin gidişatıyla ilgili fikir verecek resimleri koymayacağım. Baksanız da ne olduğunu izlemeden asla anlamayacağınız resimler olacak :)

Haydi bakalım.

 

which star did you come from

What star did you come from dizisinden. Vasatın üstü bir romantik komedidir ama herkesi eğlendirebileceğini iddia edemem. Bu resimde köylü kızı Bog-şil annesini özlemiş, canım benim. Bana bu sahne çok samimi, bizden, sıcacık ve cana yakın gelmişti. Başka benzer kelime aklıma gelse daha sıralardım.

 

nodame cantabile mine

Nodame Cantabile dizisinden. Mine! Kemanını asice kaldırışını sevsinler. Nodame’nin sevdiği arkadaşlarındandı ve biz de onu severdik. Tabii Eita’nın oynadığı bir karakter sevilmez de ne yapılır. O takım elbisesinin üstüne bile o saç tokalarını takmayı başarabilen çılgın insan.

 

choi woo hyuk autumn tale

Bu resme bayılıyorum. Autumn Tale dizisinde Song Seung-heon  “Jun-seo” karakterini oynuyordu. Küçüklüğü ise sol yanındaki küçük beydi. Zaten resimde onun fotoğraf makinasından, tüm kadroyla fotoğraf çekilmiş. Bu diziyi izlememiş olsam bu resmi bu kadar anlamlı bulmazdım herhalde .

 

tell yourself

Clazziquai Project grubunun Tell Yourself klibinden. Aleeeexxxxx! Şarkıyı ilk dinlediğimde pek matah gelmemişti ama dinledikçe “tick stop tick tick play stop” mode on olduk :) Bu klipte artı olarak Alex komedisine de şahit oluyoruz. Yine de ne yaparsam yapayım Alex benim gözümde sevdiceğine 3 sene gizlice kaktüs çiçeği resmi vermiş sevimli platonik aşık olarak kalacak galiba.

 

photoshop böyle başladı

Photoshop hiç bu kadar gerçekçi olmamıştı.

 

şemsiyenin altından gökyüzüne bakmak

Que Sera Sera dizisinden. Diziyi izlemedim ama resmin bu diziye ait olduğunu bildim.  Çünkü kızla oğlanı çenelerinden tanıdım. Valla. Allahım sen bana akıl fikir ver. Millet iki çekik gözlüyü kırk saat baksa ayırt edemez ben artık yüzlerine bakmadan bile tanıyabiliyorum.

Resmin anlam ve önemi şemsiyeden geliyor. Aynı tasarımı ilk …ing filminde görmüştüm. Kesinlikle bu şemsiyeyi ilk gördüğüm yerde satın alacağım. Muhteşem.

 

kang hye jung- tablo

Kang Hye-jung ve Tablo’nun düğünlerinden. Ama ben bu kızın evlendiğine hala inanabilemiyorum:) O zaman ama niye evlendi ki diye bir hüzün kaplamıştı içimi, nedendir henüz kendim de çözebilmiş değilim. Bir yastıkta kocayınız efem. Bebeğiniz de iyidir inşallah, akşama çaya geleydik.

 

kim bu

Kim bu? Cidden soruyorum. Vakti zamanında televizyonda bir film izleyip sevmiştim, özellikle de bu er kişiye kanımın kaynadığını hatırlıyorum. Filmden sonra belli ki filmi araştırıp çocuğun fotoğrafını kaydetmişim. Ama insan bir isimle kaydeder dimi! Şimdi çıkaramıyorum. Bu yazı serisi benim de bir işime yarasın bari :)

 

Şimdilik burada bırakalım. Devamı mutlaka gelecek. Çünkü artık sevdiğim bu resimler bir işe yaramış oldular. Başkaları da sevecek belki. Böyle.

Bilgisayarda ziyan oluyordu, halbuki severim bu resimleri.

26 Yorum leave one →
  1. Eylül 7, 2011 8:53 pm

    heheh, “kim bu? cidden soruyorum” supermis :D :D maalesef ben de tanimiyorum, yoksa buyuk bir hevesle yardimci olurdum. sirin bi oglancagizmis :))

    que sera sera dizisini izlemedim ama senin iki koreliyi cenelerinden tanimis olmana koptum! :D hakkaten artik adamlari cenelerinden her bi yerlerinden ayirt eder hale geldik, yuh bize :P

    song seung heon resimde ne kadar ufakmis oyle! piiiii… yaslanmisiz ayol :P

    bi de kang hye jung pek genc evlenmis cocuk yapmis yav. basi bacadan mi cikmis nedir? neyse, Allah anali babali buyutsun ne diyim..

  2. bunusevdim permalink*
    Eylül 7, 2011 9:02 pm

    Hahah, cidden soruyordum ama :)
    Sorma yav, bariz her açıdan tanıyoruz. Yuh ki ne yuh bize. Hadi izlediğim dizinin adamlarını tanıyorum da diğerlerini nasıl tanıyorum. Ben ne kadan magazinsel bir insan haline döndüm, cidden şaşırıyorum kendime. Diziyi izlemedim ama o diziden bir müzik videosunu Alex söylediği için izlemiştim, sanırım o sayede oyuncuları öğrenmiştim. Yine de çeneden tanımak başarı dimi :)
    Song Seung-heon’un toy zamanları sene 2000 :) Bundan daha toyunu da izledim, o hallerini de severim kendisinin :)
    Başı bacadan mı çıkmış, hahahah, alemsin

  3. Eylül 7, 2011 9:10 pm

    off benim pc de böyle fotoğraflarla dolup taşıyor ne yazık ki.. hayır silmeye de kıyamıyorum.. nolacak bu pintiliğim meraktayım.. :D

    acep ben de mi böyle bir yazı işine girişsem de hiç olmazsa fotoğraflar değerlense falan? :D aklıma yattı gibi du bakalım..

    bu arada o sarı’yı ben de tanımıyorum.. yardımcı olmak isterdim ama maalesef.. :D

  4. bunusevdim permalink*
    Eylül 7, 2011 9:14 pm

    Piii, kimse tanımıyor :) Film televizyonda yayınlandığı için bir ihtimal tanıyan çıkar demiştim oysa, kısmet artık.
    Şizo kesinlikle kıyılmıyor o resimlere. Bir kere değer verip bilgisayara kaydetmişsin, artık bilgisayar çökene kadar orada kalmaya mahkum onlar. Halbuki hepsi için söylenecek bir çift lafın da var.
    Kısacası sen de kullan yani, değerlensin :)

  5. gasilhane permalink
    Eylül 7, 2011 9:28 pm

    Yalnız ben bu çocuğu tip olarak biliyorum ya.. off.. of adını bilemiyom bookmark yapmamışım senin gibi. yani hiç merak etmedim ama biliyom bu ekmek suratlıyı yaa

  6. bunusevdim permalink*
    Eylül 7, 2011 9:37 pm

    Ekmek suratlı mı, hahahahah, nasıl bir tabir o yav :)
    Ay hadi ümitlendim yine, en azından tanıyan biri çıktı :) Biraz zorlasan çıkar mı ki? Hahahah

  7. Eylül 7, 2011 9:49 pm

    farkeetimki bu dizileri izlememişim, oysaki devamlı kore dizisi izliyorum :)
    sevgilerle

    http://laminapropria.blogspot.com/

  8. bunusevdim permalink*
    Eylül 7, 2011 9:57 pm

    Ohoo bu Korelilerde dizi çok izlemekle bitmez ki :)
    What star did you come from geyiktir, Autumn Tale katıksız dramdır, Que Sera Sera nedir ben de bilemiyorum :) Ama iyi olduğunu söylüyorlar
    Nodame Cantabile Japon dizisi, bence izlemediysen ilk onu izle derim. Eğlenceli çünkü

  9. gasilhane permalink
    Eylül 7, 2011 10:02 pm

    Yok ya çıkmaz:) keşke merak etseymişim öyle ertelemiyom teee cnbce’nin programına kadar karıştırıyom cast kim diye:) sorunlu gibin:)

  10. bunusevdim permalink*
    Eylül 7, 2011 10:05 pm

    :) Neyse kısmet, bir bileni bekleyeceğim, gözlerim yollarda :)

  11. Eylül 8, 2011 12:46 am

    Sarı oğlan aklıma takıldı şimdi iyi mi ? :)) Kimdir ki acep? Bilemedim. Ama benim PC de Gong YOO dışında ciddi bir resim arşivi yok. Birazda Hyn Bin eğer fotoğraf siteleri göçerse blogdaki görseller de gider… Bir de photoshop resmine BA-YIL-DIM :D

  12. bunusevdim permalink*
    Eylül 8, 2011 8:00 am

    Aslen filmi hatırlamaya çalışıyorum ama sarı oğlan elimdeki tek bilgim, onun üzerinden gideyim dedim :)
    Ben her hoşuma giden fotoğrafı kaydediyorum. Bir kere alışkanlık oldu artık kendimi durduramıyorum.

  13. gul permalink
    Eylül 8, 2011 6:18 pm

    kova burcu musun? :)))
    bendede aynı takıntı varda :D

  14. bunusevdim permalink*
    Eylül 8, 2011 8:12 pm

    Hahah resimleri klasörleme takıntısı mı? :) Ben buralardaki tek obsesif olmadığımı biliyordum zaten :)
    Kovalar takıntılı mı olurlar bilmiyordum. Neden herkes burcumun kova olduğunu düşünüyor acaba. Oysa ben tam bir ikizlerim :)

  15. Eylül 8, 2011 9:10 pm

    AYok anam yok o burçlardan falan değil herkesin ayrı bir takıntılığı var genlerimizde var bence bu kültürsel bir şey evet evet kesinlikle kültürsel, her şeyi düzenli tutmak üzere yetiştirildik daha ne olsun:P
    Diye toplumsal bir giriş yaparak konuyu resimlere bağlıyacaktım ama bağlıyamadım, ha dur şimdi yapıcam, yapıyorum ve…
    Gerçek hayatı bırak pc üzerinde bile derdi dopluyuz (ya da ben öyleyim, sen öylesin, gul öyle:P )
    Benimde resimler klasörüm dosyalar halindedir. Orda tek bir resim varsa rahatsız oluyom mutlaka bir klasöre uydurulmalı o, saçma sapan klasörlerim var. Bir adet Namca klasörüm var mesela (hoohooo bir itiraf geldi) Tabi bu klasörün içinde bazıo namcalar isimlerine özel klasör oluşturacak sayıya ulaşmışlar. Örnek: Lee Seung Gi)
    Bir de “güzel resimler” diye bir klasörüm var her baktığımda adına uyuz oluyorum, ilkokul veletleri gibi nerden bulmuşum bu ismi diyorum ama yıl oldu hala değiştirmedim:)

    Diye 7346557 cümleyle resimler klasöründen bahsettikten sonra senin posttaki resimlerden bahsedicem. Öncelikle Que Sera Sera’daki bu sahnedeki şemsiyeyi görünce süreki bu şemsiyeyi bir yerde daha gördüm bir yerde daha gördüm diyip durdum meğer ..ing’miş onu izleyeli çok olduğu için unutmuşum ama aklımdaki bir gizemi çözdün saolasın Bu’cum^^
    Eita ve saçları her zamanki gibi harikalar ama Nodome’de daha bir harikaydılar :D
    Photosop’un 3 boyutlu hali süper olmuş:D
    Bir de biri bana Alex’in böyle kılıklara gireceğini söylese hayatta inanmazdım ahaha gerçi show programında şimarık çocuklar gibi ona buna sataşıyor ama senin de dediğin gibi enim gözümde ki o akıllı uslu şirin hali bir türlü değişmiyor:D
    Biraz daha yazarsam yorumum yazıyı geçecek o yüzden susayım ben:P Bu seriyi pek bir beğendim devamını merakla bekliyorum ;)

  16. bunusevdim permalink*
    Eylül 8, 2011 9:48 pm

    Evet evet, resimler klasörünü açtığımda tek resim bile beni de çok rahatsız ediyor. Herkesi böyle klasörleri olmasına çok sevindim, ben çok mu abartıyorum acaba diyordum :) Ben öyleyim, sen öylesin, gül öyle de koptum yalnız. Ayağa kalkıp biz böyleyiz! diyesim geldi.
    Ne yalan söyleyeyim benim de Lee Young-ae ve Yoo-chun için olan klasörlerim ana klasörlerden :) Birkaç kişi için daha var ama onlar alt klasör artık hahahah. Yalnız namca klasörü süpermiş, ben de mi yapsam :)
    Alex’i herhangi show programında hiç izlemedim, o konular senden sorulur zaten, şımarıksa gerçekte de öyle olduğunu varsayabiliriz sanırım. Tipi de her an bir sürpriz yapacakmış gibi zaten :) Platonik aşık fikrimi gözden mi geçirsem :)
    Serinin devamını ben de yazmak istiyorum. Çünkü resimler hazır, üstelik benim için ne anlam ifade ettikleri de belli, yazmak o kadar kolay oldu ki. Tavsiye ediyorum hepinize :)

  17. Eylül 8, 2011 10:17 pm

    Ahaha elleri birleştirelim ve “Biz böyleyiz!” diye bağıralım:P (Biraz öncede Kimboş’un bloguna ben böyleyim yazdım hayırdır inşallah böyleden gidiyorum bugün:P )
    Ah ah o Namca klasörü eskiden Oppa’ydı (Vuhuu bir itiraf daha) daha sonra büyüdüler namca oldular:P Ah aha sende yap valla ismi görünce bile bir gülümseme geliyor insanın yüzüne sonra iki tıklayıp klasörü açıyosun vee.. (gerisini anlatmıcam:P )
    Alex’in her an munzurluk yapacak bakışı var cidden haha adamı platonik aşıktan sonra yılın çapkını ilan edicez biraz sonra^^

    • bunusevdim permalink*
      Eylül 8, 2011 10:21 pm

      Hahahhahah oppalar namca mı oldu. İtiraflar.com’dan daha iddialısın astrea’cım :) Aklıma neler neler geliyor ama hayır bu iç sesi susturmalıyım şu an :)
      Ben direk namcadan başlatabilirim, kıymetimi bilsinler hahahah

      • Eylül 8, 2011 11:28 pm

        aa tamamen masumane düşünceler üzerine kurulu bir cümle ahahah:P
        Haha aslında Bizim Bae Soo Bin’in, Shining’de ki “Oppan değil Namcan olmak istiyorum.” cümlesinden esinlenme bir şey oldu. Ama bence de Namcadan başlamak iyidir, şimdiki aklım olsa namcadan başlardım ahahha

      • bunusevdim permalink*
        Eylül 9, 2011 12:21 pm

        Hahah baktın adamlar oppa değil namca olmak istiyor, sen de değiştirdin öyle mi :) Ama yanlış yapıyoruz galiba. Baksana bütün dizilerde “namcan olmak istiyorum” diyen tüm erkek karakterler reddediliyorlar :) 2. vaka PTB diyorum :)

  18. mai permalink
    Ocak 31, 2013 12:27 am

    o resimdeki kişi sanırım Leo Gregory o resim de Suzie Gold filimindenmiş :))

Trackbacks

  1. Arşivden pek anlamlı resimler-3 « Bunu Sevdim
  2. Arşivden pek anlamlı resimler-4 « Bunu Sevdim
  3. Arşivden pek anlamlı resimler-7 | Bunu Sevdim
  4. Arşivden pek anlamlı resimler-8 | Bunu Sevdim
  5. Arşivden pek anlamlı resimler-9 | Bunu Sevdim

Yorumunu sevdim

