Skip to content

Zeytini yormak, bir f1 hikayesi

Eylül 11, 2011

button monza tulumları

Temel zeytine çatalı bir türlü batıramamış da, adam tek seferde batırınca “Ben yordum, sen yakaladın” demiş ya. Bugünkü yarışta ilk pit stoplar öncesi tablo o hesaptı. Hamilton Schumacher’in dibinde ha geçtim ha geçecem havasında debelenirken sakince arkadan yanaşan Button ilk takım arkadaşını sonra da yarım tur içinde hem de ilk denemesinde Schumacher’i geçiverdi. Tabii ki Schumi’nin aşınmış lastikleri sayesinde oldu bu ama Hamilton’ın onu yormasının da büyük payı olsa gerek :) Sonuçta Button iyi iş çıkardı.

Vettel de startta geçilmesinin acısını birkaç tur içinde DRS yardımı olmadan Alonso’ya yaptığı atakla çıkardı. Yarış bitip tartı odasına girdiklerinde Vettel neredeyse ağzı kulaklarına varmış bir şekilde Alonso’ya, geçilirken kendisinin yanına geldiğini görüp görmediğini sordu. O hamle gerçekten kritik ve tehlikeliydi. Alonso Vettel’e geçecek boşluk bırakmayınca Vettel bir toz bulutu eşliğinde neredeyse pistin dışına çıkma pahasına kendisine yer bulmuştu. Aha lastiği şimdi çime kaptıracak diye nefesimi tutmuşken atak başarıyla bitmişti. Alonso ise yarış sonu sadece Vettel’e gülümsedi. Basın toplantısında Vettel Alonso’nun tavrı konusunda ısrarcıydı ve beni görüp görmediğini bilemiyorum diye laf soktu. Alonso yine sırıttı. Bu sefer soru üçüncü kez direk Alonso’ya yöneltilince yerini savunmak zorunda olduğunu söyleyip şakayla karışık “Üzgünüm dostum” demekle yetindi. O arada bir el-kol trafiği oldu, ah canım, ben de seni falan :)

Vettel’in niyeti DRS’siz yaptığı atağı milletin gözüne sokmaktı aslında. Artık çocuğun üstünde nasıl bir baskı oluşmuşsa. Çünkü çoğu kişi onun birinciliğinin salt aracın performansı yüzünden olduğunu, hatta Vettel’in çok da yetenekli olmadığını konuşuyor.

Böyle işte. Bir efsanevi Monza yarışı daha bitti. Vettel ilk birinciliğini aldığı yerde bu sefer Red Bull’la damalı bayrağı gördü ve şampiyonluğunu ilan edeyazdı. 2012 için daha ortada bir sezon olmasını temenni ediyorum.

Hafta sonunun takdir ettiğim konusu ise McLaren’in tulumlarıydı. Yarışan pilotların isimleri yazılı bir tulum ve çok fiyakalı gözüküyor. Senna, Berger, Brundell, Button isimlerini seçebildim.

Formula1.com’da da Trt’nin f1 muhabirlerinden Elif Bekfelavi’nin fotoğrafı vardı bu arada. Kendisinin Vettel’le ilgili şöyle de bir tweet’i var ki, yazıyı gülerek bitirmek için bana malzeme oldu :)

Formula 1’i seviyoruz, haydi eller havaya.

17 Yorum leave one →
  1. Eylül 11, 2011 4:50 pm

    Ne yarış oldu be ya.Bu Liuzzi yüzünden Petrov ile Nico’nun da yarışı yalan oldu.Neyse ki cezasını çekecek Singapur’da.Ne biçim bir pilotsa arabasını kontrol edemedi biçti orda herkesi :D
    Schumacher beni çok heyecanlandırdı yahu.Podyumda görsek ne güzel olur diye dua sarkıttım ama olmadı yine çakal Jenson bir açık yakalayıp geçti yine.
    Benim kendisine büyük umutlarda bağlı olduğum Bruno da puanını aldı sevindim yahu ne de olsa Senna :D
    Sebastian’ı hep destek tam destek mottosuyla seviyorum ama efsane diyip duruyorlar daha erken olduğunu düşünüyorum.Arabanın hızı yadsınamaz ama aynı araba Webber’de de var yani bir ekşınını görmüşlüğümüzde yok.Bazen Red Bull’un kıymetlisi diye Seb’i öne çıkarıp Webber’i harcamalarına ifritim ama yani Webber senin etin butun belli be anam.

    Oyy destan yazacam az daha yazsam çingu bir Monza’da böyle bitti.Seb podyumda nasıl ağlıyordu hey gidi.Şampiyon belli gibi artık sen ne dersin :D

  2. Eylül 11, 2011 5:08 pm

    Evet beklenen yorumum geldi. Yolunu gözledim valla canım :)
    Liuzzi’nin en çok Nico’yu biçmesine üzüldüm, Nico Rosberg sessiz sakin hep yapar yapacağını. Bence Ferrari artık Massa inadından vazgeçsin. Gerçi bu yarışta da onu da Schumacher biçti ama, genel olarak bakınca Massa Ferrari’de olmazsa da olur gibi :)
    Ben de Vettel’i seviyorum, ben de onun henüz efsane olmadığını düşünüyorum. Ama dediğin gibi Weber’in de yapabileceği belli. Senin de bir yazında dediğin gibi: Sen ikinci adamsın küçük düşün hahahaha
    İşte Vettel Alonso’yu geçerken ya çime lastiği kaptırırsa diye tırsmamın güzel örneği Liuzzi’nin kazası, bir kere kontrolü kaybedince toptan gidiyorsun
    Bruno Senna da puan aldı, helal olsun, Heidfeld’i harcamak suretiyle kendine iyi bir yer açtı :)
    Ben de başlarda Schumacher’den ümitliydim, hatta Alonso’nun arkasına geldiğinde hadi bakalım bir ihtimal demiştim ama 50 tur boyu da dayanması mümkün değildi tabii ki
    Şampiyonumuz belli evet, seneye nasıl başlayacaklar şimdiden inanılmaz merak ediyorum. Çünkü Domenicali Ferrari açısından çok iddialı konuşuyor. Bakalım

  3. Eylül 11, 2011 5:24 pm

    Ben de seni arıyorum Monza’da görüşecektik biz diye.Yazını gördüm fişek hızıyla geldim :D

    Bence yine bir cacık yiyemezler.Yani Newey Ferrari’ye gitmediği sürece.Adamda nasıl bir mekanik zeka varsa araba bu yıl hiç teklemedi bile.Ahaha ışık hızında giden arabaya da doğan görünümlü şahin muamelesi yaptım teklemedi ne demekse :D

    Massa’yı zaten hiç bir zaman tutmamıştım ben yahu.Ne bileyim ezik bir havası var.Hİç Ferrari’ye uymuyor.Gitsin Hrt’de yarışsın,koltuk işgal etmesin.O kadar kötü pilot değil biliyorum ama kabak tadı verdi kendisi.Baksın Alonso’dan ders alsın diyeceğim de iki hırslı adam Ferrari’yi dar ederdi o zamanda.Massa’ya yol versinler,Nico’yu mu alırlar artık kimi alırlarsa.Herkesin de kontratı var gerçi.

    Vettel bir ara dedim ben de gitti aha heba olacak oğlanın yarışı diye ama şükür bişiy olmadı.Ahaha yazılarımı okumuyor musun,sevindim çingu.

    Ama Webber’de çekil aradan Adana kıvamında yani.Sivri sivri açıklamalar yapıyorsun,evet biraz haksızlık ediyorlar sana ama madem pilotluğunu konuştur ağızlarını kapat.Zaten bin yaşına geldi herhalde emekli olacak şampiyonluk falan göremeden.

    Senna’yı bayadır umutla bekliyordum yarışacak edecek diye geldi sonunda.Ama bizim Heidfeld’e yapılana da eyvallahım yok.Harcadılar hakikaten adamı.Bir diğer beklediğim Hulkenberg.Ona da bir koltuk verseler tozunu atar oraların da neyse :D

  4. Eylül 11, 2011 5:36 pm

    Yani söylemeyeyim o da insan diyorum ama dayanamiciim :) Weber’e sinir oluyorum ya, bir afra tafralar falan. Gerçi afra tafra konusunda Vettel de pek yetenekli maşallah ama dediğin gibi Weber’in yaşı almış başını gitmiş, takım onla her sene birer sene birer sene kontrat imzalıyor. Hani ola ki seneye daha iyisini bulursak şutlarız manasını çıkarıyorum ben bundan.
    Ben Kubica’yı çok severdim, sakin işini yapan bir adamcağızdı. Sanki ölmüş gibi konuştum yav, diyeceğim o ki seneye gelir diye ümit ediyorum. Hani mesela onlar gibi yetenekli adamlar var ortada, yetenek sıkıntısı yok ki.
    Bruno Senna da kendi çapında yetenekli tabii, ne de olsa Ayrton’un yeğeni ama ben ondan bir Vettel işi beklemiyorum açıkçası. Podyum alır mı, kendini takımda tutmayı başarırsa belki bir gün alır.
    Evet biz Massa hakkındaki kararı verdik o zaman, Massa gitsin. Oh rahatladım, adam kocaman bir yükmüş :) Yalnız bazen insanın kaderi 1 dakikada değişiyor değil mi. 2008’de adam bir dakikadan kısa bir süre için şampiyondu. İşte başımıza ne geleceği hiç belli değil. Tekerlek yuvarlak mı demeli :)

  5. Eylül 11, 2011 5:48 pm

    Yarışı izleyemediğimden buruk bir şekilde okudum yazını.
    Button daha önce sevdiğim ama bu sezon nedense birden kıl kaptığım bir pilot. Nedeni ise benim açımdan hiç bir zaman izlemesi keyif veren bir pilot olmadı. Bunca yıldır Alonso’dan vazgeçmememin en önemli nedeni izlerken çok keyif almam mesela. O keyfi alamadığım pilotlar kafadan eleniyor. Vettel’e karşı sevgiyle nefret arası ince çizgideyim ama kabul ettim artık o çocuk başka arkadaş.
    En büyük beklentimin olduğu pilotlardan Kubica’yı gelecek sezon mutlaka görmek istiyorum. Bu arada Schumi’nin şu araçtan çektiği nedir arkadaş. Hani adama hiç sempati beslemem (efsane olduğunu kabul ederek, o ayrı mevzu) ama nedense her yarışta hırstan arabanın içinde kudurduğunu falan hayal ediyorum, bir podyum görse de rahatlasak F1 sevenlercek.
    Yarışı izlemediğim halde bu kadar uzun yorum yazabildiğim için de kendimi kutluyorum bir de izlesem ne yazardım acep?

    • bunusevdim permalink*
      Eylül 11, 2011 6:09 pm

      Yarışı izlemediysen Serhan Acar’ın yarışta Kubica ile ilgili söylediklerini hemen ileteyim sana. Bu Ekim’de Kubica bir formula 1 deneme sürüşüne çıkacakmış ama f1 aracıyla mı simülatörle mi orası bile belli değil. Şu an evde oynadığı video oyunlarında durumu iyiymiş :) Rehabilitasyon süreci iyi gidiyormuş, ama elindeki tüm sinirler henüz tam iyileşmemiş.
      Dolayısıyla bekliyoruz ama umudumuz var :)
      Vettel’e gıcık olunmasını anlayabilirim. Sevmesem o parmağını her yere göstermesi beni ifrit edebilirdi. Ama işte vakti zamanında Kimi’nin arkadaşı olması ve tabii genç ve hızlı olmasını seviyorum. Niye genç, evimde alıp kedi gibi besleyeceğim çünkü :) Yok, f1’i takip ederken emekli olup bir ayrılık daha olmasın diye hahahah.
      Schumi’ye ben de üzülüyorum ama Alonso’ya daha çok üzülüyorum. Sen 2 kez dünya şampiyonu olup Ferrari’ye gelmişsin. Zirvenin zirvesindesin yani. Ama 2 senedir bir Vettel adında cücük kadar adama boyun eğ. Ben de aynen Alonso’nun arabasının içinde kudurduğunu hayal ediyorum :)
      Bu arada helal valla, yarışı izlemesen de hakimsin mevzuya :)

  6. Eylül 11, 2011 5:52 pm

    Adam olsaymış o şampiyonluğu kaçırmasaymış,gelir Hamilton elinden alır işte öyle Massa.Ya ben Massa’ya neden aniden hınçlandıysam şimdi,severim aslında onu ben.Kaza geçirince ne üzülmüştük.
    Webber’e aslında ben uyuz olmuyordum,hakkını yediklerini düşünüyordum ama baktım gördüm laf çok ama icraat hiç yok,Sildim onu defterden.Benim öyle bir pilotum yok :D

    Benim ölümüne desteklediğim bir pilot yok,şunu tutuyorum diyemem.Ben sadece yarış izlemeye bayılıyorum.Arada yakışıklı pilotlarda oluyor,onlara da bayılıyorum tabi.ehem ne diyordum Vettel büyük pilot,evet yetenekli pilot ama ne bileyim onunla da ilgili hiç iyi hissetmiyorum.Ama ben yanılıyorumdur diye de düşünüyorum.

    Ah Kubica canım Kubica pilot nedir pilot odur.İşini yapıyordu adam misler gibi.Ne etliye ne sütlüye karışıyordu.Öyle dedikodu edeyim,iddialı laflar edeyim,takım arkadaşımla dalaşayım gibi saçmalıkları yoktu.Yakında gelsin de izleyelim özledik yahu :D

    Senna’dan ben de ekstrem şeyler beklemiyorum ama test pilotu olarak kalmasına da gönlüm razı olmuyordu.İyi oldu iyi :D

    Tabi çingu neyin olacağı hiç belli değil doğru diyorsun.Hiç ummadığımız biri de gelip şampiyon olur bakar kalırız.Geçen yıl Sebastian son anda şampiyon olması gibi. ahaha Tekerlek yuvarlak hakikaten :D

  7. bunusevdim permalink*
    Eylül 11, 2011 6:00 pm

    Ben de suçlu hissettim şimdi kendimi :) Kaza geçirince adamın suratını kaza sonrası fotoğraflarını görünce ben de üzülmüştüm, hatta Türkiye’de yarışları kazanmasıyla çok da sempatimizi toplamıştır ama iş başka dostluk başka hahahah
    Vettel’le ilgili hiç iyi hissetmiyorum derken? Kutumda küçük var galiba gibi bir his mi hahah, orasını anlayamadım
    Hazır seni bulmuşken Trt’nin muhabirleri ile ilgili fikrini de sorayım. Geçen senelerde Dilara Gönder vardı, pek bıcırık bir kızdı ben onu seviyordum. Şimdi Elif Bekfelavi var, o da çok sevimli, hakkında kötü bir şey gelse bile aklıma, ama çok sevimli o diye söyleyesim gelmiyor. Nedir senin fikrin? Ha bir de Erbo var tabii.

  8. Eylül 11, 2011 6:22 pm

    Massa git,gez,dünyayı dolaş.Mezara mı götürecen kazandığın parayı.Kandırayım belki gider yahu :D
    Vettel’den efsane olmaz demeye getiriyorum.Yetenekli pilot ama orası ayrı

    Dilara evet iyiydi severdik,sayardık Elif çok sevimli ama çok tutuk değil mi yahu.Ama gözümüz götürüyor o kadar göz batan bir durumu yok.Ama ben şuna takığım Erbo ile Elif’in sunum yaparken hani bir cümleyi biri,bir cümleyi diğeri söylüyor ya.O ne yahu öyle ilkokulda müsamerede şiir okuyan çocuklar gibi.

    Erbo’nun F1 magazindeli sunumları da ayrı deli.Gerildim bugünkü İstanbul Park bandında.Zaten elimizden çıktı,bir daha gidemeyeceğiz diye ağlaşırken Erbo’nun sunumu Reha Muhtar’ın ateş hattı vardı zamanında onu izliyormuşum etkisi yarattı ben de ama ekip çok iyi yahu sunumlar,sorular özellikle şarkı seçimleri Erbo’nun bantlarda harika.Sağolsunlar.

  9. bunusevdim permalink*
    Eylül 11, 2011 6:38 pm

    Eğer Red Bull seneye de iyi bir araç çıkarırsa bak o zaman gör tantanayı. Vettel’i gizlice kaçırırlar demedi deme hahah. Ya da Newey’e bir suikast ile toptan çözüm :)
    Vettelden efsane olmasına da gerek yok zaten, işini yapsa yeter :)
    Evet Erbo-Elif paslaşmaları komik biraz. Acaba kanaldan istenen bir şey mi, yani bu işin raconu mudur, yoksa kendileri şöyle yapalım eğlenceli olsun moduna mı giriyorlar :)
    Ama ben Dilara’yı ayrı severdim ya. Pek sempatik gelirdi bana, nedenini bilemiyorum. Bir de bazı pilotlar onu görünce mutlu oluyorlardı falan, yani samimiyet kurma konusunda daha hızlıydı sanki
    Erbo’nun bloğu da var, belki biliyorsundur gerçi: http://erbos.blogspot.com/
    Bu arada geçen sene Alonso ve Massa ile ilgili bir yazı yazmışım, nasıl sinirlenip gaza gelmişim. Şimdi dönüp bakınca unutuldu gitti o zamanlar :)
    https://bunusevdim.wordpress.com/2010/07/25/alonso-vs-massa-saklabanligi/

  10. Eylül 11, 2011 6:48 pm

    seni de yorum manyağı yaptım burda ama Newey sen bize lazımsın kendine mukayyet ol.İşte kötü bir arabada bu Sebastian bişiler yapabilirse o zaman efsaneleşmesi an meselesi :D
    Dilara’yı ben o kadar sevmiyordum ama işini iyi yapıyordu Allah’ı var.Bİr Schumacher röportajı vardı ahaha.Soruları yarı Almanca yarı İngilizce sormaya çalışmıştı :D

    Erbo’nun blogunu biliyorum okuyorum da ara ara.Yazını da derhal okuyacağım.Singapur’da görüşmek üzere.Tabi F1 için yoksa ben her zaman burdayım,her daim beklerim de gelirim de :D

  11. bunusevdim permalink*
    Eylül 11, 2011 6:58 pm

    Kötü bir arabayla kimsenin bir şey yaptığı yok zaten de, en iyi olmayan, 2. ya da 3. iyi arabayla iyi bir şey yaparsa belki, gerçi Vettel’de bu şans olduktan sonra önündekilerin hepsi kaza yapar ha. Yine de efsane olmak kolay mı yav? Hahahah
    Dilara’nın Schumi röportajları meşhur zaten, neredeyse adı bir skandala karışacaktı kızın hahah
    Tamam canım, ben f1’le ilgili her zaman yazmıyorum, yazınca çok coşuyorum çünkü tutamıyorum kendimi :) Sen de yaz, bir dahakine senin yazılarının altında yaparız geyiği :)

  12. Eylül 11, 2011 7:23 pm

    Göriciğiz Sebastian bakalım neler edecek.Şanslı değil yahu geçen yılın başına neler geldi hatırlasana.Benim blog zaten ne idüğü belirsiz yazılarla dolu.Kafama ne eserse onu yazıyorum bir de F1 yazayım da tam olsun.Denerim çingu yazmayı Singapur için ama sen de yaz,güzel yazmışsın bu yazıyı.Her mecrada geyiğimizi yapalım :D

  13. bunusevdim permalink*
    Eylül 11, 2011 7:45 pm

    Ama ben o gün Singapur’u canlı yayında izleyemeyeceğim maalesef. O yüzden tekrarlarına bakana kadar ne televizyonu açarım ne bilgisayarı :) İzler izlemez senin bloğa damlarım demedi deme. Artık bir f1 yazısı yazmazsan ben de başka yazıların altını kirletirim heheh
    Blog dediğin zaten ne idüğü belirsiz yazılarla dolu olmalı ki kişisel blog olsun, öyle tek konudan bahsetmeyen bloglar daha güzel bence :)

  14. Eylül 12, 2011 7:48 am

    Ne yarışı ne de tekrarını izleyemediğim için bu konuda ahkâm kesemeyeceğim maalesef :)
    Ama bu çenemi tutabileceğim anlamına gelmiyor. Güzel yarış olmuş belli, gerçi o baştaki kaza anıyla ilgili hayal meyal bir halisünasyon hatırlıyor gibiyim ama neyse. Yarışdan biraz daha bahsetseydin keşke.
    Vettel benim gözümde altına süper hızlı araba verilmiş toy bir çocuktan ibaret, evet bana da kendini kanıtlaması gerekiyor :) Peki Weber neden bişey yapamıyor çünkü kötü pilot, o arabayı Schumacher’le Alonso’ya verin bakim noluyor. Böyle sezonları sevmiyorum maalesef, teker teker yarışlar keyifli oluyor ama koca sezona yayılan bir heyecan olmayınca o yarışların güzelliği de heba oluyor. Geçen seneki gibisini bulmak zor, umarım seneye daha iyi olur.

    Bu arada senin Singapur yarışı yapılırkenki halini hayal ettim de, gülsem mi ağlasam mı bilemedim :) Ay dur ağlıyim bari hahha

    • bunusevdim permalink*
      Eylül 12, 2011 1:41 pm

      Güzel yarıştı ama daha güzellerini görmüştük :) Pek olay yoktu aslında. Starttaki kaza en çarpıcı olanıydı, onu da internetten izlersin.
      Vettel’i seneye hepimiz merakla bekliyor olacağız. Bakalım neler yapacak? Ama Red Bull’dan önce bir hiç de değildi. Hatta hatırlıyorum 2006 Türkiye GP’sindeydi, formula 1 sürücüsü olarak ilk çıktığı antreman seanslarında seansın en hızlı turunu atmıştı. Yani yeteneği olduğu kesin bence. Ama gridin en yeteneklisi mi, en değildir tabii
      Schumacher için de araba mı kendisine uymuyor, verdiği ara mı çok uzun geldi bilemiyorum ama ilk etapta Rosberg’i geçmesi lazım artık. Seneye kadar geçmeli bence
      Singapur yarışı yapılırken yarışı düşünecek halde olmayacağım için sorun değil :) Sonuçta daha önce de izleyemediğim yarışlar oldu ve artık gece tekrarlarından da aynı keyfi alabiliyorum. Yine de sen ağla tabii

  15. Eylül 23, 2011 3:41 pm

    bu f1 sezonunu sınavlarımdan dolayı tatamlayamadım en son hangi yarıştı hatırlayamadım kobayahi kovalıyo şumi kaçıyodu aklımda kalan bu olmuş .kobayashinin sezonun başından ortalarına dogru 10. sırayı kimseye kaptırmama cabası çaylak pilotu gözümde baya bir büyütmüştü f1 seven ve bunu burda paylaşan birinin yazısını okumak güzel oldu yazın için teşekkürler. yanlız massa olmazsada olur demissin bir yorumunda bunu katılmadıgımı belitmek isterim sıkı bir massa taraftarı olarak bu takım sıtratejileri yüzünden birileri her zaman bir adım geride kalmak zorunda kalır heleki önünde tutulan adam alonso olunca ^^ki bu adaam kıl payı dünya şampiyonu olnayıda kaçırmış biri bu yüzdenmidir bilmem ama massa her zaman 1. sırada benim için :)

Yorumunu sevdim

