Skip to content

No Mercy For The Rude

Ekim 12, 2011

the killer

Shin Ha-kyun bence çok ilginç bir oyuncu. Sadece yüzüne bakınca bile gülesim geliyor bazen, öte yandan sanki bir caniye benzeyen ürkütücü ve karanlık bir yanı da var. Dolayısıyla hafif komedi sosu da taşıyan katil filmleri için inanılmaz uygun bir isim. Mesela bu film gibi.

Başrolde kendisine pek de yabancı olmayan bir karakteri oynuyor: Konuşamayan bir –önce şef sonra- katil. Zaten sağır, dilsiz derken tüm engelli rollerini kendisine veriyorlar neredeyse.

Filme “Bir adam öldürmek için çok uygun bir gün” cümlesiyle başlıyoruz. Ve güneş gözlüklü, siyah deri montlu adamımız gecenin karanlığında yürüdükçe sokak lambaları sanki efendilerini selamlıyormuşcasına ardı ardına yanıyorlar. Çok karizmatik bir giriş. Filmin kalanı gibi. Tam da pro olduğunu söyleyen (!) ve tarza sahip olmanın önemini vurgulayan bu adama yakışan şekilde. Ya da matador olmak isteyen bu adama yakışır şekilde mi demeliyim.

Damo ile tanıyıp sevdiğim bir isim olan Kim Min-joon da vardı filmde. Çok estetik bir karakteri oynuyordu. Adam balet yahu daha ne olsun.

baletler aşkına

Aslında filmdeki tüm karakterler gözü kara deliler. Uğruna savaştıkları bir davaları var. “Bir kerecik olsun”ları var. Hayattan kareler var. Sokakta belki her gün karşılaştığımız ironik olaylar var (Kadın kocası tarafından dövülmektedir ama yine de kocasını sever). Var oğlu var.

Hele ki filmde bahsi geçen (çok şükür gösterilmedi) bir tecavüz hikayesi var ki, vücudumdan kan çekildi sanki. Yani bu filmde her türlü duyguya açık ve hazırlıklı olun derim. En çok da gülmeye tabii ki :) Bu arada küçük bir not da düşeyim: Ailece izlemek için uygun bir film değil. Sonra demedin demeyin de.

Zaman zaman absürde kaçan filmler çok hoşuma gidiyor. Ve Kore bunu hep yapıyor. Değişik bir film arayışında olanların seveceğini düşünüyorum. Çünkü gerçekten farklı bir filmdi. Save The Green Planet kadar absürt değildi ama :) (O filmi de ayrı bir severim.) Daha önce Shin Ha-kyun’un bir filmini izleyip sevdiyseniz bunu da sevmeniz kuvvetle muhtemel. Yani herkese tavsiye etmediğimi anlamışsınızdır, sadece bu tarz filmleri seven değişikliğe açık arkadaşlarıma tavsiye ediyorum. İsteyenler şuradan indirebilir.

Çok mu iddialı olacak bilmiyorum ama “Ben Kore filmi izlemeyi seviyorum” diyen ve en azından üç beş yönetmen ismi sayabilecek her insanoğlunun bu filme sıcak bakması lazım bence.

hatıra fotoğrafı

 

Sevdiğim Bölümler

  • Adamımız inanılmaz karizmatikti…

çok cool uz

  • Öldürme meraklısı olan bu adamın bayıldığı şeyler: Boğa güreşleri ve deniz ürünleri… Canlı bir balık gördüğünde bile bıçağa sarılası gelmesi çok doğal tabii ki.
  • Balık tutmaya gitmek= Katillerin pikniği :)
  • “Milletvekillerini bıçaklamak zordur çünkü göbekleri yağlıdır.”
  • “Tek kelimesini bile anlamadım ama kulağa çok “cool” geliyor.”
  • “Asla teker teker gelmiyorlar!” İlk belaları kast ediyor, sonra da kadınla çocuğu :)
  • Bir sahnede gökkuşağı vardı, çok güzel çekmişler.
  • Biber-su-çocuk geyiği çok komikti.
  • “Dünyadaki hiçbir şey üzerine bir şeyler yazmaya değecek kadar güzel değildir. Bu yüzden şiirler hep yalan.”

Bu yazdıklarımı okumanıza rağmen konuyu anlamadığınızı düşünüyorsanız dert etmeyin. Yine film hakkında hemen hemen hiçbir şey anlatmadım çünkü. Madem öyle, konudan da bahsederek bitireyim. Kısaca, iyi kalpli katillerin hikayesi diyebiliriz. Sadece kaba adamları öldüren bu zat-ı muhteremi siz de seveceksiniz.

Ben değişik filmleri seviyorum galiba.

6 Yorum leave one →
  1. Ekim 12, 2011 10:59 pm

    -SPOILER-
    kadının utandığı için söyliyememesi ve adamın son anda konuşması perfect
    çok güzel bir film ve insanı bitiriyor…
    çok teşekkürler.

  2. Ekim 13, 2011 3:09 am

    Kıskandım!!! Ne güzel yazmışsın postu hiç spolier yok ama merak ettiriyor.Ben yazıp yazıp siliyorum. :) Beğendiğin şeyleri yazmışsın ama içerik yok.

    Kıskanma faslını geçersek filmi merak ettim. Arada sıradanlıkdan çıkıp farklı konuları izlemek lazım.Absürt başroller bu ara ilgi alanımda olduğu için.İzleme listeme alıyorum.
    Tanıtım için teşekkürler ^^

  3. Ekim 14, 2011 3:57 pm

    çok merak ettim, eline sağlık ;)

  4. Ekim 14, 2011 7:49 pm

    merak ettim izleyeyim hemen.. :))

  5. Ekim 14, 2011 10:42 pm

    Değişik bir filmdi, biraz karanlık ve ağır bir atmosferi vardı gerçi. Fazla şiddet içeren filmlere pek sıcak bakamıyorum maalesef. Ama sonunda duygusala bağladılar. Sonunun güzelliği önceki olumsuzlukları unutturuyor aslında. Dolayısıyla film bitince güzel bir filmdi hissiyle bilgisayarın başından kalkıyorsunuz. Tabii son sahnede fonda çalan ‘bella ciao’nun da bunda etkisi vardı :)
    Bir de Save the Green Planet’dan bahsetmişsin. İkisini karşılaştırmak pek doğru değil belki ama o biraz daha eğlenceliydi sanki, bu film biraz daha karanlık kalıyor galiba onun yanında.

  6. Ekim 16, 2011 8:59 pm

    ~~mustik20: Bence de sonu güzel bitti.
    ~~nomuyeppuda: Bence de hep aynı konuları izle izle nereye kadar. Gerçi Kore filmi izlemeye başladığımdan beri izlediğim filmlerin çoğu beni şaşırttı :)
    ~~희망: Ama ben katil filmi olduğunu yazmıştım. O kadar kan her katil filminde olur.
    Save The Green Planet’in tabii ki bu filmle alakası yok, absürt o filmdir, bu filmde absürt kavramının olsa olsa ab’ı vardı :) Sadece orada da Shin Ha-kyun oynuyor diye adı geçsin istedim.
    ~~makinosev, şizo-mizo: İzleyince yorumlarınızı bekliyorum.

Yorumunu sevdim

