Skip to content

Pepero Günü

Kasım 11, 2011

pepero-all 

Bugün –belki bilmiyordunuz ama- bayram niteliğinde bir gün. En azından Kore’de öyle. Çünkü bugün Pepero Günü :) (Yihuuu, oleeeey) (Deliye her gün bayram, evet.)

Aslında iki senedir bugünü kutlamak istiyordum ama hep kaçırıyordum. Hatta geçen sene Ocak ayında kimbapsushi’ye “Ben bu sene Pepero Gününü kutlayacağım” demiştim. Aklımda 11 Şubat diye kalmış. 11 Kasım’ı kaçırmış olduğumu fark etmem biraz acı verdi ama sonra üstüne bir bardak soğuk su içtim ve kendimle baya dalga geçmiştim. Neyse ki bu sene kazasız belasız Pepero Gününe varmış bulunmaktayız.

Pepero (빼빼로) ne ola ki derseniz, çikolata kaplı uzun bisküvi çubukları. Yani bizim Biskrem Bi’stick’le aynı mantık. 11 Kasım’ın Pepero Günü olmasının nedeni de çok açık: 11.11. Yani Pepero çubukları yan yana gelmiş gibi…(İtiraf edin bir aydınlanma yaşadınız değil mi hahah) Bu ay Pepero Kore’de çok popüler bir ürünmüş. Hatta Pepero satışlarının yarısından fazlası Kasım ayında yapılıyormuş. Bir söylentiye göre Pepero Gününün başlangıcı kız çocuklarının bu Pepero’ları uzun ve ince olmakla bağdaştırıp birbirlerine hediye etmelerine dayanıyormuş: Biz de büyüyünce böyle olalım tamam mı?

Bu sene Pepero Günü daha büyük bir coşkuyla kutlanacak çünkü: 11.11.11

Ellerimizde (akabinde midelerimizde) Bi’stik, ağzımızda Pepero şarkısı ile mutlu bir Pepero günü geçirelim.Pepero Gününüz kutlu olsun. (Bu esnada Rain Pepero’larını dağıtırken)

Pepero çeşitleri ve Pepero’nuzla neler yapabileceğinizle ilgili şu video  izlenesi ve eğlenceli.

Pepero gününü sevelim, benimseyelim. Resim.

21 Yorum leave one →
  1. Kasım 11, 2011 1:02 am

    biskrem çubukları TR de bu günü kutlarken iş görecektir:)

    Ben de bir blogda bu günün bir şirket tarafından uydurulduğunu bunu korelilerin bildiği halde kutlamayı sevdikleri için aptala yattığı tarzında bir yazı okumuştum:)

    Seneye ben de inşallah Jung woom ile birlikte bu günü korede kutlarım:)

  2. Kasım 11, 2011 2:20 am

    8-9 saat önce bu günden haberim olmamış olsa bu yazı sayesinde ilginç bir şey keşfetmiş ve şaşırmış olurdum herhalde :D Ellerine sağlık bunusevdim^^ Yine enteresan bir konu hakkında Koresever’leri bilgilendirmişsin :) Paylaştığın en son videoyu da ayrı sevdim çünkü izlemediğim bir Simon & Martina videosu! :D Son olarak Pepero günün kutlu olsun ve afiyet olsun diyerek gidiyorum^^

  3. Kasım 11, 2011 1:03 pm

    ~~tarih84: İş görüyor valla, şu an bi’stiklerimle yazıyorum bu cevabı hahah.
    O şirket söylentisini de biliyorum, tabii bunlara şirketin şöyle bir cevap verdiğini de okumuştum bir yerlerde: Başlarda Pepero Günü diye bir şey oluşturmayı planlamamışlar ama satışların kasımda tavan yaptığını görünce durumu fark edip hemen teşvik etmişler tabii ki.
    http://www.pepero.co.kr/img/flash/ani/ani03.swf
    Yazıya da linkini koymuştum aslında, ama bu şarkıdaki gibi yaparsınız Jung-woo ile, çubukların iki ucundan.. :)
    ~~kendisi: Aslında geçen sene bu yazıyı okumuş olacaktın ama ben Devlet Bahçeli’ye özenip 1+1=2, o halde pepero günü 11 Şubat olmalı şeklinde bir mantık kurduğum için bu seneye kaldı hahhaha
    Simon ve Martina’nın videolarının tümünü bitirmek de şart oldu gerçekten. Aslında sırf eğlence gibi gözükse de süper bilgilendiriciler.
    Ben de senin Pepero gününü kutluyorum V(^o^)V

  4. Kasım 11, 2011 4:18 pm

    Vuhuu süper Bu’cum , benim de bugün haberim oldu şu magazin haberleri sayesinde ünlüler Pepero gününe özel fotograflarını paylaşıp duruyorlar :D
    Ama ilk olarak nasıl başladı ve 11 Kasım olmasının nedenini konusunda bir aydınlanma yaşadım burada :D çok teşekkürler^^

  5. Kasım 11, 2011 4:25 pm

    biskrem çubuklarını sevmesem de eti tutku yiyerek bu günü kutluyorum, bu durumda eti tutku gibi ilerde yuvarlak hatlara sahip olabilirm sanırım :D

  6. Kasım 11, 2011 4:30 pm

    Böyle bir şeyden hiç haberim yoktu, ilk defa duydum. Öğrenince ben de gidip aldım, kendime şaşırıyorum şu an :)
    Pepero günün kutlu olsun.
    Sana şu aşağıdakileri hediye ediyorum, bizim bi’stikler pek yavan kalıyorlar yanlarında :)
    (gerçeği yok resmiyle idare et artık)
    http://kr.blog.yahoo.com/wktorthrnr/505.html

  7. Kasım 11, 2011 6:20 pm

    ~~astrea: O aydınlanma anını zamanında ben de yaşadığım için size de yaşatmak istedim :) Rica ederim canım. Hangi ünlüler paylaşmış, merak ettim şimdi.
    ~~makinosev: İlerde toparlak ve akışkan olabilirsin, kendine dikkat et :)
    ~~목요일씨: Sağol, Pepero günümüz kutlu olsun hahah. Geleneksel Pepero günleri şeklinde geçireceğim artık kasım ayını. Ben de gittim kaç gün öncesinden aldım bi’stiklerimi, nolur nolmaz sonra bulamayabilirim diye :)
    Resimlerden anladığım kadarıyla Kore’de Pepero kültürü baya aşmış bir durumda.

  8. Kasım 11, 2011 7:45 pm

    Topluca delirdiğimizin kanıt değildir de bu nedir şimdi :)) Ben de yok pepero alamam da zaten bisküvi de sevmem ben :) Ama yinede Pepero gününüz kutlu olsun :)

  9. Kasım 11, 2011 7:55 pm

    Çikolata da sevmem de bari, ben de düşüp bayılayım :)
    Ben delirdiğimi kabul ediyorum zaten unni. Bana zaten her gün bayram da böyle başkaları da kutlayınca hoşuma gidiyor.

  10. Kasım 11, 2011 8:16 pm

    EVET YA BAYAĞI BİR AYDINLANMA YAŞADIM DA O RESİMDEKİ LERİ NERDEN BULDUN :))

  11. Kasım 11, 2011 8:42 pm

    Resimdekileri kim kaybetmiş ki ben bulayım :) Linki yazının en sonunda verdim nabrut.

  12. Kasım 11, 2011 9:02 pm

    oy oy ben de nasıl kıskanmıştım nasıl :)
    ama çok eğlenceli bir yazıydı her zamnki gibi:)
    emeğina sağlık.daha nice pepero günlerine:))

  13. deniz permalink
    Kasım 11, 2011 11:27 pm

    Bu Kore çılgınlığının son noktası olsa gerek,tebrik ediyorum vallahi.Yaw millet bana deli diyo,ben hep diyorum benden beterleri var inandıramıyorum.Buyurun okuyup görsünler.Duyun sesimiiiiiiiiiii .Şoku atlatamadım henüz :)
    bu arada şizomizo vanda yaşıyo diye hatırlıyorum.Herhangi bir bilginiz var mı?

    • Kasım 12, 2011 12:31 am

      Abarttığım zamanlar oluyor ama bu sefer o kadar da beter bir durumda değilim yav hahahah, altı üstü markete gidip bi’stik aldım.
      Şizo-mizo’dan haberim olursa bildiririm, van’da yaşadığını bilmiyordum açıkçası

  14. Kasım 12, 2011 12:19 am

    http://www.allkpop.com/2011/11/after-schools-kahi-receives-super-sized-pepero
    yine yorum sapığın oldum ama aklıma direk bu post geliyor bu haberleri okuyunca, neyse gün bitmek üzere benden kurtulacaksın:P

    • Kasım 12, 2011 12:27 am

      Keşke hep yazsan astrea’cım, o kadarını söyleyeyim :)
      Gerçi Lee Hyori kahrolsun kapitalizm şeklinde yaklaşmış ama genel olarak kendi çapımızda eğlenmemize mani de değil düşününce.
      After School’daki kıza da pepero bacaklı demişler ya, hay allahım dedim okuyunca :)

  15. Kasım 12, 2011 12:35 am

    Böyle dedin ya daha da ayrılmam bu posttan:)
    Zaten amaç orada bacak göstermek anlamadık sanma kızım yemezler pepro gününü adasdsda

    @deniz
    Bilgilerimi paylaşayım, şizo-mizo facebookta ben ve ailem iyiyiz yazmıştı^^

    • Kasım 12, 2011 11:55 am

      Çok sevindim duyduğuma. İnşallah ailesi, arkadaşları falan da iyidir.
      Amaç da ne amaçmış. Bıkmadılar bacak göstermekten. Eğer bacak göstermedikleri bir gün olursa o zaman şaşıracağım valla :)

  16. deniz permalink
    Kasım 12, 2011 3:29 pm

    çok mutlu oldum,haber verdi demek ki…Deprem olduğunu duyunca aklıma ilk o gelmişti.Kore kardeşliği bu olsa gerek :)
    Bu arada kıskanmayalım arkadaşlar yakışıyo kızlara mini :D

  17. Kasım 14, 2011 9:38 pm

    Sayende yeni bir şey daha öğrendim Kaç gündür pepero nedir diye düşünüyordum.Bilinçsiz olarak o gün bende bbiskrem yemiştim bende…

    Her ayda bir gün bir gün olunca memlekette ama rezmi tatil günleri 14 gün sanırsam geç gün ajandadan saymıştım Türkiye 13 gün Kore Japonya 14 gün Almanya 26 gün ve Brezilya 24 gündü….En azından eğlenmek için iyi bir neden.

    Kafamı kurcalayan bir soruyu aydınlattığın için teşekkürler.

Yorumunu sevdim

