Skip to content

Tacir/ Sangdo

Kasım 13, 2011

tacir poster

Uzun bir aradan sonra TRT 1 Kore dizisi yayınlamaya yeniden başlıyor. Hepimiz eninde sonunda televizyonlarımızda yeni bir Kore dizisi göreceğimizi biliyorduk ama hiçbirimiz 2001 yapımı tarihi bir dizi olan Sangdo’nun yayınlanmasını beklemiyordu herhalde. Bu kadar hevesle Kore dizisi beklenen şu dönemde eminim TRT’nin bu diziyi seçmek için geçerli sebepleri vardır. Mesela yönetmeni Lee Byeong-hoon bu sebeplerden biri olabilir, ki kendisi Saraydaki Mücevher, Yi San, Dong Yi gibi dev tarihi dramaların yönetmeni olur. O yüzden ben güzel bir dizi umuyorum, beklediğimize değsin en azından.

Yayın akışında şimdilik 15:15 ve tekrarı sabah 5 olarak gözüküyor ama belki ilerleyen bölümlerde diğer Kore dizilerinde yaptıkları gibi birkaç saat ileri konabilir.

Konumuz 1800’lü yılların Kore’sinde yani Joseon Hanedenlığında yaşamış olan bir tüccar olan Im Sang-ok’un hayat hikayesi. Tahmin edebileceğiniz üzere tüccarımız dürüst ve başarılı bir adamdır. Dizide temel olarak zenginlik ve meslek ahlakı meseleleri üzerine yoğunlaşılacak gibi. Mesela dizide şöyle bir replik var: “Ticarette en önemli şey insan bulmaktır, para bulmak değil. İnsanları bulduğunda para zaten seni bulacaktır.”  Ama ilerleyen bölümlerde aşk da olacakmış.

Bir de bu dizide erkek oyuncuların yakışıklılıklarına pek önem verilmemiş. Dolayısıyla oppa falan arayan daha çok arar. Hani baştan söyleyeyim de.

Genel anlamda tanıdık simalar var diyebilirim. Ama başroldeki oyuncuyu daha önce izlememiştim.

 

Karakterler:

Sang-ok: Tüccarımız. (Oyuncu: Lee Jae Ryong) Üzerine 50 bölüm izleyeceğimize göre oldukça özel bir insan olmalı :)

Küçüklüğünü ise Hong Gil Dong dizisinde içine kapanık hırsız çocuğu oynayan aktör canlandıracak.

Fakir bir aileden geliyor. Çocukken babası ona hep Çince öğretmiş ki oğlu büyüyünce Korece-Çince tercümanlık yapıp toplumda saygın bir yer edinebilsin diye.

sang oksangdo küçüklük

 

Park Da Nyung: (Oyuncu: Kim Hyun Joo) Boys Over Flowers’ta abla rolünde izlemiştik.

O dönemde kadınlar ticaretle uğraşmamasına rağmen bu kız başarılı bir tüccar olmuş. Park Joo Myung’un kızı. Sang-ok’tan ısrarla onunla birlikte çalışmasını isteyecekmiş, eee iyi aile çocuğu ne de olsa, dürüst insan bulmak zor iş.

Park Da Nyung

 

Park Joo Myung:  Muhteşem Kraliçe, Yi San, A Love to Kill dahil pek çok dizideki rolleriyle tanıyor olabilirsiniz.

Park Da Nyung’un babası. Sanırım dizinin problem kaynağı olacak.

Park Joo Myung

 

Im Bong Hoek: Sang-ok’un babası

Sang-ok ve babası

 

Jung Chi SooHong Deuk JooMi Geumchae yonjang mi ryung.Cho Rae

 

Açılış jeneriği için şu video.

TRT’deki sayfa ve yayın saatlerini takip için şu sayfa.

İndirmek için şurası.

Torrent olarak indirmek için şu sayfa.

Tüm bölümlerden biraz izleyebileceğiniz sayfa.

Açıkçası internette dizi hakkında kısıtlı bilgi var. Bizler için tam anlamıyla sürpriz bir dizi olacak.

Seveceğimi düşünüyorum.

16 Yorum leave one →
  1. Kasım 13, 2011 6:54 pm

    Yakışıklı adam yok bu dizide cıks izlenmez :))

  2. deniz permalink
    Kasım 14, 2011 12:34 am

    Toplumsal mesaj içeriyo ya o yüzden seçildi sanırım.Doğruluk,dürüstlük.
    “insanların güvenini kaybetmektense,para kaybetmeyi tercih ederim” felsefesi olsa gerek.
    Ama lafea katılıyorum cıks cıks :)

  3. seh permalink
    Kasım 14, 2011 9:29 pm

    bugün birinci bölümünü izledim. doğru başrol oyuncusu yakışıklı sayılmaz ama bence bu o kadar önemli değil önemli olan sıcak yüzlü olması yönetmenin saraydaki mücevherle bir olması beni heyacanlandırdı.saraydaki mücevher o kadar harikaydıki o yüzden kötü bir dizi olacağını sanmıyorum gerçi yi san vasat bir diziydi ve dong yi de izlemedim bilmiyorum ama seninde dediğin gibi tacirden umutluyum inşallah yanılmam tanıtım için teşekürler.

  4. Kasım 16, 2011 12:00 am

    bugun annem beni yanına çağırıp kızım bak diyerek tv’yi gösterdi, hemen koltuğa serildim tabi :D :D
    2.bölümünü de izledim böylelikle :D barut için sülfür taşıyorlardı, jönümüzün babası parmakla tadına baktı yaa, gerçi bir zararı yok ama olsun, yapmasın böyle şeyler :D :)
    kızımız da so ji sub’ın eski gizli yavuklusu :D :D benim için çok manidar bir dizi olacak galiba bu :D

    ellerine sağlık, tanıtım için teşekkürler, linkler için ayrıca teşekkür ederiz :)

  5. Kasım 16, 2011 3:40 pm

    ~~lafea, deniz: Adam yakışıklı değil diye bu kadar da ezilmez ki :) Önemli olan ruh güzelliği… Diye saçma bir cümle de kurmuş bulundum şu an.
    ~~seh: Geçen hafta diziyi ilk senden duydum, tekrardan teşekkür :) Bir Saraydaki Mücevher olamaz tabii ama iyi bir dizi potansiyali var bence. Takip edeceğim, kendi adıma konuşursam. Bakalım güzel bir dizi olacak mı.
    ~~makinosev: Evet ya, zehir mehir olabilirdi mazallah, direk tadına baktı :)
    Kız güzel tabii, SJS’a yakışır :) Ama sen pek hoşlanmıyor olabilirsin bilemiyorum :)

    • Kasım 16, 2011 8:02 pm

      yok canım severim kızı, jisub birini beğencekte ben laf edeceğim cırt cırt :) gönül isterki evlenip çoluk çocuğa karıştığını da görelim ama henüz o günleri göremedik :D anca dedikodusunu yapıyorum işte böyle :)

      • Kasım 17, 2011 10:28 am

        Ooo seni tebrik ve takdir ediyorum makinosev. Ayrıca oppacı kız muamelesi yapmış gibi oldum galiba kusura bakma. İşte bir fan böyle olmalı diyorum :)

  6. Kasım 17, 2011 12:55 pm

    @bunu sevdim yok olur mu öyle şey :D gerçi ben hem oppacıyım hem de azıcık yaşlıyım ya öyle hemen cıngar çıkaramıyorum , çaktırma ;)

  7. aysun permalink
    Kasım 25, 2011 12:00 pm

    ben de ilk 5 bölümünü izledim netten güzeldi ama şu an takip edemiyorum :( başrol oyuncusunu da çok iyi seçmişler bence gayet temiz yüzlü biri :) rolüne uygun

  8. Kasım 29, 2011 5:02 pm

    TRT ve yine tarihi bir dizi… Tamam aşklı meşkli, ultra romantik bir dizi beklemiyordum ama bu kadar da tarihi bişi beklemiyordum. Tamam ya itiraf ediyorum yakışıklı yok dedin ya sitemim bundan:D:D
    Yayınlandığından beri adını sıkça duyuyorum ama sınavlar yüzüden bir türlü izleyemedim, en azından bir kaç bölümünü izlemek istiyorum. Zati bu diziyi sırf Park Da Nyung için izlerim herhalde. Bayılıyorum bu kadına, oynadığı bütün karakterleri sevdim bu zamana kadar. Bakalım bunda neler olacak. Tanıtım için teşekkürler çingu;)

  9. Kasım 29, 2011 8:52 pm

    Kızcağız bu dizide pek bir ağırbaşlı. Bir aşk üçgeninin içindeyiz aslında ama Sangok’un da kızlarda hiç gözü yok, bu kadar da olmaz ki hahahah (Galiba Kore romantik komedilerinin dozunu kaçırınca böyle oluyor :) )
    Ben izliyorum, 13. bölüme geldik, kendi çapında güzel bence, dediğim gibi bir Saraydaki Mücevher olamaz zaten olmasını da beklemiyoruz, ama baymıyor yani şimdiye kadar pek sıkılmadım.
    Bir de televizyondan izlemek daha çok hoşuma gidiyor galiba, keşke başka diziler de yayınlasalar.

  10. Aralık 10, 2011 2:33 pm

    Bi dizi önersen güzelinden :) İzlemek istiyorum şöyle ailecek :)

  11. Aralık 10, 2011 3:10 pm

    En güzel Kore dizisi ve en ailecek izlenmesi hoş olanı Saraydaki Mücevher bence. Ama onu zaten izlediğini varsayıyorum. Birkaç tane daha sayayım:
    Sungkyunkwan Scandal
    Capital Scandal (Skandaldan gidiyorum ama güzeller ne yapayım, bak Speed Scandal da güzel mesela hahah)
    My Girlfriend is a Gumiho
    Japon dizisi olarak Hotaru no Hikari var, çok sevmiştim.
    Eğer ne tür dizilerden hoşlandığını söyler ve sevdiklerinden birkaç tanesini söylersen belki daha iyi yardımcı olabilirim.

  12. ali permalink
    Ocak 22, 2012 1:18 am

    Dostlar ne demişler “yiğidi öldür, hakkını yeme”
    aynen onun gibi belki dizide öyle şaşaalı sahne ve artist, atris göremeyebilirsiniz ama serüven bakımından da bayağı bir sürüklüyor.

  13. ercan kadakoğlu permalink
    Eylül 14, 2012 5:01 am

    artisti iyi olmayabilir ama konusuna bak,konuyla da artis özdeşmş zaten.sen artisti yakışıklı olan flilim seyrediyorsun.sen hiç bir fillim ,seyretme sana tavsiyem.

  14. Tacir Sangdo Jaesang pyeongyeosu in jung jik sa hyeong permalink
    Kasım 26, 2014 12:20 am

Yorumunu sevdim

