Skip to content

Kestaneli Tavuklu Tarçınlı Pilav

Aralık 31, 2011

Geçen sene kestaneden ne kadar hoşlandığımı, sokakta satıldığını görürsem hemen aldığımı yazmıştım. O zaman Berre’ye de söz vermiştim kestaneli tavuklu pilavın tarifini vereceğime dair. Kısmet bugüneymiş.

Birkaç sene önce bu pilavı ilk kez gördüğümde “Tüh tavuğa ve kestaneye yazık olmuş” demiştim. Ca’nım tavuklu pilava sanki pasta yapar gibi kestane ve tarçın koymalarını yadırgamıştım. Sonra bir yemeye başladım ki kimse durduramadı beni :) Annem hemen tarifi aldı ve evde de yapmaya ve afiyetle yemeye başladık.

İşbu sebeple bu özel pilavın tarifini size ben vereceğim.

Malzemeler

  • 2 iri tavuk butu

Tavuk butlarını üstüne çıkacak kadar suda haşlayın, tuz da koyun tabii. Tavuk suyunu sakın dökmeyin.

  • 10-15 tane közlenmiş kestane

Kestaneleri hazır közlenmiş de alabilirsiniz, kendiniz de hazırlayabilirsiniz: Kestaneler yıkanır, çizilir, tuzlu suda 1-2 saat bekletilir. Kapaklı çelik tavada susuz pişirilir, arada kısık ateşte çevrilir.

  • 1 adet havuç
  • 2 bardak pirinç

Tuzlu suda yarım saat bekletin. İyice, birkaç kez yıkayıp süzün.

  • 1 çay kaşığı tarçın
  • 1-2 çorba kaşığı sıvı yağ

Tavuğun yağına göre karar verirsiniz.

  • Tuz

Yapılışı

Orta boy, çok derin olmayan bir tencerenin en altına haşlanmış tavuklar iri parçalar halinde konur. Üzerine közlenmiş kestaneler dizilir. Havuç rendelenip üzerine yayılır. Tuzlu suda bekletip yıkadığımız pirinçler üstüne yayılır. Tarçın serpilir. (Katman katman lezzet heheh) Tavuğu haşladığımız sudan 3 bardak kaynar halde tencereye dökülür (Eğer tavuk suyu 3 bardak kalmamışsa üzerini kaynar suyla tamamlarsınız). Sıvı yağı (bizim tercihimiz zeytinyağından yana) ilave edin. Ve tencere kaynamaya bırakılır. Kaynayınca 1 tatlı kaşığı (ya da damak zevkinize göre) tuz katın. Altını kısın. Suyunu çekene kadar pişirin. Tencerenin en altındaki tavukların hafif kızarması lazım. Pişince altını kapatıp pilavınızı demleyin.

Tencereyi genişçe bir servis tabağına ters çevirip pilavınızı servis edin.

Ağzımın suyu aktı yazarken. Yok böyle bir lezzet :) Afiyet olsun.

mwmwmwmwmwmwmwmwmwmwmwmwmwmwmwmwmwmwmwmwmwmwmw

~~Mim~~

Kore delisi ve mydestiny beni mimlemişler, yeni yıldan neler istediğimle ilgili. Aklıma iki ay önce yazdığım “İstiyorum” yazısı geldi.  Okudukça Allah korusun dedim bazı isteklerime. Yani insan iki ayda ne kadar değişmiş olabilir ama ben çok değişiyorum demek ki. Masa başı iş?? Ömrüm boyu uzak olsun benden. Mesai bitince çekip gitmek?? Göndermesinler beni bir yere.

İşte böyle. Çok şükür gerçekten istediğim her şey oluyor sırayla, ama sonra dönüp “Niye bunu istemişim ki?” diye üzülebiliyorum. Her şeyin hayırlısı demek lazım gerçekten de. O yüzden hiçbir şey istemiyorum artık :) Didik didik plan yapan ben bile sadece günü yaşayan, yarını düşünmeyen bir insan haline geldim ya, pes doğrusu :)

Bundan sonraki günlerimde bir şey olsun isteyeceksem huzur ve bolca yeni arkadaş istiyorum. Bir de kestaneli tavuklu pilav istiyorum :)

Mutlu yıllar…

mwmwmwmwmwmwmwmwmwmwmwmwmwmwmwmwmwmwmwmwmwmwmw

Kestaneli tavuklu pilavı çok seviyorum yav.

12 Yorum leave one →
  1. seh permalink
    Aralık 31, 2011 8:48 pm

    ilk yorum benden
    tavuk, kestane ve pirinç çok severim.
    pişmiş havuçla aram iyi değildir ama bu nasıl ağız sulandıran
    bir tarif şimdi denememek olmaz
    bu arada tarçın yeşil çaya çok yakışıyor
    denedin mi bilmiyorum ama seveceğini umuyorum.
    bol gülücüklü mutlu yeni bir yıl diliyorum

    • Aralık 31, 2011 9:02 pm

      Pilavını havuçsuz yaparsın o zaman. Ama tarif anam anam anam nasıl lezzetli oluyor anlatamam :)
      Yeşil çayı bilmiyorum ama çubuk tarçın normal çaya da çok yakışıyor. Tarçın içine girdiği her şeyi harika yapıyor resmen.
      Ben de sana mutlu yıllar dilerim :)

  2. Aralık 31, 2011 10:36 pm

    Resmi olarak bir yıldır takipteymişim seni:) Hatırlıyorum o yazıyı! :) Tarifin çıktısını aldım ben, annemi ikna edersem yapar belki, hazır kestane mevsimindeyiz.

    Mutlu yıllar :)

    • Ocak 1, 2012 4:05 pm

      Yapsın da parmaklarınızı yiyin :) Ben de hep anneme yaptırırdım aslında ama artık kendim yapacağım :)
      Mutlu yıllar

  3. Ocak 1, 2012 1:12 am

    Güzel kızım :) Mutlu sağlıklı yıllar diliyorum sana. Seni görürsem söz güzel bir tavuk yemeeği yapacağım :)

    • Ocak 1, 2012 4:06 pm

      Unni bilmukabele :) Yazdım bu sözü aklıma, senden süper bir tavuk yemeği bekliyorum :)

  4. Ocak 2, 2012 7:29 pm

    Kapı komşun olmak istiyorum :D Hiç denemedim ama yapmak isterim.
    Büyük ihtimalle annem mutfagına sokmayacaktır beni ( bayağı sabıkalıyım . Marifetmiş gibi söylüyorum bir de :D) ama olsun :D

    • Ocak 2, 2012 9:21 pm

      Kapı komşularımız annemin yemekleriyle genelde ihya oluyorlar zati :)
      Annem de beni sokmazdı, ne zaman mutfağa beraber girsek çıldırırdı, kendisi baya mükemmeliyetçidir baya, o yüzden yakınlara kadar yemek yapmayı hiç bilmezdim. En güzeli, anneyi evden bir yerlere gönderip kendi başının çaresine bakmak :)
      Ama bundan önce bu pilavı mutlaka yaptır ;)

  5. Ocak 3, 2012 7:25 pm

    Pilava tarçın katmayı daha önceden akıl etmiştim zaten, sütlaça katarken pilava niye katmayalım değil mi? Fakat tavuk, kestane ve havuçla da birleşince harika oluyor. Yapılıp denendi, tadı enfes bulundu, müptelası olundu, tarif için teşekkürler :) Tarçın belki tariftekinden biraz daha fazla katılabilir, tabii yoğun tarçın aromasını sevenler için.

    İnsanın istekleri hiç bitmez, sadece şekil değiştirirler, az şey istemek daha iyidir belki. Huzurlu ve sağlıklı günler :)

    • Ocak 3, 2012 7:51 pm

      Kim yaptı, merak ettim :)
      Öyle öyle, insanın istekleri hiç bitmez gerçekten. Ben de yakında eskisinden daha çok istemeye başlarım.

      • Ocak 3, 2012 8:26 pm

        Tabii ki annem yaptı :) Beni mi yaptı zannettin yoksa, zorda kalsaydım ben de yapardım gerçi orası ayrı, fakat gerek olmadığı için ona devrettim. Başlangıçta pek aklına yatmadı ama yedikten sonra beğendi. Bi dahakine ben yapacağım bak görürsün :)

Trackbacks

  1. Olsaydım mimi « Bunu Sevdim

Yorumunu sevdim

