Skip to content

Dizi ve filmlerin güzel sesleri

Eylül 23, 2012

Hani bazen deriz ya (kimsenin dediği yok da çaktırmayın;) ) şu adam da OST kralı, şu kadın resmen OST kraliçesi, her yaptıkları dizi müziği olay oluyor diye. Bizde Toygar Işıklı var mesela. İşte bu yazıda o kişilerden bahsedeceğim. Seslerini bolca duyup sevdiğimiz ama kendilerini çoğunlukla görmediğimiz gizli kahramanlardan.

Öncelikle bu yazıya başlarken arka plandaki ses/müziğin sahibini arama ihtiyacımın doğuş noktasını açıklayayım: Miyazaki animelerinin müziklerini yapan Joe Hisaishi. Bu animelerin hepsinin mi müziği güzel olabilir diye düşünür dururken mutlaka internette rastlarsınız kendisine. Ayrıca Kore filmi Welcome to Dongmakgol ve Japon filmleri Dolls, Departures yani nerede kaliteli güzel film varsa oranın müziğinde parmağı vardır kendisinin. (Şöyle bir playlist buldum, sevenlerine)

En sevdiğim Yürüyen Şato/ Howl’s Moving Castle anime müziği ile başlayalım: Sanki Howl beni kolumdan tutmuş da uçuruyor gibi hissettiriyor. Mutlaka, hatta bol bol dinlenmeli.

 

PARK HYO-SHIN

Snow Flower/ Yukinohana (I’m Sorry I Love You/ Misa)

Snow Flower’ı aslında herhangi bir karşılaştırma içine sokmak istemiyorum. Benim gözümde bu şarkıyla mukayese bile edilmeye layık başka bir dizi müziği yok. Hali hazırda canavar gibi olan bir diziye ver müziği ver coşkuyu sonra bak bakalım seyircide gözyaşı kalmış mı? Park Hyo-shin’den canlı dinlemek isteyenlere ya da So Ji-sub’dan dinlemek isteyenlere videolarımız da var, ki So Ji-sub versiyonunu çok beğendiğimi hep söylemişimdir. Tabii bir de Joo Won bebeğim de söylemiş, o da çok tatlı. (Tüm bu yazının amacı bu son videoyu bloga yazabilmekti heheh)

Park Hyo-shin sadece Yukinohana ile yetinmemiş tabii ki, aksi böyle bir yeteneği boşa harcamak olurdu. Adam yememiş içmemiş Kore dizilerine müzik yapmış gibi sanki. Flowers Letter (Iljimae), I Love You (Athena), Sorrow (Dae Jo-young) bunlardan bazıları. Bir de If We Meet Again (My Brother) var videoları koyarken denk geldim, tam da bu aralar bu filmi izlemeyi planlıyordum, bana da hoş bir sürpriz oldu.

 

LEE SEUNG-CHUL

E abicim, bu şarkıyı da mı sen söyledin beee, dediğim çok olmuştur.

That Person (Baker King, Kim Tak-goo)

Mesela bu şarkı. Acayip seviyorum, öyle böyle değil. Başa sarar sarar dinlerim hiç bıkmam. Ama nasıl olur da bunu Lee Seung-chul söylemiş olur her seferinde şaşırıyorum, canlı performanslarını falan defalarca izledim, dikkatle baktım gerçekten söylüyor mu ağzını mı oynatıyor diye ama yok söylüyor yapacak bir şey yok :)

There’s Nobody Like Him (More Than Blue)

Bu yazıya başlarken mutlaka koymalıyım dediğim adamın mutlaka koymalıyım dediğim bu şarkısı, bu yazıda yerini almasa ayıp olurdu. O kızı şımarıklıkları yüzünden filmin ilk yarısında öldürebilirdim, hain şey, neler çıktı altından, ne kadan üzdü beni :(

Did You Forget (Feast of Gods) ve daha başka dizi şarkıları da var.

 

TAE-YEON

Dizi müziği kraliçesi diyecektim ama daha Baek Ji-young var, hımm o zaman dizi müzikleri prensesi diyelim kendisine. SNSD grubunda olmakla beraber kendisini solo performans sergilediği dizi şarkılarında dinlemeyi tercih ederim.

If (Hong Gil-dong)

Ne kadar güzel bir şarkıydı değil mi, Hong Gil-dong ve geyik gözlünün umutsuz aşkı ne zaman başlasa alttan huoop çaylar benden diyerek bu müziği sokuverirlerdi, zihnimizi iyice bulandırıp parsayı kapıyorlarmış, anaaaam şu an fark ettim.

Bir de 200 Pounds of Beauty’de şişman kızın elemelerde söylediği şarkıyı da o söylüyormuş, hatta sonra kız zayıflayınca da söylemişti falan fişman. Ha bi Ave Maria değil ama hoş şarkı, bi Alex değil yani. (Allahım yine aynı espri, beni bu espriyi yapmaktan polis kararıyla men edecekler yakında)

Ayrıca Athena, Beethoven Virus ve The King 2 Hearts gibi dizilerde de şarkıları var.

 

CLAZZIQUAI PROJECT

Bu gruba, hatta daha spesifik belirtmem gerekirse Alex’e bayılıyorum. Çirkin kurbağalar ne zamandır böyle sevimli gülüyor hahah. Aslında kendisi pek sahne arkası kahramanı sayılmaz, yüzü yeterince ünlü, ama o şarkıların ona ait olduğu bilinmiyor olabilir çoğu kişi tarafından.

She Is (My Name Is Kim Sam-soon)

Dizi müziği deyince bu geliyor benim aklıma. Ah bu Koreliler çok yüksek standartlara alıştırdılar beni, bu şarkıları gördükten sonra öyle her önüme geleni beğenemez oldum :) Aynı diziden Be My Love da çok şahane bir Clazziquai Project şarkısıdır.

Ben de Kim Sam-soon’u ilk izlediğimde Clazziquai Project’ten habersizdim. Ne zamanki Pasta’yı izleyip kaktüs çiçeği müdürümüzü görünce onun aslında bu güzel sese sahip olduğunu keşfettim.

Dance With My Daddy (200 Pounds of Beauty)

Aslında filmin ana şarkılarından olmamasına rağmen çok çok sevdiğim ve mutlaka dinlensin istediğim için video olarak da koyuyorum.

Diğer dizi ve filmlerden Clazziquai Project şarkıları: Night Time (Que Sera Sera), Part Time Lover (Pasta), Namu (Cindrella’s Sister), Flowers Come Into Blossom (Only You)

 

K. WILL

Bu şarkıyı da mı K. Will söylüyormuş? diyorum her zaman. Adam her delikten çıkıyor benim gözümde. En meşhur dizi müziklerini sıralayınca bana hak vereceksiniz, ki muhtemelen Kore dizisi izleyen herkes ucundan bucağından K. Will’den haberdar olmuştur:

Dream (A Love to Kill)

A Love to Kill izleyen her canlı –diziyi sevsin sevmesin- kabul eder ki bu dizinin şarkıları pek bir şahane.

Real Love Song (The Greatest Love) 

Love Is Punishment (Shining Inheritance)

Ağır bombasını sona sakladım heheh. Ben bu dizinin romantizmine (ve tabii müziklerine) bayılıyorum doğrusu. Tabii bu dizinin hak ettiğinden daha az izlenişinin sebebi uzunluğu. Mesela şimdi bana sorsanız şu halinle izler miydin bu uzun diziyi. Cevabım… Hayır olacak sandınız değil mi, hahah, tabii ki yine olsa yine izlerim. Misal, videoda da görebileceğiniz minibüste sıkışmış kızı çekip kendi himayesine alma meselesi. Her seferinde bu oltaya geliyorum ne yazık ki :) Ama çok şekeeeer, diyerek gözünüzde oppa manyağı bir bunusevdim imajı oluşturmak istemiyorum tabii ki. Ha ne diyorduk, ah bu K. Will, her taşın altından çıkıyor mübarek.

 

BAEK JI-YOUNG

Estetikli mestetikli, seviyoruz kadının sesini. Bizde de meraba meraba Ajda Pekkan var tee kaç sene önceden reklamlarda bile geyiğini yapıyorduk ama kadın taş gibi ayakta hala. Nerede kalmıştık, ha, taş taş, taş gibi sesi var.

That Woman (Secret Garden)

Ben bu kadını Secret Garden’dan sonra tanıdım. That Woman muazzam bir şarkı, hani canlı performanslarda gözlerimle görmesem bu sesin bu kadından çıktığına inanmazdım nedense.

Tabii sonra Hyun Bin şarkıyı That Man ile patlattı resmen, ona da çok yakıştırdım. Şarkının “Denemeye devam etsem bana aşık olur muydun?” kısmı var ya, en çok da orasını yakıştırdım. Öyle yani.

Baek Ji-young’un dizi şarkıları içinde After A Long Time (Rooftop Prince) de sevdiklerim arasında.

 

HOWL

Perhaps Love (Goong)

Goong bizim televizyonlarımızda Düşlerimin Prensi adıyla yayınlandığı için daha çok bilinir ve sevilir. Dizi müziklerini hep çok beğenmişimdir. J ile beraber seslendirdiği Perhaps Love belki de en güzeli (Canlı performansta kadının ses biraz gitmiş ama olur o kadar). Howl’ın ayrıca yine bu dizide Parrot/ Aeng Moo Sae adında bir bir şarkısı daha var, dinlemek bile insanın aklına diziden sahneler gelmesine yetiyor.

Ayrıca BOF dizisinde Love You, A Love to Kill dizisinde No More isimli şarkıları var.

 

Bahsetmeden geçemeyeceğim birkaç kişi daha var ki, yaptıkları bazı dizi müzikleri tabiri caizse patlayan, çok sevilen:

 

Genel anlamda sevdiklerim ve çok popüler olanlara yer vermeye çalıştım. Bakalım siz de sevecek misiniz. Sizin en sevdiğiniz dizi şarkıcısını (bu terimi de şu an uydurdum) da yazmayı ihmal etmeyin.

Dizi müziklerini seviyorum.

13 Yorum leave one →
  1. Eylül 23, 2012 4:30 pm

    Daha bir kaç saat önce arkadaşlımla Kore dizilerinin Ost’larını konuştuk. Adamlar 16 bölümcük dizilere her anlamda süper şarkılar yazıyor/müzikler yapıyor. Ben normalde enstrümental şarkıların müptelasıyımdır ama Kore Ost’larında ayrım yapamıyorum. Bundan senelerce önce daha Koreanwave’ten hiiiçççç etkilenmemiş hatta öyle bir şey olduğundan haberim bile yokken tesadüfen Lee Seung Chul’un Can You Hear Me diye bir şarkısına rastlamıştım YouTube’da hangi dizinin Ost’unda var hala bilmem ama playlistimde baş sıralardadır hala. Zaten Snow Flower başta olmak üzere burada yazdığın bütün şarkılar harika ve burada yazmayan enstrümental şarkılar da var ki onları da yadsıyamamak lazım. Mesela City Hunter’ın şarkılarını beğenmedim, hele de bölüm sonlarında çalan “çonğmal gideriiiiiiiii…..” diye başlayan şarkıdan nefret etmiştim. Ama enstrümentalleri o kadar sağlam ki City Hunter’ı seyretmem yalnızca enstrümental Ost sayesindedir. (benim izlemem de çok umurlarındaydı sanki =) )
    Ost deyince, müzik deyince çenem normalin iki katı açılıyor. Kusura bakmayasın :)

    • Eylül 23, 2012 4:52 pm

      Lee Seung-chul’un başka dizilerde de şarkıları var ama kendim izlemediğim için koymadım onu, East of Eden dizisinin şarkılarından biri.
      İşte bu da bir sektör bence, dizi müzikleri çoğu zaman izleten, güldüren, ağlatan faktör olabiliyor ilginçtir.
      Bizde de Leyla ile Mecnun’u o açıdan seviyorum, dizinin içlerinde mini müzik klipleri olabiliyor, “Bu kıza kadar” şarkısını hala açıp dinliyorum, eğleniyorum.
      Hoşgeldin bu arada :)

      • Eylül 23, 2012 5:10 pm

        Leyla ile Mecnun zaten her şeyiyle efsane. Türk dizilerinden “Bana Bir Masal Anlat Baba” gibi kült dizi şarkılarının dışında gerçekten yalnızca Leyla ile Mecnun dizisinin şarkıları (enstrümentalleriyle beraber :p) var sevdiğim.

      • Eylül 23, 2012 5:10 pm

        ve hoşbuldum :)

  2. seh permalink
    Eylül 23, 2012 10:31 pm

    Kore dizileri güzel ama müzikleri daha da güzel
    yazını yürüyen şatonun müziğini dinleyerek okudum.
    göklerde süzüldüm durdum çok güzel hissetiriyor.
    baya geniş aydınlatıcı bir yazı olmuş
    misal ben alexsi hiç dinlememiştim o ne güzel bir ses öyle
    dinlemeye doyamadım tekrar aça aça bir hal oldu bana
    onu dışında a love to kill bütün şarkıları birbirinden güzel
    cangema,my girl,full house hepsini bende çok seviyorum
    benim izleyipte senin yazmadıklarından sang doo lets go to school var
    onun da müzikleri çok güzel bir de daha önce sana sözünü ettiğim
    only yesterday var ostları harika helede bitiş müziği
    izlemeni ve dinlemeni tavsiye ederim
    bunu dışındakilerinin hepsini bi güzel yazmışın
    daha ne olsun

    • Ekim 2, 2012 9:57 pm

      Evet doyamazsın Alex’e. Bu arada My Name is Kim Sam-soon izlememiş miydin? Hemen hemen izle o zaman :)
      Only Yesterday aklımda, bakalım izlerim bir ara
      Canım sen ne zaman bir blog açacaksın bakiim, olmuyor sırf yorumlarla :)

  3. hayal otobüsü permalink
    Eylül 25, 2012 8:11 pm

    bu kadar güzel müziği bi arada gördüğüme sevindim..
    son aylarda sabah akşam kore müziği dinleyip,ailem tarafından iyice deli muamelesi görmeye başlamıştım,,ama çok şükür başka sevenler de var.. :))

  4. cangım permalink
    Eylül 26, 2012 2:06 pm

    Bu yine benlik bir konu açmışsın :))
    kore dizilerini sevme nedenlerimden biri de ostlarıdır.
    16-20 bölümlük bir diz için resmen bir albüm hazırlıyorlar.
    sürekli dünlediğim ve her dinlediğimde dizisini hatırladığım ostlar (paylaşmazsam çatlarım :D)
    Tree with deep roots :deep love
    gaksital :good by day ,ulalasesıon
    rooftop prince:Adter a long time baek jı young
    IRIS:dont forget ,baek ji young (uri soro sarang hanınde ,bu şarkıda eşilk edemeden duramıyorum)
    road number one:same heart ,baek jı young (savaş dizisidir ama muhteşemdir helde öyle anlarda bu şarkı çalardı ki tüylerim diken diken olurdu .so ji hayranı olarak muhtemelen izlemişsindir:D)
    the princess man :Agaın,today ı love you ,Baek jı young
    secret garden;that women ,baek jı young
    49 days Always ,Park bo ram
    the princess man :vola
    can you my heart :zia
    dream hıgh ;dizinin bütün ostları güzeldi
    you fallen for me ;cn blue nun söylediği banesso şarkısı bir ara dilimizden düşmüyordu.

    en iyisi burda keseyim devamı gelmiyecek gibi :P

  5. Ekim 2, 2012 10:52 pm

    Kısacası Baek Ji-young diyorsun yani :)
    Aralarda izlemediğim dizilerde var ama iyi bir Kore dizisi sever izlemediği iyi/popüler dizilerin de konu-oyuncu-dizi müziği üçlemesini bilir malum :)) Ben buldukça dinlemiş oluyorum çoğunu zaten. BAk Dream High yazınca aklıma geldi IU’nun dizi şarkıları da güzel oluyordu.

  6. Ekim 4, 2012 10:50 pm

    Goong’un ostu ve More Than Blue film müziği konusunda katılıyorum sana ikiside başarılı.
    Hong Gil Dong’un If ostuna bayılıyorum evet ama beni Park Wan Kyu’nun Fate şarkısı çok etkilemişti; halen dinlediğimde ağlamamaya çalışıyorum; ki gerçekten çok güzeldi ikiside.
    Flower Boy Raymun Shop’un Broccoli u To’dan Universal Song ostunu çok sevmiştim; halen de sık sık dinlerim.
    The Greatest Love’da Please Don’t Forget Me en sevdiğim osttu; hisli, derin ve enstürümanal anlamda güçlüydü.
    A Moment To Remember’ın La Paloma şarkısını unutamam; Big Mamanındı sanırım.
    Shut Up The Flower Boy Band’da Soongjoon’un söylediği Jaywalk ve Wake Up şarkısıda beğendiğim ostlardandır.
    SuJu’mun baklavası Siwon’un Oh My Lady’deki ‘Kaçiima’ dediği o duygusal şarkıda favorilerimdendir.
    BOF’ta Because I’m Stupiddi favorim.
    YOB’da Geun Suk’un Ottokajo şarkısı ve Marry Stayed dizisindeki My Bus şarkılarına bayılmıştım.
    Daha çok fazla yazmak istediğim var ama; azı kar, çoğu zarar son olarak Can U Hear My Heart ta Les Dernies Jours D’Anastasia Kimsky piano müziği vardı ona mest olmuş hatta evlenirsem düğün müziğim olsun istemiştim bi aralar :D
    Dinlemediysen şayet Yesung’un The More I Love You şarkısını dinlemeni tavsiye ederim. Ellerine sağlık; kapsamlı ve güzel bir liste olmuş.

  7. seh permalink
    Ekim 7, 2012 9:17 am

    Cevabım gecikti kusura bakma canım
    taşınma telaşındaydım internetime yeni kavuştum.
    My name is Kim sam-soon’u izlemedim çünkü
    Hyun bin oynuyor secret garden da ilk ve son kez izlemiştim
    neden bilmem bana soğuk bir duvar hissi vermişti o yüzden
    My name is Kim sam-soona da hevesim kalmadı.
    Blog işine gelinceyse bende bazen hotaru gibi
    “bari bloğuma yazayım ama bloğumda yok ki”
    dediğim çok oluyor ama henüz öyle bir şeye girişemedim
    hem benim yazı takıntım var imla kurallarına uyayım diyorum
    üstüne çok düşüyorum böyle oluncada yazımdan da anlamışsındır
    hiç beceremiyorum.
    tecrübeli bloger bunu sevdimden öğrenmem gereken çok şey var
    biraz cesarete ihtiyacım vardı senin sormanla az biraz cesaret geldi.
    Bu arada burayamı yazmalıyım yoksa Gaksital ile ilgili yazına bilemiyorum
    ama gaksital’i önerdiğin için teşekkürler tam bir heyecan fırtınasıydı
    diziyi çok sevdim kendi adıma da bir rekor kırdım 28 bölümlük bir diziyi
    bir hafta da bitirdim bunu sevdimin dizi zevkine bir kez daha güvenmem
    gerektiğini gördüm diziyi kız kardeşimle izledim bir de abime tavsiye ettim.
    Joo won’u çok sevme demiştin ama özür dilerim elimde değil çok sevdim.
    Bi rain yüzünden zaten oppacı olmaya meyiliydim joo won neredeyse oppacı
    yapacaktı beni dizi bitti de son anda kurtuldum.

  8. Temmuz 27, 2013 6:52 pm

    Bu yazıyı seri haline getirsen keşke çok mu şey istemiş olurum :P Hem Joo Won’dan daha çok bahsetmek için bahanen olur :D Namussuz ostlerde de harika bi iş çıkarıyor çünkü :D

    • Temmuz 29, 2013 12:38 am

      Evet aslında hem namıssız hem şapşal :)
      Dizi müzikleri canımız. Bakalım, eğer daha çok dizi izlersem anlatacak da daha çok şeyim olur belki :)

Yorumunu sevdim

